Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Resimdeki rotorları büyütmek için hangi tür adaptör almam gerekiyor?

Konu, 'Frenler' kısmında emrah9700 tarafından paylaşıldı.

  1. emrah9700

    emrah9700 Forum Bağımlısı

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    20 Ekim 2012
    Mesajlar:
    954
    Beğeniler:
    421
    Şehir:
    nevşehir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Rotorlarımı fren performansı, rotor yamukluğu, görüntüsü hoşuma gitdiği için büyüğüyle değişdirmeyi düşünüyorum, Rock shock reba sl air maşamın 200mm'e kadar desteklediğini biliyorum, kadromda scoot scale elite 29.

    Yalnız benim öğrenmek istediğim ne tür bi adaptör almam gerekiyor, anlayan arkadaşlar resimlerden bilgilendirebilirseniz sevinirim

    hangi çeşitleri oluyor bilmiyorum ama

    is to post?
    post to is?
    is to is?
    post to post?

    ön ve arka için
     
  2. Murat Cömez

    Murat Cömez En yeni üye - Kayıt: Az önce

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    21 Nisan 2013
    Mesajlar:
    5.894
    Beğeniler:
    9.318
    Şehir:
    Giresun
    Adı:
    Murat Cömez
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Ön post to post, arka is to post olamasi gerekiyor.
     
    9magiko ve emrah9700 bunu beğendi.
  3. emrah9700

    emrah9700 Forum Bağımlısı

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    20 Ekim 2012
    Mesajlar:
    954
    Beğeniler:
    421
    Şehir:
    nevşehir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Teşekkür ederim kardeşim, aradığım cevap buydu çok sağolasın..:in:
     
  4. 9magiko

    9magiko Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Kasım 2013
    Mesajlar:
    728
    Beğeniler:
    646
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Murat Ali Güneş
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Aynen Murat abinin dedigi gibi. Ancak bir de adaptorler markalara gore degisebiliyor ona da dikkat etmek gerek.
     
  5. emrah9700

    emrah9700 Forum Bağımlısı

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    20 Ekim 2012
    Mesajlar:
    954
    Beğeniler:
    421
    Şehir:
    nevşehir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    adaptörlerde rotorlarda aynı marka olacak ama bazı adaptörlerde mesela f180/r160 gibi birşey yazıyor bu demekdirki aynı adaptörü hem ön 180 hem arka 180 yada hem ön 203 hem arka 203 için kullanamayız anlamınamı geliyor, yani diyelimki ön ve arkayı ikisini birden takım olarak 160dan 180'e yada ikisini birden 203'e çıkarmak istesek bu mümkün değilmi?
     
  6. Gökhan Ö.

    Gökhan Ö. Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Eylül 2010
    Mesajlar:
    513
    Beğeniler:
    269
    Şehir:
    Samsun
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    pardon, hatalı mesaj, silinebilir:utn:
     
  7. 9magiko

    9magiko Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Kasım 2013
    Mesajlar:
    728
    Beğeniler:
    646
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Murat Ali Güneş
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Oncelikle adaptorlerin rotordan cok kaliperle uyumlu olmasi gerek.

    2. sorunuz icin bir link atarsaniz f180/r160 yazan bir ornek daha net cevap verebilirim. Ancak sizin on ve arka adaptorlerin tipi zaten farkli oldugundan onu ve arkayi tek tip kullanamazsiniz ayni adaptorle.

    Siz mesela on/arka 180 kullanmak istiyorsunuz. On icin (Shimano mesela) bunu:

    Shimano Mount Adaptor Front Post to Post | Chain Reaction Cycles

    arka icin de bunu (180 secerek):

    Shimano Mount Adaptor Rear Post to IS | Chain Reaction Cycles

    alarak on arka 180 kullanabilirsiniz.

    ------
    Sizdekiler Formula sanirim bu durumda size gereken adaptorler:

    http://www.chainreactioncycles.com/tr/en/formula-front-post-mount-adaptor/rp-prod64799
    http://www.chainreactioncycles.com/tr/en/formula-rear-is-mount-adaptor/rp-prod76014

    On ve arkayi kaclik rotorla kullanacaksaniz o boyu secebilirsiniz linktekilerden.
     
