Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

sabit kadromu tam amortisörlümü?

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Şerif Şentürk tarafından paylaşıldı.

  1. Şerif Şentürk

    Şerif Şentürk Bisikletkolik

    Kayıt:
    26 Mart 2008
    Mesajlar:
    1.144
    Beğeniler:
    784
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    http://www.bisikletmagazin.com/blog1.php/2009/09/12/26-jant-da-bisikletleri-bitiyor
    Burdaki test yazısında tam amortisörlü bisikletlerin önde olduğu görülüyor benimde anlamadığım milyarlar verildiği 1 kg için daha ağır olanın daha az güç harcandığı ve parkuru daha çabuk bitirdiği HT bisikletlerin hafif olmasının bir faydası olmuyormu.Şimdiki üreticilerin büyük kısmı 1kg altına indiler ama tam amortisörlü bisikletlerle 1 kg gibi bir rakam önemli bir fark oluşturmuyormu.
     
  2. BurakCan

    BurakCan Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    174
    Beğeniler:
    94
    Şehir:
    Istanbul/Atasehir
    Adı:
    Burak Can
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Bisikleti ne amaçla kullanacağınız önemli. Downhill gibi bisiklete çok yüklenilen durumlarda full amortisor gereklidir. Ama cross country kullanım olacaksa hardtail daha iyidir.
     
  3. Şerif Şentürk

    Şerif Şentürk Bisikletkolik

    Kayıt:
    26 Mart 2008
    Mesajlar:
    1.144
    Beğeniler:
    784
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    bahsettiğim cross cuntry ama yarışlarda sabit lerden uzaklaşma görülüyor.
     
  4. BurakCan

    BurakCan Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    174
    Beğeniler:
    94
    Şehir:
    Istanbul/Atasehir
    Adı:
    Burak Can
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    tabi ki eğer amortisor sistemi kaliteliyle, lock-out ise, kilitli olmadığı durumlarda da güç kaybı en aza indirgenebilmişse olabilir ama bence cross country için ön amortisor dışında gereksiz. Fazladan ağırlık sonuçta.
     
  5. Şerif Şentürk

    Şerif Şentürk Bisikletkolik

    Kayıt:
    26 Mart 2008
    Mesajlar:
    1.144
    Beğeniler:
    784
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Benimde sormak istediğim fazladan 1 kg ağırlık olmasına karşın etkilememesi daha az güç harcanması testteki veriye göre.
     
  6. BurakCan

    BurakCan Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    174
    Beğeniler:
    94
    Şehir:
    Istanbul/Atasehir
    Adı:
    Burak Can
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    testteki parkur nasıl bir parkur? bu çok önemli, ayrıca süren kişinin hardtaile mi yoksa full-susp'e mi alışkın olduğu da önemli bence. Kullanılan bisikletlerin marka-modelleri-özellikleri de önemli... Daha birçok faktör var, kararı buradaki teste göre vermek yanlış bence; zira test ayrıntıları verilmemiş.
    Ayrıca bu bisikletle yokuş da çıkacağınızı düşünün. Amortisorler yokuşta en büyük düşmanlardandır. Ayrıca yokuşta 1 kg ağırlık çok büyük fark yaratır.

    Eğer yüksek seviyede bir full-susp'e ayıracak bütçeniz varsa bir şey diyemeyeceğim.
     
  7. Sencer Kan

    Sencer Kan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    30 Mart 2009
    Mesajlar:
    511
    Beğeniler:
    615
    Şehir:
    Karşıyaka, İzmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Bisiklet teknolojisi gelişecekse, bu, full amortisörlü bisikletlerin, dolayısıyla düşük ağırlıklı, varyasyonel lock-outlu donanımlarının çeşitlenmesi, en nihayetinde de ucuzlayarak yaygınlaşmasıyla mümkün görünüyor..

    Elden geldiğince destek olunmalı..:rolleyes:

    Sparki seni seviyorum...
     
  8. Şerif Şentürk

    Şerif Şentürk Bisikletkolik

    Kayıt:
    26 Mart 2008
    Mesajlar:
    1.144
    Beğeniler:
    784
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    yanlış anlamada sende sparkla yatıp sparkla kalkar oldun.Burda bahsedilen 1kg ağırlık farkına rağmen HT karşılaştırıldığında daha iyi olduğu.
     
  9. Sencer Kan

    Sencer Kan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    30 Mart 2009
    Mesajlar:
    511
    Beğeniler:
    615
    Şehir:
    Karşıyaka, İzmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    bana ne! bana ne!! Sparki de Sparki.. :p :p
    Şerif'çim, benim bu konudaki teknik analizim de bu kadarcık olur yahu..:rolleyes:

    1 kg konusunda ise..

    tüm sporcuların beden kitle endekslerinin TAM, kilo dengelerinin muazzam!! olmadığı düşünülürse, iniş dinamizmini pozitif anlamda başlı başına değiştiren full amortisörün dikenlerine, bence!! yaydığı o güzel ve kalıcı koku nedeniyle katlanılır..:in:
     
  10. Nyo Ykpogl

    Nyo Ykpogl Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    190
    Beğeniler:
    74
    Seviye:
    Konu başlığına bakarsak ben full amortisörlü derim çünkü artık sabit kadrolu ağırlığında full amortisörlü bisikletler var ön ve arka amortisörleride kitlersen oldu sana sabit kadro...:in:
     
  11. cruphasulie

    cruphasulie Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    11 Haziran 2006
    Mesajlar:
    589
    Beğeniler:
    463
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Parkurda eğer aynı noktalar arasında pedal çevrildiyse HT'lerin daha
    avantajlı çıkması lazım ne olursa olsun, FS kadrolu bir bisikletin aynı
    rijitliğe ulaşacağını sanmıyorum.

    FS'lerin HT'ye cross country deki avantajları inişlerden başka,
    sarsıntı nedeniyle HT'leri ayakta kullandığınız bazı kısımlarda
    FS'de daha rahat oturup kadanslı biçimde pedallayabilmeniz,
    bu kısımlarda hız ve zaman kaybını azaltabiliyor.