Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Raleigh Equipe

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında MertDokur tarafından paylaşıldı.

  1. MertDokur

    MertDokur Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Kasım 2007
    Mesajlar:
    273
    Beğeniler:
    212
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Raleigh'in Equipe modeli kaç yılları arasında üretildi bir fikriniz var mı? Ya da bu tür bilgilerin bulunabiliceği bir kaynak biliyor musunuz?
     
  2. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Seri numarasını biliyorsan aşağıdaki site sana yardımcı olabilir.
    Benim tahminim 1975' ler.
     
    MertDokur bunu beğendi.
  3. MertDokur

    MertDokur Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Kasım 2007
    Mesajlar:
    273
    Beğeniler:
    212
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    O kadar da eski olduğunu tahmin etmemiştim...
    siteyi göremiyorum bu arada bir daha yollar mısınız?
    Bi de birşey sorucam, sizce 1975'ten kalma hi-ten bir kadro ne kadar güvenlidir/güvenilirdir?
     
  4. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Bu site biraz önce buradaydı, anlamadım, neyse tekrar gönderiyorum.

    http://www.sheldonbrown.com/raleigh.html

    Güvenilirlik konusu; eğer vuruk, kırık yoksa güvenebilirsin, çeliktir dayanır.
    Fakat yinede garantisi yok.
     
  5. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Bahsedilen Raleigh' in reynolds çelik boru olduğunu biliyorum fakat "Hi-ten " ne demek?
     
  6. MertDokur

    MertDokur Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Kasım 2007
    Mesajlar:
    273
    Beğeniler:
    212
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Vuruk gibi bişey var sanıyorum ama emin olamıyorum fotoğrafını yollarım... Zincie surtmesini engellemek içinde yapılmış olabilir pek vurulabilicek bi yerde değildi çünkü ve son derece düzgün bir göçme var... önünde normalde dişli durduğundan pek vurulabilicek bi yer gibi de gözükmüyor.
    Kadronun içinde pas göremedim fenerle bakınca - ki enteresan bir durum çünkü kötü bakılmış zavallıya... Henüz orta göbeği sökemediğim için oralara bakma fırsatım olmadı. velspitten alperen söylemişti kadro paslıysa genelde orta göbeğin üzerinde birikir dökülen paslar diye. o yüzden merak ediyorum
    Bu arada bu tür kadrolar biraz büyük olur değil mi? Yani modern kadrolara göre... tekerlekler Ortagöbeğin ortasından üst borunun altına kadar 58 cm ve bana acaba biraz büyük mü diye düşünüyorum. boyum 1.76 bacak uzunluğum 84 cm. sanırım ayaklarım ancak değicek yere üst borunun üzerinde dururken. test etme fırsatım olmadı gerçi çünkü aldığımda tekerlekleri yuvarlaktan öte bir hal almışlardı. bisiklet yere oldukça yaklaşmıştı...

    Bu bisiklet toplama işi zor oluyor biraz ama hızlandırılmış bisiklet mekaniği kursu gibi oldu bir yandan da o yüzden şikayetçi değilim.

    Yardımlarınız için çok teşekkürler bu arada yakında ilgili topicte ısmarladığım yeni tekerlek seti frenler ve yeni gidon+boğaz ile fotoğraflarını koyucam...
    sonra sadece arka dişliler, zincir ve boya kalıyor geriye. Çok mesudum : )
     
  7. hornetyasin

    hornetyasin Bisikletkolik

    Kayıt:
    27 Haziran 2005
    Mesajlar:
    1.282
    Beğeniler:
    1.710
    Şehir:
    üsküdar
    Seviye:
    Cro-Mo çeliklerinden önce kullanılan alaşımsız çeliklere verilen genel ad. Gerçi hala bu malzemeden yapılmış bisikletler mevcut. Cro-moly ye göre daha ağır ve dayanımı daha düşük bir çelik türüdür.
     
  8. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Terminolojiyi tanımlamak adına;
    Hi-ten: high tensile, high tension.
    Çok ucuz bisikletler için kullanılan dikişli, sıcak çekme kalitesiz borular, su borusu gibi (pipe).

    Hi-ten galiba BMX kültürüyle gelişen bir sözcük. Üstünde Cromoly yazmayan her çelik kadroya " Hi-ten " denmesi alışkanlık olmuş.

    Eski Raleigh kadrolar reynolds 531 (soğuk çekme)veya 753(soğuk çkm. crmoly)
    borularla yapılıyordu, her ikiside hi-ten değildir.

    Bazı sitelerde hi-ten, cr-moly olmayan çelik borulara verilen ad diye tanımlanmış, bu yanlış bir tanım.

    Çelik borularla ilgili info için:
    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=17705&page=11
    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?p=239055#post239055
     
    MertDokur bunu beğendi.
  9. hornetyasin

    hornetyasin Bisikletkolik

    Kayıt:
    27 Haziran 2005
    Mesajlar:
    1.282
    Beğeniler:
    1.710
    Şehir:
    üsküdar
    Seviye:
    Mustafa Bey herhangi bir normda hi-ten çeliklere örnek biliyor musunuz? Ben biraz araştırdım ama alaşımla ilgili bir bilgi bulamadım.
     
  10. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye: