Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Randonneur Projesi

Konu, 'Klasik Bisikletler' kısmında Taner Rona tarafından paylaşıldı.

  1. Taner Rona

    Taner Rona Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.161
    Beğeniler:
    679
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Merhabalar.

    Uzun zamandır parçalarını toplamakla uğraştığım bir projeye başladım sonunda. Bu sefer projenin tarzı ''Randonneur'' olacak. ''Randonneuring'' ne diye bakacak olursak; Fransa'da başlamış olan, daha sonra İtalya, Hollanda, Belçika ve İngiltere başta olmak üzere bir çok ülkeye yayılmış bir yarış türü yada bisiklet sporu denebilir. ''Randonneuring'' sporunda amaç; en az 200 km ve üzerinde bir parkuru tek başınıza yada grup halinde belirli zamanda pedallamak. Parkuru bitiren sporculara ise ''Randonneur'' deniyor. Aslında bu tarz günümüzde tur bisikletçiliğine çok benziyor.

    ''Randonneur'' tarzı bisikletler kesinlikle şehir bisikleti değildir! Birçok insan, bisikletin üzerindeki fenderler ve racklar, hatta dinamo ve aydınlatma elemanları nedeni ile bu bisikletleri şehir bisikletleriyle karıştırıyor. Bu tarz elemanlar 200 km ve üzeri turlarda bisikletçinin yolunu aydınlatmak ve daha konforlu bir tur sağlamak amacıyla kullanılır. Kısacası yarış bisikletlerinin performansını ve şehir bisikletlerinin konforunun bir araya getirildiği Hybrit bisikletler diyebiliriz.

    ''Randonneur'' hakkında paylaşım yaptıkça yine ufak detaylar vereceğim.

    Bu sefer projeye tersten başladım. Bütün parçalar bittikten sonra kadroya geçeceğim. İlk başta benim favori çemberlerimden olan Rigida Superchromix'lerle işe başladım. Krom kaplı bu çemberler ağır olmasına rağmen estetik olarak mükemmeller. Elimdeki çemberler pas ve pislik içindeydi. Yıllardır bir bodrumda duran bu çemberleri yaklaşık 4 saatlik bir uğraş sonunda eski hallerine getirdim. Daha öncesinden yine bütün bakımlarını yapıp polisajladığım Maillard High Flange Hublarda bitmiş durumda. Yarın seti örmeye başlayacağım.

    1.jpg

    3.jpg

    5.jpg

    6.jpg

    2.jpg
     
  2. Tugay Sonsuz Sert

    Tugay Sonsuz Sert Road Cyclist

    Yaş:
    22
    Kayıt:
    6 Nisan 2014
    Mesajlar:
    264
    Beğeniler:
    288
    Şehir:
    Erzincan
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Şimdiden projeniz için kolay gelsin demek istiyorum. Eminim ki bu kadar detaylara önem veren birisi olarak çok güzel birşey çıkaracaksınız ortaya. Projenin sonunda bakalım neler çıkacak :)
     
    Taner Rona bunu beğendi.
  3. Taner Rona

    Taner Rona Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.161
    Beğeniler:
    679
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    @Tugay Sonsuz Sert

    Merhaba Tugay Bey. Yorumlarınız için teşekkür ederim. Projeyi ağırdan alıyorum. Umarım sonunda güzel bir şeyler çıkar.

    Randonneur'un vazgeçilmezi Front Rack! Oldukça minimalist bir yapısı var. Aslında üzerinde 3-4 kilodan fazla taşıyamayacak bir yapıda. Buradaki asıl amaç estetik. Ağırlığın büyük kısmını gidona takılan çanta taşıdığı için, bu rack sadece çantanın alt sınırını belirliyor. Center- Pull frenler için özel olarak tasarlanmış TA Specialties Front Rack ve birlikte en çok kullanıldığı Mafac Center-Pull fren kaliperi. Şuan sadece rackın fiyatı 80 dolar seviyesinde. Komple sökülüp detaylı bir temizlik ve polisaj bizi bekliyor.

    IMG_0807.jpg
     
  4. Taner Rona

    Taner Rona Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.161
    Beğeniler:
    679
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Brooks'un uzun yollarda ki performansını bilmeyen yok. Tarzı, rahatlığı ve derinin o samimi sıcaklığı beni bu projem de de Brooks kullanmaya itti. Bu sefer daha sportif görünen B17 değil, daha rahat ve geniş olan yaylı B67 modelini kullanacağım. Seleyi, yine aynı renkteki Brooks Gidon Sargısı tamamlayacak. Sargılar markanın deri yada cambrium modeli değil, aksine deri görünümlü sentetik modeli. Bu modeli tercih etmemde ki sebep ise; hali hazırda deri bakımının zor olması ve sürekli terleyen avuç içi bölgesinin deriye daha çabuk zarar vermesi.

