@koraycan
Ben de Sedona konusunda tereddüte düşmüştüm ama, Salcano bu zamana kadar çok iyi modeller üretemediyse de şimdi güzel bisikletleri var.
Marka polemiği yaratmak istemiyorum ama,
Carraro 417 TURNER 21V
Sedona 711 V
MIWOK 1163 V
ve Salcano 240/241 V arasında en iyi fiyata en iyi bileşenleri Salcano veriyor.
Sedona 711, gidon, gidon boğazı ve sele borusu olarak Tughra kullanmış. Bu yine iyi ama Carraro'nun gidon, boğaz çelik mesela. Ön maşa, zaten tırt. Suntour'un XCM modeli giriş seviyesindeki en iyi maşalardan birisi.
Buradan yola çıkarsak, Carraro, alüminyum kadro bile değil, bileşenleri çok iyi değil ve 14,78 Kg ağırlığına rağmen 279 € fiyattan satılıyor.
Aha da sitesinden linki: (link)
Whistle Miwok da da, gidon boğazı, gidon vb. alaşım (alloy). Yani alüminyumdan daha avantajlı mı bilmiyorum. Kadrosu da yine alüminyum değil, alaşım. Bence bu da gereğinden fazla ağır olmasına rağmen 355 € fiyatla satılıyor. Aha bu da Miwok'un linki: (link)
Sedona 711, göbek, ruble filan daha üst gibi. Ama krank takımı olarak yine Salcano üstün gibi görünüyor. 450 $ fiyata değer mi tartışılr. (link)
Salcano 241 ise burada:
(link) 572 TL.
Dış lastik olarak en iyisi Salcano gibi görünüyor. Continental Race King üst seviye bisiklerlerde bile var. Diğerleri çok sıra dışı değil gibi.
Dediğim gibi, ben de bu ortama yeni giren birisi olarak çok fazla teknik bilgi sahibi değilim. Verdiğim fiyatlar sitelerinde yazan fiyatlar. Belki yerel mağazalarda, fabrika çıkışı vb. daha ucuza alınabilir. Ben mesela peşin olarak 530'a aldım, 570 yazmasına rağmen.
Ve amacım kesinlikle marka polemiği yaratmak değil. Sadece, interneti, forumları vb. kullanarak biraz araştırdım ve en iyi fiyata en iyi performansı alacağım düşüncesiyle Salcano aldım. Öğrenciyim ve paranın kıymeti ortada. O yüzden ince eleyip sık dokudum.
Aralarında çok da fazla fiyat farkları yok gibi. Ama varsa da, ben o fiyat farkını kask (Prowell x700, 60 TL), eldiven (Sedona gel, 15 TL) ve gözlük (Julbo, modelini bilmiyorum 70 TL) gibi üç temel gereksinime yatırdım diyebilirim.
Disk fren ise, hidrolik olmadığı sürece zaten tavsiye edilmiyor. Hidrolikler de fiyat farkı koyuyor. O yüzden V olsun, benim olsun dedim.
Uzun oldu sanki ama, görüşlerim bunlar.
Kısacası, markaya filan da çok takılmak diğer şeylerde olduğu gibi (fotoğraf mesela, makine çekmez fotoğrafı, siz çekersiniz) yapılan şeyin önüne geçebilir. Yıllar önce dökme demir bisiklerlere binip şehirler arası yüzlerce kilometre kateden insanlar var. O mu iyi, bu mu iyi işlerine pek takılmak yerine pedal çevirmek bütün dertleri halleder. Elde var olan ile en iyisini yapmaya çalışmak lazım...
Tekrardan iyi sürüşler Koray. Dediğim gibi, çok tecrübeli birisi değilsem de, önemli olan pedal çevirmek diye düşünüyorum.