Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Sadık Dedeoğlu 24 Saat Hız Rekoru Tamamlandı - 525 km

Konu, 'Şehirlerarası Gezi ve Tur Makaleleri-Fotoğrafları' kısmında ulas tarafından paylaşıldı.

  1. ulas

    ulas Admin

    Kayıt:
    5 Mayıs 2006
    Mesajlar:
    3.905
    Beğeniler:
    9.806
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Çok değerli Sadık Abi'nin kendi kaleminden makalesi. Hazırlıklar tamam, artık vakit gelmişti. Gece heyecandan olsa gerek fazla uyuyamadım. Yinede 4,5 saatlik kesintisiz bir uykudan sonra gayet dinç bir şekilde uyandım. Hazırlıklarımı önceden tamamlamıştım. Berkay’la buluştuktan sonra arabayla başlangıç noktasına hareket ettik. Başlangıç noktasında bizi uğurlamaya gelen bisikletçi arkadaşlarımızla buluştuk. Sağolsunlar bizi yalnız bırakmadılar. Hep birlikte saat 09.25’de hareket ettik. Arkadaşlarımız, yolda belli aralıklarla ayrıldılar. En son Güney Tuncer ve Eren Çelik’le de Konya makas yol ayrımında vedalaştıktan sonra Berkay’la birlikte yolumuza devam ettik. Akmayan çeşmenin başında İlk molamız 4 saat sonra verdik. Ayağımda, tabanı yeterince sert olmayan kilitli sandaletler vardı, rahatsız olmuştum. Ayakkabılarımı değiştirdikten ve bir süre de soluklandıktan sonra tekrar yola koyulduk. Berkay’la birlikte saatte 30km’nin altına düşmeden gayet güzel bir tempo ile kısa bir mola verdikten sonra Aksaray’daki Ağaçlı tesislerine ulaştık. Hala ortalamamız 29-30 km/s civarındaydı. 45 dakikalık en uzun molamızı burada verdik. Artık havanın kararmasına az kalmıştı, bisikletlerimize lambalarımızı takıp yola koyulduk. Aksaray’dan Konya istikametine döndükten sonra yolun kalitesi bozuldu. Bu da bizim sürüş konforumuzu ve hızımızı etkiledi. Yolda giderken arabaların selam vermesine, korna çalmasına çok alışmıştık.

    Ancak kamyoncun biri yanımızdan geçerken içinde ne olduğunu bilmediğimiz 1 büyük pet dolusu sıvıyı üzerimize boşalttı. Allahtan o ara takip arabası arkamızda değildi. Eğer arkamızda geliyor olsaydı turu bırakıp adamı yakalamaya çalışırdık. Ondan sonrada ne olurdu bilemiyorum. Bunu atlattıktan sonra sinirli bir şekilde yolumuza devam ettik. Hava kararmıştı ve lambalarımızla yol alıyorduk. Berkay’ın yanına aldığı lambanın pili zayıftı, benim lambamın pilinin dayanacağını düşünerek yüksek güçte kullandık. Yolun kötülüğünden dolayı Berkay şikayette etse ortalamamızı fazla düşürmeden devam ettik. Hava kararmadan önce ihtiyaçlarımızı araçtan hareket halindeyken karşılayabiliyorduk, fakat karardıktan sonra tehlikeli olur düşüncesiyle, aracı durdurarak karşılamaya başladık. Bu durum molalarımızın sıklaşmasına neden oluyordu. Bu sefer de yanımızda dolu 1 çift matara ve arka cebimizde bizi belli süre götürebilecek yiyecekler taşımaya başladık. İlave lamba ve pillerle birlikte de biraz ağırlaşmıştık. Benim ayak tabanlarım pedala basmaktan çok ağrıyordu. Molalarda çıplak ayak yürüyordum. Her molada Ayakkabımı değiştiriyordum. Bu da pedalın ayağıma yaptığı baskı noktalarını değiştirdiğinden beni rahatlatıyordu. Artık bir şeyler yemek içmek benim için işkence boyutuna gelmişti. Gece yarısı olduğunda, hafiften uyku bastırdı ve gücümün azaldığını hissettim. Berkay’a söylediğimde kan şekerimin düşmüş olabileceğini söyledi ve haklıydı. Arabayı durdurduk olabildiğince bir şeyler yiyip içtim.

