Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

rampaları hangi grup setli mtb ile daha rahat çıkarım

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında no haşhaş no vitamin tarafından paylaşıldı.

  1. no haşhaş no vitamin

    no haşhaş no vitamin Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Kasım 2013
    Mesajlar:
    2.075
    Beğeniler:
    1.157
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    slx grup setlilerin daha ucuz parçalara göre daha çabuk aşınacağına da rampaları çıkarken çok alt seviye parçalarla arasında hiç bir fark olmayacağına da inanmıyorum

    sizce aşağıda yazılanlar mı doğru, yoksa benim bildiğim zor arazi şartlarında ki rampalarda,

    [​IMG]


    slx ve üstü grup setli bir mtb mi daha rahat çıkartır...


    aşağıdaki yazılanlara katılmıyorum...

    Büyük yazdıklarınıza önce cevap verelim. MTB dediğiniz dağ bisikletidir ve arazi şartları için dizayn edilir. Aynakol dişlileri küçük çapta hatta birçoğunda artık 2li kullanılıyor, ruble dişlileri ise büyük çaptadır. Bu bir pedal turunu daha rahat tamamlamayı sağlamasının yanında bir pedal turunda çok daha az mesafe gitmenizi sağlar. Basit fiziktir. Yol bisikletinin yanından geçip gidecek bir mtb yi asfalt şartlarında sporcuların kondisyonları aynı kabul edildiğinde ben görmedim. Bu anca çok düşük kondisyonlu bir kullancının pedala basamaması durumunda ortaya çıkar.

    Anlaşılan SLX komponentli bir bisiklet kullanıp kullandığınız bisikletten çok daha fazla hoşunuza gitmiş. Ben 6 senedir XT donanım kullanıyorum , henüz beni öyle uçurmuşluğu yok. Uzun bir ara verdiysem , o gün herhangi bir sebepten kondisyonum düşükse bir single speed bile basıp yanımdan geçebilir.

    SLX aynakol kullandığınızdan daha hafif dizayn edilmiştir. Farkı bu. Söylediğinizin aksine daha alt seviye komponentlerin bir çoğunda dayanım daha fazladır. Aynakol yapraklarını ya da rubleyi daha az sıklıkla değiştirmeye ihtiyaç duyarsınız. Komponentlerinizin bir çoğunun dediğiniz şekilde dağılması sizin kullanım alışkanlıklarınızdan kaynaklanıyor.

    Piyasadaki iyi komponentler tabi ki bir fark yaratırlar sizin gözünüze de çok güzel gelmiş bu hevesle ilk kullandığınızda size uçuyormuş rüyası yaşatmış olabilir ama dediğiniz gibi bir fark yok. Hollowtech göbek ile bir octalinkin tolere edilir bir miktar ağırlık farkı dışında sürtünme noktasında ciddi bir farkları yoktur. Ya da acera 11 dişli bir ruble ve 42 aynakol ile aynı oranda bir xt size rampayı daha kolay tırmandırmaz. Bunlar Lise 1 fiziğidir. Geçişlerde xt xtr diğerlerine nazaran yük altında daha kolay geçiş sağlarlar. Tabi bahsettiğiniz kullanımla 2 ay sonra bunları da dağıtır, zinciri sıkıştırıp bacağını kırarsınız.

    Bu mantıkla bakarsak ancak xtr setli arkadaşlarımın benim yanımdan geçebiliyor olmaları lazım :) Gidecek daha çok yolunuz öğrenecek çok şeyiniz var, acele etmeyin zamanla bilgi de ekipman da olur.


    *LX set mtb kategorsinde değildir.
    *Kilitli pedal bir miktar artış sağlar o da nasıl kullanacağınızı biliyorsanız. Çıkıştan ziyade inişlerde çok daha faydasını görürsünüz. Kullanıyor musunuz?
     
