Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

RPM bilgisi hakkında nedir ne işe yarar?

Konu, 'Sağlık - Antrenman - Beslenme' kısmında Ekrem Yılmaztürk tarafından paylaşıldı.

  1. Ekrem Yılmaztürk

    Ekrem Yılmaztürk Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    830
    Beğeniler:
    593
    Şehir:
    Kırklareli
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Merhabalar ,araştırdım ama yanlışmı arattım bilmiyorum bilgiye denk gelemedim Türkçe.km saati arayışı içerisindeyim bazı modellerde ayrıca rpm kit veriliyor oradan kafa karışıklığıyla RPM hesabı ne içinidr nasıl hesaplanmalıdır diye soruyorum? örneğin nabız hesabıyla ilgili bilgiler mevcut ne işe yaradığı nasıl hesaplanması gerektiği vs.. ama devir konusuna nasıl bakılıyor ne için bakılıyor anlatabilecek katkıda bulunabilecek birileri olursa çok sevinirim şimdiden teşekkürler...:)
     
  2. GLN

    GLN Onursal Üye

    Kayıt:
    22 Mart 2012
    Mesajlar:
    1.555
    Beğeniler:
    763
    Şehir:
    İstanbul-Kütahya
    Seviye:
    Devir ölçme aynakoldan yapılıyor olabilirmi ? :)
     
    Ekrem Yılmaztürk bunu beğendi.
  3. Ekrem Yılmaztürk

    Ekrem Yılmaztürk Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    830
    Beğeniler:
    593
    Şehir:
    Kırklareli
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    evet sensör var ayrıca oda devir ölçümünü yapıyor ama sorduğum bu değildi:) nabız ölçümünde yaşa göre yapılan yüzdelik hesaplar var ya devir için bu tip birşey var mı yani ideal sayılar gibi mesela,kullananlar neye göre kullanıyor ne için kullanıyor bunu merak ediyorum
     
  4. yucel gulesenoglu

    yucel gulesenoglu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    520
    Beğeniler:
    370
    Şehir:
    karşıyaka
    Bisiklet:
    Pinarello
    Seviye:
    mesela ben yol bisikletinde 100/110 kadansın altında kullanmamaya dikkat ediyorum
     
    Ozzgurr ve Ekrem Yılmaztürk bunu beğendi.
  5. Ekrem Yılmaztürk

    Ekrem Yılmaztürk Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    830
    Beğeniler:
    593
    Şehir:
    Kırklareli
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    abi işte bunun bir hesabı var mı siz neye kıyasen bu değerde kullanıyorsunuz ben bunu merak ediyorum.'ideal/olması gereken' bir devir var mı ?
     
  6. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.887
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Benim bildiğim kadarıyla sabit bir ideal değer yok. Ne kadar fazla efor harcıyorsanız kadansınız da aynı ölçüde yüksek olmalı; 2-3 saat boyunca sürdürebileceğiniz bir güç uyguluyorsanız 90-100 arası iyidir diye biliyorum, sprintte ya da çok zorlu bir tırmanışta 120'yi bulur hatta aşar, salına salına geziyorsanız 40-50 de olabilir...
     
    Ekrem Yılmaztürk bunu beğendi.
  7. yucel gulesenoglu

    yucel gulesenoglu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    520
    Beğeniler:
    370
    Şehir:
    karşıyaka
    Bisiklet:
    Pinarello
    Seviye:
    valla benden daha tecrübelilerin bu kadans aralığında sürekli gidebilmelisin dediğini hatırlıyorum... birde daha düşük kadanslarda bacaklara daha fazla yük biniyor ve daha çabuk yoruluyorlar ama alıştırınca bu aralıkta uzun süre yorulmadan gidebliyorsun.
     
    Ozzgurr ve Ekrem Yılmaztürk bunu beğendi.
  8. Ekrem Yılmaztürk

    Ekrem Yılmaztürk Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    830
    Beğeniler:
    593
    Şehir:
    Kırklareli
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    bilgi akışı devam ederse konu hakkında eksik giderilir, vakit ayıranlarada ayrı ayrı teşekkür ederim sağolun var olun:)
     