    DSC_0044.JPG
     
  5. Taner Rona

    Taner Rona Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.161
    Beğeniler:
    679
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Biraz zaman buldum ve bugün aynakola bir el atayım dedim. Randonneur tarzının oldukça aranılan bir modeli. TA Specialties Cyclotouriste yada diğer adıyla Pro 5 Vis. Fransız TA'nın ürettiği en çok bilinen modeli. Revize edilerek 2005 yılına kadar üretimine devam edildi. Oldukça düşük Q faktör değerine sahip olduğu için çokça tercih edilen bir aynakol. Komple sökülüp, temizlenip polisaj yapıldı. Yalnız üzerinden sayısız vida çıkıyor. Birleştirmek tam bir kabustu.


    DSC_0015.JPG

    DSC_0020.JPG

    DSC_0027.JPG

    DSC_0030.JPG

    DSC_0031.JPG
     
  6. Taner Rona

    Taner Rona Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.161
    Beğeniler:
    679
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Mafac Racer Center-Pull fren bacakları, TA Specialties Front Rack ve vites sisteminin diğer elemanları; Simplex LJ aktarıcılar ve vites kolları da ayı şekilde temizlenip polisajlandı.

    DSC_0003.JPG

    DSC_0009.JPG

    DSC_0031.JPG
     
  7. Kaan T.

    Kaan T. Sarcasm

    Kayıt:
    7 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    196
    Beğeniler:
    172
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Kaan T.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Çok güzel bir proje olmuş. Şimdiden sonuçta ne çıkacağını merak ettim. Kolay gelsin.
     
    Taner Rona bunu beğendi.
  8. Fahrrad

    Fahrrad Aktif Üye

    Yaş:
    47
    Kayıt:
    23 Ocak 2016
    Mesajlar:
    131
    Beğeniler:
    269
    Şehir:
    Bottrop/Almanya
    Adı:
    Necmettin Cinar
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Projeniz hayirli olsun kolay gelsin,kendim 2014 model Stevens randonneur kullanicisiyim cok memnunum uzun yol bisikleti is ve havalar müsaait oldugunda hakkini vermeye calisiyorum.

    Stevens Bikes 2014 | Randonneur Lite Gent
     
    wenom ve Taner Rona bunu beğendi.
  9. Taner Rona

    Taner Rona Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.161
    Beğeniler:
    679
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:

    İyi dilekleriniz için teşekkür ederim. Necmettin Bey bisikletiniz gerçekten güzel. Kaan Bey, proje aksilik çıkmassa yakın zamanda bitecek.
     
  10. Taner Rona

    Taner Rona Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.161
    Beğeniler:
    679
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Bugün peoje ile çok fazla uğraşasım yoktu. Simplex kablo kılavuzlarının paslarını aldıktan sonra parlattım. Elimde kadro ölçüsüne uygun sadece 1 tane sele borusu vardı ki o da hiç hoşuma gitmedi. Önce oldukça uzun olan sele borusunu kısalttım. Elimdeki aletlerle düzgün oluklar açamayacağım için delmeye karar verdim. Dirillium diye aratırsanız bir çok örnekle karşılaşırsınız. Tezgah matkabım olmadığı için malesef düzgün delikler açamadım. Bu iş için tezgah matkabı kesinlikle şart! Yaklaşık 20 dk içinde sele borusu tatmin edici hale geldi. Kesinlikle Dirillium Sanatı için örnek teşkil edebilecek bir çalışma değil benimkisi fakat ileride tezgah matkabı alabilirsem bu işe de girmek istiyorum.

    DSC_0003.JPG

    DSC_0007.JPG

    DSC_0008.JPG

    DSC_0009.JPG

    DSC_0011.JPG
     
    özgür kural, Hayrettin ve Hasan Akkız bunu beğendi.
  11. Taner Rona

    Taner Rona Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.161
    Beğeniler:
    679
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Projemin temelini oluşturan kadro seti sonunda hazır hale getirdim. 1-2 gündür çamurlukları kadroya uydurmak için ufak modifikasyonlar yapıyordum.

    Kadro Fransız yapımı Liberia, Reynolds 531 borular üzerine inşa edilmiş. Tamamen krom kaplama. Çamurluklar ve ön-arka Racklar da krom kaplama. Kadro aslen 700c yarış kadrosu olarak tasarlanmış ve o şekilde kullanılmış fakat droplar müsait olduğu için, Randonneur tarzında toplamaya karar vermiştim.

    DSC_0040.JPG

    DSC_0054.JPG

    DSC_0056.JPG

    DSC_0079.JPG



    DSC_0084.JPG
     
  12. katran

    katran Forum Bağımlısı

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    26 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    861
    Beğeniler:
    1.073
    Şehir:
    Bursa gemlik
    Adı:
    harun çevik
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    çok güzel görünüyor. eminim bittiğinde üzerine binmeye kıyamayacaksınız. Ben olsam duvarıma asardım hatta.

