Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

rotor erimesi

Konu, 'Frenler' kısmında Mustafa Volkan Koca tarafından paylaşıldı.

  1. Mustafa Volkan Koca

    Mustafa Volkan Koca Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    18 Eylül 2008
    Mesajlar:
    953
    Beğeniler:
    499
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Öncelikle bu konu başlığını hidrolik frenlere yeni geçtiğim için açtım. Sizlere sorum şu olacak birkaç yerde balataların değilde rotorlarında eridiğini duydum böyle birşey varmıdır?

    Var ise bu balataları kaç kmde bir değiştirmek gerekir veya değişmesi gerektiğini nasıl anlayabiliriz ?

    Sorularımı cevaplayan forum dostlarına şimdiden teşekkür ediyorum.
     
  2. Harun Salcı

    Harun Salcı Bisikletkolik

    Kayıt:
    8 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.379
    Beğeniler:
    650
    Şehir:
    İnegöl/Bursa
    Seviye:
    Tabii ki rotor de erir.İlk gün alınan kadro sağlamlılığı ile 5 yıl sonraki sağlamlılığı aynı mı olur işte bu da ona benzer.
    Kalınlığı 1.7 mm olduğunda değiştirmek lazımmış.
     
    Mustafa Volkan Koca bunu beğendi.
  3. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Kullandığınız balata tipine göre rotorunuz incelebilir tabi ki. Bazı rotorlar mesela organik olanlar rotorlar üzerinde çok az etki oluştururlar ancak metalik veya sinter metal balatalar daha aşındırıcıdır. Harun Bey'inde yazdığı gibi rotorlar genel olarak 1.7mm kalınlığına düştüğünde değiştirmeniz gerekir. Balatalarınızın ömrü ise çok değişken bir olgudur. Km ile betimlemek yanlış olur. Arazide çamurda yapılan 100km ile asfaltta nerdeyse hiç fren yapmadan kullanılan 100km bir olamaz tabi ki. Hatta bazen tek bir yarışta bile fren balatalarınız bitebilir.. Bunu ancak ara sıra balatalarınızı gözle kontrol ederek anlayabilirsiniz.. İlk günkü halinden %60-70 erimişse değiştirmeniz iyi olur.
     
    Mustafa Volkan Koca bunu beğendi.
  4. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Yıllardır disk fren kullanıyorum, Henüz rotor eritemedim. Ama eğer çok aşırı fren kullanıyorsanız yine de ayda bir kumpas ile ölçebilirsiniz rotorunuzun kalınlığını. Gerçi aşınan rotor gözle bile anlaşılabilir.
     
  5. Barış BİRLİK

    Barış BİRLİK Engineer / Archer / Cyclist

    Kayıt:
    12 Ekim 2009
    Mesajlar:
    654
    Beğeniler:
    301
    Şehir:
    Eskişehir - Morphou
    Adı:
    Barış Birlik
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Bisikletteki çoğu prensip motorlu taşıtlardakiyle aynıdır , araçlarda nasıl birkaç balata değişiminden sonra diskler değişirse bisiklettede böyledir örneğin 2011 XTR ıcetech rotorlarda diskin üstündeki tabaka eriyip bitip altındaki aliminyum tabaka ortaya çıktığında diskin değişme vakti gelmiş demektir ancak buda normal kullanıcılar için neredeyse imkansız gibidir :) Üreticinin sitesinde yada kullanım kılavuzunda yazar kaç mm de değişeceği :)
     
    İbrahim sarı ve Muzaffer YILMAZ bunu beğendi.
  6. Halil Emre Ozlu

    Halil Emre Ozlu Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Eylül 2010
    Mesajlar:
    356
    Beğeniler:
    387
    Şehir:
    Trabzon
    Seviye:
    Hocam rotor kolay kolay erimez. Cok siradan bir rotoru bile 5 yilda eritebileceginizi zannetmiyorum. Hele hele G3 gibi bir rotoru cok cok sert de kullansaniz 5-6 defa padlerinizi de degistirseniz yipratamayacaginiz kanaatindeyim. Ki rotorlarin fiyati cok ucuzladi artik. Bir cift G3 rotorlar kargo dahil 30-35 dolara geliyor ebaydan. 5 yilda 35 dolar da cok masraf olmasa gerek :) ki 5 yil sonra daha da ucuzlayacaktir kesin :D