Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Sağlık için optimum beslenme

Konu, 'Sağlık - Antrenman - Beslenme' kısmında tayfur tarafından paylaşıldı.

  1. tayfur

    tayfur Onursal Üye

    Kayıt:
    22 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.635
    Beğeniler:
    1.028
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Kilo nasıl verilir? En sağlıklısından tutun da kilo problemi artık dünya yörüngesine fırlamış kişilere kadar herkesin merak ettiği bir soru. Bu soruya cevap verdiği iddia eden pek çok şarlatanın boy boy portrelerini ve dahi mayolu resimlerini popüler gazetelerin ön sayfalarında, gündüz televizyon programlarında ve her türlü ıvır zıvır medyada görüyoruz. Neymiş efendim? Aç bırakmadan kilo verdiriyoruz. Aç kalmadan tıp gibi olun, Brad Pitt gibi olun
    Angelina Jolie gibi olun. Yalan!

    Kilo vermek için aç kalmak gerekli. Hiçbirşey yemeyip de Afrika'daki açlar gibi değil. Bilinçli açlık lazım.

    Basit bir mantık meselesidir bu. Günde harcadığınız kaloriden az kalori alacaksınız. Aldığınız kalorinin çabuk yağa çevrilmemesine dikkat edeceksiniz. Egzersiz yapacaksınız ve egzersiz esnasında parçalanan proteinlerinizi acilen yerine koyacaksınız. Meşhuuuur Atkins diyetine biraz benzer birşey. Karbonhidratların tehlikeli cinslerinden uzak durmak, insülin seviyenizi oynatan yiyeceklere dokunmamak gerekli.

    Sağlık için optimum beslenme Amerikalı Dr. Thomas Levy'nin kitabının adı. İngilizce bilenlere bu kitabı okumalarını şiddetle tavsiye ederim.

    Kitaptan çok kaba birkaç alıntı yaparsak:

    Yiyecekler 5 gruba ayrılır.

    1- Nişastalar ve kompleks karbonhidratlar
    2- Sebzeler ve yağlar (Yüksek nişastalı sebzeler mesela patates, havuç hariç)
    3- Protein (Et, deniz ürünleri, soya benzeri yüksek proteinli yiyecekler)
    4- Meyve
    5- Süt ürünleri

    * 1'i 2 ile beraber yiyin.
    * 2'yi 3 ile beraber yiyin.
    * 4'ü tek başına yiyin ve yemeklerden en az 2 saat önce veya 4 saat sonra yiyin
    * 5'i tek başına yiyin ve yemeklerden en az 2 saat önce veya 4 saat sonra yiyin
    * Asla 1 ve 3'ü beraber yemeyin
    * Yemeklerle beraber su dahil hiçbirşey içmeyin. Yemeklerden sonra en azından 1 saat, tercihen 2 saat çay da içmeyin.
    * Suyu yemeğe başlamadan hemen önce, istediğiniz miktarda içebilirsiniz. Su içtikten sonra birkaç dakika bekleyin ve yemeğe başlayın.

    * Yiyeceklerin glisemik indekslerini öğrenin, internette bu bilgi mevcuttur. Glisemik indeksi düşük yiyecekler tercih edin.
    * Öğünlerinizi hacim olarak düşük tutun.
    * Günlük kalori ihtiyacınızın %30'dan fazlasını akşam yemeğinde almayın.

    Bu tavsiyelerin hepsi demin bahsettiğim kitaptan alıntıdır. Bilimsel dayanakları sağlam olan bu tavsiyeler sadece kilolu kişiler için değil, ideal kilosunda olanlar için de geçerlidir (kalori kısma tavsiyesi hariç tabii).

    İngilizce bilen arkadaşlar bu linkten kitabı indirebilir ve istifadelenebilirler. Ben ufak çeviriler yapmaya devam edeceğim.