  8. emrah9700

    emrah9700 Forum Bağımlısı

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    20 Ekim 2012
    Mesajlar:
    954
    Beğeniler:
    421
    Şehir:
    nevşehir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    örnek ben şu linkdeki 203 mm leri takmayı istiyorum

    taiwan WARDER 203mm disc rotor,hydraulic brake rotors,super light disc brake rotor colorful -in Bicycle Brake from Sports & Entertainment on Aliexpress.com | Alibaba Group




    adaptörleride şu doğru olurmu ön için şu

    Aliexpress.com : Buy TAIWAN MAVIC CROSS RIDE WHEELSET,bicycle wheels,MTB wheelsets 6 HOLE from Reliable wheel cover suppliers on pedda cycles's store | Alibaba Group

    arka içinde şu

    new arrived 100% original taiwan WARDER F203MM adaptor IS mounting fork adaptors,IS 203mm black -in Bicycle Brake from Sports & Entertainment on Aliexpress.com | Alibaba Group

    hepside aynı marka bu şekilde aldığımda doğru oluyor mu?



    diğer dediğim durumda şuydu
    http://www.aliexpress.com/store/pro...-column-for-disc-brake/812902_1507964708.html
     
  9. 9magiko

    9magiko Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Kasım 2013
    Mesajlar:
    728
    Beğeniler:
    646
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Murat Ali Güneş
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Bu adaptorlerin sizin Formula frenler ile uyumlu olup olmadigini bilmiyorum. Rotorlar ile uyumludur ama dedigim gibi kaliperlerle uyumu onemli. Yukarida verdigim linktekiler direk Formula icin sizinkiler uymayabilir.
     
  10. emrah9700

    emrah9700 Forum Bağımlısı

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    20 Ekim 2012
    Mesajlar:
    954
    Beğeniler:
    421
    Şehir:
    nevşehir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Frenlerim
    avid juıce ultımate karbon

    Epeyce fiyat farkı oluyor, önce bi bu şekilde rotorları ve adaptörleri 3,5 dolardan hepsini bi kargo ücretiyle aynı kişiden getirtip denemek lazım adaptörler uymayacak olursa o zaman öbür adaptörler alınabilir diye düşündüm ama?
     
  11. 9magiko

    9magiko Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Kasım 2013
    Mesajlar:
    728
    Beğeniler:
    646
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Murat Ali Güneş
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Avid ise bulmak daha kolay olur, bence saticiya sorun almadan once uyar derse alirsiniz 1 defada halledersiniz.
     
  12. Murat Cömez

    Murat Cömez En yeni üye - Kayıt: Az önce

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    21 Nisan 2013
    Mesajlar:
    5.894
    Beğeniler:
    9.318
    Şehir:
    Giresun
    Adı:
    Murat Cömez
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    1. Rotorlar aceba sizin simdiki kücük rotorlardan iyimi? Sadece büyük ve güzel görüntü elde etemek icin alinmaz.
    2. arkayada 203mm'mi takmayi düsünüyorsunuz. Buna kadronuz izin veriyormu. Efer vermiyorsa ve siz vermedigi halde takarsan kadronun arka fren baglanti yerinden kirilmasini göz önüne getirmeniz gerekyor. Sonra kadro adi falan demeyin, oradan kirilan kadrolarin kirilme nedeni cogunlukla yalnis rotor kullanmaktir.

    Avid icin rotor ve adaptörleri biraz arastirmanizi öneririm. Arastirmayi bunlari almadan önce yaparsaniz iyi olur. Sonra paraniz bosa gitmesin.

    Sizin bir kardesiniz oldugum icin sadece bukadar az bir tavsiyede bulunmak istedim.;)
     
    SerkanH, 9magiko, emrah9700 ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  13. emrah9700

    emrah9700 Forum Bağımlısı

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    20 Ekim 2012
    Mesajlar:
    954
    Beğeniler:
    421
    Şehir:
    nevşehir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Sağolun, kadro kırılmasıyla ilgili kron xc 4000 konusunuda gördüm, şu anda sadece ön amortisörümün izin verdiğiyle ilgili bilgiye ulaşdım, kadroyla ilgili bir döküman aramaya devam ediyorum ama henüz bulamadım, şuanda bu konuyla ilgili araştırma ve bilgi alışverişi yapmaya çalışıyorum, freni doğru ve çift fren kombine halinde bilinçli kullanmayı biliyorum aslında alsamda dikkatli kullanırım diye düşünüyorum ama tabii bu bizim düşündüğümüz,

    birde şu kadroya arka rotorun büyüklüğünden binecek yükün mantığını pek çözemedim, yani sonuçda 160mmlede belirli bir güçde arka teker kitleniyor bunun ne kadar üzerinde güç uygularsan uygula o tekerin o kiloda kitleneceği bi nokta var bence (arka teker için konuşuyorum) 160 da neyse 203dede aynı olduğunu düşünüyorum,

    ha şu olabilir arkada ekstra bir ağırlık, yük, bagaj, heybeyle o kilitlenme gücünü artırarak kadroyu o zaman daha fazla zorlatabiliriz, ama tabii 160mmle kitleyebileceğimiz ağırlığın üstüne çıkana kadar; iki fren aynı gücü uygulamış oluyor, taaki 160'ında kitlemeye gücü yetmeyeceği noktaya ulaşana kadar, ondan sonrasında ise büyük rotor artık daha fazla zorlayacakdır

    mesela x ağırlıkdaki bisikletin arka tekerini kilitleyebilmek için asfaltda örnek 400 watt toprakda 200watt çakılda veya kumda 100watt gibi güç gerekiyor, bunu zaten 160 da sağlayabiliyor 203 de sağlayacak

    gibi

    satıcıya pek anlamıyor heralde 5 mesajda henüz bu resimlere göre uyan rotor ve adaptörlerin hangi cinsden olması gerekdiğini ve aynı kargoyla gönderip gönderemeyeceğini anlatamadım,
     
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 18 Aralık 2014
  14. Burak_Dingiloglu

    Burak_Dingiloglu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    26 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    441
    Beğeniler:
    148
    Şehir:
    Izmir
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Ayrıca konu açmak istemedim, ufak bir ayrıntıyı öğrenmek istiyorum.

