Rulman bulmak

Şerif Şentürk

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Mart 2008
Mesaj
1.128
Tepki
756
Şehir
izmir
Bisiklet
Scott
her yerde bulunuyor göbeği açıp içindeki rulmanı çıkartıp üstündeki numarasıyla bulabilirsin
 
Scudo

Bozcan

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Temmuz 2005
Mesaj
710
Tepki
1.047
Şehir
Ankara
@Tech. Türk

Hayır göbeklere göre rulman boyutu standart değil. Göbeğinin internetten bakım klavuzunu veya açık şemasını bulabilirsen her bilgi vardır. Rulman kodunu alman yeterli (6001 gibi bir kod.) Genelde ön 2 rulman. Arka göbeğine göre 3 veya 4 rulman içerir. Dikkat et genelde öndeki rulmanlar aynı boyutadır fakar arkadaki rulmanların boyları birbirinden farklı olabilir. Freewhell'in içindeki rulman kucuk olabilir.

Ayrıca internette 14$ gibi bir fiyata hibrit seramik rulman satan yerler var ((link)). 100-120$ arası bir fiyata full seramik rulmana gecirebilirsin sistemi. Sahsen ben öyle yapmayı planlıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Güney Tuncer

Önder Tarım

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Mayıs 2008
Mesaj
3.368
Tepki
1.817
Şehir
Bologna / İtalya
Bisiklet
Specialized
Bu sitede rulmanların markalara göre değişen kod numaraları yazıyor.Bir önceki sayfada vermiştim.
(link)
Ayrıca denildiği gibi Amerikan ve İngiliz sitelerinde bolca seramik rulman hatta seramik rulmanlı arka aktarıcı makarası bile bulabilirsin.
 
Kayıt
17 Şubat 2009
Mesaj
6
Tepki
6
Şehir
İSTANBUL
Biz Maksimum Makina olarak hem full seramik rulmanlar hem de seramik bilyalı hibrid rulmanlar satıyoruz, full seramik rulmanlardan İstanbul' da stoklarımızda mevcut...
 
Kayıt
17 Şubat 2009
Mesaj
6
Tepki
6
Şehir
İSTANBUL
@Maksimum Makina

İhtiyacınız olan rulmanın kodunu veya ölçülerini (iç çap x dış çap x eni) bildirirseniz yardımcı olabiliriz...
 
  • Beğen
Tepkiler: Bozcan

Önder Tarım

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Mayıs 2008
Mesaj
3.368
Tepki
1.817
Şehir
Bologna / İtalya
Bisiklet
Specialized
Benim konunun başında belirttiğim rulmanın seramik olanından 2 tanesi ne kadar?
 

Bozcan

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Temmuz 2005
Mesaj
710
Tepki
1.047
Şehir
Ankara
@Maksimum Makina

Genellikle bisiklet göbekleri max 550-600rpm civarında donduğu için göbeklerde full seramik rulman gibi yuksek devir rulmanları kullanılmaz. Onun yerine akıcılığı arttırmak için hibrit seramik rulmanlar kullanılıyor.

Aslında forumda reklam yapmak yasak. Ama bu cok spesifik bir konu. O yuzden arkadaşların da bilgisi olsun diye sormak istiyorum 6001 full seramik ve hybrit rulmanların fiyatları nedir? (6001: mavic'in göbeklerde kullandığı rulman boyu)
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan Bayraktutan
Kayıt
17 Şubat 2009
Mesaj
6
Tepki
6
Şehir
İSTANBUL
@BoZCaN

Evet haklısınız reklam yapmayalım.... Bu nedenle 6001' in fiyatı konusunda info@maksimak.com' dan bilgi alabilirsiniz... Ama sadece stokta olan bir rulman olduğunu söyleyebilirim...

Full seramik rulman dendiği zaman tek bir rulman tipi yok...
Si3N4 malzemeden yapılmış full seramik rulmanlar var, siyah renkli,
ZrO2 malzemeden yapılmış olanları var, beyaz renkli.

Si3N4, ZrO2' ye göre daha üstün teknik özelliklere sahip ama dolayısıyla daha pahalı...

Türkiye' de çoğunlukla ZrO2 malzemeden yapılmış rulmanları bulabilirsiniz, 6001 için 500-600 devir' in sorun olmaması lazım....

Full seramik rulmanların iç bilezik, dış bilezik ve bilyalar full seramik malzemeden yapılıyor...

Hibrid rulmanların ise iç ve dış bileziği çelik' ten sadece bilyalar seramik malzemeden yapılıyor...
 
