Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

rampada vites değişmiyor?

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında oguzhanzed tarafından paylaşıldı.

  1. oguzhanzed

    oguzhanzed Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Nisan 2010
    Mesajlar:
    388
    Beğeniler:
    331
    Seviye:
    yokuş değil dik sayılabilecek rampa çıkışlarında(toprak,asfalt,vs.) vites küçültmek istediğimde vites küçülmüyor.değiştirmek istediğim şart artık mevcut viteste pedala basamaz hale gelmeme yakın olduğu anlar.yani tabir yerindeyse pedalara asıldığım anlar.ancak az yokuş yada düz yolda problem yok.acaba diyorum sisteme aşırı yüklenmede olduğum anlarda vitesi değiştirmeye kalktığım içinmi oluyor.bunun çaresi yada benden kaynaklanıyorsa yapmam yada yapmamam gereken şeyler?

    bisikletim whistle miwok 1052V
    Aynakol : Shimano FC-M191 42/34/24
    Arka Vites : Shimano Alivio RD-M410
    Ön Vites : Shimano FD-M190
    Vites/Fren Kolu : Shimano Acera ST-M360 Rapidfire-Plus
    Ruble : Shimano CS-HG30 8s 11/32
     
  2. İsmailÇağrı

    İsmailÇağrı Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    132
    Beğeniler:
    38
    Şehir:
    TR
    Seviye:
    rampa cıkarken zincirin gerginligi normalden fazladır.zincir de malum bir tür sargıdır ayna ve ruble arasında ve cok sıkı gerilmiş haldeki bir sargıyı yanal olarak oynatmak mümkün değildir. Tecrübeli bisikletçiler rampayı önceden okur ve vites ayarını eğim değişikliğinden önce ortama uyarlar.
     
    Emre77 ve oguzhanzed bunu beğendi.
  3. Göker Gülay

    Göker Gülay Kıdemli Üye

    Kayıt:
    16 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    213
    Beğeniler:
    87
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Arka değiştiriciyi biraz daha üst düzey bir parçayla değiştirirseniz bu sorun ortadan kalkabilir. Zaten üst düzey parçaların özelliği, zinciriniz yoğun stres altındayken bile vites geçişlerini sorunsuz yapabilmesidir.
     
    oguzhanzed bunu beğendi.
  4. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Çok dik yokuşların ortasında ve kadans çok düşük iken yaşamış olduğunuz problem gayet normal.Üst seviye aktarıcı sakın denemeyin aynı sorunu yeniden yaşarsınız.Yapacağınız ayağa kalkarak kadansınızı yükseltmek sonra vites değiştirmek.Başka yöntem olarak da ters yay arka aktarıcı takarsanız özellikle yokuşlardaki vites değişimleri cok rahatlar.(ters yay sisteminde vitesi büyük dişliye cıkarmak ıcın vites teli gevşek bırakılır.Sizin şu anki aktarıcınızda teli gerdirmeniz gerekiyor büyük dişliye çıkmak için ve gergin zincir direnç gösteriyor)Alışması bıir hafta sürüyor ama sorunun en kolay çözümü bunlar.
     
  5. Sabri Atalay

    Sabri Atalay Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    23 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    405
    Beğeniler:
    284
    Şehir:
    Eyüp - Fatih
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Merhaba,
    Düz yolda değişen vites rampada zorluk çıkartıyorsa vites değiştirme koluna yeterince elinizle basılı tutmuyorsunuzdur.Vites değiştirme koluna biraz daha basılı tutun değişecektir.Tabi yine en birinci kuralı unutmayalım vitesi rampa da zincir'e fazla yük binmeden değişelim.
     
