Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Rocx Shox Tora 302 U-Turn'mü, Axon RLD'mi

Konu, 'Süspansiyon' kısmında Süleyman Uzunköprü tarafından paylaşıldı.

  1. Süleyman Uzunköprü

    Süleyman Uzunköprü Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2008
    Mesajlar:
    2.234
    Beğeniler:
    1.590
    Şehir:
    İstanbul-Fatih
    Seviye:
    Arkadaşlar iki maşa rasında kararsız kaldım.
    Rock-Shox TORA 302 U-Turn/Coil 85-130 Post AL Turn Key'mi almalıyım
    Suntour Axon R LD'mi?
    İki maşanın birbirine göre artı ve eksileri nelerdir?
     
  2. Süleyman Uzunköprü

    Süleyman Uzunköprü Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2008
    Mesajlar:
    2.234
    Beğeniler:
    1.590
    Şehir:
    İstanbul-Fatih
    Seviye:
    Özelliklerini listeleyim, belki bilen arakdaşlarımız daha kolay yardımcı olabilirler.

    [​IMG]
    Preload adjusterAir pressure adjust BrakeDisc (International standard type) Wheel size26" Crown race diameter30 mmLenght ( w / o thread )255 mmSteerer tubeAlloy Left SideAir spring system Right SideRemote speed-lock w/rebound adjust cartridge Finish#8285 Stanchion tubeAlloy / Black anodized Integrated HDSemi ID type / 44mm CrownAlloy / hollow type Leg Color#8285 DesignLeading axle / Disc only design LowerNew magnesium monocoque light weight design SystemAir / Hydraulic remote speed-lock w/rebound adjust Travel100 mmI.C.E.Yes NoteShifter for remote speed-lock (compact type) Weight1660gr (r.control dahıl)DescriptionMagnesium monocoque, Air / Hydraulic remote speed lock Category26", X-Country, All Mountain, Enduro max. disc diameter185mm


    [​IMG]
    Rock-Shox TORA 302 U-Turn/Coil 85-130 Post AL Turn Key

    Kulanım Alanı --Cross Country - All Mountaın
    • Ağırlık --2285 gr
    • Çalışma Mesafesi ---80 mm
    • Sağ İç Bacak Özelliği-----Üsten U-Turn---Alttan Vidalı
    • Sol İç Bacak Özelliği------Üstten Lock Aut Manuel ------ Alttan Rebount Ayarı
    • Dış Bacak Özelliği ----V Break Uyumlu
    • Dış Bacak Yapısı ----Aliminyum
    • Tac Yapısı -----6061 T-6 Aliminyum
    • Üst [Taç] Boru Yapısı ------Çelik 1 1/8 inç
    • İç Bacak Yapısı ------28 mm 4130 Çelik Kromajlı
    • Renk ----Siyah
    • En Yüksek Rotar Çapı------210 mm
     
  3. bisikletcanavari

    bisikletcanavari Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.779
    Beğeniler:
    1.377
    Seviye:
    Fiyatları arasında fark varmı acaba?
     
  4. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Axon tamamen bir XC maşası ancak Tora XC kullanımın yanında bir all mountain maşası.. Yani anlayacağınız bu iki amortisör arasında tercih yaparken kendi kullanım alanınızı iyi bilerek ona uygun olanını tercih etmelisiniz. Mesela; genellikle yolda/hafif arazide, çok agresif olmayacak şekilde kullanıyorsanız axon sizin için hem hafifliği hemde çalışma mesafesi ile daha uygun olacaktır.. Ancak diğer yandan genellikle sert sürüşler yapıyor ve bisikletinizi arazide çok zorlu şekilde kullanıyorsanız Tora sizin için daha uygun olacaktır..
     
  5. Süleyman Uzunköprü

    Süleyman Uzunköprü Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2008
    Mesajlar:
    2.234
    Beğeniler:
    1.590
    Şehir:
    İstanbul-Fatih
    Seviye:
    Genellikle düz yolda kullanmama rağmen, trafik tıkandığında kaldırımlara çıkmak ve inmek zorunda kalıyorum, bazen çukur ve tümseklerde bisikleti zıplatarak çukurlarda korunmaya çalışyorum, 92 kiloyum bu bilgiler ışığında öneriniz ne olur?

    Fiyat açısından durum şu; Bende zaten Tora 302 var, Axon'u ise ikince el olarak almayı planlıyorum, axon rld almaya değer mi?
     
  6. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Axon mu Tora mi sorusunun su anki yaniti benim icin Axon. Hem daha hafif, hem de daha özellikli bir amortisör.

    Ancak 2. el alacaginiz Axon, bu resmini verdiginiz Axon'un aynisi mi? Yoksa eski versiyon, siyah Axon'lardan mi?
     
