rock shox Dart 3

yighitjan

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Ocak 2007
Mesaj
1.011
Tepki
292
Şehir
Ankara/Dikmen
rock shox Dart 3 bu maşadan aldım.Remote konturollu olanından .Bi sorum olcak bunu göbeklere takılan yerinde bi ayar yeri var(bi taraf Tavsanı bi taraf kaplumbagıyı gösteriyo) bu ne acaba bilen varsa yardımcı olabilir mi?kiatpçıgı okudum hiç bişi bulamadım...
 
Scudo

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
sertlik ayarı olabilirmi(hem gidondan hem maşadan kontrol )
 

yighitjan

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Ocak 2007
Mesaj
1.011
Tepki
292
Şehir
Ankara/Dikmen
yok masanın üstünde değil(gidondada değil)maşanın al kısmında disk fren kaliperinin takıldıgı yerde.
 

Sinto

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Temmuz 2006
Mesaj
2.686
Tepki
2.052
o rebaund ayarı tavşana getirirseniz en hızlı şekilde içeri girdikten sonra dışarı çekar fakat kaplumbağaya getirdiğinizde yavaş yavaş geri çıkar denerseniz daha iyi anlarsınız :)
 

yighitjan

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Ocak 2007
Mesaj
1.011
Tepki
292
Şehir
Ankara/Dikmen
denedim gördüm kaplumbagada biraz daha agır kalıyo -tavsanda biraz daha seri Bunların kullanıs amaçları nelerdir onlarıda bilen yazarsa sevinirim.
 

Levent Temiz

Daimi Üye
Kayıt
2 Ağustos 2007
Mesaj
247
Tepki
96
Şehir
izmir
bilgisi olan arkadaşlar kamlumbağ ve tavşan nerde nasıl işe yarar kullanım amaçları nelerdir bilgierinizi bekliyoruz
 

Nevzat KÖSEOĞLU

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Kasım 2006
Mesaj
1.470
Tepki
593
Şehir
Samsun
kaplumbagaya yanı rebauntu dusurdugun zaman duz yolda gıdebilirsin güç kaybını onlemek acısından ama araziye girdigin zaman kesinlikle rebauntun acık olması lazımkı rahat surus keyfı saglasın
 

Hasan Çağri

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ağustos 2006
Mesaj
4.541
Tepki
4.701
Şehir
Bostancı, İstanbul
Bisiklet
Specialized
Kaplumbağa tavşan ayarı ;

ayarı kaplumbağa tarafına doğru getirdiğiniz zaman maşamız darbeyi aldığı yani çöktüğü zaman daha yavaş şekilde geri yükselir yani tepme süresi ve tepkileri yavaşlar... Bu daha çok çok bozuk olmayan yollarda daha konfor ağırlıklı kullanım içindir...

Ayarı tavşana doğru getirdiğiniz zaman ise maşanız daha hızlı şekilde ve daha sert biçimde tepkiler verir... yani amortisörünüz darbeyi aldığı zaman daha hızlı eski haline döner ve tekrar darbeye daha çabuk hazırlanır... Buda performanslı kullanımda daha kesin tekiler ve daha aktif kullanım getirir...

Ama ikisininde son ayarlarında kullanmak pek doru değildir... mesela kaplumbağadayken iniş yaparsanız amotisör dibe girer ve çok yavaş eski haline dönerse bu iniş sırasında kontrolünüzü kaybetmenize sebep olur.... çok tavşanda kullanırsanızda tabiri caiz ise çılgın boğa gibi tepecek ve gene kontrolü zorlaştıracaktır... Burdada ayar yapmak sizin kullanış tarzınız ve temponuza göre yapabilirsiniz...