Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Sadece tekerlerden -1.3kg!

Konu, 'Bisiklet ve Donanım Ağırlıkları' kısmında Burçak Erbil tarafından paylaşıldı.

  1. Burçak Erbil

    Burçak Erbil Engineer | Framebuilder

    Kayıt:
    30 Eylül 2006
    Mesajlar:
    869
    Beğeniler:
    2.064
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Görülen o ki bölgesel zayıflama mümkünmüş!! :D Sonunda aldığım parçaları örüp teker haline getirebildim. Bu işi komple kendim yapmayı kafaya koyduğum için biraz uzun sürdü ama sonuç tatmin edici oldu. En azından ilk sürüş sonunda tekerler hala tek parça! :rolleyes: Ama daha önemlisi yeni tekerler eski tekerlere göre 1335gr hafifledi! Yeni jantsetimin ağırlığı 1360gr (bant, sibop ve QR'lar dahil değil)

    [​IMG]
    Çemberler: ZTR Race
    Göbekler: Hayes Superlite
    Teller: DT Super Competition

    Bu da Stan'in sarı bantları, sibopları, lastikleri takılmış, 150-200cc kadar Stan's sıvı doldurulmuş tubeless olarak kullanıma hazır halleri:
    [​IMG]
    Lastikler Stan's Raven (ön) ve Stan's Crow (arka)

    Bunlar da eski tekerlerim
    [​IMG]

    Aradaki fark 1335gr! :eek: Rotorlar iki teker setinde de aynı; Hayes V7/V6 standart civatalarıyla..

    Ve son olarak da bisiklet üzerinde ;)

    [​IMG]
     
  2. Bora

    Bora N/A

    Kayıt:
    24 Ocak 2005
    Mesajlar:
    938
    Beğeniler:
    1.494
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Bu kadar guzel bilgiden sonra bisikletin agirligini da belirtseydiniz keske..
     
    Burçak Erbil bunu beğendi.
  3. Samet Şenel

    Samet Şenel Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Nisan 2009
    Mesajlar:
    2.246
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Aradaki sürüş farkını tahmin bile edemiyorum,süper olmuşlar..
     
    Burçak Erbil bunu beğendi.
  4. Burçak Erbil

    Burçak Erbil Engineer | Framebuilder

    Kayıt:
    30 Eylül 2006
    Mesajlar:
    869
    Beğeniler:
    2.064
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    11.8 civarlarından 10.4'ün biraz altına indi. (LX rubleyi de XTR ile değiştirdim.)
    Sırada pedallar ve sele var, bir de belki vites sistemi ve aynakol değişebilir. Ağırlık olarak 10'un altına inse yeter diyorum.
     
    Bora bunu beğendi.
  5. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Aslında kilonuzun çok olmadığını bileyorum, Super Comp yerine revo telleride tercih edebilirdiniz bence.

    Detay yazmamışsınız ama ZTR çemberler ile kesinlikle Al tel başı kullanılmalı emniyet açısından....

    Jant çemberlerinizden korkmayın düşündüğünüzden sağlamlar:) Uzunca süredir bütün hafif bisikletlerimde ZTR çember kullanıyorum :D
     
    Burçak Erbil bunu beğendi.
  6. Goflet

    Goflet Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Eylül 2009
    Mesajlar:
    1.636
    Beğeniler:
    1.184
    Şehir:
    Bakırköy-A.S.U.S.
    Seviye:
    çok güzel bir hafifletme çalışması.

    kaç liraya maloldu onuda yazarsanız teşekkürler
     
    Burçak Erbil bunu beğendi.
  7. Burçak Erbil

    Burçak Erbil Engineer | Framebuilder

    Kayıt:
    30 Eylül 2006
    Mesajlar:
    869
    Beğeniler:
    2.064
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    DT disk fren için özellikle bu telleri tavsiye ettiği için garanti olsun bunları kullanayım dedim, yoksa bence de Revo'lar da dayanırdı. ;) Sonuçta fark edecek olan 20-30gr.

    Evet, yazmayı unutmuşum.. Al tel başları kullandım :in:
     
  8. Burçak Erbil

    Burçak Erbil Engineer | Framebuilder

    Kayıt:
    30 Eylül 2006
    Mesajlar:
    869
    Beğeniler:
    2.064
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Teşekkürler, valla çemberleri 2.el, göbekleri de 2006'dan kalma indirimli parçalar olarak aldığımdan fiyat makul oldu. Şu anda kesin birşey söyleyemeyeceğim ancak aynı ağırlıklardaki bir Mavic SLR setin yarı fiyatından çok da fazla tutmadı.
     
  9. Güney Tuncer

    Güney Tuncer Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.674
    Beğeniler:
    2.804
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Tel konusunda iyi seçim yapmışsın. Supercomp teller revo. tellere göre ciddi rijitlik sağlıyor. Sapim cx-ray de olabilirdi gerçi. Kasnaklar da sağlam zaten akortu iyi yapıldığı müddetçe sorun yaşamazsın. Hayırlı olsun.
     
    Burçak Erbil bunu beğendi.
  10. Burçak Erbil

    Burçak Erbil Engineer | Framebuilder

    Kayıt:
    30 Eylül 2006
    Mesajlar:
    869
    Beğeniler:
    2.064
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Teşekkürler.
    Akordu kendim yaptım :D Sanıyorum fena olmadı.. Zaten super comp seçmemin bir sebebi de bu; revo'lar çok ince olduğu için akort esnasında çok fazla döndüğü söyleniyor, ilk teker toplama tecrübesi için iyi olmaz diye düşündüm. Aslında ZTR Race'ler de akort etmesi en zor jantlardan biri olarak geçiyor ama uğraştırsa da makul bir şekilde yaptım gibi.. Zaman gösterecek ;)
     
  11. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Race ler iyi örüldüğü zaman çok sağlam oluyor yani iyi gerildiği zaman :d Tıpkı Şu forumdaki efsane içine hava basılan kadro gibi :)

    Hafiflik değince gözüm dönüyor revodan başkasını görmüyorum :d Hatta bir sontaki hedefimde titanyum teller var :D
     
  12. Burçak Erbil

    Burçak Erbil Engineer | Framebuilder

    Kayıt:
    30 Eylül 2006
    Mesajlar:
    869
    Beğeniler:
    2.064
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Yalnız Sheldon Brown'da okuduğuma göre Ti teller ile Alum tel başları kullanılamıyormuş (sebebini hatırlamıyorum) Bu da Ti tellerin ağırlık avantajını büyük ölçüde öldürüyor :(

    Bu tekerleri toplarken faydalandığım kitabın yazarı Roger Musson da Ti tellerin dayanıklılığı konusunda olumsuz düşünüyor.
     
    sonEr´´ bunu beğendi.