    MehmetAliB. bunu beğendi.
  2. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    İşte tek fark burada oluyor.
    İşin içine dişli oranlardından sonra bir de mekanik kayıplar giriyor. Bunlar sürtünme ve esneme. Gücü tamamen hareket gücü olarak aktarmayı engelleyen faktörler.

    Üst seviye grupsetlerin en büyük özelliği de bu kayıpları en aza indirmesi.
    Ha bu sizi rampa yukarı fırlatmaz, asla. Fakat az bir miktar da olsa hızlı çıkmanızı sağlar.

    Sık parça değiştiriyorsanız eğer, özellikle aynakol ve jant setindeki farkları çok rahat gözlemleyebilirsiniz.
     
  3. no haşhaş no vitamin

    no haşhaş no vitamin Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Kasım 2013
    Mesajlar:
    2.075
    Beğeniler:
    1.157
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    sadece 2-3 üst seviye aynakol, vites, ruble ve aktarıcıda bile ben farkı hissediyorum ama xtr ile acera aynıdır ve hatta xtr çabuk aşınır demek bana hiç doğru gelmedi... ben daha rahat olması daha kolay vites geçişlerinin olması tabi ki rahat çıkarır demek istiyorum tabi ki çok büyük fark olmayacaktır kondisyona bakar herşey. sonuçta rahat vites geçişleri daha kolay dönen bir aynakol ve kilitli pedal ile nasıl fark olmaz olacaktır bence...
     
  4. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.803
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    test eden var mı? yok.
     
  5. no haşhaş no vitamin

    no haşhaş no vitamin Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Kasım 2013
    Mesajlar:
    2.075
    Beğeniler:
    1.157
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    slx aynakollar tek kullanımlıkmış ve hemen aşınıyormuş bana inandırıcı gelmedi sonuçta az para değil her kullanımdan sonra profesyoneller kullanıp atamaz ya

    sonra üst seviye bisikletlerde neden slx xtr satılıyor alanlar biraz kullanıp atsın diyemi. acera daha dayanıklıymış vs ben bunlara inanamadım...

    ''profesyonel yarışçılar, bir bilemedin iki kez kullandıktan sonra ortaya çıkan aşınma/zayıflama nedenlerinden dolayı setlerini yeniler. Kısacası bizler için süper seviye olarak gelen bir set, yarışçılar için kullan-at mantığındadır. Zaten Bu tür setleri (ya da aktarıcıları) satmaya çalışanların ilanlarını dikkatlice incelersen "Tek bir yarışta kullanılmıştır" gibi detaylar görürsün, bunun sebebi de yukarıda belirttiğim detaya dayanıyor. ''

    yok artık daha neler...

    bu tabloda

    her türlü dağlık alan enduro için slx yazıyor kullan at yazmıyor

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  6. muzaffer KOCABAŞ

    muzaffer KOCABAŞ Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    5 Ekim 2013
    Mesajlar:
    439
    Beğeniler:
    510
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    İsa ihsan ; bana göre öncelikle; kondüsyonun olacak? doğru vites aralığında kullanacaksın? Bilirim alt seviye sistemle , üst seviye sistemleri geçen arkadasları :) :D :p
     
    Soner Sarihan bunu beğendi.
  7. eyupozturk

    eyupozturk Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    307
    Beğeniler:
    100
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    uçak satın almak sahibini pilot yapmaz..
     
  8. no haşhaş no vitamin

    no haşhaş no vitamin Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Kasım 2013
    Mesajlar:
    2.075
    Beğeniler:
    1.157
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    aynı kondüsyonda ki kişiler için birine çift amortisörlü en alt seviye parçalı bir bisiklet verin, diğerine karbon ve slx yada xtr setli bir mtb sonra da rampayı çıkarken izleyin hangisi pilot hangisi değil :in:

    başıbüyükte benim bisikletle kimse çıkamazdı o rampaları :D

    sele yoktu sele elimle tutuyordum seleyi yahu o gün :islik:
     
