Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Rockshox duke race bakım ( 2005 )

Konu, 'Süspansiyon' kısmında alperen_69 tarafından paylaşıldı.

  1. alperen_69

    alperen_69 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    12 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    891
    Beğeniler:
    274
    Şehir:
    bursa
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    bende bu maşadan var ve çok kullanmamama rağmen artık yağ bakımı zamanı geldiğini düşünüyorum ,internetten bakım için gerekli dosyayı indirdim ,orda bacakları temizlemek için izopropil alkol öneriliyor sanıyorum piyasada kolay bulunan bir ürün değil ayrıca saflık oranlarına görede plastik aksama zarar verebilirmiş ,sormak istediğim izopropil alkol yerine gaz yağını temizleyici olarak kullansam sorun olurmu
     
  2. Bülent Gökmen

    Bülent Gökmen Forum Demirbaşı

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    5 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    439
    Beğeniler:
    111
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Sırf bu yüzden üst sınıf amortisör alamıyorum. Bi ara bende heveslenip sağdan soldan parça ve bakım önerisi almıştım. En sonunda beni bezdirip 30usd lik servis bakımına götürmelisin diye soğutmuşlardı. Bakalım bu başlık altında teknik bilgisi olan arkadaşlar detaylı ve ciddi yardımda bulunacaklar mı? Karamsarım çünkü 10 sene önce bu hayaldi.
     
  3. alperen_69

    alperen_69 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    12 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    891
    Beğeniler:
    274
    Şehir:
    bursa
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    vallaha hocam maşayı 2008 de bir arkadaştan almıştım oda bakım yaptırmamıştı fakat çokta kullanmamıştı ,o zaman cesaret edememiştim ama şimdi cesaret geldi ,ALLAH ın izni ile kendim girişecem bu işe aşama aşama fotoğraflamayıda düşünüyorum ,yanlız gerçekten doğru yapmak önemli misal ben bakım bilgilerini indirdim fakat piyasada 2 çeşit duke var misal ,2005 sonrası ve öncesi şeklinde 2005 öncesinde 125cc yağ eklenirken 2005 ve sonrası üretilenlerde 95 cc yağ eklemek gerekiyor ve not dahi düşülmüş eksik konulduğunda kilitlenmiyor ,fazla oluncada sert bir darbede maşa zarar görebilir diye hayırlısı bakalım, keşke içindeki conta ve keçelerden türkiyede bulunabilseydi ,varsada çok pahalıdır
     
  4. Bülent Gökmen

    Bülent Gökmen Forum Demirbaşı

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    5 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    439
    Beğeniler:
    111
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Hocam madem cesaret gelmiş girişmişsin sende benim gibi ebay de pekçok parçayı (keçe de dahil) bulabilirsin. İnanılmaz çeşitlilik ve detay var ama her iş onu çözene kadar zor gelir. Servislik ürünlere alerjim olduğu için jant örme ve göbek montaj dışında her işi kendim yaparım. Sizde aynı şekilde ihtiyacınız olan parçaları önceden hazır ederseniz aceleye getirip eksik yahut içinize sinmeyen bir şekilde yapmak zorunda kalmazsınız. Arka rubleyi sıkmak için gerekli parçayı daha dün getirttim, hatta mavic tubless sibop kit ile beraber hemde. Burada arasam bulamıyorum ama dışarda kum gibi.

    Örnek olması açısından bakın neler var http://www.ebay.com/itm/RockShox-Du...Cycling_Parts_Accessories&hash=item51a57f7388

    Yaprığın işlemi aşama aşama paylaşırsan (öncesi ve sonrası da dahil) iyi bir kaynak olacaktır. Şimdiden kolay gelsin, takipteyim.
     
  5. alperen_69

    alperen_69 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    12 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    891
    Beğeniler:
    274
    Şehir:
    bursa
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    bende sizin gibiyim elimde alet olduktan sonra herşeyi kendim yapıyorum hatta kayınçoma bıraktığım bir bisiklet için normal bir çemberden bakarak jant bile ördüm güzelde oldu yani :) bahsettiğiniz linki bugün görmüştüm ama ebay den hiç alışveriş yapmadım ve kredi kartıda kullanmadığım için zor bir seçenek ama dediğim gibi contaların kötü durumda oldukarını düşünmüyorum eğer olsa dahi daha önce okuduğum gibi sanayide bulunabiliyor sanırım
     
