Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Restorasyon :)

Konu, 'Katlanır Bisikletler' kısmında ATiCO tarafından paylaşıldı.

  1. ATiCO

    ATiCO Kıdemli Üye

    Kayıt:
    9 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    395
    Beğeniler:
    183
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Atakan K.
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Selam Forum Ahalisi

    Eski toplanır bisikletimin restorasyonu için kollarımı sıvamış bulunmaktayım.Bisikletin bazı parçalarının 0 ını yada 2. elini bulamayacağımı bildiğim için bisikletin bu parçalarını zımparalayıp yeniden boyamayı düşünüyorum.Bisikletin markası hakkında hiçbir fikrim yok.Sadece Almanya'dan geldiğini ve markasının ilk harfi olan "S" harfini hatırlıyorum,belki aşağıda kadrosunun altında bulunan seri numarasıncdan ne marka olduğu ve ne model olduğu öğrenilebilir.

    Gelelim Fotoğraflarımıza;

    Bisikletimin kontra olduğunu biliyordum fakat arka kontra göbeğinin markasının Sachs olduğunu öğrenince bisikletin o zamanlar iyi bir bisiklet olduğu kanısına vardım.
    [​IMG]
    By interapolis at 2012-06-24

    [​IMG]
    By interapolis at 2012-06-24

    Çoğu parçanın üstünde "Made in Germany" yazıyordu örneğin şu parçalar gibi.
    [​IMG]
    By interapolis at 2012-06-24

    [​IMG]
    By interapolis at 2012-06-24

    [​IMG]
    By interapolis at 2012-06-24

    Bisiklet ilk geldiğinde üstünde dışında ince bir bez katı olan Continental lastiklet vardı.Şimdiye ise sadece iç lastiği kalabildi.
    [​IMG]
    By interapolis at 2012-06-24

    Bisiklet ilk geldiğinde üstünde çalışmayan sadece ön farı olan bir de dinamosu vardı.Tahminimce bu dinamo için kadroda kablo kanalı da yapmışlar.
    [​IMG]
    By interapolis at 2012-06-24

    [​IMG]
    By interapolis at 2012-06-24

    [​IMG]
    By interapolis at 2012-06-24

    Bisiklet katlanır bir bisiklet ama sadece kadro katlanıyor diğer parçaları sabit.Bisikletteki gidonun ve sele borusunun çaplarını merak etmiştim ve ölçtüğümde ikisininde 25mm olduğunu gördüm.
    [​IMG]
    By interapolis at 2012-06-24

    [​IMG]
    By interapolis at 2012-06-24

    [​IMG]
    By interapolis at 2012-06-24

    [​IMG]
    By interapolis at 2012-06-24

    Bisiklette amortisör olmamasına karşın sele çok rahattı.Eskiden ama :)
    [​IMG]
    By interapolis at 2012-06-24

    Aynakoldaki dişli sayısı 44 ve arka göbekteki dişli sayısı 16.
    [​IMG]
    By interapolis at 2012-06-24

    Ve işte bu da kadronun altındaki seri numara
    [​IMG]
    By interapolis at 2012-06-24

    Bisiklet için yapacağım işler şunlar olacak

    1-)Kadronun rengini yine eskisi olduğu gibi turuncuya boyamak
    2-)Göbekleri yeni jant çemberleriyle kavuşturmak :)
    3-)Yeni iç ve dış lastikler
    4-)Aynakol,gidon,gidon borusu ve sele borusunu bulabilirsem metalik gri ye boyamak
    5-)Zinciri 1-2 gün tiner yada benzinin içinde tutmak(üstündeki pis yağdan kurtarabilmek için)
    6-)Elcik ve yeni sele bulmak

    Siz Abilerim Ablalarıma Birkaç da Sorum Olacak
    1-)Bu kadrodaki eski boyayı atmak için pürmüz ile yakmak iyi birşey midir?
    2-)Bu gidon gidon borusu gibi metal olan yerleri boyamak için özel boyalara ihtiyaç var mıdır yoksa normal sprey boyalar ile halledilebilecek bir iş midir?
    3-)Bisiklette yer yer paslanma olmuş.Bu pasları nasıl tabiliriz?(Örn. zımparalayarak daha iyi sonuç mu alınır yoksa bu pas sökücü spreyler ile mi daha iyi bir sonuç alınır.)

