Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Resimli Anlatım: Şaft Borusu İç Kelebeğinin Değiştirilmesi

Konu, 'Süspansiyon' kısmında Halil Emre Ozlu tarafından paylaşıldı.

  1. Halil Emre Ozlu

    Halil Emre Ozlu Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Eylül 2010
    Mesajlar:
    356
    Beğeniler:
    387
    Şehir:
    Trabzon
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar;

    Geçen hafta amortisörümün içindeki kelebeği (yıldız) ömrünü doldurdu. Benim sınavlarım dolayısıyla programım doluydu, uğraşıp da yapamadım işin aslı. Şimdi vaktim oldu ben de olayı yaşayacaklara bir bilgi olsun diye işlemi anlatmak istedim.

    Öncelikle kopan yıldızı çıkartmaktan bahsedeyim; benim maşanın içindeyken o kelebeğin iki yaprağı birbirinden ayrıldı. Ben de uzun bir tornavida yardımıyla onu yamultarak ters çevirdim, çekip çıkardım. Fakat iki yaprak ayrılmazsa, düz olarak vura vura onu şaft borusunun altından düşürmeniz gerekecektir.

    Aldığım kelebek seti buydu:
    [​IMG]

    Sadece içerisindeki yıldız kelebeği alabilirsiniz, ben bunu buldum kargo dahil 3.44 liraydı zaten. başka alsam daha pahalıya gelecekti. ihtiyacı olanlar için belirteyim buradan aldım. (amaç reklam değil, sadece ben araştırdım ucuza bunu buldum)

    Böyle açıp, vidayla kelebeği çıkardım:
    [​IMG]

    Sonra dış kapağını çıkarıp, vidayı tekrar kelebeğe taktım.
    [​IMG]

    Sonra da bunu alıp maşanın şaft borusunun üstüne denk getirip dikkatle çekiçle çaktım.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG][​IMG]



    Burada dikkat edilmesi gereken şey; acımadan vurabilmektir. Başta yavaş vurası geliyor insanın fakat acımadan vurmazsanız o kelebek içeri girmez. Ayrıca çok fazla vurmamaya da gayret gösterin. İçeri girmeye başladıktan sonra zaten çok rahat ilerliyor. Bundan sonra dikkatle çakmak gerekiyor. Eğer çok çakarsanız vida yetişmez ve bir daha en alta kadar çakıp tersten çıkartmak zorunda kalırsınız. Şaft borusunun ağzından itibaren 1; en fazla 2cm içeriye girsin, daha fazla girmesin. Mesela ben bu kadar çaktım:
    [​IMG]
    [​IMG]


    En sona da vidayı çıkartıp, kapakla beraber takarsınız. Bu kadar basit, açık ve net :)

    Faydalı olabildiysem ne mutlu bana :) ben de bu işlemi ilk defa yaptım. Hatalarım olabilir uyarısı olan varsa paylaşsın birlikte öğrenelim ;)
     
  2. Mustafa Acar

    Mustafa Acar Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    2 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    821
    Beğeniler:
    537
    Şehir:
    Konya
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Çok güzel olmuş mümkünse bende bir eklenti yapayım... Kelebeği çakarken kendi vidası yerine tornavida kullanabilirsiniz..tonavidayı delikten geçirip direk vurursanız hem kelebek fırtıp sağa sola atlamaz,hem kelebeğin ve vidanın dişleri zarar göremez hemde simetrik olarak kelebeği çakmanız dahada kolaylaşır...sizdeki vida sağlam gibi ama ileride sorun çıkarmaması için tornavida hem basit hem işlevli..:)

    ellerinize sağlık.:)
     
  3. caner ünsal

    caner ünsal Bisikletkolik

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.151
    Beğeniler:
    496
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    kelebeğin görevi kapağı gidon boynunun üstüne sabitleyip gidon boynunun yukarı doğru sıyrılıp çıkmasına önlem olması mı?
     
    sonEr´´ ve Halil Emre Ozlu bunu beğendi.
  4. Halil Emre Ozlu

    Halil Emre Ozlu Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Eylül 2010
    Mesajlar:
    356
    Beğeniler:
    387
    Şehir:
    Trabzon
    Seviye:
    Teşekkür ederim :)

    Bir de ben o şekilde yapacaktım fakat tornavidanın her vuruşta kayması ve sivri olduğu için kelebeğin yapraklarına zarar vermesi sözkonusuymuş. Hakkatten de tornavida kayıp da tek bir yaprağa gelirse yamultuyor; ben o içeride kalan eski kelebeği çıkarırken tornavidayla vurdum, yamuldu. Sonra arkadaşım öyle yapma dedi.

    Ciddi anlamda sert vurmanız gerekiyor çünkü, öyle basit vuruşla girmiyor; akşam tüm komşuları rahatsız ettim ben :D başta acıyorsun ama sonra gözün kararıyor; gelişine vuruyorsun :D o güçle sanıyorum ki tornavida kelebeği delebilir, ya da yamultabilir...
     
  5. Halil Emre Ozlu

    Halil Emre Ozlu Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Eylül 2010
    Mesajlar:
    356
    Beğeniler:
    387
    Şehir:
    Trabzon
    Seviye:
    Daha güzel açıklanamazdı :)
     
    caner ünsal bunu beğendi.
  6. Selim Esener

    Selim Esener Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    881
    Beğeniler:
    402
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    paylaşım için ellerinize saglık...
     
    Halil Emre Ozlu bunu beğendi.
  7. sonEr´´

    sonEr´´ Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.333
    Beğeniler:
    1.554
    Şehir:
    İstanbul/Esenler
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    furçun boşluğunu alır ve sizin anlattığız işe yarar klasik sistemdende daha yakışıklı bir sistem :D
     
    caner ünsal bunu beğendi.
  8. ertan sevim

    ertan sevim Aktif Üye

    Kayıt:
    21 Eylül 2010
    Mesajlar:
    186
    Beğeniler:
    102
    Şehir:
    İzmir/Bornova
    Seviye:
    resimli anlatım çok yararlı oldu teşekkürler.
     
  9. Sercan Öz

    Sercan Öz Üye

    Kayıt:
    19 Aralık 2010
    Mesajlar:
    74
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    çevreye verdiğimiz rahatsızlıktan dolayı özür dileriz :D
    ellerine sağlık
     
  10. ümit_levent

    ümit_levent Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    4 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    510
    Beğeniler:
    444
    Şehir:
    Antalya/ALANYA
    Seviye:
    Bilgi için teşekürederim sagolun...
     
  11. Mümin Zorcan

    Mümin Zorcan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Aralık 2010
    Mesajlar:
    205
    Beğeniler:
    121
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bu benimde işime yaradı yararlı bir paylaşım sağolun :)