  6. Bülent Gökmen

    Bülent Gökmen Forum Demirbaşı

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    5 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    439
    Beğeniler:
    111
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    ebay'den alışveriş konusunda asla çekinmeyin. Kredi kartınıza bağlı bir sanal kart ile istediğiniz ürünü shipping dahil 75 euro yu geçmedikten sonra getirtebilirsiniz. Kanuna göre 1 yılda 5 hakkınız var, fazlasında gümrüğü ödeyip alabiliyorsunuz. Ebay konusunda bilgili bir arkadaştan yahut sitelerden çok detaylı bilgi alabilirsiniz. Neticede shimano ürünleri hariç çoğu üründen %50 karla alış yapabilirsiniz. Yeterki ürün pahalı ve ebatı büyük olmasın. Kadro, jant gibi ürünler sıkıntı yapabiliyor. Size verdiğim link örnekti zaten. Yoksa o ürünü alsanın 50 usd kargo ödersiniz. Ben ücretsiz kargoları seçiyorum yada 10 usd yi geçmeyenleri. 5 ila 30 güne kadar geliyor. O da olmazsa bir arkadaşınızın sanal kartından da alış yapabilirsiniz.

    Neyse konuyu bölmeyeyim. Hala amortisörü sökme konusunda uzmanlardan bir yardım gelmedi. Sence de tesadüf mü bu?
     
  7. alperen_69

    alperen_69 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    12 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    891
    Beğeniler:
    274
    Şehir:
    bursa
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    çok arattım basit şekilde bakım anlatanlar var ama ayrıntıya kimse girmemiş ingilizce seviyem orta diyebilirim işte indirdiğim bakım dokümanından anladığım kadarı ile yapmaya çalışacam ,sanırım fazla kimse bakım yapmayı kendi denememiş bu konuda meşhur ustalara götürmüşler misal duke maşa için kaçkar bisikletten yusuf bey meşhur muş :)
     
  8. onurcan tokuş

    onurcan tokuş Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Kasım 2009
    Mesajlar:
    267
    Beğeniler:
    255
    Şehir:
    Sivas
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Aklınıza takılan her konuda özel mesaj veya forum yoluyla yardımcı olurum. Bacakları temizlemek için alkol kullanmanıza gerek yoktur.Herhangi bir bez yardımıyla silip temizleyin tamamdır. DUKE maşaların bakımı çok kolay. Yağ seviyesi ve numaralarına dikkat etmeniz gerekiyor. Eğer maşanız yağ kaçırmıyorsa keçeleri sökmenize gerek yok. Temizlemeniz yeterli.
     
  9. Hasan 16

    Hasan 16 Bisikletkolik

    Kayıt:
    8 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.157
    Beğeniler:
    218
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Havalı bir amortisör ise sökmeden önce mutlaka havaları boşaltmayı unutmayın çok önemli.
     
  10. alperen_69

    alperen_69 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    12 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    891
    Beğeniler:
    274
    Şehir:
    bursa
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Cevaplar için çok teşekkür ederim bakım dokumanını türkçeye çeviriyorum bakım sırasında oldukça yardımcı olacak ,ayrıca burdada paylaşacam belki başka birilerininde işine yarar
     
    onurcan tokuş bunu beğendi.
  11. onurcan tokuş

    onurcan tokuş Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Kasım 2009
    Mesajlar:
    267
    Beğeniler:
    255
    Şehir:
    Sivas
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Pek ayrıntılı değil ama iki yıl önce hava-yağ kaçıran,bacakları yağsızlıktan aşınmaya başlayan DUKE'yi tamir edip eski sağlığına kavuşturmuştum :) Fotoğraf %50 sökülü hali. Kolay gelsin fotoğrafları bekliyoruz
    [​IMG]
     
    alperen_69 bunu beğendi.
  12. alperen_69

    alperen_69 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    12 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    891
    Beğeniler:
    274
    Şehir:
    bursa
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    bu tip resimler çok işime yarar çok teşekkür ederim peki bu model race modelimi yani havalı modelmi sanki içi biraz farklı ,sanırım buda havalı ama bakım kitapçığındaki hava kısmı aynı ama yağ bölümü daha farklı sanki
     
  13. onurcan tokuş

    onurcan tokuş Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Kasım 2009
    Mesajlar:
    267
    Beğeniler:
    255
    Şehir:
    Sivas
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    evet Race modeli. Havalı- maşadan kilitleme sistemli-rebound ayarlı. Yağ bölümünün farklı olacağını zannetmiyorum. Kitapçığa farklı modelin parçalarını koymuş olabilirler. Göstermek amaçlı.
     
