Ruble paslanması

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Burak Boralılar tarafından paylaşıldı.

Etiketler:
  1. Burak Boralılar

    Burak Boralılar Kıdemli Üye

    Yaş:
    24
    Kayıt:
    19 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    352
    Beğeniler:
    207
    Şehir:
    İstanbul/Güngören
    Adı:
    Burak B.
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Merhabalar. 1 Hafta önce acemiliğim yüzünden rubleyi kir ve kireç çözücü ile temizlemeye kalkıştım ve ruble pas yaptı. Würth genel temizleme spreyi ile temizledim ama pas görünümü geçmedi. Üstüne yağ sürdüm biraz görüntü azaldı gibi ama yine pas kendini belli ediyor. Bu pas bana sorun yaratır mı? WD-40 ile temizlesem tekrardan işe yarar mı acaba? Şimdiden teşekkür ederim.
     

    Ekli Dosyalar:

  2. furkan.zaman

    furkan.zaman Hipokrat yeminli bisikletli

    Kayıt:
    31 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    1.114
    Beğeniler:
    1.162
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Furkan
    Bisiklet:
    Raleigh-USA
    Seviye:
    Bi fotograf atsan keske :)
     
  3. Burak Boralılar

    Burak Boralılar Kıdemli Üye

    Yaş:
    24
    Kayıt:
    19 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    352
    Beğeniler:
    207
    Şehir:
    İstanbul/Güngören
    Adı:
    Burak B.
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
  4. Uğur Recep AKGÜL

    Uğur Recep AKGÜL Bisikletkolik

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    18 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.008
    Beğeniler:
    605
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    Suanki pası gecirirmi bilmiyorum fakat aklınızda olsun daha iyi bir temizlik olsun bidahakine diye belirteyim. March mutfak yeşil olan onunla rubelyi temizlerseniz sıkıp 10 dk kadar bekleyip sonra silin ruble yazgından arınıyor ve ilk günkü gibi oluyor renk görünüş olarak ama pası gecirirmi onu bilemicem. Gecmiş olsun can sıkıcı bi durum ayrıca.
     
  5. furkan.zaman

    furkan.zaman Hipokrat yeminli bisikletli

    Kayıt:
    31 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    1.114
    Beğeniler:
    1.162
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Furkan
    Bisiklet:
    Raleigh-USA
    Seviye:
    Tekeri sokup iyi bir fircalaman lazim pas sokucuyle , bnde soyle bir sey olmustu fazlalik rublelerimi yikayip yagini falan temizlemistim kurumaya birakinca hafif bi yerde pas oldu ama cikarttim onu , sonra yaglayip kaldirdim . istanbul icindeysen ucretsiz verebilirim rubleyi , vidalı ruble .
     
  6. Canince

    Canince Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    12 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    412
    Beğeniler:
    538
    Şehir:
    Karaman
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    @Burakb993 Rubleyi komple sök hocam her dişliyi tek tek pas sökücüler ile temizle gerekirse iki kere yap , bir daha ki temizlikte kuru+yağlı tutmaya özen gösterirsen paslanma olmayacaktır :)
     
  7. Burak Boralılar

    Burak Boralılar Kıdemli Üye

    Yaş:
    24
    Kayıt:
    19 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    352
    Beğeniler:
    207
    Şehir:
    İstanbul/Güngören
    Adı:
    Burak B.
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    @Uğur Recep AKGÜL Ben de aceleye getirdim hemen temizliyim dedim ama böyle durumla karşılaştım. Temizlik olarak o aklımda bulunsun hocam. Teşekkürler. :)
    @furkan.zaman Tekeri söküp bir deneme yapayım o zaman hocam. WD-40 ve normal bir pas sökücü alıp iyice fırçalıyım. Temizlemeye çalışayım ondan sonra yeni ruble işini düşünürüm hocam. Ayrıca ihtiyacı olan birine gitsin benim ikinci el bile olsa alma durumum var yeni ruble için. Teşekkür ederim teklif için. :harika:
    @Canince Rubleyi sökme işini hiç bilmiyorum hocam ya bilen birisinden yardım alırım ya da sökmeden elimden geldiğince temizlemeye çalışırım. Temizlik yaparken yağlı tutmadım bir de suyla durulama yapınca iyice pas oluştu. Öneri için teşekkür ederim hocam. :)
     
  8. Canince

    Canince Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    12 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    412
    Beğeniler:
    538
    Şehir:
    Karaman
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    @Burakb993 bu şekilde rublenin her tarafına ulaşmanız mümkün değil , evde sökmek için gerekli ekipmanlar olmadığını düşünürsek bir bisikletçide 2 dakikada sökebilirsiniz.Sırf paslandığı için rubleyi değiştirmenizi önermem bütçenize yazık ha artık bana yetmiyor onun için derseniz anlarım :)
     
  9. Burak Boralılar

    Burak Boralılar Kıdemli Üye

    Yaş:
    24
    Kayıt:
    19 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    352
    Beğeniler:
    207
    Şehir:
    İstanbul/Güngören
    Adı:
    Burak B.
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    @Canince Dediğiniz gibi o zaman bir bisikletçiden yardım alayım öyle temizlemeye çalışayım hocam. Böyle görünmesi canımı sıkıyor aslında yetmeme gibi durum yok şu an ama işte son çare olarak değişim olur diye düşünüyorum. :)
     
  10. Canince

    Canince Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    12 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    412
    Beğeniler:
    538
    Şehir:
    Karaman
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    @Burakb993 Pas geçer hocam kafanıza takmaya değmez , hallettikten sonra buraya bilgi birikimlerinizi tekrar yazarsanız bilgi birikimi olur hepimize :) Kolay gelsin şimdiden :)
     
  11. Sin

    Sin Hanimiş onun egosu, hanimiş onun karbon bisikleti!