    Yarım saat sonra toparlanmıştım, Berkay’ın uyarısı olmasaydı belki bunu başaramayacaktım. Gece yarısından sonra Berkay’ın ayağındaki ağrı çok şiddetlendi ve arabaya geçmek zorunda kaldı. O arabaya geçtikten kısa bir süre sonra yolun kalitesi ve rüzgarın yönü tam istediğim gibi oldu ve tempomu artırarak ortalamayı yeniden yükselttim. Artık Konya’ya gelmiştik. Berkay toparlandı ve tekrar beraber binmeye başladık. Konya çıkışından sonra yol çok güzeldi. Bisiklet altımızdan akıp gidiyordu. Hedefimizin çok önündeydik. Yine de daha yolumuz vardı. Tempomuzu biraz düşürdük. Bizi araçla takip eden ve ihtiyaçlarımızı karşılayan Yalçın Bey, artık çok yorulduğunu söyleyerek uyumak için benzinliğe park etti. Biz yolumuza devam ettik. Uzunca bir süre tam güçte çalıştırdığımızdan dolayı lambamın pili bitti. Ön lambam yanmadan Berkay’ı takip ederek bir süre yola devam ettik. Berkay’ın diz ağrısı çok şiddetlenmişti, kan şekeri de düşünce arabayı çağırmak zorunda kaldık. Berkay’ın lambasını aldım ve onları benzinlikte bırakarak yoluma devam ettim. Ancak hava aydınlanmaya yakın Berkay ın lambası iflas etti.Kısa bir süre sonra da şiddetli rüzgar çıktı ve tam karşımdan esmeye başlamıştı. Üstüne üstük yol çıkışa geçmişti. Son 70 km boyunca rüzgar karşımdan ve kuvvetli şekilde esmeye devam etti. Bu da süratimi ciddi oranda düşürdü. Hesaplarımıza göre rüzgarla karşılaşmasaydım 24 saat de 550 km yol yapabilecektim. 23. Saat’te Konya makasa ulaştığımda kilometre saatim 500 km’yi gösteriyordu. Hedefime ulaşmıştım. Berkay hiçbir hazırlığı olmadan müthiş bir performans göstererek benimle 400 km yol kat etti, ne yazık ki dizi fazlasına izin vermedi Yalçın Bey ise 525 km boyunca bizi takip ederek bu işe ciddi katkıda bulundu. 24. Saat’e ulaştığımızda toplam aldığım yol 525 km olmuştu.

    24 saat boyunca, özellikle geceleri düşüncelerimle baş başa kaldım. Duygularım ve düşüncelerim çok yoğundu. Tur boyunca Dostum Çağatay (Çağatay Avşar) hiç aklımdan çıkmadı. Yaşasaydı böyle bir turda mutlaka beraber olurduk. Ama yine de O hep benim yanımdaydı ve desteğini her zaman hissettim. Aynı şekilde Mustafa Onur Karaca’nın yine bir araba çarpması sonucu ölümü, kendisini çok iyi tanıma fırsatım olmasa da Kemal Merkit Abimizin üzücü bir olay sonucu aramızdan ayrılması. Onun üzüntüsünü içimizden atamadan, arkadaşım Halil Korkmazın bir kaza sonucu vefatı yol boyunca sürekli aklımdaydı. Bu arkadaşlarımızın hepsinin ortak noktası benim gibi iki tekere gönül vermesidir. Ancak beni bu olaylardan neredeyse daha çok üzen bir durum da ülkemizde iki tekere gönül vermiş insanlara sahip çıkacak, bu uğurda yaşamını yitirmiş insanlarımızın meziyetlerini arkadan gelen insanlara anlatabilecek ve onların hatırasını yaşatabilecek bir kurumun olmamasıdır. Yinede ne ben nede arkadaşlarım bu sevdadan vazgeçmeyeceğiz. İnsanlarımız daha fazla bilinçlenip, bisikletin faydalarını öğrendikçe aramıza yeni dost ve arkadaşlar zaten katılacaktır.

