Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Ruble mi göbek mi?

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında Selahattin Porsuk tarafından paylaşıldı.

  1. Selahattin Porsuk

    Selahattin Porsuk Üye

    Kayıt:
    30 Kasım 2010
    Mesajlar:
    99
    Beğeniler:
    71
    Şehir:
    Kocaeli Gebze
    Seviye:
    Arkadaşlar merhaba öncelikle konu hakkında forumu epey bi araştırdım olmadı başka forumları da araştırdım ama uygun bi başlık bulamadım.

    Şimdi sorunum şu ki, bisikletimde pedalları çevirmeden kullanamıyorum. İleriye doğru giderken de pedallar dönüyor yani. Bu durumda hızlı kullanıyorken pedal çevirmeyi bıraktığım anda ayağımı pedaldan çekmem gerekiyor.
    Bisikletten inip elimde götürürken bile pedallar dönüyor.
    Kimisi arka aktarıcında sorun var diyor ama ben inanmadım. Bisikletçiye gisem hemen bi ton bahane bulup bana yeni malzemeler satmaya kalkacak bilmem şu bozuk bu bozuk diye. Önce burda bi sorayım dedim. kendi yapabileceğim bişeyse elimden iş gelir yani :D
     
  2. Mustafa Acar

    Mustafa Acar Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    2 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    821
    Beğeniler:
    537
    Şehir:
    Konya
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    zincirinizi aynakolun dışına sarkıtın bisikletinizi ilerletin .rubleyide bir yandan sabit tutun eğer elinizi aşırı bir zorlama geliyorsa göbekteki bilyelerinizde sorun olabilir.eğer zorlamadan o cırcır sesi geliyorsa onda birşey yok. aynakolu sağa sola çevirin aynakolunuzda arasıra tak tık takılmalar oluyorsa ayna kolunuzda sorun vardır denebilir. buda sağlam çıktı ise garanti bisikletcinin yanına gidin.:D..

    Bir sorun varsa ruble yada göbek bakımını bisikletcinize yaptırın,yok illa ben yapaağım diyorsanız uzun koun buradan siz ben yapacam diyin yardım etmeye çalışırız...
     
  3. ulas

    ulas Admin

    Kayıt:
    5 Mayıs 2006
    Mesajlar:
    3.904
    Beğeniler:
    9.798
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Arka göbek veya arka ruble bozulmuş. Pedalı geri geri çevirdiğinizde ruble rahat dönüyorsa göbektendir. Değilse ruble gitmiş. Göbektense ve Eğer bady değişebiliyorsa onu değiştirin.

    Özetlersek

    Pedalı geriye doğru çevirin dönmüyorsa yada zorlanıyorsa ruble değişecek. Bazı rubleler vidalı oluyor eğer vidalı rubleyse kesin ondandır.
     
    Serden Us bunu beğendi.
  4. Selahattin Porsuk

    Selahattin Porsuk Üye

    Kayıt:
    30 Kasım 2010
    Mesajlar:
    99
    Beğeniler:
    71
    Şehir:
    Kocaeli Gebze
    Seviye:
    Teşekkür ederim sorunum tam olarak bu işte. mesela kalkışta pedalı sağ ayağımla başlayacak şekilde geri çeviririm genelde ama şu anda bunu yapamıyorum. geri çevirirken zincir toplanıyor yani ruble zincirle birlikte dönmüyor. Tekerden bağımsız hareket edemiyor. Sanırım bütün sorunum da buydu Teşekkür ederim.

    şimdi rublenin nasıl değiştirildiğine ya da tamir edildiğine dair bi araştırma yapmaya başlıyorum.
     
  5. ulas

    ulas Admin

    Kayıt:
    5 Mayıs 2006
    Mesajlar:
    3.904
    Beğeniler:
    9.798
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Bakın eğer arka rublenizde bir eğiklik varsa o da o sorunu yapabilir. Bedalı geri çevirirken rubleyi ve arka vitesi gözlemlemelisiniz.
     
  6. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    Vidalı sistem ruble varsa rubleyi, kaset sistem varsa body denilen parçayı değiştirmelisiniz. Nasıl yapıldığına dair Youtube'da bile çeşitli görsel anlatımlar bulabilirsiniz.

    İkisi için de belli başlı aletlere ihtiyacınız olacak (ruble sökme anahtarı şeklinde aratırsanız karşınıza çıkar). Aletiniz yoksa, temin etmeden girişmenizi tavsiye etmem çünkü diş sıyırma ihtimali (çok zorlandığı için) yüksek bu parçalarda.
     