  • Beğen
Tepkiler: Bozcan

Bozcan

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Temmuz 2005
Mesaj
710
Tepki
1.047
Şehir
Ankara
@Maksimum Makina

Hazır işin ehlini bulmuşken birkaç soru soralım. Bisiklette normal sartlar altında bir rulmana 15-20kg gibi bir yuk dusuyor. Bunun rulmanlar için sorun olacağını sanmıyorum. Fakat yolda cukura girince veya taşlık arazide jantları eğecek kadar sert darbeler gelebiliyor. Bu standart rulmanları biraz eziyor, biraz akıcılık kaybı oluyor, biraz da boşluk yapıyor. Eğer hissedilir seviyelere gelirse ki bisiklette hissetmek kolaydır. Rulmanı değiştiriyoruz.

Peki full seramik veya hibrit seramik rulmanlarda bu surec nasıl işler?
Darbe geldiğinde rulman bilyalarının veya gövdenin kırılması olası mı?
Seramik rulmanların darbe dayanıklılıgı standart rulmanlara göre nasıl?
Yerleştirme işleminde nelere dikkat etmek gerekiyor?

Saygılar
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan Bayraktutan

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
sanayiden 2rs contalı tip rulman alırken rulmanın üzerindeki extra koda da dikkat edin. zira genelde contaların low friction(düşük sürtünme) ve high friction (yüksek sürtünme) gibi modelleri olabiliyor. yakın zamanda motosikletimin ön rulmanlarını değiştiriken izmir 1. sanayi sitesinden 6002 serisi fag 2rs düşük sürtünmeli rulmanların tanesi 5ytl ye almıştım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bozcan

Önder Tarım

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Mayıs 2008
Mesaj
3.368
Tepki
1.817
Şehir
Bologna / İtalya
Bisiklet
Specialized
Sonuç olarak bisikletten en iyi akıcılığı ve güvenirliği almak için hibrid rulman mı kullanmalıyız?
 

Bozcan

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Temmuz 2005
Mesaj
710
Tepki
1.047
Şehir
Ankara
@er-n

Yuksek surtunmeli contalar daha iyi toz ve pislik koruması sağlıyor sanırım.(Yanlış mıyım?) Mavic göbeklerden cıkan rulmanlar da skf 6001-2rsh/c3. Benim (link) anladığım kadarı ile de düşük surtunmeli rulman değil. Hatta tabloya göre 2RS de dusuk surtunmeli rulman değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan Bayraktutan

burgazz

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Temmuz 2005
Mesaj
865
Tepki
324
Şehir
Istanbul / Çapa
(link)

Login: mavic-com
Password: dealer

tum mavic setler hakkında hersey
 
Kayıt
17 Şubat 2009
Mesaj
6
Tepki
6
Şehir
İSTANBUL
@Kaan Bayraktutan


Full seramik ve seramik bilyalı bisiklet rulmanları konusunda uzman değilim ama genel olarak seramik rulmanların çelik rulmanlara göre üstünlüklerini ve sonucunda sağladığı yararlar şunlar....
* Seramik bilyalar çelik bilyalara göre %60 daha hafif; bunun sonucunda daha düşük santrifüj kuvveti ve daha az aşınma
* Seramik bilyalar çelik bilyalarda 2,5 kat daha sert; bunun sonucunda 5 - 10 kat daha uzun dayanım ve ömür
* Seramik bilyalar hiç bir koşulda paslanmazlar; bunun sonucunda daha düşük bakım ve daha az yağlama gerektirmeleri
* Seramik bilyaların yüzeyleri daha iyi ve pürüzsüz; bunun sonucunda bilya ile rulman bilezikleri arasında daha az sürtünme
* Seramik bilyalar daha az ısınırlar ve genleşirler; bunun sonucunda bilya ile rulman bileziklerinin temas noktalarında daha yüksek hassasiyet
* Seramik bilyalar daha rijittir; bunun sonucunda daha az aks esnemesi
* Seramik bilyalar daha az titreşim üretir; bunun sonucunda daha sessiz çalışma