    Saygılar
    Sadık Dedeoğlu
     
  2. Halil EROĞLU

    Halil EROĞLU Aza

    Kayıt:
    13 Haziran 2012
    Mesajlar:
    1.755
    Beğeniler:
    1.126
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Heyecanla okudum. Hedefe istenildiği gibi ulaşılmış. Sadık ve Berkay beyleri azimlerinden dolayı tebrik ediyorum...
     
    Sadık Dedeoğlu bunu beğendi.
  3. Hüseyin Çelebi

    Hüseyin Çelebi Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    24 Eylül 2004
    Mesajlar:
    514
    Beğeniler:
    2.073
    Şehir:
    Münih-Trabzon
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    tebrikler tebrikler tebrikler...

    performans, cesaret, girişim, alçak gönüllülük...

    tam anlamıyla uzun yol bisikletçileri.
     
    Sadık Dedeoğlu bunu beğendi.
  4. Özcan Çömez

    Özcan Çömez Aktif Üye

    Kayıt:
    9 Haziran 2012
    Mesajlar:
    116
    Beğeniler:
    20
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    helal olsun abi daha nice pedallara :)
     
    Sadık Dedeoğlu bunu beğendi.
  5. Kudret Kurtcebe

    Kudret Kurtcebe Onursal Üye

    Yaş:
    59
    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    31.518
    Beğeniler:
    40.933
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    mükemmel bi bisiklet ve mükemmel bi başarı sadık bey ile tanışmıyoruz ama bu başarısı takdire şayan 40 km esen rüzgara bu pazar verdiğimiz mücadele bizim içinde zor oldu etap 130 km ye eşdeğer idi ilk 60 km de durmadık 6-7-10-19 eğim rampaları 2 saat 48 dakikada aldım ortalama tempom çok düşük oldu haziran ayında ise aynı etabı 2 saat 10 dakikada almıştım ortalama tempom çok iyi idi bu da şunu göstermekte rüzgar düşmanımız hele hele 40 km ile esen rüzgar önden esiyorsa gücünüzü emer aynı performansa sahip pedalşörlerin yardımlaşmalı rüzgara karşı basmaları bence tek çare değişmeli olarak uzun etaplarda rüzgara karşı partnerli savunma teknikleri işe yaramakta... evet bu tutuş şeklini çok tutarım rüzgara karşı eğilme imkanınızda var ...
     
  6. Sadık Dedeoğlu

    Sadık Dedeoğlu Aktif Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2010
    Mesajlar:
    177
    Beğeniler:
    175
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Bisikletçi arkadaşlarıma bu deneyimlerimi aktarmak beni mutlu edecektir. İnanın ki benim bisikletle yaptığım bu mesafe çok aşırı değil. Biraz bilgi,biraz kondisyon,biraz şans la birlikte uygun şartlar hazırlanırsa yapılamayacak bir şey değil. Eminim ki fazla uzak olmayan zamanda aramızda bu mesafeyi geçebilecek arkadaşlar olacaktır.Tebrik mesajlarınızdan ötürü hepinize çok teşekkür ederim.
     
  7. ulaş kaya

    ulaş kaya Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    6 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    552
    Beğeniler:
    336
    Şehir:
    Karaman
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Sadık size ve dostunuzun pedallarına kuvvet.

    Zorlu bir tur hedefleriniz büyük ulaşmanız sevindirici .

    Tebrikler.
     
