Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

rebaund ayarı

Konu, 'Süspansiyon' kısmında yighitjan tarafından paylaşıldı.

  1. yighitjan

    yighitjan Bisikletkolik

    Kayıt:
    1 Ocak 2007
    Mesajlar:
    1.018
    Beğeniler:
    314
    Şehir:
    Ankara/Dikmen
    Seviye:
    rebaund ayarı neye göre yapılmalıdır.mesela arazide giderken nasıl?yolda nasıl olmalıdır? Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
     
  2. Sinto

    Sinto Onursal Üye

    Kayıt:
    28 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    2.724
    Beğeniler:
    2.245
    Şehir:
    Taşındı...
    Seviye:
    arazide tavşan ayarında olmalı eğer düz yol gidilecekse kaplumbağada olmalıdır boşuna güç kaybı olmaması için.
     
  3. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Rebound geri tepmeyi ayarladığına göre, hem yol hem de hıza göre seçilmeli. Bozuk arazide hızlı bir inişte Rebound tavşanda (Rock Shox için en azından) yani hızlı ayarda olmalı. Çünkü darbe gelirgelmez bunu absorbe edip, yenisi için maşanız hazır olmalı.

    Fakat düz yolda olabildiğince yavaşa almak, altınızda kontrolsüzce oynayan bir maşadan kurtulmak için iyi fikir. Yalnız bunny hop gibi denemelerde dikkatli olmanız gerekir, çünkü maşa size ağır ağır tepki verecek bunu unutmayın. Yani rebound vanasını tamamiyle kapatmayın, bir miktar yine açık olsun.
     
  4. Sinto

    Sinto Onursal Üye

    Kayıt:
    28 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    2.724
    Beğeniler:
    2.245
    Şehir:
    Taşındı...
    Seviye:
    bunny hop yaparken tavşanda olmasını tavsiye ediyorum ;)
     
  5. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    İşte ben de diyorum ki asfalttayım diye kaplumbağa yaparsan ve önüne çıkan minik tümsekten atlamak istersen başına bela olur :)
     
    yighitjan bunu beğendi.
  6. Sinto

    Sinto Onursal Üye

    Kayıt:
    28 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    2.724
    Beğeniler:
    2.245
    Şehir:
    Taşındı...
    Seviye:
    bende katılıyorum vurgulamak için tekrar söyledim :)
     
  7. yighitjan

    yighitjan Bisikletkolik

    Kayıt:
    1 Ocak 2007
    Mesajlar:
    1.018
    Beğeniler:
    314
    Şehir:
    Ankara/Dikmen
    Seviye:
    İkinizede Teşekkür ederim.Yeni bisikletim su anda toplanıyo Cuma teslim alınca deniycem:)
     
  8. Gürsel A.

    Gürsel A. Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.403
    Beğeniler:
    2.248
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Arkadaşlar. Cevaplarda yalnışlar var..
    Arazide hiç bir amortisör hiç bir zaman hızlı yani tavşan moduna alınmaz. Bu rebound ayarı yavaşa getirilir(sonuna dayanır) sonra tüm travel'in 1/4 ü kadar çevrilir. (Hızlıya doğru)(Rock Shox'larda ve çoğu amortisörde ) Bu ayar kişinin kilosuna veya araziye göre değişmez.Hızlıya ayarlanırsa kontrol kaybı olur.Optimum ayarda bırakılır.Hızlı konumda 300 EU luk bir amortisörün 50 EU luk bir amortisörden farkı kalmaz..Aşırı yavaş olursa "packing" denen bir çeşit kilitlenme olur..
    Aman dikkat..
     
    Ali Hekimoğlu ve Onur Kula bunu beğendi.
  9. yighitjan

    yighitjan Bisikletkolik

    Kayıt:
    1 Ocak 2007
    Mesajlar:
    1.018
    Beğeniler:
    314
    Şehir:
    Ankara/Dikmen
    Seviye:
    Teşekkürler Gürsel abi.Peki Düz yolda Nasıl bi yol izleriz?
     
  10. Gürsel A.

    Gürsel A. Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.403
    Beğeniler:
    2.248
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Rebound (geri tepme) ayarının düz yol, arazi vs. diye konumları yok zaten.(Bu ayarın doğru çalışma alanı çok sınırlıdır . Rock shox'larda 1mm. oynamak bile çok şeyi değiştirir. Ama bu ayar ille de sona (artıya /kaplumbağaya yakın olmak zorunda) Sinto'nun dediği bunny hop sırasında yay görevi yapan amortisör iyi sonuç verebilir ama bu sadece bu durum için geçerlidir..
    Bu yazdıklarım yorum değildir. 2 X 2 =4 gibi bir şeydir. Geçen sene FOX'un adamlarının verdiği eğitimde de aynıları söylendi.
    Amortisörlerde:
    1-Preload ayarı (sertlik de denilebilir) yani kullanıcının ağırlığına göre yapılan ayar ki genelde bu travel'in 1/4 üdür.Bu ayar da 1 kez yapılır.(Kilonuz değişmezse!!:)Bu ayar yaylı veya havalı sistem olabilir.
    2- Bazı modellerde kilitleme olabilir. Duruma göre kilitli veya kilitsiz kullanılabilir.
    3-Bazı modellerde Compression ayarı (Sıkışma ayarı) vardır. Bu ayar işte arazi durumuna göre değiştirilebilir.Hatta çok pahalı amortisörlerde (FOX'ların bazılarında) bu ayarın ne zaman devreye gireceğinin bile ayarı vardır. Bu tür amortisörlerde onlarca ayar kombinasyonu yapılabilir.Bazı modellerde de sıkışmanın sonunda kilitlemeye geçebilir.
    4-Bazı amortisörler ise çift hava odacıklıdır. Alta veya üste belli oranlarda hava basılır. Bu ayar da genelde kullanıcının kilosuna göre yapılır. Verilen değerlerden çok az şaşılabilir (kişisel tercihe göre) Ama bu değerleri çok fazla geçmek (aşağı veya yukarı) doğru değildir..

    Rebound ayarını deneyimli biri anında yapabilir. Ben ön freni sıkıp, gidonu bastırıp bıraktığım zaman rebound'un ayarının bozuk veya düzgün olup olmadığını anlıyorum. Sonrasında bir kaldırım inince de ayarı kontrol etmiş oluyorum...

    Geçenlerde (başka bir bölümde de yazdım) bir baktım milletin rebound ayarları hep tavşanda kalmış. Amortisörler 50 EU 'luk amortisör gibi zıp zıp zıplıyor. Ayar yaptıktan sonra millet sürüşün keyfine vardı ve daha hızlı ve güvenli sürmeye başladılar..
     
  11. yighitjan

    yighitjan Bisikletkolik

    Kayıt:
    1 Ocak 2007
    Mesajlar:
    1.018
    Beğeniler:
    314
    Şehir:
    Ankara/Dikmen
    Seviye:
    Teşekkürler Gürsel abi.
     
    Gürsel A. bunu beğendi.
  12. Onur Kula

    Onur Kula Bisikletkolik

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    23 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.008
    Beğeniler:
    905
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Onur Kula
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Bu önemli bir konu olmasına rağmen forumda doyurucu bir bilgi yoktu, Yiğithan'a ve tabi ki Gürsel Abi'ye teşekkürler.
     
    Gürsel A. ve yighitjan bunu beğendi.