    Süleyman Uzunköprü bunu beğendi.
  7. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Halil, Axon "R-LD" dediğine göre yeni axon olduğunun bilincinde sanırım Suzunkopru Bey..
    Bahsettiğiniz kullanım şartları altında(sizin ağırlığınızda göz önünde tutularak 32mm'lik iç boruları ile) Axon R-LD size her türlü fazlasıyla yeter içiniz rahat bir şekilde alabilirsiniz.. Ben 81 kgyim ve eski 30mm'lik iç borulara sahip axon S-RL'i her türlü şartta aşırı şekilde zorlayarak kullanıyorum o bile banamısın demiyor ki yenisi hem daha özellikli hem de daha da sağlam...
     
  8. Süleyman Uzunköprü

    Süleyman Uzunköprü Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2008
    Mesajlar:
    2.234
    Beğeniler:
    1.590
    Şehir:
    İstanbul-Fatih
    Seviye:
    Beyaz renkli Axon RLD

    [​IMG]
     
    HaliliOzturk bunu beğendi.
  9. oquxx

    oquxx Üye

    Kayıt:
    2 Aralık 2008
    Mesajlar:
    63
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    ANKARA
    Seviye:
    selam,
    eski siyah axon ile bu resimde görülen arasında ne gibi bir fark var acaba ?
     
  10. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Başlıca farkları eskisinin iç boruları 30 mm çapında iken yenisinde 32mm çapında; bu da amortisöre ekstra esnemezlik getiriyor. Diğer bir fark ise rebound ayarı; yani amortisörün içeri doğru yaylandıktan sonra geriye hangi hızda çıkacağının ayarlanabilmesi özelliği ki eski axonlarda bu ayarın eksikliği baya baya hissediliyordu.. Benim axon'um eski seri ve aynı sorun(yavaş rebound) benim maşamda da vardı geçen yaz sağ bacağındaki kilit mekanizmasından komple feragât ederek amortisörümün çalışmasını çok bariz şekilde hızlandırdım.. Amortisörün yavaş çalışmasının sebebi kilit mekanizmasının geriye çıkarken çok yavaş kalıyor olmasından kaynaklanıyordu. Ancak kilit mekanizmasını sökme işlemini çok bilinçli yapmak lazım herkesin yapmasını tavsiye etmiyorum. Ama kilit mekanizması söküldükten sonra amortisör çok üst seviye amostisörler gibi hassas ve hisli çalışıyor. Tabi kilit mekanizmasının olmamasınında dezavantajları var ancak çok zorlamadığınız sürece bunlar ile karşılaşmıyorsunuz..
     
    oquxx ve Süleyman Uzunköprü bunu beğendi.
  11. Deniz

    Deniz Üyeliği iptal edildi.

    Kayıt:
    18 Nisan 2007
    Mesajlar:
    2.354
    Beğeniler:
    3.721
    Şehir:
    Fahrettin Altay, İzmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Axon'da iç borular siyah olduğu için zamanla rengini kaybediyor, hoş olmayan bir görüntü oluşabiliyor. Görüntüye önem veriyorsanız bunu da dikkate alın...
     
    Süleyman Uzunköprü bunu beğendi.
  12. kocak04

    kocak04 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    5 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    408
    Beğeniler:
    238
    Şehir:
    Manisa
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Valla ben kullanıyorum yaklaşık 3 aydır.Kaldırımlardan sürekli inip çıkıyorum.Şehir içinde şehir dışında çukurlara girip çıkıyorum.Sıkıldığımda hava güzelse dağlara tırmanıyorum dik ve çukurlu yollardan iniyorum ve gayet memnunum.Yani fiyat,çalışma ve hafifliğine göre güzel bir maşa.
     
  13. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Tam bir buçuk senedir neredeyse her gün kullandım axon'u ama hala ilk günki kadar siyah iç borular :) Bu renk açılması maşaya bakmamakla alakalı.. Eğer keçeler kurumuşsa boyayı kazır tabiki.. Maşanın mümkünse her sürüşten sonra keçelerinin temizlenmesi(nemli bir bezle silinmesi) ve azda olsa yağlanması gerekmekte, eğer bu şekilde sürekli bakarsanız maşanıza emin olun ilk günkü gibi kalacaktır..
     
    Deniz ve Süleyman Uzunköprü bunu beğendi.
  14. Şerif Şentürk

    Şerif Şentürk Bisikletkolik

    Kayıt:
    26 Mart 2008
    Mesajlar:
    1.144
    Beğeniler:
    784
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Benim epicon maşada siyah yerler beyaza dönmeye başlıyor bunun önüne nasıl geçebilirim keçeleri nerde satılır ve kendimiz bakımını yapabilirmiyiz.
     
  15. Süleyman Uzunköprü

    Süleyman Uzunköprü Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2008
    Mesajlar:
    2.234
    Beğeniler:
    1.590
    Şehir:
    İstanbul-Fatih
    Seviye:
    Peki bu bakım olayını resimle açıklayabilirmisiniz? Keçeler nerede, nasıl silinecek?
     
