Rotorlar standartmıdır.

Konu, 'Frenler' kısmında mehmetsunu tarafından paylaşıldı.

  1. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.895
    Beğeniler:
    7.876
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Bildiğim kadarıyla rotorlar centerlock ve 6 vida bağlantılı olmak üzere ikiye ayrılmakta. Buraya kadar herşey normal. Birde çapları farklı olabiliyor. 160 mm, 180 mm gibi. Bunuda anlıyoruz.

    1-Peki mesela altı vidalı bir rotorun janta bağlantısında vida başlıkları standartmı, yani bütün altı vidalılar aynı janta uyumlu olurmu.
    2-Birde rotorun kalınlık meselesi var. Bu kalınlıkta standartmıdır. bazı rotorlarda 1.8 mm diye geçiyor.
    3-Rotor desenleri birbirinden farklı, mesela pistonların rotoru kavrayabilmesi açısından bu farklı desenler sorun çıkarırmı.
    4-Rotor ile kaliperin aynı firma ürünü olması gerekirmi.
     
  2. Orhan Akarkut

    Orhan Akarkut Onursal Üye

    Yaş:
    58
    Kayıt:
    17 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    1.513
    Beğeniler:
    1.196
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Eddy Merckx
    Seviye:
    @mehmetsunu

    1. Evet standarttır,
    2. Standarttır. 18 mm gibi bir kalınlık olmaz. O, cm olarak çapıdır, yanlış yazmışlar,
    3. Hayır çıkarmaz, üreticilerin varyetesidir,
    4. Hayır, gerekmez.
     
    ratm ve mehmetsunu bunu beğendi.
  3. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.895
    Beğeniler:
    7.876
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    evet haklısınız orhan bey o 1.8 mm olması gerekiyor. Düzeltiyorum.
     
  4. Orhan Akarkut

    Orhan Akarkut Onursal Üye

    Yaş:
    58
    Kayıt:
    17 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    1.513
    Beğeniler:
    1.196
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Eddy Merckx
    Seviye:
    Evet, ya da öyledir... Ya 18 cm olarak çapıdır ya da 1.8 mm olarak kalınlığıdır.
     
  5. Mehmet Altuğ

    Mehmet Altuğ surrender.to.music

    Kayıt:
    10 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    778
    Beğeniler:
    1.249
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Rotor-kaliper ilişkisinde şöyle bir durum var yalnız. Kaliperde kullandığınız balata, rotorla uyumlu olmalı. Bazı rotorlar sadece organik balata ile kullanılabiliyor. Bu tür rotorlarda metal balata kullanırsanız, rotorun çok çabuk aşındığını göreceksiniz. O yüzden rotorun üreticisinin talimatları doğrultusunda, uygun balata kullanılmalı.
     
    Orhan Akarkut ve mehmetsunu bunu beğendi.
  6. Orhan Akarkut

    Orhan Akarkut Onursal Üye

    Yaş:
    58
    Kayıt:
    17 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    1.513
    Beğeniler:
    1.196
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Eddy Merckx
    Seviye:
    Bunu da öğrendik...
     
  7. Hakan1511

    Hakan1511 Yeni Üye

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    18 Mayıs 2016
    Mesajlar:
    21
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    Afyon
    Adı:
    Hakan
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    pEKİ BAZI ROTORLAR 160 MM ON ARKA 140 MM YAZIYOR BUNLAR NEDEMEK OLUYOR.
     
  8. ozan erdem

    ozan erdem Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Kasım 2009
    Mesajlar:
    673
    Beğeniler:
    385
    Şehir:
    Gaziantep
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    @Hakan1511
    Rotorun çapını belirler yani 180mm rotor 160mm'den daha büyük boyuttadır.Daha yüksek rotor çapı daha büyük frenleme gücü anlamına geliyor genel olarak.
     
    Murat Cömez bunu beğendi.
  9. Hakan1511

    Hakan1511 Yeni Üye

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    18 Mayıs 2016
    Mesajlar:
    21
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    Afyon
    Adı:
    Hakan
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    @ozan erdem 140 mm genelde yok piyasada bulunmama gibi bişey olabilir mi?

    Yada 140 lık yerine 160 lık takılırmı
     
  10. ozan erdem

    ozan erdem Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Kasım 2009
    Mesajlar:
    673
    Beğeniler:
    385
    Şehir:
    Gaziantep
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    @Hakan1511
    Bisikletinizin üzerinde 140mm rotor var ve siz bunun yerine 160mm takmak isterseniz eğer adaptör kullanmanız gerekir.Örnek:
    140-160mm adaptor - Google'da Ara:

    Ayırıca bisikletin ön veya arka freninde mi kullanacağınız da adaptör seçimi konusunda önemli.Bir de şu mesele var;fren kaliperinin kadroya bağlandığı kısım genel olarak iki çeşit.
    1-Post mount :

    140-160mm adaptor - Google'da Ara:
    2-İnternational standart:
    140-160mm adaptor - Google'da Ara:

    Önemli dipnot:adaptör ve daha büyük rotor kullanmadan önce maşa/amortisör ya da kadronuzun destekledği max rotor çapını sorup/araştırınız.Max desteklediği rotordan daha büyük rotor kullanmak kadro/maşa çatlaması kırılması v.s gibi ciddi kötü sonuçlara ve kazalara neden olabilir.