Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Ruble teknik sorusu

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında Turhan Evci tarafından paylaşıldı.

  1. Turhan Evci

    Turhan Evci Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    13 Eylül 2004
    Mesajlar:
    621
    Beğeniler:
    330
    Şehir:
    Fenerbahce/Istanbul
    Seviye:
    Selam ben MTB kullanıyorum.
    9 lu dişli yada 8 li dişli rublelerde 11-23 , 11-32 gibi seçenekler bulunmakta.
    Bu rakamlar neyin ölçüsüdür?
    Bu ölçülere göre arka vitesin uzun yada kısa boyunlu olmasının bir bağlantısı varmıdır. ?

    Şu anda uzun boyunlu arka vites kullanıyorum vede 9 lu dişli grubu rublem var.
    Bisikletimi sıfır aldım ve aldığım günden beridir, ani hızlanmalarda ön taraf orta dişlide iken arka vitesi 2 dişli peşpeşe ufaltmak zorunda kalıyorum.
    Tek dişli attırdığımda sanki 1 tur boşa pedal çeviriyormuşum hissine kapılıyorum.
    Bu durum normalmidir ? Yoksa rublenin 11-23 yada 11-32 rakamlarıyla bağlantılımıdır ?
    Yoksa benim bacak devir sayım aradaki dişliye yetmemektemidir ?
     
  2. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Vitesin o şekilde boşlaması, pedal devri ile alakalıdır diye düşünüyorum.
    Bahsettiğiniz numaralar ise 11-23 örneğin; en küçük dişli 11li, en büyük dişli de 23lü demek olur ki bu bir yol rublesidir. MTB için seçenekler genelde 11-32, 11-34, 12-32 ve 12-34 şeklinde olur :).
    Kısa ve öz oldu sanırım.
     
  3. Uğur Taşdemir

    Uğur Taşdemir Bisikletkolik

    Kayıt:
    8 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.030
    Beğeniler:
    658
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    11-23 bir yol rublesinde dişliler aşağıdaki diş sayısına göre sıralanır;

    11-12-13-14-15-16-17-19-21-23

    11-32 lik MTB rublesinde ise şöyledir;

    11-12-14-16-18-21-24-28-32

    hızlanırken 2 veya daha fazla vites yükseltme ihtiyacınız iki şeyden kaynaklanabilir;
    1- bacaklarınız kuvvetlenmiş olabilir
    2- bu olayı aşağı doğru eğimli yerlerde denemiş olabilirsiniz

    3- hepsi :)

    uzun bacaklı arka vitesler genelde MTB ler için dir çünkü 32 veya 34 gibi büyük (yol rublelerine göre) bir dişli kısa bacak bir arka vitesi fazlaca gerecektir. Bununla birlikte kısa bacak arka vites tercih edenler de yok değildir. Ayrıca yol rublesini MTB bisikletinde kullananlar da var. :)
     
    t-genc bunu beğendi.
  4. Turhan Evci

    Turhan Evci Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    13 Eylül 2004
    Mesajlar:
    621
    Beğeniler:
    330
    Şehir:
    Fenerbahce/Istanbul
    Seviye:
    Aydınlatıcı bilgiler için teşekkür ederim.
     
  5. Nedret Günaydın

    Nedret Günaydın Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Ocak 2007
    Mesajlar:
    4.654
    Beğeniler:
    3.754
    Şehir:
    Avrupa Yakası
    Seviye:
    süper olmuş halil gayet açıklayıcı :in:
     
  6. Tolga Gürgün

    Tolga Gürgün Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Aralık 2005
    Mesajlar:
    1.724
    Beğeniler:
    2.371
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Arkadaşlar Selam,

    Öncelikli olarak bilgiler için teşekkürler.Turhan Bey ' in sorusuna ilave olarak dişli sayısı açısından ön taraftaki durum nedir ? Yol bisikleti ve Mtb karşılaştırmalı olarak . . .

    Şimdiden teşekkürler,

    Tolga Gürgün
     
  7. Fatih Buzgan

    Fatih Buzgan Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.579
    Beğeniler:
    3.217
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Yol aynakollarında da 2'li ve 3'lü yapraklar vardır.Çoğunluk 2 yapraklı aynakol kullanır.
    Aynakol dişli oranları yol bisikletlerinde 52-42 (eski modellerde), 52-39, 53-39, 56-39 şeklinde gider.
    Büyük yaprağın diş sayısı ne kadar büyükse, o kadar hızlı gidersiniz.
    Büyük yapraktan, küçüğe geçtiğinizde birden 17 diş farkı ortaya çıkıyor, burada pedal çevirirken bir boşluk olması normaldir.Bunu önlemek için ön vitesi küçüğe indirdiğinizde, arka vitesi de tersine yönlendirin ki aradaki diş oranı farkı (ve boşluk oranı) azalsın.
     
  8. Oksal Özdöl

    Oksal Özdöl Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.668
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    birde bisikletinizi kullanırken zinciri çapraz kullanmamaya özen gösterirseniz aktarma sisteminizdeki aşınmayı en aza indirmiş olursunuz.mesela zincir önde en üst çarkta iken arkada 5. vitesten yukarı çıkmamak gibi(4.,3.,2.ve 1. gibi)
     
  9. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.678
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Selam Turhan abi,
    Öncelikle mtb de 11-23 pek görülmüyor nedeni de aşikar olarak mtb de dik yokuşların çıkmak için yeterli gelmeyişi.

    Ani hızlanmada bir sonraki vitesin boşta kalması durumu gayet doğal, zira bisiklet ani olarak ivmelendiği için o momentumla normalden fazla hızlanıyor ve alttaki vites hafif kalıyor. Buna pek dikkat etmedim ama sanırım farkında olmadan otomatik olarak ben de sprint attığım zamanlar 1 den fazla vites geçiriyorum...