    Yardım Eden Etmeyen Herkeze Teşekkürü Bi Borç Bilirim :)
    İyi forumlar
     
    mariokaldato ve mehmet p bunu beğendi.
  2. Doğaç MİRZA

    Doğaç MİRZA Yeni Üye

    Kayıt:
    24 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    33
    Beğeniler:
    46
    Şehir:
    ANKARA
    Seviye:
    Merhabalar. Eskilerin sağlamlık ve konfor ön planda tutularak üretilen makinalarına işte güzel bir örnek daha :) Bisikletiniz nedense bir sıcaklık uynadırdı bende, en kısa sürede faaliyete geçirirsiniz inşallah :) gelelim sorularınıza;

    1) Pürmüz ile yakmak nedir, nasıl yapılır, neden yapılır bilemiyorum fakat boyayı sökmek ve üstüne atacağınız boyanın daha iyi tutmasını sağlamak amacıyla zımpara yapmanızı öneririm.
    2) ALINTI "Metal nasıl boyanır: Paslı ve dökülen yüzeyleri bulunan metaller tel fırça, çelik yünü veya 80 numara zımparayla temizlenir. Bu işlemden sonra daha yüksek dereceli başka bir zımpara kağıdıyla yüzey pürüzlerden arındırılır. Aşınmış yerler macun ile doldurulup zımparalamanın ardından antipaslı astarlama işlemi yapılmalıdır. Astarın kuruması ardından boyama yapılabilir."
    3) Önceki cevapta az çok buna değinilmiş fakat sizin dediğiniz yöntemlerden ziyade pas çözücüler daha iyi olacaktır, metalin yapısına zarar vermeden sadece pası yok eder diye düşünüyorum. - https://www.facebook.com/#!/KatlanabilirBisikletTurkiye -

    Sevgiler, saygılar :)
     
    ATiCO bunu beğendi.
  3. DreamMaker

    DreamMaker Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Nisan 2011
    Mesajlar:
    333
    Beğeniler:
    188
    Şehir:
    Gaziantep
    Adı:
    Tuğrul TIRPAN
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Boya sökme işleminde Solvent kullanmanızı öneririm. Sonrasında paslı bölgeleri tel fırça ve zımpara ile temizleyebilirsiniz.

    Gidon gibi kısımlarda boya yerine krom yada nikelaj kaplama düşünebilrisiniz. (Temizleyip deri, yada gidon bandajı sarmakta olabilir)

    http://www.enotes.com/topic/List_of_bicycle_brands_and_manufacturing_companies#S

    bu kaynağa göre Alman malı ve S ile başlıyorsa Simson olabilir
     
    mariokaldato ve ATiCO bunu beğendi.
  4. Rigel

    Rigel Yeni Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2004
    Mesajlar:
    46
    Beğeniler:
    31
    Seviye:
    Keşke dağıtmadan önceki halini de bir koysaydınız. Sonucu sabırsızlıkla bekliyorum. Kolay gelsin.
     
    ATiCO bunu beğendi.
  5. ATiCO

    ATiCO Kıdemli Üye

    Kayıt:
    9 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    395
    Beğeniler:
    183
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Atakan K.
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Telefonumda nisan aylarında dağıtılmamış halindeki fotoğrafını buldum buyrun.

    [​IMG]
    By interapolis at 2012-06-24

    [​IMG]
    By interapolis at 2012-06-24

    Böyle bakınca normal bir bisiklet gibi görünüyor ama üstündeki tozları temizleyince asıl gerçek meydana çıkıyor.
     
    mariokaldato bunu beğendi.
  6. Tolga Günsezer

    Tolga Günsezer Bisikletkolik

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Manisa / Sarıgöl
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Yunus M. ve ATiCO bunu beğendi.
  7. D.Mustafa

    D.Mustafa Bisikletkolik

    Kayıt:
    16 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    884
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Hocam çok sağlam bir hortlat ma ile sormak istiyorum ne oldu bisikletin akibeti, Bitti mi restorasyon foto filan varmı ?
     
    Rasimcan Meral bunu beğendi.
  8. Gürkan Ç.

    Gürkan Ç. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    30 Nisan 2014
    Mesajlar:
    639
    Beğeniler:
    211
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Evet restorasyon sonraki fotoları olsa çok iyi olurdu.
     
  9. ATiCO

    ATiCO Kıdemli Üye

    Kayıt:
    9 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    395
    Beğeniler:
    183
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Atakan K.
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Öncelikle merhabalar :)
    Bisikleti malesef 2 sene boyunca oradan oraya atıldı. Ta ki ben İzmir yolcusu olup yeni bir bisiklet aramaya başlayana kadar :) . Bisikleti restore etmeye tam zamanında karar vermişim çünkü dün anneannemlere gittiğimde (bisiklet oradaki tavuk kümesinde duruyordu) dedemin çöpe atmak üzere götürdüğü el arabasında bisikletin parçalarını görmüştüm. Onları öyle görünce daha da gaza gelerek akşam saat 7 de boyayı sökmeye başladım ta ki saat 11 e kadar. Sabah olduğunda yaptığım ilk iş bisikletin parçalarını kontrol etmek oldu. Ne yazıktır ki gidonun altındaki boru (gidon boğazı demeye gönlüm razı olmadı o boruya :) ) bulamadım. Nazarı çıktı diyerek avuttum kendimi. Çöpe giderken kurtarılmış bir bisiklet için kabul edilebilir bir zaiyat.

    Neyse hikayeyi bırakalım yapılacaklardan konuşalım.
    -Sabah malzemeleri kontrol ederken zaman kaybetmemek adına kahverengi siyah renk arası kaskatı olmuş zinciri tel zımparayla üstündeki tozu pisliği biraz alarak rahatlattım. Daha sonrada bir kabın içine benzin koyarak yağdan arınma sürecini başlattım. Zincirin son durumunu yarın paylaşabileceğim.

    -Maliyetten kısmak amacıyla bisikletin kenarda duran jant tellerini krom sprey boyayla, eski çocukluk bisikletimin jant çemberlerini de kadroyu boyayacağım açık maviye boyayarak eski göbekleriyle kullanacağım.

    -Krom sprey boya ile boyayacağım yerler kısaca şöyle
    1-)Maşa, furç takımı, sele kelepçesi
    2-)Gidon, gidon borusu, sele borusu, jant telleri ,ön göbek.

    Dün akşam heyecanla çekmeye çalıştığım fotoğraflar

    -[​IMG]

    -[​IMG]

    Burada yazılan yazıları kısaca çevireyim(Google translate in yalancısıyım :) )

    Pats Pend: Gizlenmiş Kaynak

    Lizenz PLETSCHER: Lisans Sahibi PLETSCHER

    ESGE de herhalde bisikletin markası olsa gerek ama Google amcada arattığımda net bir bilgiye rastlayamadım. Yardımcı olursanız sevinirim.

    Geriye kalan parçalar
    -[​IMG]

    Bu da kadronun sabahki rütuştan sonraki hali. İlk akşam Maşayla çok oyalandığım için pek fazla yol kaydedemedim.
    -[​IMG]

    Restorasyon boyaların kargoyla gelmesiyle tam gaz devam edecek. Şimdilik esen kalın. :)
     
    Rasimcan Meral, mariokaldato ve mehmet p bunu beğendi.
  10. Talha Akdeniz

    Talha Akdeniz Yeni Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2013
    Mesajlar:
    36
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    Sakarya
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Kolay gelsin. :)
     
  11. D.Mustafa

    D.Mustafa Bisikletkolik

    Kayıt:
    16 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    884
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Esge markası, bendede bir tane lady bike var.Boyayı, boya sökücü ile temizlemenizi tavsiye ederim kıyıda kalan yerlere ulaşması zor oluyor çünkü.Birde renk konusunda turkuaz mavisini öneririm. Mat mavi yada metalik mavi ve diğer kısımarı sele borusu ,gidon, ön maşa ... oraları da beyaz yada çok açık fıstık yeşili diyebilirim. Ama tabi zevk sizin biz sade izleyiciyiz. Şimdiden elinize emeğinize sağlık :)
     
    mariokaldato bunu beğendi.
  12. ATiCO

    ATiCO Kıdemli Üye

    Kayıt:
    9 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    395
    Beğeniler:
    183
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Atakan K.
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Boya sökücüye pek güvenemiyorum. Çünkü asıl boyanın üstüne artı olarak 5 kat boya daha atıldığı için nasıl çıkartır pek emin değilim. Boya konusunda sizin de demiş olduğunuz gibi turkuaz mavisini kullanacağım. Diğer gidon sele borusu gibi kısımlarda da krom efekti veren boyalarla sonuç almaya bakacağım.

    Bir sorum olacaktı. Kadroya asıl boyayı atmadan önce altına atacağım astarı gidon sele borusu gibi yerlere de atsam nasıl sonuç alırım?
     
    mariokaldato bunu beğendi.
  13. D.Mustafa

    D.Mustafa Bisikletkolik

    Kayıt:
    16 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    884
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Astar için üzerini tamamen kazımalısın. Ham demirin üzerine astar, astarın üzerine boya,boyanın cinsine göre de vernik atmalısın. Akrilik boya kullanacaksan verniğe gerek yok ama metalik ise vernik iyi olur boyayı korur.Ama nikelaj dersen bence hiç bulaşma 3-5 bi şey ver nikelaj cıya tertemiz çıksın.
     
    mariokaldato bunu beğendi.
  14. ATiCO

    ATiCO Kıdemli Üye

    Kayıt:
    9 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    395
    Beğeniler:
    183
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Atakan K.
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Ben kilit olayı unutmuşum. Bu gidonun altındaki boruyu nereden bulabilirim? O olmadan bisikleti sürmem imkansız :) . Onu bulamazsam proje parçayı bulana kadar yatar.
     
  15. ATiCO

    ATiCO Kıdemli Üye

    Kayıt:
    9 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    395
    Beğeniler:
    183
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Atakan K.
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Kadro neredeyse bütün boyadan arındı. Sökülen boyayı şöyle açıklayayım. Orijinal boyanın üstünde 3 kat sprey boya ve onun üstünde de 3 kat-yanlış hatırlamıyorsam- dış cephe boyası. O dış cephe boyasını 80 numara zımpara ile sökmeye çalışırken kendi kendime neden ben bu boyayı başka bir şeyle kazımıyorum dedim ve aldım elime meyve bıçağını başladım salatalık doğrar gibi boyayı kazımaya :) .

    Sonuç
    [​IMG]

    [​IMG]

    Şimdilik esen kalın.
     
  16. Burcuu

    Burcuu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    16 Mart 2014
    Mesajlar:
    489
    Beğeniler:
    376
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Keyifle inceledim fotoları, merakla takip edeceğim projeyi :)
    Böyle eski bisikletleri yenilemek büyük keyif olmalı.
    Renk de güzelmiş turuncu :D Ön maşayı farklı bir renge boyardım sizin yerinizde olsam.
     
  17. Murat Cömez

    Murat Cömez En yeni üye - Kayıt: Az önce

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    21 Nisan 2013
    Mesajlar:
    5.892
    Beğeniler:
    9.317
    Şehir:
    Giresun
    Adı:
    Murat Cömez
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Ön masayi degistirmeyi düsünmüyormusunuz, baya bi darbe almis ve kullanilmaz hale gelmis. Madem böyle bir proje baslatiniz masayida degistirin ki proje yada restorasyon yerini bulsun. Basarilar, insallah güzel bir sey cikacak ortaya. Böyle restorasyon isleri keyfli islerdir. :in:
     
    mariokaldato bunu beğendi.
  18. SerkanH

    SerkanH Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2014
    Mesajlar:
    3.869
    Beğeniler:
    2.632
    Şehir:
    Türkiye
    Adı:
    Serkan
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    Umuyorum bıçak metali çizmemiştir çünkü boyada bile belli oluyor. Başlamadan önce ince zımpara ile bir tur dolanın etrafında (bence). Ellerinize sağlık. Çok sevdiğim bir bisiklet!.. Umuyorum istediğiniz gibi olur..


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    mariokaldato bunu beğendi.
  19. D.Mustafa

    D.Mustafa Bisikletkolik

    Kayıt:
    16 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    884
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Kadroya zarar verdiyseniz (ezik çizik ... gibi)nalburdan çelik macunu alıp üzerinden geçerseniz iyi olur. Yani bildiğin oto işciliği gibi. Macundan sonra 1000 numara zımpara ile incesini alıp üzerine bi astar at hata yada dalda varsa tekrar düzeltmen gerekebilir ama onuda belirteyim. :)
     
    mariokaldato bunu beğendi.
  20. ATiCO

    ATiCO Kıdemli Üye

    Kayıt:
    9 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    395
    Beğeniler:
    183
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Atakan K.
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Aslında fotoğraflarda öyle çıkmış bir darbe söz konusu değil çok şükür :). İlk olarak maşanın işini bitirmiştim 3 gün falan çıplak olarak durdu.
    Bıçak konusunda sıkıntı olmadı. Boyayı kazıdıktan sonra zımpara ile üstünden geçmiştim. Bakalım boya bittikten sonra o kadar belli etmez.
    Bugün turkuaz mavisi boya ararken gözüme başka bir renk ilişti ve hemen uygulamak için evin yolunu tuttum :). Biraz ipucu olsun diye birkaç fotoğraf paylaşıyorum.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Maşanın sağ bacağının üst kısmında bir kabartı oldu. Yarın onu ince zımpara ile hallettikten sonra ikinci katı atacağım. Sele borusuna attığım boya beklediğimden ne yüksek ne de düşük. Maşanın üst bacaklarının birleştiği kısmı da öyle boyayacağım. Yarın bir aksilik olmazsa diğer fotoğrafları da paylaşacağım.
    İyi akşamlar :)
     
    Rasimcan Meral bunu beğendi.