Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Sabit Kadro/Suspansiyonlu Kadro

Konu, 'Dağ Bisikleti / MTB / Mountain Bike' kısmında EmrahYILMAZ tarafından paylaşıldı.

  1. EmrahYILMAZ

    EmrahYILMAZ Yeni Üye

    Kayıt:
    4 Ekim 2010
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Bornova/İZMİR
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Merhabalar. Sorum şudur ve hep merak etmişimdir: Suspansiyonlu kadroların sabit kadrolara avantajı nedir?
    Ben hiç bir zaman Hafif alaşımlı full suspansiyonlu bir bisiklet kullanmadım ,Şuanda Salcano NG020 (sabit kadrolu bir bisiklet )kullanıyorum. Fakat hayalimde Scott Spark kadro yatıyor ve temel nedeni ise suspansiyonlu bir kadro oluşu. Düşüncem şu yönde engebeli yolda kullandığımda sabit kadro esnemediği için arka jantımın akor ayarı pek dayanmıyor fakat suspansiyonlu kadrosu olan bir bisiklet kullansam kadro yaylanıp yükü alacağı için arka jantımın üzerine fazla yuk binmez ve akar ayarı daha uzun sure dayanır. Ayrıyetten Türkiye'de Downhill yapmak pek söz konusu olmasada bisikleti biraz daha ağır arazi koşullarında kullandığımızda sabit karonun kırılma yada açılarının esneme riski varken,suspansiyonlu kadroda bu riskler yok oluyor. Fakat kalçamdan kıl dönmesi ameliyatı olduktan sonra ne yarışa katılıyorum,ne arazide sürüyorum ve yaşadığım yer bisiklet sürmeye pek uygun değil. Sürdüğümde ise asfalt yol ağırlıklı sürüyorum. Bu durumda suspansiyonlu kadro gereklimidir,bilmediğim ne gibi avantajları var? Şuanda youte'dan Mtb olimpiyatlarını izliyorum genelde sabit kadro kullanıyorlar,yoksa suspansiyonlu kadroya pek gerek yok mu?
    Daha önce süspansiyonlu kadro kullanmış olan deneyimli kişilerin yardımıcı olmasını rica ediyorum.Şimdiden teşekkürler.
     
  2. Ali.K

    Ali.K Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Ocak 2012
    Mesajlar:
    1.098
    Beğeniler:
    453
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    Çift süspansiyonun neden çoğu kullanıcı için gereksiz olduğu forumda mevcut,bulabilirsiniz.Sadece akordun uzun gitmesi için çift süspansiyonlu bisiklet almak da baya saçma bi şey .Yol bisikletime 3000 km'dir akort ayarı çekmiyorum.Dağ bisikletime de 5000km sonunda çekmiştim ayarı ki çift süspansiyonun akordu daha uzun gitmez heralde.
     
  3. akifberkant

    akifberkant Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.158
    Beğeniler:
    1.169
    Şehir:
    -Kırklareli-İstanbul
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    Merhaba,

    Aslında fs bisikletler hakkında söylenip yazılacak çok şey var. Konu hakkında, buradaki tartışma pek çok fikir verebilir: http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=56571

    Kıl dönmesi de önemli, çeken bilir. Nüks etmemesi için kilo vermek, o bölgeyi traş etmek, temiz ve kuru tutmak ( özellikle banyolardan sonra ) önemli tedbirlerden. Bu konuda da http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=45528

    ve http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=1541 ile http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=92187 bilgi alıp fikir edinebileceğiniz faydalı linkler.
     
    EmrahYILMAZ ve Edip Dinçer bunu beğendi.
  4. EmrahYILMAZ

    EmrahYILMAZ Yeni Üye

    Kayıt:
    4 Ekim 2010
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Bornova/İZMİR
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Teşekkürler Akif Bey aydınlattınız.
     
    akifberkant bunu beğendi.
  5. Güney Tuncer

    Güney Tuncer Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.674
    Beğeniler:
    2.804
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Yarışan sporcular için performas önemli.. Yani bisikletin hafif olması ve pedala verdiğin gücü en az kayıpla yola aktarma.. Bu nedenlerden ötürü mtb yarışlarında mümkün olan her durumda sabit kadro kullanılıyor. Yalnız siz bu işi birilerini geçmek için yapmıyorsanız pekala full suspension bir bisiklet alabilirsiniz.. Dediklerinizde haklısınız akort daha uzun gider, parçalar daha az yüke maruz kalır ayrıca kontrolünüz daha da artar ve bu işten daha fazla keyif almaya başlarsınız.. Selenin yaptığı baskı söz konusu olduğunda sağlık açısından da artısı var..
     