    Sadık Dedeoğlu bunu beğendi.
  8. Göksun Özkirişçi

    Göksun Özkirişçi Bisikletkolik

    Kayıt:
    4 Mart 2010
    Mesajlar:
    1.162
    Beğeniler:
    1.075
    Şehir:
    Gaziantep
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    keyifli bir tur gerçekleştirmişsiniz.
    ayaklarınıza sağlık...
     
    Sadık Dedeoğlu bunu beğendi.
  9. Sadık Dedeoğlu

    Sadık Dedeoğlu Aktif Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2010
    Mesajlar:
    177
    Beğeniler:
    175
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Ulaş bey, itiraf etmem gerekirse, önceki günlük turlarımdaki karşılaştığım olumsuzluklardan dolayı beni daha çok zorlayan turlarım olmuştu.
     
  10. M.Nuri TEKE

    M.Nuri TEKE Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    24 Aralık 2010
    Mesajlar:
    440
    Beğeniler:
    721
    Şehir:
    ANTALYA
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Büyük bir Azim, İnanç ve Başarı öyküsü..(Tabiki de Destek)
    Tebrikler. Başarılarınızın devamını diliyorum. Pedalınıza kuvvet.
    Selamlar,Saygılar..
     
    Sadık Dedeoğlu bunu beğendi.
  11. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.386
    Beğeniler:
    6.418
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Sadık dedeoğlu,
    tur öncesi nasıl bir hazırlık yaptınız, kondüsyon çalışması , beslenme programı uyguladınızmı, tur öncesinde muhtemel risklere yönelik bir risk çalışması yapıldımı, ekipmanınız nasıldı, ne tür bir bisikletle(ağırlık, kadro geometrisi, imal malzemesi donanım) hangi güzergahı izlediniz. Güzergahı nasıl belirlediniz. Yılın hangi zamanı tur için uygun olduğu kararına nasıl vardınız, turunuzu belgeleyen resim video vardıda benmi göremedim vesaire vesaire
     
  12. ömer korkmaz

    ömer korkmaz Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Kasım 2011
    Mesajlar:
    769
    Beğeniler:
    260
    Şehir:
    Eskişehir - Ankara
    Seviye:
    Tebrik ediyorum Sadık Bey.
     
    Sadık Dedeoğlu bunu beğendi.
  13. halil fatih akbaş

    halil fatih akbaş Bisikletkolik

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    8 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.007
    Beğeniler:
    292
    Şehir:
    Darıca/KOCAELİ
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    tebrikler....
     
    Sadık Dedeoğlu bunu beğendi.
  14. Sadık Dedeoğlu

    Sadık Dedeoğlu Aktif Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2010
    Mesajlar:
    177
    Beğeniler:
    175
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Mehmet Bey, sorularınız çok havada ve genel olmuş. Galiba konuyu da çok fazla takip etmemişsiniz. Vesaire,vesaire diyerek ne demek istediğinizi anlamış değilim.

    Sorularınız:
    1- Nasıl hazırlık yaptınız?
    http://cyclingtr.com/blogs/bisiklet...12/09/14/bir-24-saat-rekor-denemesi-daha.aspx

    2- Kondisyon çalışması yaptınız mı?
    Özel olarak hayır. Uzun olarak bayramda 280 km ve 2 gün sonrada 380 km geçmiştim.

    3- Beslenme programı uyguladınız mı?
    Her sporcunun bilmesi gerekenlerin dışında özel birşey yapmadım.

    4- Muhtemel risklere yönelik bir risk çalışması yapıldı mı?????????????

    5-Ekipmanınız nasıldı, ne tür bir bisikletle(ağırlık, kadro geometrisi, imal malzemesi donanım) hangi güzergahı izlediniz?
    Yukarıda verdiğim link size yardımcı olacaktır.

    6-Güzergahı nasıl belirlediniz. Yılın hangi zamanı tur için uygun olduğu kararına nasıl vardınız, turunuzu belgeleyen resim video vardı da ben mi göremedim vesaire vesaire yukarıdak linkler size yardımcı olacaktır. Faceimde herkeze açık videolar bulabilirsiniz.