  9. Cengiz Parlakgül

    Cengiz Parlakgül Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Nisan 2008
    Mesajlar:
    1.145
    Beğeniler:
    763
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    cengiz parlakgül
    Seviye:
    Incelerseniz her bisikletcinim kendi kadans degerleri vardir anlayacaginiz kadan vites farkliligindan dolayi sizin stilinize gore degisir, bacaginizda guc varsa kas varsa agir viteste dusuk kadans, yolunuz duz ise orta viteste yuksek kadans yolunuz uzun ise dusuk viteste yuksek kadans gibi. Ayni sekilde %100 dayaniklilik antrenmaninda yuksek kadans, %50 kas antrenmaninda yuksek vites dusuk kadans kullanilir. Bireye ozgudur, vitese gore degisir. 120 devirler falan soylenmistirde o is okadar kolay degil 4 saat camasir makinasindan daha hizli donduremezsiniz bacaklari, siz gittiginiz egimi mesafeyi antrenman sayinizi dinlenik ve hareketli nabzinizi bildirin ona gore birseyler bakalim.
    Yada bir hiz hedefi koyun kafaniza ortalama, uygun vitesinizi deneme yanilma yontemi ile bulun ve o kadansta ilerleyin kendinizi rahat hissettiginiz degerde hepimizin yaptigi gibi, sunuda ekleyeyim yuksek kadans antrenmanlarinda yag yakimi max olur, laktat esiginizde yukselir cunku kaslar cok hizli kasilip gevsedigi icin yeteri kadar oksijen bulamaz, ote yandan dusuk kadansta yuksek vites yaptiginizda kutlesel kas gelisimi gozlenir, yuksek kadans yuksek viteste ise canina okuma dedigimiz olay gerceklesir bacaklarin canina okunur. Arada yapmak gerek roller trainerda. Iyi gelir, fazlasi kalbe zararlidir. Kadanstan onemlisi nabzinizdir, gerisi teferruat

    Ek bilgi: rpm ile muzikteki bpm benzemektedirler genelde sporcular bu yolu kullanarak kendilerine track list ayarlarlar boylece antrenmanlar daha acili daha yararli ve daha hos hale gelir. Rpm Revolutions per minute demektir bir dakikadaki tur miktari anlamina gelir, bpm ise beats per minute yani dakikadaki vurus sayisidir.
     
    Ekrem Yılmaztürk bunu beğendi.
  10. Ekrem Yılmaztürk

    Ekrem Yılmaztürk Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    830
    Beğeniler:
    593
    Şehir:
    Kırklareli
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    hocam çok teşekkürler ben şu an kullandığımdan dolayı değil ama acaba almalımıyım nabız ile beraber kontrollü gitsin diye düşünüyordum.önceden de merak ettiğim bir konuydu bilgide edinmek istedim.konuyu az buçuk kavradığımı düşünüyorum forumda okumştum yüksek kadansın faydalı olduğunu o günden beride dikkat etmeye çalışıyorum ama anladığım kadarıyla benim şu anki halim için çok da gerekli olmayacağıdır , bilgiler için çok teşekkür ederim vakit ayırdınız aydınlandım valla sağolun:alkis:
     
  11. Serkan Mıstınoğlu

    Serkan Mıstınoğlu Road Runner

    Kayıt:
    24 Nisan 2010
    Mesajlar:
    2.743
    Beğeniler:
    10.826
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cervélo
    Seviye:
    yol bisikleti için en az 90 kadans kabul görmüş bir değerdir. dayanıklılık-güç vs. vs. aklınıza ne geliyorsa tüm bunlar için en ideal kadans 90-110dur. yani pedalınız 1 dakikada 90 kez dönecek. örneğin bacaklarınızdan birini sayarak takip edebilirsiniz. ama sakın ikisini de saymayın :) 90 sandığınız kadans 45 çıkar ozaman
    sağ bacak dakikada 90 kez en üst seviyeye çıkacak, yada en alt seviyeye inecek, siz nasıl daha kolay sayarsanız.

    sırf kadansı doğru çevirmek için cihaz almaya gerek yok, bikaç gün boyunca içinizden sayarak 90ın altına inmemeye çalışırsanız, ayaklarınız alışır zaten bikaç günde. sonra saymanıza gerek kalmaz :)
    2 saniyede 3 kez en üst (yada en alt) noktaya gelecek sağ ayağınız unutmayın :) çok az daha hızlı olabilir.
    ama selenin üzerinde hoplamaya başlıyorsanız anlayın ki 140-150 kadanstasınız

    ne 80 ne 120.. ortayı bulmak okadar zor değil, alışabilirsiniz bence
     
    Ekrem Yılmaztürk ve Junkiea bunu beğendi.
  12. Ekrem Yılmaztürk

    Ekrem Yılmaztürk Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    830
    Beğeniler:
    593
    Şehir:
    Kırklareli
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    gece gece aydınlanıyorum mutlu oldum valla, konuyu açarken bilgi gelir inşallah demiştim çok sevinidim tekrardan çok teşekkür ederim:)
     