  7. Selahattin Porsuk

    Selahattin Porsuk Üye

    Kayıt:
    30 Kasım 2010
    Mesajlar:
    99
    Beğeniler:
    71
    Şehir:
    Kocaeli Gebze
    Seviye:
    ilk işim gece aşağı inip pedalı geri çevirmek oldu :D

    şimdi, pedalı geri çevirince ruble dönmüyor bu yüzden de zincir attırıcının alt kısmını ileri doğru çekiyor. baya bi zorladım ama aktarıcıyı fazla zorladım galiba tırstım kırılacak diye :D
     
  8. Atakan DEMİR

    Atakan DEMİR Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    11 Ocak 2008
    Mesajlar:
    403
    Beğeniler:
    62
    Şehir:
    istanbuL
    Seviye:
    dostum göbeğin kaset göbekse göbeğin bozuk eğer değil eski sistem kara düzense rublen bozulmuş demektir
     
  9. Selahattin Porsuk

    Selahattin Porsuk Üye

    Kayıt:
    30 Kasım 2010
    Mesajlar:
    99
    Beğeniler:
    71
    Şehir:
    Kocaeli Gebze
    Seviye:
    çok iyi bi bisiklet değil ama iyi değil diye de kara düzen olacak diye bişey de yoktur heralde :D
    bu olayı nasıl ayırt ederim? yani kaset göbek mi yoksa eski kara düzen mi olduğunu :D

    gidip ruble alacaktım ama şimdi kafa karıştı tekrar bak:rolleyes:
     
  10. SedatT

    SedatT Bisikletkolik

    Kayıt:
    11 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    1.071
    Beğeniler:
    1.172
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Bu vidalı arka göbek:

    Bu da kasetli arka göbek:
     
    Serden Us bunu beğendi.
  11. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    Belki jant üzerinde takılıyken farketmek daha iyi olur diye ben de iki örnek koyayım dedim:

    Vidalı:
    [​IMG]

    Kaset:
    [​IMG]

    Vidalı olanı sökmek için ortadaki dişlere aleti taktığınızda komple ruble dönerek çıkar. Kasette ise resimde sökük halde üzerinde duran ufak parça döner sadece. Dişlileri ise onu söktükten sonra çekerek alırsınız.
     
    Deniz bunu beğendi.
  12. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.047
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Kaç dişli rubleniz. En iyi öyle anlaşılır
    7 ve aşağısı ise, eski sistemdir.
    8 ve yukarısı ise, kaset rubledir.
     
  13. sezai arabacıoğlu

    sezai arabacıoğlu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    28 Nisan 2010
    Mesajlar:
    442
    Beğeniler:
    91
    Şehir:
    Bolu
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    kasetli göbek daha sağlıklı oluyır bence
     
  14. Mehmet Bozdağ

    Mehmet Bozdağ Üye

    Kayıt:
    9 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    75
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    Adana
    Seviye:
    öncelikle sorun çözüldümü ? eğer çözülmediyse çare bende :in:
     
  15. Mehmet Bozdağ

    Mehmet Bozdağ Üye

    Kayıt:
    9 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    75
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    Adana
    Seviye:
    [​IMG]

    eğer dişlin resimdeki gibiyse arkadaki tel korumasını kırıp yada dişlini sökerek çıkar. sorun düzelir....
     
  16. Selahattin Porsuk

    Selahattin Porsuk Üye

    Kayıt:
    30 Kasım 2010
    Mesajlar:
    99
    Beğeniler:
    71
    Şehir:
    Kocaeli Gebze
    Seviye:
    Herkese teşekkürler. Sorun çözülmedi çünkü bi türlü vakit bulup üzerine düşemedim.
    Şimdi dişlim 7li
    Sanırım dediğiniz kaset veya vida olayını da tekerleği söktükten sonra anlıycam.
    Tekerleği sökecem ama şimdi rubleyi sökmek için başka aletlere de ihtiyacım var sanırım. halihazırda bisiklete halen binebiliyorum ama söker dağıtırsam bahsettiğim alet olmadan toplayamam heralde. toplayabilir miyim yoksa? :D

    bir sorum daha şu ki rubleyi değiştirmem gerekecek mi yani gidip bi ruble alıp ondan sonra mı başlasam söküp dağıtmaya yoksa bi yerlerinde bi şeyleri düzelttikten sonra ruble yine çalışır hale gelme ihtimali var mı :d

    Son olarak da şu rubleyi sökmem için gereken aletin adını birisi söyleyiversin de ona göre arayalım.