    Mehmet Bey sorduğunuz her soruya ilaveten sayfalar dolusu bilgi ve cevap yazabilir ve bundan da çok memnun olurdum, ancak sizin sorularınızı bilgi edinme amaçlı sorduğunuzu düşünmüyorum. Verdiğim linkleri daha iyi okursanız ve biraz tecrübe kazanırsanız sorularınıza cevaplamaktan zevk duyarım.
     
    Tolga Gürgün bunu beğendi.
  15. mert deniz

    mert deniz Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Haziran 2009
    Mesajlar:
    162
    Beğeniler:
    206
    Şehir:
    anadoluhisarı
    Seviye:
    24 saat uyumadan pedal çevirmek ve öncesinde ise tam alınamamış bir uyku, riskli ve zor bir deneme olmuş, tebrikler.
     
    Sadık Dedeoğlu bunu beğendi.
  16. Sadık Dedeoğlu

    Sadık Dedeoğlu Aktif Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2010
    Mesajlar:
    177
    Beğeniler:
    175
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Yanımda 2 adet nabız saati taşımıştım. Garmin in pili 19. saat civarında bitti. 1 saatlik araçta şarj ettikten sonra tekrar çalıştırdım. Böyle olunca da kesinti oluştu. Turun sonunda Polar, Garminden toplam 10 km daha eksik gösteriyordu. Bununda teker çapını güncellemedigim için olduğunu düşünüyorum.Garmine göre toplamda 535 km yol yaptım. Ancak yinede sıkıntı yaşamamak adına polar ın bilgilerini baz aldım.
     
  17. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.386
    Beğeniler:
    6.418
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Sadık bey, kişisel olarak face e girmiyorum. Ekmeği ekmekçiye ver özdeyişine uyarak bisikletle ilgili haberleride bisiklet forumlarından takip ediyorum.
    İkinci olarak alaturkalıktan hoşlanmam. Alaturkalığın bir başarı getirdiği sözkonusu olsaydı şehirlerimizde en az 250 beygirlik arabaların içinde lastik yakan ergenlerin bugün formula larda rallilerde derecelere koşmaları gerekirdi. benim için ölçüt bilimselliktir, dünyada bütün başarıların ardında disiplinli ve bilimsel verilerle çalışma azmi yatmaktadır. Ve yaptığınız işi bu mihenk taşına vurmadıktan sonra yapılan iş her ne kadar kıymetli olsada benim için amatörlüğün ötesine geçemez. Biz burda kişisel tatmin duygusu ile birlikte kamusal bir yarar da umuyoruz. Sizin rekorunuzu takip edecek bisiklet severlere bu işin teknik ve bilimsel şartlarının nasıl olması gerektiği yönünde bir akıl yürütme yapıyoruz. Yoksa yaptığınız işi küçük görme değil amacımız.
     
  18. Sadık Dedeoğlu

    Sadık Dedeoğlu Aktif Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2010
    Mesajlar:
    177
    Beğeniler:
    175
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Mehmet Bey, anladığım kadarı ile linkleri hala okumamışsınız. Bisiklet forum sizin şu anda girmiş olduğunuz link ve Ceyclingtr da Türkiye'nin bisikletle ilgili en fazla takipçisi bulunan internet sitelerinden biri. Tura başlamadan önce konuyu işlemişlerdi ve sorduğunuz soruların cevapları da vardı. Bunun yanında uydudan anlık olarak takibinin yapılabileceği ve bu sitelerde internet adresi yayınlanmış sayfaya hala ulaşabilirsiniz. Anladığım kadarıyla bilgisayar kullanmasını da biliyorsunuz. Size ek olarak sayfamdan da bilgi alabileceğinizi belirttim. Sizin bunlara ulaşmada sıkıntı yaşadığınızı düşünerek sorularınıza cevabımı daha önceki yazılarımda belirtmiştim. Bu konuşmaları bu camiada söz sahibi olan abilerimiz ve arkadaşlarımızla medeni şekilde konuşarak açıklama getirmiştik.Size bundan sonra ayrıca cevap yazmayacağım. Üzülerek ülkemiz de var olan okuma ile ilgili problemin sizde de var olduğunu görüyorum. Bundan sonrada size herhangi bir cevap yazmayı da düşünmüyorum. Ancak gerçek manada bilgi almak isterseniz tabi ki cevaplamaktan memnun olurum.