Bunun gibi teknik üstünlükleri sonucunda full seramik ve hibrit (seramik bilyalı, çelik bilezikli) rulmanlar bisiklet uygulamasında da tercih ediliyor. Bu tip rulmanlar, tazım tezgahlarında, çimento, demir çelik, kağıt, tekstil, gıda gibi sektörlerde senelerdir kullanılıyor zaten... Tek sorun bu rulmanların çelik rulmanlardan daha pahalı olması ve temini konusunda çekilen sıkıntılar...
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf !!WOW!!
Kayıt
17 Şubat 2009
Mesaj
6
Tepki
6
Şehir
İSTANBUL
@BoZCaN

skf' de plastik conta kapaklı rulmanı tanımlayan son ek rs1 idi; örneğin 6002-2rs1, şu anda rs1 kapakçıklar rsh kapaklar ile yer değiştirdi; örneğin 6002-2rsh. Artık rs1 almak istesiniz bile piyasada rsh kapaklı rulmanları bulabilirsiniz. rsh kapaklar rs1 kapaklara göre daha iyi sızdırmazlık sağlıyorlar...

rs1 de olsa rsh da olsa bu tip kapaklı rulmanlar düşük sürtünmeli rulmanlar değil çünkü iyi sızdırmazlık sağlanması için rulman dış bileziğine monte edilen kapakçık iç bileziğe temas ediyor ve daha yüksek sızdırmazlık sağlıyor ama temas olduğu için de sürtünme oluşuyor.

Sürtünmesiz rulmanlar metal kapaklı rulmanlar, bunlar Z kapak ile tanımlanıyor; örneğin 6002-2Z. Bu kapaklar da dış bileziğe monte ediliyor ama iç bileziğe temas etmediği için daha az sızdırmazlık sağlıyor ve temas olmadığı için de daha az sürtünme oluşuyor.

Ama bisiklet rulmanları dış mekanda su ve toza maruz kaldığı için 2z yerine 2rsh tercih ediliyor.

Yeni teknoloji full seramik bisiklet rulmanlarında teflon düşük sürtünmeli keçeler kullanılıyor...
 
  • Beğen
Tepkiler: Semih_ÇELİK

Bozcan

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Temmuz 2005
Mesaj
710
Tepki
1.047
Şehir
Ankara
@BoZCaN

Kaan hocam bir de buna cevap versen de tam olsa.
 
Kayıt
17 Şubat 2009
Mesaj
6
Tepki
6
Şehir
İSTANBUL
@BoZCaN

Ok...Aslında bu sorularına cevap vermeye çalışmıştım...

İşte bahsettiğim tüm bu teknik üstünlüklerinden dolayı seramik malzeme darbelere daha dayanıklı.

Rulmanların iç ve dış bileziğinde bilyaların çalıştığı yüzeye biz yuvarlanma yolu diyoruz. Çelik rulmanlar darbe aldığı zaman bu yuvarlanma yolunda ezilmeler meydana geliyor ve bu ezilmeler bahsettiğin akıcılık kaybı veya boşluk meydana gelmesi olayları neden oluyor.

Özellikle full seramik rulmanlarda, seramik çeliğe nazaran daha sert olduğu için (2,5 kat daha sert), yuvarlanma yolundaki bu ezilmeler meydana gelmiyor veya çok daha az meydana geliyor.

Montaja gelince... Tüm rulmanların montajında ana prensip hangi rulman bileziği sıkı geçiyorsa o bilezikten rulmanı çakmak gerekiyor. İç bilezik sıkı geçiyorsa iç bilezikten, dış bilezik sıkı geçiyorsa dış bilezik... Sıkı geçen bileziğe uygun bir halka ve boru yardımıyla doğru montajı yapmak gerekir...

Umarım ok' dir...
 
Kayıt
8 Şubat 2015
Mesaj
19
Tepki
1
Şehir
Fethiye
İsim
ÜNSAL YİGİTER
Bisiklet
Focus
Selamlar. Focus mares ax 2.0 furç rulmanlarını bulamadım. Aynı sorunu yaşayan ya da bu rulmanın yerine bu da kullanılabilir diyecek.bu anlamda bilgi sahibi üstatlara danışmak isterim. Rulmanlar üst ve alt 2 farklı boyuttalar.

Üst rulman
P08F TH-870

Alt rulman biraz daha büyük ve ustamız kodu yazan kapağı çöpe atmış. O yüzden bilemiyorum. Belki de bu kod ile takım olarak vardır. Rulmanların üst kapakları konik şeklinde düz rulman değiller.
 

:DDD

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Ağustos 2018
Mesaj
644
Tepki
449
Şehir
İstanbul
İsim
Muhammed Hüten
Başlangıç
2011—12
Bisiklet
Canyon
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Merhabalar. Dt Swiss rulmanlarım laçkalandı ve rulman alacağım. 6902RS yazıyor üstünde fakat 6902-2RS alırsam boyut olarak bir fark olur mu diye soracaktım. İki tarafı da plastik olsa jant için bir sıkıntı çıkarır mı?