    Farklı standartlar niye var ? Misal Düz maşaya Deore kaliperleri takmak için "IS to Mount" olan adaptörleri takmak zorundayım. Soru şu ; niye maşa üreticisi baştan Mount şeklinde tasarımını yapmıyor da tüketicinin adaptör kullanmasına zorluyor ? Bu işten pay mı alıyor ?
     
  15. emrah9700

    emrah9700 Forum Bağımlısı

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    20 Ekim 2012
    Mesajlar:
    954
    Beğeniler:
    421
    Şehir:
    nevşehir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Şöyle dursa yeter :D

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  16. Ercan Cebeci

    Ercan Cebeci Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    26 Şubat 2014
    Mesajlar:
    456
    Beğeniler:
    292
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    On tarafida kilitlendigi bir nokta var. 160 lik rotorlada kilitlersin, 203 luk rotorlada. Bu mantikla baktiginda her masada her boy disk kullanilabilmeli
     
  17. emrah9700

    emrah9700 Forum Bağımlısı

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    20 Ekim 2012
    Mesajlar:
    954
    Beğeniler:
    421
    Şehir:
    nevşehir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    evet o açıdan bakılınca öyle gibi oluyor ama ön teker olarak değilde arka teker olarak düşünüldüğündede kitlenme noktasına geldikden sonra verdiğin gücü iki katınada çıkarsan birşey değişmez gibi geliyor, aceba büyük disk kitlenmeden durdurma sınırını yukarımı taşıyor yoksa daha zorlu koşulda 160'ın kitlenmeye yetmediği durumlarda arka tekere kitlenebilecek fren gücü vererekmi kadroyu zorluyor, bu işin mantığını henüz çözmüş değilim :rolleyes:
     
  18. Uykusuz007

    Uykusuz007 Kıdemli Üye

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    20 Nisan 2014
    Mesajlar:
    343
    Beğeniler:
    105
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Lemi Öztürk
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Unutma görüntü senin icin onemliyse yap benim icin mukavemeti önemli Rotor büyüdükçe mukavemeti düşecektir
     
  19. emrah9700

    emrah9700 Forum Bağımlısı

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    20 Ekim 2012
    Mesajlar:
    954
    Beğeniler:
    421
    Şehir:
    nevşehir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Ön rotorumda yamukluk var frendende o kadar memnun değilim, değişmişken aynı paraya daha çok güç veren 180 takacakdım zaten bu bisikletlerin orjinalindede ön 180 geliyormuş, araştırınca maşamında 200mm'e kadar desteklemekde olduğunu görünce, aynı paraya daha iyi fren daha iyi görüntü olarak ön için 203'e karar verdim, arka fren içinde fren gücünün biraz daha iyi olmasını isterim kadronun 180'i destekleyeceğine inanıyorum, ama 203 için şimdilik net bir bilgiye ulaşamadım

    kadromun max rotor size bilgilerine ulaşan olursa bilgi bekliyorum
    scoot scale elit 29 (S beden)
     
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 21 Aralık 2014
  20. emrah9700

    emrah9700 Forum Bağımlısı

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    20 Ekim 2012
    Mesajlar:
    954
    Beğeniler:
    421
    Şehir:
    nevşehir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Biraz düşününce büyük rotorda arka kadroya binen yükün mantığını çözdüm heralde,

    mesela sağlam bi tahta parçasını duvara yaslayıp ayağımızla kırmak için tahtanın tam ortasına vurmadığımızda kırmaya gücümüz yetmez,

    işte arka çatalın uzunluğunu örneğin 80mm diyelim, 160'lık rotorun bağlandığı nokta alt kısımda kalan 20mmlik bölüm köke yakın olduğu için sağlam bölüm oluyor, 180mm de 30mmlik 203mmde ise tam ortası olan 40mmlik bölümden destek alan kaliper, tam ortadan zorladığı için kadronun arka çatalını daha kolay kırabilir.

    Bu durumu yaşamamak için büyük rotor takıcağımızı varsaydığımızda; arka çatalın hem üst hemde alt demirine bağlantılı arka ayaklıklardan taksak kadronun yük binen kısmına bi destek vermiş olurmuyuz