    TAHİR ÖZKAN KALKAN: MÜTHİŞSİN SADIKCIĞIM AMAÇ NEYDİ PEKİ 24 SAAT?

    SADIK DEDEOĞLU: Teşekkürler Özkan Abi. Türkiyede 24 saatte, açık alanda,bisiklet le katedilen en uzun mesafe 450 km idi. Benim amacım 24 saat de 500 km yapmatı,525 yaparak hedefime ulaştım.

    ATİLLA ATAY: ülkemizde böyle bir disiplin, kılasman,müsabaka,kategori vs varmıydı, vardıysa hiç tescillettiren oldumu. olmadıysa neden. merak ettimde. bu arada 525km. mükembel başarı. tebrik ediyorum sadık bey.

    SADIK DEDEOĞLU: Ben kendi sınırlarımı görmek adına bu işe kalkıştım. Yalnız bu sporu yapan arkadaşlarımızın bildiği gibi daha Türkiye'deki önceden yapılmış veya denenmiş mesafeler var. Bu mesafeleri baz alarak hedefimi belirledim. İşin tekniğine çok fazla takılmadım. Yalnız bu gibi performanslarla dünyada ciddi şekilde uğraşılıyor. Benim ve diğer arkadaşlarımızın amatörce ulaştığı bu km ler bu işle profosyonel olarak uğraşan kişilerin ve kurumların dikkatini çekerse sizin de belittiğiniz gibi bazı kurallar çerçevesinde yapılabilir. Benim eksik bilgilerim varsa siz tamamlarsanız sevinirim. Ben yazılarımda rekor kelimesini kullanmaktan kaçınmışımdır. Yalnızca yaptığım km ve yaşadıklarımı yazıya döküyorum. Bu işi kalkışacak arkadaşlara az da olsa fikir verebileceğini düşünmekteyim.

    GÜRSEL AKAY: Sadık bey tebrikler.. Düşüncelerinizi sonuna kadar destekliyorum.. Özel, standart koşullarda ve mesafelerde yapılmayan spor etkinliklerinin rekoru olmaz.. Mesela Ağrı dağına bisiklet çıkarmak dünya rekoru değildir. Olsa olsa Türkiye'deki en yüksek noktaya bisiklet çıkartmak olur.. Everest'in zirvesi çıkartmak ise dünyanın en yüksek noktasına çıkmış olunur. Yine bir rekor değildir.. Tekrar bu başarınızı tebrik ediyorum..
    18 Eylül, 23:22