    EmrahYILMAZ ve ibt1994 bunu beğendi.
  6. ibt1994

    ibt1994 Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Eylül 2012
    Mesajlar:
    125
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    çif süspansıyonun maliyetide fazla ama malefes full suspansıyonda benim fikrim havalı kulanmadıgı sürece ve kılıt sistemi olmadıgı sürece pekte bi faydasını göremesin bianchi apeche diye hatırlıyorum fs bi modeldi ama arka normal yaylı sitemdi bisiklet kasılıyo ve baya agırlaşıyo şehir içinde şahsen gereksiz bi donanım ama illada fs dersen havalı bir model tercih etmelisin dogru parçalara daha az yük bindiriyo ama 1kg agırlık katıyo orta düzeylerde
     
  7. EmrahYILMAZ

    EmrahYILMAZ Yeni Üye

    Kayıt:
    4 Ekim 2010
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Bornova/İZMİR
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Güney bey gerçekten kafamı kurcalayan soruların tam cevabını buldum gerçekten çok teşekkür ederim.(Teşekkür Buyonu'na da basmayı ihmal etmedim :D )
    Bianchi Apache ticari bi kandırmaca bence.
    Dediğim gibi hayalimde Scott Spark yatıyor,ve dediğiniz gibi havalı ve kilitli bir süspanlu olan bir Spark.
     
  8. Samet Şenel

    Samet Şenel Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Nisan 2009
    Mesajlar:
    2.246
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Güney abiye katılıyorum scott spark kadroya sahibim ve ondan inip tahta gibi düz kadrolara binince hiç keyif alamıyorum. Ama işte hem hafif hemde tam süspansiyonlu kadrolar iyi bir bisiklet fiyatına satılıyor neredeyse..
     
  9. Güney Tuncer

    Güney Tuncer Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.674
    Beğeniler:
    2.804
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Spark'ları ben de çok beğeniyorum. Özellikle yeni modellerinin ön arka esneme mesafesini 100mm den 120mm çıkardılar. All-mountain denilen sürüşlerde bazen 100mm. den daha fazlasına ihtiyaç duyuluyor ama 140mm. lik modeller de hantal kaçabiliyor. Bu anlamda Scott trendi yakaladı, iyi bir iş yaptı. Yeni modellerin arasında ağırlığı nerdeyse karbonla aynı olan ve daha hesaplı satılan aluminyum modellerine bakabilirsiniz.
     
    Emrah Yılmaz bunu beğendi.
  10. ilkerturker

    ilkerturker Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    889
    Beğeniler:
    214
    Şehir:
    Fatsa/Ordu
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    scott spark hem xc hem de fs olarak kullanabileceğiniz bir bisiklet.Hele bir de üç kademeli kilit sistemi varsa ,izlediğim videolara göre çok iyi. Yarı kilitleme olabiliyor ve bozuk zeminde tırmanışlarda çok işe yarıyormuş.Ayrıca düzyolda da oldukça hızlı ,hantal değil.Kadrosu da fazla ağır değil.Ben de bir dönem almayı istemiştim hala da almak istiyorum,çok güzel bisikletler.
    Şu anda ben de Full Süspansiyon Fuji kullanıyorum ,inişlerde çok rahat.Arka süspansiyon havalı,kilitlenebilir Rockshox.Ayrıca düz yolda şehir içinde çok seri,2.25 lastiklerine rağmen, tabi bu durum full xt olmasından da kaynaklanıyor olabilir :)
    Ben tavsiye ederim eğer arazi iniş çıkışlarınız çok oluyorsa.Ama düz yol için düşünüyorsanız sabit kadrolar iyidir
     
    EmrahYILMAZ bunu beğendi.
  11. EmrahYILMAZ

    EmrahYILMAZ Yeni Üye

    Kayıt:
    4 Ekim 2010
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Bornova/İZMİR
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Bilgileriniz için çok teşekkür ederim İlker bey.
     
    ilkerturker bunu beğendi.