Quick Release leri Sıkınca Akıcılık Azalıyor..

Deniz Kılıç

Daimi Üye
Kayıt
1 Haziran 2006
Mesaj
340
Tepki
101
Şehir
Konak, İzmir
merhabalar. fuji roubaix 1.5 yol bisikletim var. quick release leri tekerler oynamayacak (boşluk olmayacak) şekilde sıktığım zaman tekerin akışında belirgin bi azalma oluyor. Geri salınım yapmıyor, ön teker gidip gelmiyor vs vs. Bisikletçilere gittigim zaman da bişi yok bunda çok takıntılısın sözleriyle karşı karşıya kalıyorum devamlı. sürekli olarak mandalları sonuna kadar sıkıp gönderiyorlar genelde. Hepsinde dönsün yeter nasılsa yarışmayacaksın zihniyeti var ve çok sinir oluyorum buna. yağ gibi giden bisiklete binmek icin yarışçı mı olmam gerekiyor.

Jant seti rulmanlı. yük altındayken altındayken daha iyi döneceğini, o geri salınıma çok bakmamam gerektigini söylediler. Aslı astarı var mı bilen birileri beni aydınlatırsa çok mutlu olacağım.
 
Scudo

ms92

Aktif Üye
Kayıt
30 Nisan 2012
Mesaj
117
Tepki
20
Şehir
Ankara-Niğde
QR leri aşırı sıkmamak tavsiye edilir çok sıkılırsa göbeğe uzun dönemde sorun yaşata bilir.ama güvenliğinizi tehlikeye atmayacak kadar sıkı olmasına dikkat edin
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Kılıç

Deniz Kılıç

Daimi Üye
Kayıt
1 Haziran 2006
Mesaj
340
Tepki
101
Şehir
Konak, İzmir
yok hic bi zaman aşırı sıkmıyorum zaten. oynamayacak kadar sıkıyorum ve akıcılık bisikleti kaldırıp tekeri döndürdüğümde epey azalmış gibi gözüküyor. ben de artık vazgectim ufak bi boşluk bırakarak kullanıyorum. zamanla aşınınca da rulmanı gereken parçaları falan değiştiricem artık.

yük altında farklı çalışıyor diye birşey var mı birileri açıklasa çok sevinirdim
 

Msgl

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Ekim 2011
Mesaj
897
Tepki
293
Şehir
Konya
İsim
Musa
Başlangıç
2008—09
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Qrler sıkılırken 0 derece noktasına 30-45 derece kala sertleşmeye başlamalı, doğru olan bu diye biliyorum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Kılıç

Yılmaz Uyar

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Nisan 2009
Mesaj
1.000
Tepki
758
Yaş
69
Şehir
Ankara
@Deniz Kılıç

QR kiliti hafif boşluk olarak kapatmayın. Jant dönüşlerinde salınım oluşturması nedeniyle rulmanlara zarar verir. Geçerli yöntem avuç içinde biraz iz bırakacak şeklide QR kapatmaktır. Burada hassas konu millerin yatay doğrultuda, iç merkezden ve dış merkezden eşit çapda ve sapma yapmadan dönmesi önemlidir. Bozuk zeminlerde, (arazi sürüşü, çukur vs.) rulman içinde ve bilye yüzeyinde hasar oluşur.

Rulman değişimi özellikle arka jantda biraz zahmetlidir, özel rulman çıkartma apartı gereklidir. Cassette yakın bölümdeki rulman uğraştırır. Ehil olmayan ellerde göbek kabına zarar vermek olası.
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Kılıç

S26

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2007
Mesaj
2.741
Tepki
1.453
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Amoeba
QR mandaldan sonra içe doğru iki adet somun olur genelde, açmış olan herkes bilir zaten. Birisinde bilya/rulman yatağının karşılığı bulunur, diğeri ise onu sıkılaştırmak içindir. Bu ikisi (diğer tarafla beraber toplam 2 çift somun) tam sıkılmadığı zaman QR sıkılığına göre göbeğin dönüşünde akıcılık değişiklik gösterir. Sıfır göbeklerde veya fabrikasyon jant setlerinde (içi açılmadıysa) kolay kolay bu sorun oluşmaz, göremezsiniz. Ama bunları göbek boşluğunu tam olarak ayarlamak biraz hassas bir iş. Bisikletçi ya yeterince profesyonel değil ya da ilgilenmek istemiyor gibi görünüyor anlattıklarınıza bakılacak olursa.

Ve önemli bir konu olarak, diğer arkadaşların da bahsetmiş olduğu QR sıkma şekline dikkat etmek lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Kılıç

Ozzgurr

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Şubat 2009
Mesaj
1.180
Tepki
1.667
Şehir
Miami Beach & 35 1/2
Iki taraftada yay olmasi gerekiyor, yaylarin dusmediginden emin misiniz?
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Kılıç

Deniz Kılıç

Daimi Üye
Kayıt
1 Haziran 2006
Mesaj
340
Tepki
101
Şehir
Konak, İzmir
yaylar duruyor iki tarafta da. ben de ilgilenmek istemediklerini düşünüyorum çünkü gittigim bisikletçiler izmirdeki en iyi bilinenler. Bisikletçiye ne diye anlatmam lazım sizin söylediklerinizi biraz acıklarsanız çok sevinirim.