    SADIK DEDEOĞLU: Gürsel Abi, yaptığım iş ortada. Açıkçası kimin ne ad vereceği ile fazla ilgilenmiyorum. Ancak uzun mesafelerde standart koşulların sağlanabileceğine pek ihtimal vermiyorum. Performansı belirleyen önemli etkenlerden en önemlisi hava şartları, bunun yanında yolun kalitesi, eğimi belirleyici oluyor. Bunları eşitleyebilmek için veledrom olması gerekir. Ne yazık ki buda ülkemizde mevcut değil. Ancak federasyon bunun kurallarını yayınlarsa tabi ki buna uyardım. Başka bir arkadaşımızda çıkıp ben 550-600 km REKOR denemesi yapacağım dediğinde şevkini kırmamak lazım diye düşünüyorum. Bence irdelenmesi gereken daha önemli konular var. İnsanlara saatlerce trafikte beklemeden veya büyük maliyetlere katlanmadan ulaşımını sağlayabileceklerini göstermek olmalıdır. Bisiklet kültürünü toplumumuza aşıladığımız taktirde, toplumumuz hem bedenen hemde ruhen daha sağlıklı olacaktır.Bunun yanında motorlu taşıt kullananlar bisikletlilere daha saygılı olacaktır. Motorlu taşıt kullananlar ayrıca bisiklet kullanıcısı olacaklardır. Yetişkinlerin bisiklete çocuk oyuncağı gözü ile bakmalarını bırakmaları,ulaşım aracı olarak görmeleri gerekmektedir. Bu olduğu zaman, hepimiz yollarda gönül rahatlığı ile bisikletlerimize korkusuzca bineceğiz. Bunu yaparken de 2 tekere gönül vermiş ve bu sevda da yaşamını yitirmiş arkadaşlarımızı da unutmamız gerekmektedir. Gürsel Abi, Atiilla Bey, bence sizin gibi, bu işe profesyonel olarak gönül vermiş insanların asıl işlemesi gereken konunun bu olması lazım. 1 bisikletin, 1 günde 1 aracın yapabileceği mesafeyi yapabiliyor olması. Bütün sağlıklı insanların bisikleti ulaşım aracı olarak kullanabileceklerini göstermektir. Öne çıkarmamız gereken asıl konu budur. Saygılar
    19 Eylül, 09:05 ·

    GÜROL ÇAYDAŞ: Sadık bravo!

    Tanım olarak Gürsel abimize katılsam da, bu bir rekor olarak değerlendirilebilir. Yarın bir başkası çıkıp, daha iyi bir mesafeyi yaparsa rekor kırılmış olur. Tabiki şartların kalibrasyonu gerekli. Bunu da bir merci/otoritenin yapması gerekir. Örneğin Dünya 1 saat rekoru, klasik bir pist bisikleti ile, kapalı pistte, aero olmayan kask ile denenmelidir. UCI bunun standartını bu şekilde belirlemiştir.

    Umarım yakın zamanda bir başkası çıkıp bu mesafeyi arttırır. Sonra bir başkası... Ve bu bir rekabete dönüşür. Devamında zaten sponsorluklar gelecek ve basında yer payı artacaktır.

    SADIK DEDEOĞLU: Teşekkürler Gürol. Ben bu mesafenin yakın zamanda geçilebileceğini düşünüyorum.
     
  19. basri

    basri Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    29 Eylül 2006
    Mesajlar:
    493
    Beğeniler:
    855
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Merhaba,

    Bir yol bisikletçisi olarak heyecanla yazıyı okudum, bisikletiniz de müthiş, tebrikler demekten başka söz bulamıyorum. Parkuru merak ettim biraz daha ayrıntı verebilir misiniz. Yani başlangıç, geçiş noktaları ve bitiş...

    Tekrar tebrikler
     
    Sadık Dedeoğlu bunu beğendi.
  20. Sadık Dedeoğlu

    Sadık Dedeoğlu Aktif Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2010
    Mesajlar:
    177
    Beğeniler:
    175
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Teşekkürler Basri Bey. Ankara Konya Yolu üzerinde bulunan Oran Köprüsü'nün önünden start aldık. Makas üzerinden Aksaray'a kadar gayet düzgün asfalt yolda pedal çevirdik. Aksaray'dan sağa Konya istikametine döndük. Konya'ya kadar yolun kalitesi ara ara bozuldu. Yinede ülkemiz şartlarında bisiklete binmek için gayet düzgün. Konya'dan Ankara'ya dönüşe geçtik. Yol çok kaliteliydi. 23. Saat'de makasa tekrar ulaştık. 24 saati doldurmak adına 1 saat Ankara istikametinde yol aldıktan sonra turumu sonlandırdım.
     
    Bisikletli Gezgin ve basri bunu beğendi.