Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Rotor neden deliklidir ?

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında poyrazburak tarafından paylaşıldı.

  1. poyrazburak

    poyrazburak Yeni Üye

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    1 Ekim 2015
    Mesajlar:
    30
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    Çorum
    Adı:
    Burak Poyraz
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Bisikleti aldıgımdan beri kafamda bu deli soru. Acaba daha fazla balata yesin diye mi? Yoksa ayrı bir özelliği mi var?
     
  2. Enes Dökmen

    Enes Dökmen İnce Lastik Youtube

    Kayıt:
    3 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    1.074
    Beğeniler:
    726
    Şehir:
    Bursa
    Adı:
    enes dökmen
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    bence şekil olsun diye
     
  3. Saikou

    Saikou Kıdemli Üye

    Yaş:
    37
    Kayıt:
    20 Mart 2015
    Mesajlar:
    364
    Beğeniler:
    300
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Ali B
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Agirligi dusurmek ve pislikler aradaki deliklere takilsin, balata ve rotoru cizip durmasin diye.

    Farkli tasarimlarin sekil oldugu da dogru tabi.
     
    Kuzey Ege bunu beğendi.
  4. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    çabuk soğusun diye
     
  5. poyrazburak

    poyrazburak Yeni Üye

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    1 Ekim 2015
    Mesajlar:
    30
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    Çorum
    Adı:
    Burak Poyraz
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    @b0zbey peki daha fazla balata yemez mi delikli rotor?
     
  6. Saikou

    Saikou Kıdemli Üye

    Yaş:
    37
    Kayıt:
    20 Mart 2015
    Mesajlar:
    364
    Beğeniler:
    300
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Ali B
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Niye ki?
     
  7. M.Furkan Kurt

    M.Furkan Kurt Forum Demirbaşı

    Yaş:
    19
    Kayıt:
    2 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    469
    Beğeniler:
    155
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Furkan
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    @chnkrmz katılıyorum.Balatalar rotoru isindirdigi için çabuk soğuğun diye yapmışlardır.
     
  8. aktasg

    aktasg Yeni Üye

    Yaş:
    37
    Kayıt:
    12 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    18
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gürcan AKTAŞ
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Bence hafif olsun, çok ısındığında daha çabuk soğuyabilsin diye. Bir de estetik/havalı görünsün diye.
     
  9. Atilla G.

    Atilla G. Fırtına Getiren

    Kayıt:
    13 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    1.816
    Beğeniler:
    4.261
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Hafif olması, ham madde tasarrufu sağlaması, çabuk soğuması, fiyatının düşük olması gibi sebepler başı çeker.
     
  10. gokhankoc

    gokhankoc Aktif Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    19 Mart 2015
    Mesajlar:
    186
    Beğeniler:
    606
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan Koç
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Fren yapma kabaca enerji kaybetme, enerjiyi düşürme olarak açıklanabilir. Enerjiyi düşürme de bu durumda ancak mevcut enerjiyi sürtünme vasıtasıyla ısı enerjisine çevirmekle olabiliyor (bakınız ampul ısı enerjisini ışığa dönüştürür ;)). Enerji dönüşümü mekanizmasının temeli olan sürtünme esnasında meydana çıkan ısı enerjisini hızlı bir şekilde uzaklaştırmak gerekir ki verim artsın frenleme hızlı ve etkili olsun. İşte bu nedenle delikler hızlı soğuma için vardır. Hafifletme de bir etken tabi ki. Gönül isterdi ki arabalardaki gibi çift kat diskler olsun ve aralarında ısı transfer yüzeyini artırmak için kanatçıklar olsun vs. ama bu da oldukça ağır ve pahalıya mal olur.
     