  13. Bahadır Gürel

    Bahadır Gürel Onursal Üye

    Yaş:
    48
    Kayıt:
    7 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.864
    Beğeniler:
    6.453
    Şehir:
    Maltepe/İstanbul
    Adı:
    Bahadır Gürel
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Kadanstan daha önemlisi ivmelenme hareketi yapmamanızdır. Yani pedal çeviriyorsanız tur boyunca aynı kadansı koruyacak şekilde hareket etmelisiniz.

    Bisikletçiler harcadıkları enerjinin bir kısmını değişen kadanstan dolayı pedala uyguladıkları (gereksiz) ivmelenme hareketine harcarlar. Gereksiz diyorum çünkü ivmelenme fazladan güç gerektirir. Bu da enerjinizin daha fazla tüketilmesine denk geliyor.

    Örneğin bir yokuş düşünün; ideal eğimde, yani her noktası %x eğimde. Böyle bir yokuşta bir kadans tutturduğunuzda kadansınızı bozmadan rampa sonuna ulaştığınızda harcadığınız güç, her noktasında eğimi farklı ama ortalama eğimi bir öncekiyle aynı olan rampada harcayacağınız güçten daha azdır. Çünkü değişken eğimli rampa boyunca kadansınızda değişme olacaktır. Bunu önlemek için de vitesleri kadansınızı sabit kalacak şekilde değiştirmeniz gerekiyor. Yani şöyle düşünün; yol boyunca vitesi sürekli değiştirmeye hazır olmalısınız. Pedalda zorluk hissettiğinizde (ya da çok boşta hissettiğinizde) vitesi değiştirmeniz gerekir, kadansı değil.

    Örneğin ileride kırmızı ışığın yandığını gördünüz; doğal olarak vites küçülteceksiniz ve bu küçültme işlemi aralıklarla, kalkışta bacaklarınızı zorlamayacak seviyeye kadar inmelidir. Kalkışta da tam tersi olacaktır. Burada, duran bir bisikleti kadansı bozmadan istediğiniz hıza getirene kadar harcadığınız enerji en düşük seviyede olacaktır.
     
    Ekrem Yılmaztürk bunu beğendi.
  14. Tuncay Üner

    Tuncay Üner Bisikletkolik

    Kayıt:
    16 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    1.031
    Beğeniler:
    657
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Önemli olan kadans değil, nabızdır.

    Yol bisikleinde illa X kadans olacak diye birşey yok. Nekadar kadans yapacağınız nabız ile alakalıdır. Rüzgarlı parkurda yapabileceğiniz maksimum kadans ile rüzgarsız yolda yapabileceğiniz maksimum kadans değişir.

    İşte bunların hepsini belirleyen nabızdır. Daha doğrusu "anaerobik eşik".

    Herkesin bir anaerobik eşiği vardır. Benimki 163-167 BPM arasıdır. Bu nabız değerlerini aştığımda, vücut altyapım ortaya çıkan laktik asidi dokulardan uzaklaştıramamaya(kapasitesi yetmez) başlar ve dokularda laktik asit birikmeye başlar. İşte tam bu an, kaslarımın yanmaya başladığını ve artık tükenmeye başladığımı hissederim.

    İnsanın bu yapısı içten yanmalı motorlara çok benziyor. Yakıt ve oksijen gereksinimi, motor gücü(kas gücü), sübaplar vs. Neredeyse aynısı.


    Şimdi, kısaca soruna pratik olarak cevap verecek olursam bisiklette RPM terimi değil kadans terimi kullanılıyor. Bildiğim kadarıyla kadansın hesabı falan olmaz, daha doğrusu neyin hesaplanabileceği hakkında bir fikrim yok. Nabız hesabı da antreman teknikleri ile alakalıdır. Önce maksimum nabzını bulup ona göre bazı hesaplar yapılıyor, ama dediğim gibi antreman teknikleriyle alakalı.