    edit:
    http://www.youtube.com/watch?v=WTfs3gEhgKo

    İlgili de bir video buldum. Birisi mektupla benim sorunumun aynısını sormuş.
    adam da anlatmış vidayı da kaseti de :D
    vidada mekanizma rublede, kasette ise mekanizma göbekte filan falan.
    anlaşılan benim mekanizma çalışmıyor tabi.
    Acaba benim bu problem tamir edilebilir bişey mi yoksa gidip ruble alayım mı diye sorarım işte tam bu noktada. Çünkü adam tamir etme gibi bişeyi anlatmamış.
    Bide bu videoda adam vidalı rubleyi sökmek için küçük bir ara parça kullanıyor rublenin üzerine yerleştirip normal bir kurbacıkla gevşetip sıkıyor.
    bu aradaki parçanın ne olduğunu adını soyadını bilen biri varsa yardım etsin lütfen. şimdi hırdavatçıya gidecem adama böyle böyle bi parça var dersem kovalar beni dükkandan :D
     
  17. Selahattin Porsuk

    Selahattin Porsuk Üye

    Kayıt:
    30 Kasım 2010
    Mesajlar:
    99
    Beğeniler:
    71
    Şehir:
    Kocaeli Gebze
    Seviye:
  18. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    Güzel bir anlatımı olan bir video bulmuşsunuz. Yalnız o kurbağacık videodaki kadar kolay dönmeyebilir. Sizinki pedala yüklendikçe iyice sıkışmıştır ve ilk kez söküleceği için oldukça zorlamanız gerekebilir. Zorlarken dikkat edin.

    Aletin adı daha önce de dediğim gibi ve linkte bulduğunuz gibi, "ruble sökme anahtarı"dır.

    Eğer rubleyi söktüğünüzde mekanizma cırrr sesi çıkararak rahatça dönüyorsa arkadaki jant tellerine doğru uzanan yuvarlak plastik kapağı değiştirin ya da sökün. Ama sökerseniz zincir teller ile dişli arasına kaçabilir (eğer vites ayarı tam değilse).
    Sorun bu değil de ruble, cırrr sesi çıkarırken sıkışıp kalıyor ve zor dönüyorsa yeni bir ruble almanız gerekiyor demektir.

    Bu arada sıkma işlemi için kurbağacık kullanırsanız zorlanırsınız. Yamuk takma ihtimaliniz oldukça yüksek. Bu yüzden elle sıkın, sonra zinciri de takıp pedala yüklenin ve iyice sıkışsın. İlk pedala bastığınızda bisiklet hareket etmeden, pedal bir miktar boşa dönecektir. Yani eğer vites ayarını rubleyi bu şekilde sıkmadan yaparsanız, ilk binişte ayar bozulur.

    Hırdavatçılarda bu anahtarın olacağını zannetmiyorum ama belli de olmaz. Mahalle bisikletçisi bile olsa bisikletçilere bir sorun bence. Elinde olan parçayı eski de olsa satabilir belki.
     
  19. Selahattin Porsuk

    Selahattin Porsuk Üye

    Kayıt:
    30 Kasım 2010
    Mesajlar:
    99
    Beğeniler:
    71
    Şehir:
    Kocaeli Gebze
    Seviye:
    Yolumun üzrindeki bikaç nalburiye, hırdavatçı ve cıvatacı benzeri yerlere de uğrayarak bu parçayı bulmayı umduğum bisiklet parçaları da satan her zamanki yerime gittim ve parçayı 7,5 TL den satın aldım. hatta adama internette 7 euro bu malzeme deyince şaşırdı :D
    Neyse eve geldim tekeri söktüm sonra da rubleyi sökmeye geçemedim :D Elimdeki kurbağacık 12mm de kaldı ruble sökme aletinin genişliği de 24mm :D
    artık yarın ona göre bi anahtar filan arıycam bi yerlerden.

    Rubleyi sökünce de videodaki adamın yaptığı gibi parmağımı ortasından sokup çevirmeyi planlıyorum :) bakalım dönecek mi. reklamlardan sonra öğrenecez :D:D
     
  20. Mehmet Bozdağ

    Mehmet Bozdağ Üye

    Kayıt:
    9 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    75
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    Adana
    Seviye:
    ruble nin arkasında dişli koruma zamazingosu varsa onu kır kurtul . yoksa dişlin bilya dağıtmış olabilir. basitçe anlatabilirim.
     
    Selahattin Porsuk bunu beğendi.