Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Rebound Ayarı

Konu, 'Süspansiyon' kısmında Erkut Yiğit tarafından paylaşıldı.

  1. Erkut Yiğit

    Erkut Yiğit Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Kasım 2004
    Mesajlar:
    945
    Beğeniler:
    864
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Selamlar arkadaşlar,

    Bende Manitou Skareb Platinum maşa var. Rebound ayarı var altta.

    Bu ayar tam olarak ne işe yarar ve nasıl yararlı kullanabilirim?

    Şimdiden teşekkürler...
     
  2. Murat CER

    Murat CER Onursal Üye

    Kayıt:
    11 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.072
    Beğeniler:
    1.264
    Seviye:
    kabaca;
    amortisörün geri tepme hız ayarı diyebilirim..ayrıntısı konunun uzmanları açıklayacaklardır.
     
  3. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Aslında Murat Abi'nin kabaca tanımı, kısa ve öz bir tanım olmuş :).
    Yanlış hatırlamıyorsam Skareb'lerin rebound (geri tepme) ayarı, sağ bacağın altındaki mavi renkli bir vana ile yapılıyor. Bu vana, amortisörün içerisindeki yağın hareketini kontrol eden bir kapakçığı açıp kapatıyor. Kısacası kapakçk ne kadar kapalı ise, yağ o kadar geç bir yerden diğer yere hareket ediyor, maşanın tepme hızı yavaşlıyor. Kapakçık tamamen açıksa da yağın hareketi kolaylaştığı için tepme hızı artıyor :).
    Kullanımı da o vanayı artı veya eksi yönde çevirerek oluyor. Arazi şartlarına göre ayarlanması en mantıklısı ;). Ancak ben maşanın tepkisine alıştığım için kendim için en uygun ayarı buldum, genelde de pek değiştirmiyorum.
     
  4. Erkut Yiğit

    Erkut Yiğit Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Kasım 2004
    Mesajlar:
    945
    Beğeniler:
    864
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Çok teşekkürler... :)
     
  5. emsey229

    emsey229 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Ekim 2006
    Mesajlar:
    211
    Beğeniler:
    71
    Şehir:
    İdealtepe
    Seviye:
    benim axon marka amortisörüm var acaba benimkinde rebound ayarı var mıdır?
     
  6. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    emsey229 bunu beğendi.
  7. Sinto

    Sinto Onursal Üye

    Kayıt:
    28 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    2.724
    Beğeniler:
    2.245
    Şehir:
    Taşındı...
    Seviye:
    Halil abi peki bu ayarı ortada bırakırsak ne olur ?
     
  8. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Ortada bir geri tepma ayarı yapmış olursun :).
    Ben kendi amortisörümde hızlıya yakın bir ayar kullanıyorum. Bu, hem sürücünün sürüş şekline, belki ağırlığına, çoğu zaman da arazi şartlarına göre seçilir ;).
     
    felis911 bunu beğendi.
  9. Sinto

    Sinto Onursal Üye

    Kayıt:
    28 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    2.724
    Beğeniler:
    2.245
    Şehir:
    Taşındı...
    Seviye:
    abi şu teşekkür butonunu gerçekten çok özledik. beni bilgilendirdiğin için teşekkürler
     
  10. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Ben de özledim sorma :D Gelecek inşallah umudumuz var :D. Ama onu konuşmanın yeri konu değil tabi ;).
     
  11. Orkun Oskay

    Orkun Oskay Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    163
    Beğeniler:
    167
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Rebound ayarının asıl amacı şudur:

    Anlam olarak evet amortisörün tepme ayarıdır. Yarış gibi ortamlarda hızlı gittiğiniz için ve amortisörün değişen yüzeye çabuk uyum sağlayabilmesi için amortisörün hızlı çalışması gerekir. Bu hızlı çalışma sayesinde amortisörün tepki süresi artacak ve yol tutuşu biraz daha fazlalaşacaktır. Ama bu ayarın da bir dezavantajı var. Düz asfalt yolda gidiyorsunuz. Birden karşınıza bir yokuş çıktı. Amortisör, hızınıza bağlı olarak içeri girecektir ve rebound hızlıysa aynı hızda sizi geri atacaktır. Ki böle bir durumda da yol tutuş kaybı yaratır. Burda da ayarlamanız gereken ayar orta veya çok yavaş olabilir. Eğer reboundu azaltırsanız asfaltta performansınız artar. Eğer reboundu hızlandırırsanız arazi performansınız artar. İkisi arasında seçim yapmak size kalmış
     
    Levent Sönmezer ve Erkut Yiğit bunu beğendi.
  12. Erkut Yiğit

    Erkut Yiğit Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Kasım 2004
    Mesajlar:
    945
    Beğeniler:
    864
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Tekrar teşekkür ederim herkese :) özellikle son yorum çok faydalı oldu...
     
  13. Mücahit Kıvrak

    Mücahit Kıvrak Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Eylül 2010
    Mesajlar:
    421
    Beğeniler:
    128
    Şehir:
    İstanbul - Aydın(Çine)
    Seviye:
    Tamam hepsini anladık da..
    Gene kullanıcı yorumu ihtiyacı... Bunlarda acaba amortisörü kapatma yeri var mı? Normallerde olduğu gibi? Yani, her zaman seke seke gitmek... :) kötü olur....
     
  14. Levent Sönmezer

    Levent Sönmezer Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Haziran 2011
    Mesajlar:
    292
    Beğeniler:
    91
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Tabiki var arkadaşım sağ amortisör bacağının üzerinde olur genelde. Kilitleneceği yönü sana işaret eder. Gidon kumandalı olanlarıda vardır.Asfalt sürüşlerinde kilitlemek performasınızı arttırır. Fakat unutmayın bu kilit hiçbir amortisörde tam kilitlenme(Sabit maşa gibi) olmaz. 1cm yakın gene çalışır.
    Saygılar.
     
  15. Mücahit Kıvrak

    Mücahit Kıvrak Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Eylül 2010
    Mesajlar:
    421
    Beğeniler:
    128
    Şehir:
    İstanbul - Aydın(Çine)
    Seviye:
    Evet bunları biliyorum. ;) cevap için teşekkürler
     
  16. ocnby

    ocnby Dağ Bisikletçisi

    Yaş:
    18
    Kayıt:
    15 Eylül 2015
    Mesajlar:
    103
    Beğeniler:
    56
    Şehir:
    Denizli-Merkezefendi
    Adı:
    Oğuz Can Abay
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    20160628_105543.jpg Bu ayar kolu donmuyorki yukari dogru ittirince yukari cikip iniyo ama donmuyor