    Sizin önce yapmanız gereken nabız kiti olan bir bisiklet bilgisayarı edinmek. Daha sonra bir müddet nabız değerlerinizi inceleyin. Tükenmeye başladığınız nabız değerini bulmanız çok zaman almaz. (maksimum nabız değeri/anaerobik eşik) Bu değeri tam olarak bulduktan sonra, istediğiniz ne hesap varsa yapmaya/öğrenmeye başlayabilirsiniz. Ama ilk önce maksimum nabız değerini bulmanız şarttır.

    Zaten bu eşiği bulduğunuzda, yokuşlarda bu eşiği aşmayarak nekadar kolay ve tükenmeden yokuş çıkmaya başladığınızı gördüğünüzde şaşırabilirsiniz. "Tükenmeden yokuş çıkmak" kulağa ne hoş geliyor değil mi? :)
     
    Ekrem Yılmaztürk bunu beğendi.
  15. Tunç Tuncay

    Tunç Tuncay Forum Üyesi

    Kayıt:
    24 Haziran 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    956
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Tunç Tuncay
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    Birde genelleme vardır tabiki yukarıdaki bilgi gibi tüm detaylar kişiye özel olmakla birlikte uzun ve sağlıklı sürebilmek adına yol bisikleti için 90-100 mtb içinde 70-80 devir aralığında binmek ve bu devirlerdeki kalp atım sayısınıda aerobik kalp atış limitleri içinde tutmak uzun ve sağlıklı bisiklete binebilmenin temel şartlarından birisidir. Çünki aerobik limit aşıldığında kaslardaki laktik asit birikimi çok hızlanmakta ve yorgunluk belirltileri daha çabuk ortaya çıkmaktadır. Düşük devirlerde ise kas ve eklemlere daha çok yük bindirerek pedal çevrildiğinden çok zorlanmaya bağlı olarak kas ve eklem ağrıları olma riski vardır. Tabi bir idman programı içinde iseniz bunların hepside belli limit ve ölçülerde yapılması gerekli egzersizlerdir ancak uzun süreli sürüşlerde vücudumuzdan optimum verimi alabilmek için devir ve kalp atımını birikte hesaba katmak doğru olacaktır.
     
  16. Ekrem Yılmaztürk

    Ekrem Yılmaztürk Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    830
    Beğeniler:
    593
    Şehir:
    Kırklareli
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Bahadır Gürel ,Tuncay Üner ,tunç tuncay sizlere de ayrı ayrı teşekkür ederim güzel bilgiler edindim dediğiniz gibi kadans hesabı şu an için benim seviyemde olan biri için oldukça teferruat ama nabız ölçümünü yapmak gerek diye düşünüyorum gerçekten ben araştırmalarıma bu yönlü devam edeyim,tekrardan teşekkürler:)
     
  17. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Kadans kavramı kişiden kişiye değişiyor.
    Mesela benim en rahat ettiğim aralık 90-100 arası. 110'a kadar her şey yolunda, fakat daha üstü rahatsız ediyor. Aynı şekilde 90'ın altı da rahatsız etmeye başlıyor bacaklarımı.

    Genelde ben bu aralıkta kullanıyorum bisikleti kısacası. Tabii ki yokuşlarda, sprintlerde düşüyor fakat genel ortalamam bu şekilde. Ayrıca şöyle bir şey gördüm kayıtlarımda.
    Kadans ortalamam 100'e ne kadar yakınsa ortalama o kadar yüksek çıkmış turlarda.

    Ha bu bilgiyi görmek ne işimize yarıyor. Açıkçası yaramıyor. Siz zaten vücudunuzu dinliyorsunuz.
    O an yaklaşık olarak kaç kadans yaptığınızı da biliyorsunuz zaten.
    Kaydedilmesi daha sonra benim yaptığım gibi karşılaştırmada iyi oluyor fakat kimse bilgisayardan kadansına bakıp da vites değiştirmemiştir sanırım. Herkes vücudunu dinliyor.
     
    Ekrem Yılmaztürk bunu beğendi.
  18. ykaracavus

    ykaracavus Yeni Üye

    Kayıt:
    14 Aralık 2012
    Mesajlar:
    44
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
  19. yucel gulesenoglu

    yucel gulesenoglu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    520
    Beğeniler:
    370
    Şehir:
    karşıyaka
    Bisiklet:
    Pinarello
    Seviye:
    ben vites değiştirirken kadansa bakıyorum tabi tamamen bitmemişsem :) buda genelde 115-118 rpm civarı oluyor..
     
  20. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Demek istediğim şu;
    kadansa bakıyorsunuz ama, o bilgi orada olmasa da yine o aralıkta değiştireceksiniz vitesi.