  14. alperen_69

    alperen_69 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    12 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    891
    Beğeniler:
    274
    Şehir:
    bursa
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    [​IMG]

    [​IMG]

    tam parça resimleri


    dün içini açtım ama daha çok şu segman pensesi ile uğraştım ,segmanlardaki delikler çok küçük bende pense ucundaki çıkıntıları deliklere göre zımparaladım ,çok zamanımı aldı ,gözlemlediğim hava kısmı hemen hemen aynı ama yağ kısmı tam uyuşmuyor gibi yada sizin maşa 100 mm lik sanırım birde bende turuncu bir parça çıkmadı ,ayrıca hava kısmında altta kopuk bir conta buldum ama ne işe yaradığını hala anlamış değilim çünkü sızdırmaz bölgelerde değilde bir plastik parçanın yuvası içindeydi ,sanırım bendeki o contanın içinden çıktığı beyaz plastik sizin maşada turuncu olarak çıkmış resimler aşağıda

    [​IMG]

    [​IMG]

    birde merak ettiğim bir nokta var yağ kısmında yağ eksikti kaçırmadan dolayı olduğunu şimdilik düşünmüyorum ,bendeki maşadan kontrollü ,üstteki kapama vidasının tamamen açıp içine 100 ml yağ dökmeyi düşünüyorum ,kilit ise kullanmadım ama sanırım şöyle o plastik çeviriciyi kilitlenmesi için amortisörün tam arkasına kadar çeviriyoruz o şekilde tam kapalı oluyoy tam açık ise plastik parça tam öne galdiği zaman aşağı yukarı 300 derece çevrim oluyor gibi
     
    Bülent Gökmen ve onurcan tokuş bunu beğendi.
  15. onurcan tokuş

    onurcan tokuş Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Kasım 2009
    Mesajlar:
    267
    Beğeniler:
    255
    Şehir:
    Sivas
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Cesaretinizden dolayı tebrik ediyorum :)
    O turuncu parçanın pek bir önemi yok. Spacer olarak geçiyor. Maşayı açtığım arkadaşın hava kısmına koymuş daha önce bakımını yapan kişi.
    Segmanların tam yerine oturduğundan emin olun. Çünkü sistemin kalbi neredeyse onlar. Yağ tarafında uyuşmayan yer neresi pek anlayamadım? O kopmuş o-ringi değiştirmenizde fayda var. Daha önce hava kaçıran bir Duke daha sökmüştüm. Ondan da parçalanmış halde çıktı. Ama o maşa üst contalardan kaçırıyordu. Parçalanmış o-ringin hava ile bir alakası yok ama siz yine de yenisini takın.
    Kilit sistemi tam da tarif ettiğiniz şekilde çalışıyor fakat eski Rock Shoxların genel sorunu, kilidin takılırken hava yapması. Yağı sağ tarafa kabarcık bırakmadan fabrikanın belirttiği değere göre koyun.(Kabarcık kalırsa kilit tam manasıyla çalışmaz). Kilit tarafına 5wt alt bacaklara da 15wt yağ konuyor.
    Maşayı boyamadan önce zımpara ve astar işlemlerini yaparsanız boya daha iyi tutar ve uzun ömürlü olur. Keçeler, 24-26 anahtar ile kolayca sökülüyor.
    Maşayı renk uyumu için kırmızıya boyamıştım ;
    [​IMG]
     
    alperen_69 ve Bülent Gökmen bunu beğendi.
  16. alperen_69

    alperen_69 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    12 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    891
    Beğeniler:
    274
    Şehir:
    bursa
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Cevap için teşekkür ederim ,sanırım boyamaktan şimdilik vazgeçtim ,el işçiliğime güvenirim senelerdir kendim tamir ederim severim bu işleri :) ,fark olarak belkisiz resime koymadınız yağ kısmı içinden boru içerisinde bir boru daha çıkıyor benimresimde var , indirdiğim pdf de hem hava hem yağ hemde alt bacaklar için 5w yağ kullanın diyor ,alttaki yağ zaten çalışma dan ziyade o kısmın yağlı olması ile alakalı sanırım ,peki kabarcıksız yapmak için nasıl bir yol önerirsiniz ilk önce yağı döküp sonramı üst kapağını takayım birde pdf de 95 ml ekleyin diyor +/- 5ml şeklinde bu arada o conta ne işe yarıyor bilmiyorum ama koptuğuna göre demek yarıyor bir işe değiştirecem haniüstündeki şu çapraz pul o kısma giriyorsa belki ne bileyim işte :) ,yağ kısmı hakkında olayı biraz açabilirseniz bana çok faydası olacak birde kilitlenme olduğunda hiç oynama olmuyormu yoksa 1cm falan esneme oluyormu yinede


    Not : sonunda alakalı bakım kitapçığını yeni buldum aslında seneler önce indirmiştim ama kaybetmişim yağ kısmı nasıl dolar çok iyi anlatıyor ,acaba alt bacağa 15w yerine 5w eklesem sorun olurmuki
     
    onurcan tokuş bunu beğendi.
  17. onurcan tokuş

    onurcan tokuş Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Kasım 2009
    Mesajlar:
    267
    Beğeniler:
    255
    Şehir:
    Sivas
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Yağ tüpü bütün Duke'lerde var. Ben çıkartmadım. İşim biraz aceleydi. 10 dk sürmedi söküp toplama işlemleri :D Alt bacaklara 5wt yağ koyulur ama 15 numara yağ kalın olduğundan çalışan aksamlarda daha uzun ömürlüdür. 15 wt yağ 4 ay dayanıyorsa, 5wt 2 ay dayanır. O contanın amacı maşa dip verdiğinde çapraz pulu korumak. Bana kalırsa yenisini takmanızda fayda var. Yağ dolumunu kitapçık detaylı bir şekilde anlatıyorsa bize laf düşmez. Gerisi sizin ustalığınıza kalmış :) Kilitli halde 1 cm esnemesi normaldir. Kolay gelsin. Bir sorun çıkarsa burdayım yardım için...
     
  18. alperen_69

    alperen_69 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    12 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    891
    Beğeniler:
    274
    Şehir:
    bursa
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Kardeş çok teşekkür ederim yeni bulduğum ,aslında seneler önce indirip kaybettiğim dökümanı indirdim onuda türkçeye çevirip buradada paylaşacam inşallah havasız boşluk olmasın diye üst kısmın ucuna şırınga takılıyor siz vidaladıkça artan yağ şırıngaya doluyor el ile vidalama işi bitince boruyu elimizle aşağı yukarı yaparak çalışıtırıyoruz ve şırınga içindeki yağda hava baloncukları beliriyor bu hava baloncukları bitene kadar devam ediyoruz sonra yavaşça çekip anahtar ile sıkıyoruz bu arada rebaund ayar çubu takılı olacak ve saatin tersi yönünde çevrilmiş olacak ,şimdi 5w yağ çok kullanılacağı için aldım ama aşağı bacak için ayrıyeten 15w pahalı olur az bulacağım bir yer varmı 15w yağ
     
  19. onurcan tokuş

    onurcan tokuş Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Kasım 2009
    Mesajlar:
    267
    Beğeniler:
    255
    Şehir:
    Sivas
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Sanayiden 15w40 yağ alıp da koyabilirsiniz. Sıkıntı olmaz.
     
  20. Bülent Gökmen

    Bülent Gökmen Forum Demirbaşı

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    5 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    439
    Beğeniler:
    111
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Elinize sağlık, güzel bilgiler paylaşılmış. Ancak sıfırdan başlayanlar ve elinde döküman olmayanlar için sökme takma aşamaları ile sıralarını paylaşabilirseniz daha süper olur. Ayrıca maşa içinde hava veya yağ kısmı ile ilgili yedek parçalar elde olsa daha bi güzel olurdu zira parçaların eminim kullanıma ve yıla göre bazı kısımlarının ömürleri dolmuştur. Bildğim kadarıyla keçe ve bazı modellerde de contaların yıldan yıla değişmesi gerekiyormuş ama Duke sistemde nasıldır yahut Sid nasıldır elbet kullanan ve elinde veri olan bilir.
    Tekrardan elinize kolunuza sağlık diyorum ve bu sayfayı kısayoluma ekleyip sürekli inceleyeceğim.
     
    onurcan tokuş bunu beğendi.