    Konunuzu kirletmek istemiyorum ama Metalleri nasıl bu kadar parlatabildiniz acaba? Yöntemini ve malzemesini benimle paylaşırsanız çok sevinirim.
     
    Hayrettin bunu beğendi.
  13. Taner Rona

    Taner Rona Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.161
    Beğeniler:
    679
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Merhaba,

    Parlatma için en önemli ön koşul pürüzsüz bir yüzey. Yüzeye göre sırasıyla 400-600-800-1000 ile zımpara yapmalısınız. Hatta 1200 ile bitirirseniz daha parlak bir yüzey elde edersiniz. Daha sonra metal polish kremleri ve 2 adet pamuklu bez ile parlatma işlemi yapabilirsiniz. Önce kremi sürüp aynı yönde sileceksiniz. Beziniz simsiyah olacak daha sonra temiz olan bez ile tekrar sileceksiniz ve krom parlaklığında bir yüzey elde edersiniz.
     
  14. katran

    katran Forum Bağımlısı

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    26 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    861
    Beğeniler:
    1.073
    Şehir:
    Bursa gemlik
    Adı:
    harun çevik
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    @Taner Rona sağolun. İşime yarayacak bir bilgi bu. Bir de bu kremi nereden bulabiliriz acaba. Oto aksesuarcılarda mı ?
     
  15. kudretozbay

    kudretozbay Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    288
    Beğeniler:
    172
    Şehir:
    ıstanbul zeytınburnu
    Seviye:
    @Taner Rona Taner haklı fakat yumusak alu yüzeylere 800 den asagıya zımpara vurmayın üzülürsünüz
     
  16. Taner Rona

    Taner Rona Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.161
    Beğeniler:
    679
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Projenin son parçaları da tamamlandı ve bisikleti topladım. Havalar biraz güzelleşince çekimlerini yapacağım. Projenin son parçası ise Komple pas içinde kalan Maillard / Atom 600 Pedallar oldu. Millerinin ve pedalların bakımları yapıldı.

    DSC_0017.JPG

    DSC_0043.JPG

    DSC_0046.JPG
     
  17. ErsanAkpınar

    ErsanAkpınar Üye

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    8 Şubat 2016
    Mesajlar:
    51
    Beğeniler:
    56
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Ersan Akpınar
    Seviye:
    Merhabalar bu kadar paslanmış parçaları nasıl bu kadar sıfırmış gibi hayata geri döndüre biliyorsunuz acaba.

    Bende Ctapt Xocce XB3 aldım durumu biraz kötü :)
    İnce zımpara ardından parlatıcı bir macun uygulaması yapıyorum ama sanırım kalitesiz malzeme kullanıyorum veya uygulamalarım yanlış yardımcı olursanız çok sevinirim.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  18. Taner Rona

    Taner Rona Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.161
    Beğeniler:
    679
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    @ErsanAkpınar

    Merhaba Ersan Bey. Öncelikle belirtmem gerekir ki, yaptığım işlemler zahmetli ve uzun zaman alıyor. Bu nedenle bu işlemleri sadece klasik değeri olan, kaliteli parçalar için uyguluyorum. Bisikletiniz başlangıç için güzel ve ufak işlemler yapmaya değer fakat gidon boğazınızla uğraşmaya değmez. Zaten çektirme vidası yalama yapmış ve ileride size daha büyük sorunlar açacaktır. İllaki uğraşmak istiyorum derseniz; boğazınız aluminyum değil ve üzerindeki kromaj tamamen dökülmüş. Bu nedenle ince bir zımparadan ziyade; 100 - 200 lük zımparalarla işe başlamalısınız. Daha sonra 400-600-800-1000'lik zımparalar ile devam edeceksiniz. Fakat bu işlem en az 2-3 gününüzü alacaktır. En son olarak metal parlatıcı ile parlatırsanız ki bu apayrı bir konu, ozaman güzel bir görüntüye sahip olursunuz.
     
  19. ErsanAkpınar

    ErsanAkpınar Üye

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    8 Şubat 2016
    Mesajlar:
    51
    Beğeniler:
    56
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Ersan Akpınar
    Seviye:
    Teşekkür ederim Zımpara kalınlığını artır iyim. Acaba matkap ucuna takılan bir parat fırça gibi bişey le parlatıcı uygulaması daha mı doğru olur.
    Çektirme vidası boğazın en üstünde ki vida mı oluyor acaba onu bir türlü çıkaramadım bisikletin üzerindeyken zımparalamak çok zor oluyor.
     
  20. Taner Rona

    Taner Rona Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.161
    Beğeniler:
    679
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    @ErsanAkpınar

    Matkap sadece deler. Bunun dışında bisiklet restorasyon işlerinde hiçbir işe yaramaz. Vidayı sökemiyorsanız yalama yapmıştır ve gidon boynunu kadrodan normal bir şekilde çıkarmanız imkansız hale gelmiştir. Sorularınız varsa özelden yardımcı olmaya çalışırım. İyi günler.