  11. Yusuf !!WOW!!

    Yusuf !!WOW!! #EAEGS

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    15 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    890
    Beğeniler:
    1.179
    Şehir:
    Mersin
    Adı:
    Yusuf
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Otomobil yarışlarında da görülür. Araçların frenleri kıpkırmızı olur ya hep, işte o kırmızılık olmasın ve frenler daha uzun ömürlü olsun diye yapılıyor. Disk soğuk kaldığı için fren performansı artıyor. Otomobillerde delikli rotoru pek önermezler çatlama yaptığı için ama bisiklette durumlar farklı olduğu için sıkıntı yok :D
    Fading (WIKIPEDI)

    Fading, ısı etkisiyle fren gücünün düşmesidir. Otomobil fren sistemindeki en büyük problem sürekli kullanımda ısınması ve belli bir sıcaklığın üzerinde balataların aşırı ısı nedeniyle kaydırmaya başlamasıdır. Bu ısınma problemini ortadan kaldırmak için üreticiler soğutmalı fren diskleri üretmektedir, Bu diskler iki katmandan meydana gelir. Disk katmanlarının arasında bulunan boşlukta sürekli hava akımı olduğundan disk aşırı ısınmaz ve balataların kaydırma sorunu azalır. Diğer bir yöntem ise fren diskleri üzerinde delikler açarak havayla temasını artırmaktır. Genellikle oto sanayi sitelerinde başvurulan bu yöntem yine ısınmayı azaltarak frenleme gücünü artırmayı amaçlar. Bu yöntemler genellikle sportif kullanıma yönelik otomobillerde kullanır. Bu çalışmalar kontrolsüz olarak yapıldığında fren diskinin dayanıklılığını azaltarak çatlama riskini artırabilir.
     
  12. Bianchi tdl 1300

    Bianchi tdl 1300 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    18 Ekim 2015
    Mesajlar:
    563
    Beğeniler:
    269
    Şehir:
    İstanbul-Beylikdüzü
    Adı:
    Kartal kaan
    Seviye:
    Ben rotor deliklerine 2, 3 tane en küçük asma kilitlerden takiyorum hem arkaya hem öne bide kadro arka tekerlegi doğalgaz borusuna kilitliyorum
    Küçücük asma kilit bile cazdirabilir hırsızları :)
     
    Yusuf !!WOW!! bunu beğendi.
  13. ozgur908

    ozgur908 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    649
    Beğeniler:
    915
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    @Atilla Gobel
    ekonomi bu konuda bir etken değil. metal parça üstünde açılan deliklerden elde edilen metal talaşı geri dönüşüm değerine sahip olmayabilir. ayrıca bu delikleri açmak için makinelerin daha fazla çalışması gerekir bu da üretici için üretim hızını düşürüp maliyeti arttıran bir faktördür.
     
    Hrii3y ve Atilla G. bunu beğendi.
  14. BORA34

    BORA34 CUBE ACID

    Kayıt:
    5 Ocak 2015
    Mesajlar:
    195
    Beğeniler:
    143
    Şehir:
    İSTANBUL
    Adı:
    BORA
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Ağırlıktan ve çabuk soğumasından
     
  15. uguryilmaz144

    uguryilmaz144 Onursal Üye

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    1 Nisan 2015
    Mesajlar:
    1.599
    Beğeniler:
    3.674
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Uğur Yılmaz
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Esas amaç ağırlıktan kazanmak değil, diskin yüzey alanını arttırarak daha verimli soğuma sağlamak ve frenleme yaparken yabancı partiküllerin bu deliklere girerek balata ve disk arasında kalmasını engelleyerek frenleme gücünü arttırmaktır.
     
    Kuzey Ege ve Yusuf !!WOW!! bunu beğendi.
  16. ocnby

    ocnby Dağ Bisikletçisi

    Yaş:
    18
    Kayıt:
    15 Eylül 2015
    Mesajlar:
    103
    Beğeniler:
    56
    Şehir:
    Denizli-Merkezefendi
    Adı:
    Oğuz Can Abay
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Agirlik icin degil havalandirma deligi onlar
     
  17. kellemusic

    kellemusic Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    112
    Beğeniler:
    69
    Şehir:
    Edirne
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Yağmurlu havalarda frenin etkisini de arttırır ayrıca.


    hali hazırda @uguryilmaz144 'ın dediğine geliyor.