  6. Orhan Kılıç

    Orhan Kılıç Bisikletkolik

    Kayıt:
    30 Ocak 2010
    Mesajlar:
    1.485
    Beğeniler:
    2.420
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bende bu sorun ön attırıcı da ortaya çıkıyor ki bunun nedeni de yokuşta zincir aşırı gerildiği için ön attırıcının zinciri yana doğru itememesinden kaynaklanıyor. Buna şu şekilde çözüm buldum.
    1. Yokuşa başlamadan önce önde küçük dişliye geçip arkada bir dişli büyüğü seçip yokuşa başlıyorum ve zorlandıkça sadece arka vitesi küçültüyorum. Bu durumda arka attırıcı problemsiz şekilde çalıştığından en küçük vitese kadar düşebiliyorum.
    2. Önde orta dişlide yokuşa başlarsam arkada 3 veya 2 vitese kadar düştükten sonra arka vitesi daha fazla küçültmeden ön vitesi ilk dişliye düşürüyorum. Tabi zincir ilk d,şliye geçmiyor ama ardından arka vitesi bir kademe düşürdüğümde zincir her iki dişlidede yer değiştirdiğinden yine istediğim vitese kadar küçültebiliyorum.
    Arka attırıcım sizinkiyle aynı Aluvio. Umarım anlatabilmişimdir. :)
     
    binRR bunu beğendi.
  7. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    Zincir ve dişli ömürleri açısından, yükteyken vites değiştirmemek gerekiyor zaten (aşınma meselesi). Pedal ağırlaşmadan önce vitesi küçültürseniz daha sağlıklı olacaktır.
     
  8. yaminkutlu

    yaminkutlu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    2 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    529
    Beğeniler:
    747
    Şehir:
    İzmir/Ankara
    Seviye:
    Bu bilgi yanlış. Hangi düzey olursa olsun vites pedala yüklenirken değiştirilmez. Vites aksamına zarar verir (Zincir,aynakol, ruble, aktarıcılar). Hatta ilk olarak vites ayarı bozulur.
     
    umutkahraman bunu beğendi.
  9. Göker Gülay

    Göker Gülay Kıdemli Üye

    Kayıt:
    16 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    213
    Beğeniler:
    87
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Doğrudur, ben de zaten günlük kullanım alışkanlığı açısından söylememiştim. Ancak zorda kalınan durumlarda bir tourney ile deore arasında fark olacağı aşikar. Elbette en doğrusu dediğiniz gibi zincir yüke girmeden uygun vites değişimlerini yapmaktır.
     
    yaminkutlu bunu beğendi.
  10. binRR

    binRR Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    1.992
    Beğeniler:
    2.145
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bende de aynı sorun vardı, alivio ön aktarıcı, stres altında malzemenin kendisi yamuluyor ve cır cır ses yapıp aynakolu küçültmüyordu:) sram x5 ile değiştirdim şu an gayet kararlı çalışıyor, hatta ayaktayken dahi aynakolu küçültebiliyorum:) faydası olur ümidiyle paylaşmak istedim:)
     
    ToffieBoi ve Orhan Kılıç bunu beğendi.
  11. Orhan Kılıç

    Orhan Kılıç Bisikletkolik

    Kayıt:
    30 Ocak 2010
    Mesajlar:
    1.485
    Beğeniler:
    2.420
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    sram x5 ön attırıcının fiyatı ne kadar? Eğer gerçekten her şart altında görevini yapıyorsa tereddütsüz kullanırım.
     
  12. Orhan Kılıç

    Orhan Kılıç Bisikletkolik

    Kayıt:
    30 Ocak 2010
    Mesajlar:
    1.485
    Beğeniler:
    2.420
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bu görüşe katılmıyorum. Arka attırıcı bu gibi durumlarda görevini sorunsuz olarak yapıyor. Problem ön attırıcıda oluşuyor. Özellikle yüklü bisiklette turda insan sürekli dikkatini yola yoğunlaştıramıyabiliyor. Ayaklarınız gayrı ihtiyari pedalları çevirirken aklınız başka yerlerde dolaşıyor veya bir güzelliği görüp çevreyi gözlemlerken yokuşun dikleştiğini farkedemiyorsunuz. Yada bu aynada çıkarım dediğiniz yokuşu yükünüzden ve yol yolgunluğundan çıkmakta zorlanmaya başlıyorsunuz. O zaman mecbursunuz vitesi küçültmeye. Benim görüşüm tedbiri baştan alıp ön aynayı bir alt seviyeye yokuşa başlarken alıp gücünüz yetersiz kaldıkça arka attırıcıyı küçültmek. Bu konuda bir başka görüşe göre başlangıçta en küçük vitesi seçip yokuşun 2/3 ü geçildikten sonra eğer hala gücünüz varsa vitesi 2 kademe yükselterek hızlanmanız yönündedir. Bu durumda başlangıçta pedallar adeta boşa döndüğünden hız çok düşmekte ve hızı yükseltebilmek için kadansı arttırmam gerekmektedir. Buda yorulmama sebep oluyor. Onun için bu görüşü uygulamam şimdiye kadar cazip gelmedi.
     