    Kayıt:
    23 Eylül 2014
    Mesajlar:
    847
    Beğeniler:
    769
    Şehir:
    Çanakkale
    Adı:
    Sinan
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    sram ruble kullanın hiç böyle tablolarla karşılaşmayın :) pg730 rublemi kaç kere suya sabuna yağmura çamura maruz bıraktım bilmiyorum ama maşallah üzerine nokta kadar pas yok. shimano rublelerin paslanması bilinen bişey ve bununla ilgili yazılan çizilen ciddi şeylerde var. sram ve campagnolo' da böyle şeyler olmuyor.

    dişliniz anladığım kadarıyla 8 li shimano. sram' in 8' li rublelerinden birini alın problem kalksın ortadan. grilerin kromajlı gibi bir görütüsü var benim çok hoşuma gidiyor. 8li için pg820 30tl pg850 50tl.
     
  12. Burak Boralılar

    Burak Boralılar Kıdemli Üye

    Yaş:
    24
    Kayıt:
    19 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    352
    Beğeniler:
    207
    Şehir:
    İstanbul/Güngören
    Adı:
    Burak B.
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    @Canince Tabi ki hocam sorunu çözdükten sonra buraya yazarım. Başka arkadaşlar da yararlansın. İlginiz için teşekkür ederim. :)
    @Sinan A. Gri rubleler benim de çok hoşuma gidiyor sürekli temiz gözüküyor. Bakalım şu sorunu bir çözeyim de belki keyfi olarak gri ruble alabilirim. :)
     
    Canince bunu beğendi.
  13. Sin

    Sin Hanimiş onun egosu, hanimiş onun karbon bisikleti!

    Kayıt:
    23 Eylül 2014
    Mesajlar:
    847
    Beğeniler:
    769
    Şehir:
    Çanakkale
    Adı:
    Sinan
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    o kromajlı rublenin birde vites değişimlerinde çıkardığı çatır çutur sesler var ki insanı gaza getiriyor :)
     
  14. Burak Boralılar

    Burak Boralılar Kıdemli Üye

    Yaş:
    24
    Kayıt:
    19 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    352
    Beğeniler:
    207
    Şehir:
    İstanbul/Güngören
    Adı:
    Burak B.
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    @Sinan A. Evet bende severim o sesi. Keyfi olarak belki değiştiririm bakalım duruma göre hocam :)
     
  15. Burak Boralılar

    Burak Boralılar Kıdemli Üye

    Yaş:
    24
    Kayıt:
    19 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    352
    Beğeniler:
    207
    Şehir:
    İstanbul/Güngören
    Adı:
    Burak B.
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Arkadaşlar konuyu açalı uzun zaman oldu ve o geçen zaman içerisinde ben rubleyi biraz daha temiz hale getirdim. Çok iyi olmadı ama ilk halinden farkı var biraz. En son olarak komple grup set değişimi yaptım. Konu sonu bilinmez bir şekilde kalsın istemedim. Teşekkür ederim tekrardan ilgilenen arkadaşlara. :harika:
     
  16. furkannaci34

    furkannaci34 Yeni Üye

    Yaş:
    19
    Kayıt:
    9 Eylül 2016
    Mesajlar:
    10
    Beğeniler:
    14
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Furkan Ayyıldız
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    WD40 kullandiniz mi o pas izi gitti mi? Bu arada yukaridaki resimdeki rubleyi sadece wurth balata temizleyici ile mi o hale getirdiniz mazot kullandiniz mi?
     
  17. Burak Boralılar

    Burak Boralılar Kıdemli Üye

    Yaş:
    24
    Kayıt:
    19 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    352
    Beğeniler:
    207
    Şehir:
    İstanbul/Güngören
    Adı:
    Burak B.
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    @furkannaci34 Yukarıdaki resimde Würth ve WD-40 kullanmadım. Sadece mutfak için kullanılan kir sökücü kullanıp su ile duruladım ve o görüntü oluştu. Sonrasında Würth sprey ve WD-40 ile biraz rengi güzeldi ama siyah ruble zaten paslanmaya meyilli sanırım. En son olarak ta komple grup set değişimi yaptım. Ayrıca mazotta kullanmamıştım. Şu an ki sistemimde mazot ve balata spreyi kullanıyorum bir sorun ile karşılaşmadım.
     
  18. mywashere

    mywashere Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    242
    Beğeniler:
    342
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    WD40 tek başına işe yaramaz ise sıktıktan sonra 10 dk bekleyip bir tel fırçayla fırcalayıp temizlenecektir.