  16. bisikletcanavari

    bisikletcanavari Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.779
    Beğeniler:
    1.377
    Seviye:
    Şimdi bu bahsi geçen yeni axonlara zamnı gelince bakım yapılabiliyormu? Yağ ve oringler dışında atıyorum bushinglerin aşınmasından dolayı amortisörde boşluk oluştu.Bu bushinglerden Türkiye'de temin edebilme imkanımız nedir acaba?

    Duke race amortisör kullanıyorum. 3 sene hemen hemen her türlü şartta kullandım.2 kere bakımını yaptırdım. Şu an amortisörümde çok az miktarda boşluk var. Biraz araştırma ile aşınan bushinlerin kit olarak 22$'a getirebiliyorum. Marintekte varmı daha sormadım. Kafamda yine de bir amortisör alma fikri var. Ve yine duke race kalitesinde bir amortisör bana fazlasıyla yetiyor. Recon race almayı düşünüyordum. Axonun ise özelliklerine nazaran ekonomik olması ciddi ciddi düşünmemem neden oldu....

    Tora'ya gelince ,xc ye göre ağır sayılabilecek bir amortisör.
     
  17. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Keçeler konusunda malesef alabileceğimiz bir yer yok..
    Ancak günlük bakımını tabi ki kendiniz çok rahat yaparsınız, tek yapmanız gereken sürüşlerden sonra maşanın iç bacaklarını ve oradaki keçeleri güzelce silip, çok hafiften yağlamak...

    Keçeler; amortisörün iç borularının amortisörün içine girdiği noktadaki sert kauçuk elemanlar, yani iç boruların temas ettikleri noktalar keçelerdir. Keçeler amortisörün içine kirin ve tozun girmesini engeller ancak zamanla kuruyup sertleşirler ve bu görevlerini yerine getirmekte zorlanırlar. Eğer siz her sürüşten sonra iç bacakları ve keçelerin üstlerini nemli bir bezle temizlerseniz bu aksaklığın oluşmasını baya bir geciktirirsiniz. Bunun yanında haftada bir bile olsa çok koyu olmayan bir yağ ile amortisörün iç bacakları veya keçeler hafiften yağlanırsa, keçelerin ömrüne ömür katarsınız. :)
    Maşanın genel bakımını yetkin bir kişinin yapması lazım. Bazı püf noktaları var, ancak eğer eliniz yatkınsa sizde yapabilirsiniz.. Eski axonlarda öyle çok karmaşık sistemler yok altta iki alyan vida tutuyor mekanizmaları, onları açıp amortisörün için güzelce temizleyip, keçeleri uygun gres yağı ile yağladıktan sonra, hava kartuşunun içine en az 20-25ml 80-90'lık yağ döküp kapatırsanız maşanız ilk günki kadar, sağlıklı çalışacaktır..



    http://www.srsuntour-tuning-base.com/index.php?screen=ho.home&postingID=108#

    Yukardaki linkte, Suntour amortisörlerin bakım videoları var. her türlü teknik bilgiyi o videolardan edinebilirsiniz.. Eski ve yeni seri axonlarda pressed-dust- seal denen keçe sistemi var oradan keçelerin ve içerdeki parçanın nasıl çıkarılabileceğini (ki yedeği elinizde yoksa sakın çıkartmayın) falan anlatmış. Siz sadece amortisörün bacaklarının nasıl söküleceğini öğrenin yeterli. Bacakları söktükten sonra keçeleri dıştan temizleyip, yağladıktan sonra bacakları yerine takmanız yeterli olacaktır.

    Bunun yanında havalı amortisörlerde amortisörün içini açmadan önce havasını indirmeyi sakın ha sakın unutmayın yoksa sağlığınız açısından tehlikeli durumlar oluşabilir..

    Burada anlattıklarım tamamen bilgilendirme amaçlıdır kesinlikle sorumluluk kabul etmem :) , eğer amortisörünüzün içini açacaksanız kendi sorumluluğunuzda olacağını unutmayın


    :in:
     
  18. Süleyman Uzunköprü

    Süleyman Uzunköprü Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2008
    Mesajlar:
    2.234
    Beğeniler:
    1.590
    Şehir:
    İstanbul-Fatih
    Seviye:
    Arkadaşlar Axon'u sayenizde almış bulunuyorum. Öyle hoşuma gitti ki herkese tavsiye ederim.
     
  19. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Hayırlı olsun, kazasız belasız kullanın inşallah..
    Dediğim şartlarda bakımlı ve temiz kullanırsanız yıllarca gerektiği gibi hizmet eder size..
     
    Süleyman Uzunköprü bunu beğendi.
  20. bisikletcanavari

    bisikletcanavari Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.779
    Beğeniler:
    1.377
    Seviye:
    Suntour amortisörlerin kitlerini Türkiye disbritörü getiriyormu acaba?