Kaplumbağa tavşan ayarı ;
ayarı kaplumbağa tarafına doğru getirdiğiniz zaman maşamız darbeyi aldığı yani çöktüğü zaman daha yavaş şekilde geri yükselir yani tepme süresi ve tepkileri yavaşlar... Bu daha çok çok bozuk olmayan yollarda daha konfor ağırlıklı kullanım içindir...
Ayarı tavşana doğru getirdiğiniz zaman ise maşanız daha hızlı şekilde ve daha sert biçimde tepkiler verir... yani amortisörünüz darbeyi aldığı zaman daha hızlı eski haline döner ve tekrar darbeye daha çabuk hazırlanır... Buda performanslı kullanımda daha kesin tekiler ve daha aktif kullanım getirir...
Ama ikisininde son ayarlarında kullanmak pek doru değildir... mesela kaplumbağadayken iniş yaparsanız amotisör dibe girer ve çok yavaş eski haline dönerse bu iniş sırasında kontrolünüzü kaybetmenize sebep olur.... çok tavşanda kullanırsanızda tabiri caiz ise çılgın boğa gibi tepecek ve gene kontrolü zorlaştıracaktır... Burdada ayar yapmak sizin kullanış tarzınız ve temponuza göre yapabilirsiniz...