  9. Soner Sarihan

    Soner Sarihan Onursal Üye

    Kayıt:
    17 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    3.915
    Beğeniler:
    8.487
    Şehir:
    İznik
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Sürücü aynı olduktan ve
    kendini geliştirmedikten sonra
    xt de yalan, karbon da yalan
    var biraz da sen oyalan. :)
     
  10. alperK

    alperK Onursal Üye

    Kayıt:
    6 Eylül 2013
    Mesajlar:
    1.894
    Beğeniler:
    337
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    al bi 270 sv ya uzayabile çıkarsın
     
  11. muzaffer KOCABAŞ

    muzaffer KOCABAŞ Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    5 Ekim 2013
    Mesajlar:
    439
    Beğeniler:
    510
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    İsa ihsan. Sen yokuş çıkarken aynakol 2nci vites'te ruble 4 yada 5nci vites'te rampa çıkmaya çalışırsan kendini yırtsan çıkamazsın...
     
  12. Tolga Günsezer

    Tolga Günsezer Bisikletkolik

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Manisa / Sarıgöl
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Yarışçılar ile diğer sürücülerin karşılaştırılması doğru değildir. Yarışta herşey tam olarak ağlam ve doğru çalışır olmak zorunda. Bir önceki yarışta sınırlarının sonuna kadar zorlanmış parçalar bir sonraki yarışta sonucu belirleyecek zaman kayıplarından ciddi yaralanmalara kadar risk taşır. İddaalı yarışçılar bu riskleri almak istemezler. Biz sürücüler için ise hem parçaları sonuna kadar zorlamayız hem de birkaç saniyelik kayıplar sorun teşkil etmez.
     
  13. gok

    gok Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Nisan 2012
    Mesajlar:
    997
    Beğeniler:
    294
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    Aynakol'da 22t-34t-44t dişlileri asfalt ve arazide ideal buluyorum.Rublede vites yükseltme gereksimini ortadan kaldıran özellikle ağır eşya taşımada,yokuş çıkmada çok kolaylık sağlayan shimano megarange 34t rublesi ilaç gibidir.Vidalı ya da kaset ruble seçenekleri bulunuyor.36t ruble 30 viteslerde mevcut.Megarange rubleye uyarlanmadı.34t ruble yeter artar bile:D.Hatta sramın 11 vites 42t devasal rublesi bile var.Fiyatlar çok tuzlu gerek yok.Bu sistemi kurduktan sonra göbekler bilyalı ise özellikle ayar ve bakımlarının iyi yapılması gerekiyor.Rulmanlı göbekler aslında akıcı ve gress olayı yok.Tak çıkar yenisi tak:D.Ayar sorunu yok,gress gibi yağlı bir malzemeyle uğraşmıyorsun.Hobiseverlere yönelik çok hesaplı ve akıcı göbeklerde mevcut.En düşük viteslilerden 21 vitesliler genelde vidalı klasik rubleli oluyor.Shimano megarange 34t ruble,22-34-44 ayarında aynakol,Shungfeng vb. rulmanlı göbekler mevcut.İstersen içindeki rulmanını nsk,rulman örs gibi akıcı rulmanda takabiliyorsun.Orta göbek için genelde kareli rulmanlı hesaplı orta göbeklerde mevcuttur.Sistemi oluşturduktan sonra bisikletin kadrosu çift amortisötlü değilse ve kadrosu ağırda olsa zevk alarak yokuşları rahat çıkarsın.Amaç sadece yokuş çıkmaksa hesaplı yolu var.Performans ve rakipleri yönelikse kadro ve bütün ekipmanların tamamen üst seviyeye ihtiyacı var.Fizik olarak kuvvet uygulanan aynakoldaki en küçük dişlinin diş sayısı daha az olursa,rublede en büyük dişli sayısı fazla veya büyük çapta olursa daha kolay çevrim sağlanır.Aynakolun kol uzunluda 170mm-175mm boylarında oluyor.175mm kol uzunluğu aslında daha iyi olur.
     
    no haşhaş no vitamin bunu beğendi.
  14. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.803
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye: