Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

rr340 yükseltme

Konu, 'B'twin' kısmında murat yldz tarafından paylaşıldı.

  1. murat yldz

    murat yldz Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2016
    Mesajlar:
    80
    Beğeniler:
    48
    Şehir:
    akhisar
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Herkese mrb rr340 sahibiyim yaklaşık 500 km oldu 2 aydır kullanıyorm ve yavaş yavaş bisikleti yükseltmeyi düşünyrm.Elimdekini satıp daha iyi bir model alabilirdim fakat bunu tercih etmiycem çünkü ;
    Kompenentleri yavaş yavaş ve parçalar halinde alıcağım için toplu para çıkmıycak cebimden.Ayrıca her bir kompenenti kendim takıp çıkaracığım için parçaları daha iyi tanıyıp bilgi sahibi olacağımı düşünüyrm.Şimdi hem sizlerden bu konu hakkında fikir ve öneri bekliyorum hemde sormak istediğim bir kaç şey var
    1 kadrom m beden pedalsız ağırlığı 13.8 kg (sitede yazan) bu ağırlığı güncelleme sonrasında 12 kg civarına çekebilirmyim ?
    2 Suanda üzerinde shimanonun tourney aktarıcısı mevcut ve dağ yollarına girdiğimde vites ayarı çabuk bozulabiliyor.Bu aktarıcıyı shimano alivio ile değiştrmeyi düşünüyrm acaba bu sorun çözülürmü yoksa aradaki kalite farkı sadece kullanım ömrüylemi ilgilidr?
    3 Sele borusunu aliexpresste satılan carbon olanlardan almak mantıklımıdır kullanan tavsiye edebilecek varmı ?

    Bu güncellemeyi yavaş yavaş para biriktrdikçe yapıcam (malum hala öğrenciyim :) Yapmayı düşündüğüm değişiklikler sırasıyla

    1 Ağırlığı azaltmak için gidon ve sele borusunu değiştirmek
    2 Arka aktarıcı,aynakol, ruble ve vites kollarını değiştrmek
    3 Jantları ve lastikleri değiştirmek
    4 Maşayı gidondan kilitlemeli havalı bir maşa ile değiştirip hidrolik disk frenler takmak
     
    İbrahim Yazıcıoğlu bunu beğendi.
  2. Owlknife

    Owlknife Forum Demirbaşı

    Yaş:
    17
    Kayıt:
    26 Haziran 2016
    Mesajlar:
    590
    Beğeniler:
    178
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Samet Elmacı
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Kadro life time garantili bence olur.ama yapmışken bi 30 vites yap bence
     
  3. murat yldz

    murat yldz Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2016
    Mesajlar:
    80
    Beğeniler:
    48
    Şehir:
    akhisar
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    alivio aktarıcı ve 9 lu ruble düşünüyrdum alivio 10 lu rublede uyumlumu bilmiyrm ayrıca 27 ile 30 vites arasında çok fark varmıdır ?
     
  4. SOZUAK

    SOZUAK Forum Demirbaşı

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    30 Nisan 2016
    Mesajlar:
    522
    Beğeniler:
    664
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Barış SÖZÜAK
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Bisikleti 2 kg hafifletmek icin tonla para harcayacaginiza 2 kg vermeyi dusunun. Bahsettiginiz degisim 1000 tl uzeri bir rakama denk geliyor. Bence ilk olarak aksayan kisimlari ust modele donusturun. Kadro disk freni destekliyorsa guzel ama desteklemiyorsa hic ugrasmayin. Vites sisteminden baslayarak degisimi gerceklestirmek isterseniz bile arka vites, ruble, zincir, ayna kol, vites kollari beraber degismeli. Tabi kablolar ve teller de. Ayrica arka gobek vidali ise kaset tip ile degismeli. Ya parcalari zamanla alip tamamlayacaksiniz yada toptan iyi bir bedel odeyeceksiniz. Zaten vites sistemi degisince komple isin buyuk kismi bitmis olacak. Kadro ne kadar iyi bilmiyorum ama degmez ise bence para biriktirip bisikleti satin uzerine koyun yenisini alin. Kadroya deger ise yada ileride kadro degisimi de dusunuyorsaniz yapin. Is bitince eger hakkini vererek iyi modele cikacaksaniz toplam odeyeceginiz miktar en az 1500 tl olur.
     
  5. murat yldz

    murat yldz Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2016
    Mesajlar:
    80
    Beğeniler:
    48
    Şehir:
    akhisar
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    bu söyldiklerinizi bi süre bende düşündüm eğer elimdekini satıp yeni bir model alıcak olursam şuanda isteyeciğim model yine 2000 tl civarı olur zaten bende hem kadroyu görünş olarak beğendiğim için hem bu işlemde yavaş yavaş para harcayacğım için hemde bilgi sahibi olacağım için böyle bir şey düşündüm.Kadroyu kalite olarak irdeleyecek bilgim yok açıkcası sadece görüntü olarak beğeniyorum :) diğer marka bisikletleri inceledim 2000-2500 tl olan mtb lerinde kilosu zaten 12-13 kg yazıyor.Yorum için teşekkürler :)

    ParÇA incelemesi yaparken şunu buldum
    Gidon Grubu - 31.8mm Açılı Dağ Bisiklet Gidonu
    bunun rr340 a uyumlu olup olmadığını yarın sorucam.Standart donanımda çelik gidon varmış linkte verdiğim ise alüminyum ve 274 gr sizce nasıl bir ağırlık bana oldukça hafif geldi fiyatıda uygun :)
     
  6. cube gtx

    cube gtx Yeni Üye

    Yaş:
    18
    Kayıt:
    6 Aralık 2015
    Mesajlar:
    49
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    berkay
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    bence sat yeni al daha ucuza kapatırsın
     
  7. SOZUAK

    SOZUAK Forum Demirbaşı

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    30 Nisan 2016
    Mesajlar:
    522
    Beğeniler:
    664
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Barış SÖZÜAK
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Bisikletin resimlerinde (Dekatlon sitesinde) görünen alaşım gidon boğazı ama 25.4mm gidon var gibi alüminyum alaşım alsanız eskisine göre fark edeceği 100-150 gram. Bence ona takılmayın boş yere. Rubleniz de vidalı tip. Yani değişim bayağı pahalıya mal olacak size. Arka jant göbeği de değişecek. Bisikletin sadece kadro-ön jant-gidon kısmı ve fren kısmı kalacak.
    Jantlar tek kat alaşım. Sele ve sele borusu (çelik) elden geçmeli. Yani bu şekilde kullanıp ileride paranızı biriktirip daha üst modele terfi etmez iseniz bu iş sizi maddi olarakta teknik olarakta çok yorar diyorum.
     
    murat yldz bunu beğendi.
  8. murat yldz

    murat yldz Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2016
    Mesajlar:
    80
    Beğeniler:
    48
    Şehir:
    akhisar
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    @SOZUAK teşekkür ederim değerlendirme için düşünücem söylediklerinizi sağoln