  13. yaminkutlu

    yaminkutlu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    2 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    529
    Beğeniler:
    747
    Şehir:
    İzmir/Ankara
    Seviye:
    Mesajları daha iyi okumanızı tavsiye ediyorum. Benim yanlış dediğim bilgi ''arka aktarıcının daha üst modellerle değiştirildiğinde problemin çözülmesi'' Arka aktarıcı yahut ön aktarıcı olsun bu durumda vites değişmelerindeki sorun kalite ile çözümlenemez. Tabii ki bi Shimano xt, xtr Tourney'den daha iyidir. Ama çözüm bu değil. Doğru kullanmak tek çözüm.Yokuş çıkarken bir sebeple vites düşürmeyi unuttunuz. Yapacağınız en doğru şey zor da olsa hızınızı alıp pedala yük vermeden vites değiştirmek olacaktır.
    Dediğiniz gibi arka aktarıcıda problem olmuyor. Ama ön aktarıcı yük altında vites geçişine zorlandığında problemler çıkabilir.

    Yalnız dalgınlık yahut yokuşu görmeden sağa sola bakmak bisiklet kullanırken pek doğru değil. Dikkatli olmanızı tavsiye ederim. Kimse dikkatsizlikten dolayı kaza geçirsin istemem.

    Sram'ın yayları daha sert olduğu için geçişleri Shimano'dan daha rahat olabilir (Bu konuda).Bu yüzden arazi inişlerinde de Sram arka aktarıcı Shimano'dan daha az sallanır.Ama yine de ben Sram'dan hoşlanmıyorum.
    Teşekkürler..
     
  14. Orhan Kılıç

    Orhan Kılıç Bisikletkolik

    Kayıt:
    30 Ocak 2010
    Mesajlar:
    1.485
    Beğeniler:
    2.420
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Sizde benim yazdığımı dikkatli okumamışsınız. Bir yerde aynı şeyleri söylüyoruz. Dediğim şu. Yokuşta hiçbir şekilde vites değiştirilmez söylemine katılmıyorum. Yokuşta ön vites değiştirilmez veya değiştirilmemeye dikat edilmeli. Yapı gereği yokuş çıkarken ayna ile rublenin üst naktaları arasındaki zincirin aşırı gerilmektedir. Ön vites küçük vitese geçmek için gergin durumdaki zinciri yana doğru itmeye çalışmaktadır ve aşırı gerginlikten dolayı bunu başaramamaktadır. Sert yaylı bir değiştirici ile bu sorun giderilse bile zincir yana doğru daha fazla zorlandığından uzamalar ve hatta zincirde eğilme deformasyonları meydana geleceğinden zincir kısa sürede iş göremez hale gelecektir.
    Oysa arka viteste böyle bir sorun yok. Her şart altında bu vitesin görevini yaptığı zincirin altta kalan bölgesi boş haldedir ve gerginlik vites sistemindeki bir yayla sağlanmaktadır. Bu nedenle bu vitesi düz yolda veya yokuşta değiştirmeniz pek fazla bir şey fark etmeyecektir.
    Ayrıca aşırı dik bir yokuşta zincir üzerindeki gerilmeyi azaltacak kadar hıza nasıl çıkılır hala çözemedim. İnsanın o hıza çıkabilecek performansı varsa zaten yokuşuda mevcut viteste tamamlar diye düşünüyorum.
     
  15. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Son cümlenizi cevaplayım hemen ayağa kalkıp yüklendiğiniz zaman vites değiştirecek hızı elde ediyorsunuz.Ayrıca çok dik yokuşlarda da eğer arka dişli cok ufakta girdiyseniz sizin söylediğiniz gibi kolay geçmez aynı öndeki gibi zorlanırsınız.Ayrıca aktarıcı kalitesi ve seviyesi düz asfalt yolda çok etkilemez tourneyden xtr a kadar kullanmış birisi olarak benim şahsi düşüncelerimdir.
     
    yaminkutlu bunu beğendi.