Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Rock Shox race psylo yağ sızıntısı

Konu, 'Süspansiyon' kısmında Ertuğrul Mengi tarafından paylaşıldı.

  1. Ertuğrul Mengi

    Ertuğrul Mengi Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    23 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    400
    Beğeniler:
    301
    Şehir:
    Îstanbul/Tuzla
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar,

    Maşam resimde görüldüğü gibi piston kısıma yağ bırakıyor, bu konularda hiç bilgim yok. Ayrıca en açık konumda kilitleme yapınca 1-2 cm oynama payı oluyor fakat en düşük konumda tamamen kilitleniyor.

    10 yıl boyunca dandik bir bianchi kullandım ve bu bisikleti arkadaşım verdi, vites ve firen ayarı tarzı şeyler elimden gelsede böyle üst teknoloji bir alete elimi sürmek istemiyorum. Çalışma mantığını v.s. hiç bilmiyorum. Yaklaşık 120kilometre yol yaptım ( tuzla-ağva http://www.facebook.com/media/set/?set=a.381314038596196.83960.100001528101303&type=3&l=f7cc8546d9 ) böyle bir durum oldu.

    Maddi olarak yetersiz olduğum için bakım yaptırabileceğimi sanmıyorum ( Bakım kaç lira tutar sizce ? ) İnternette bakımı ile ilgili ufak bir makale var ama daha detaylı bir yazı olursa belki kendim yapabilirim ?, o-ring denen birşey varmış o mu aşınmış olabilir ?

    Bu amortisör hakkında beni bilgilendirirseniz çok sevinirim, kullandığım ürünü bilmek, tanımak istiyorum.
    Teşekkürler.

    [​IMG]
     
  2. Gorky

    Gorky Yeni Üye

    Kayıt:
    29 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    49
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Aynı şeyler bende de oluyor. O kısımlarda yağ oluyor. Kilitleyince de biraz boşluk kalıyor. Normal zannediyorum. Umarım öyledir
     
  3. Aybars Öge Sürücü

    Aybars Öge Sürücü Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.548
    Beğeniler:
    1.509
    Şehir:
    Izmir / Istanbul
    Seviye:
    U-Turn mekanizmasını en alçak konuma aldığınızda tamamen kilitlenir. Normalde eğer herhangi bir yağlama falan yapılmadıysa böyle bir yağ görmemeniz gerekir.
     
  4. onurcan tokuş

    onurcan tokuş Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Kasım 2009
    Mesajlar:
    267
    Beğeniler:
    255
    Şehir:
    Sivas
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Maşanın U-Turnü en yüksekteyken kilitlemede 1-2 cm oynama payı neredeyse hepsinde oluyor. 1-2 cmlik oynama payı normal bir durum. İç bacak ve dış bacak arasındaki keçelerde süngerler var. Onlar kirlenip,tozlandığı zaman resimdeki görüntü oluşuyor. O-ring değişimine falan gerek yok. Dış bacağı iç bacaktan ayırıp süngerleri temizlerseniz sorun hallolur.
     
    Ertuğrul Mengi bunu beğendi.
  5. Ertuğrul Mengi

    Ertuğrul Mengi Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    23 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    400
    Beğeniler:
    301
    Şehir:
    Îstanbul/Tuzla
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Bugün Velespit bisiklete gittim, bukadar olmasada az bir miktar yağ vardı. Maşada sıkıntı olmadığını, söylediğiniz gibi en açık pozisyonda 1-2cm oynamanın ve bu bacaklardaki az miktarda yağın sıkıntı olmadığını söyledi. 120mm çalışma esnasında benim kendi ağırlığımla 100mm seviyesine düşmesi nedeniyle, ufak titreşimleri emmediğini söyledim, eski bir model olduğundan ( 2002 ) yayların özelliğini yitirmesinden kaynaklanıyordur dedi. Şuan kafamdaki soru şu; bu maşa her uzun soluklu sürüşte ufak bir miktar yağ bırakıyorsa, içindeki yağ azalmıyor mu ? Bu yağ nereden geliyor ? Ayrıca bacakları birbirinden ayırmak için ne yapmam gerek, sadece tek-alt tarafta alyanlı bir vida var buradan mı ? Yağ fışkırmasında içinden :)
     
  6. onurcan tokuş

    onurcan tokuş Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Kasım 2009
    Mesajlar:
    267
    Beğeniler:
    255
    Şehir:
    Sivas
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    2002 model ise, öncelikle içinde yağ kaldı mı ona bakmak lazım :D 120 mm de kullanmanıza zaten gerek yok ve büyük ihtimalle kadronuz da desteklemiyordur 120 mm esneme mesafesini. Yaylar kolay kolay özelliğini yitirmezler. Bakımsızlıktan kaynaklanan bir durumdur bazı titreşimleri hissettirmesi. Zaten her titreşimi hissettirmeyecek diye bi kaide yok maşalar da. Maşayı ters çevirip alyanları tamamen çıkmayacak şekilde gevşetin. Yani içeride 2-3 diş kalsın. Sonra plastik çekiç yardımıyla alyan vidalar dibe girene kadar vurun. Maşanın bacakları ayrılır. Korkmayın yağ falan fışkırtmaz :)
     
    Ertuğrul Mengi bunu beğendi.
  7. Ertuğrul Mengi

    Ertuğrul Mengi Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    23 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    400
    Beğeniler:
    301
    Şehir:
    Îstanbul/Tuzla
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    http://www.sram.com/service/include-archived/rockshox/7,417

    Şuradaki pdflerden de yararlanarak dün maşamı söküp topladım. Yağ olarak ATF ( Şanzıman yağı ) kullandım. Motorbisikletler için amortisör yağı olarak kullanılan bu yağı yabancı forumlarda gördüğüm insanlar bisikletlerede kullanıyorlar. Zaten içinden çıkan yağ ile kıvam ve kokusu neredeyse aynıydı. Hidrolik ve çok ince yağ arasında birşey.

    Sonuç olarak maşamı tanıdım, tam kilitleme yapmamasının sebebinin yağ konulan yerde hava kalmasının olduğunu öğrendim, havasını alarak yağ koydum ve şuan en açık konumda bile kilitleme yapıyor. Resimde gösterdiğim borulara gelen yağın sıkıntı yaratmayacağını gördüm. Kilit mekanizmasını kilitleme yönünde çok çevirince sıkışıyordu, bu kısımın nasıl çalıştığını, buna neyin sebep olduğunu gördüm ve onuda halllettim. Şuan eskisinden daha iyi durumda bir maşam var :)
     
    onurcan tokuş bunu beğendi.