Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Quick Relase Mandal Ayarı Nasıl Yapılır?

Konu, 'Tekerlekler' kısmında VolkanÖzcan tarafından paylaşıldı.

  1. VolkanÖzcan

    VolkanÖzcan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    31 Aralık 2008
    Mesajlar:
    547
    Beğeniler:
    386
    Şehir:
    Göktürk
    Seviye:
    Merhaba,

    Bisikletime hidrolik disk fren taktıralı çok olmuyor ve bu benim disklerle ilk deneyimim.

    Sormak istediğim şu; zaman zaman (şu an da olduğu gibi) bakım ve temizleme işlemleri için tekerlekleri çıkarıyorum. Daha sonra takmak istediğimde, quick relase'ler ile, uzun bir mücadelem oluyor. Tekeri yerine oturtuyotum, ancak, rotor, balatalarıma sürtüyor. Biraz sıkayım diyorum, diğer taraftakine sürtüyor. Hadi biraz gevşet.. Bu şekilde yaklaşık 10-15 dakikamı diskin sürtmeden durması için mandalla oynayarak harcıyorum. Bunun kolay bir yolu yok mu? Ya da ne kadar sıkmam gerektiğini gösteren pratik bir yol?

    Minik Soru: rotorları wd 40 ile temizlesem mi? :)
     
  2. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    75
    Seviye:
    Minik Sorunun Yanıtı : WD 40 ile rotorlarınızı temizlemeyin , yarardan çok zarar getirir.
    Disc ve Balatalar için özel üretilmiş spreyler mevcuttur (Sitedeki bisiklet firmalarını inceleyebilirsiniz)

    Quick Relase konusuna gelince , Disc'lerin ayarı ilk seferde iyi ve doğru yapıldıysa takıp çıkarma konusunda sorun çıkartmaması gerekir..

    Gereğinden fazla sıkmak zararlıdır , hafif sürtmeler normaldir , birde tekeri oturttuğunuz zaman iyi oturduğundan emin olun...

    Disc fren kullanan arkadaşlar daha detaylı bilgi vereceklerdir...
     
    Hasan Çağri ve VolkanÖzcan bunu beğendi.
  3. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Minik soruya büyük yanit, HAYIR :) WD-40 uctugunda arkasinda kalinti birakan, temizleyici-yaglayicidir. Diskimizde yag istemeyiz ;)

    Disk konusunda, tekerlegi tekrar takmadan önce her iki baltayi da birbirinden iyice acarak tekerlegi takar, QR'i kapatir ve fren kolunu 5-6 defa oldugu yerde pompalarsak o sürtmeler minimuma inecektir.
     
    Hasan Çağri ve VolkanÖzcan bunu beğendi.
  4. tollozdemir

    tollozdemir Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Ocak 2009
    Mesajlar:
    316
    Beğeniler:
    26
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Bugün zzyzx jantların üstündeki gereksiz çıkartmaları söküp artıkları temizlemek için tekerlekleri çıkartırken bende aynı sorunla karşılaştım. Arka tekerlek, mandalı açınca kolayca çıktı ama öne gelince işler değişti.
    Mandalı açtım, tekerleği çektim; tekerlek gelmedi. Ben de mandalın karşısındaki vidayı gevşetip çıkardım tekerleği.
    İşim bitince ve ben ön tekerleği takarken önce biraz fazla sıktım sanırım. Tekerleği çevirdim; bir tur döndü ve durdu. İkinci denememde daha başarılıydım. Ama hala için rahat değil.
    İdeal sıkıştırma nasıl olmalı? "Mandal kapatılmadan önce vida ne kadar sıkılmalı?" sorusuna yanıt verebilir miyiz? Yoksa göz kararı mı yapacağız?
    (Bu arada arka tekerleği çıkartırken kadroda, kulakçığın tam karşısındaki oyukta boya dökülmeleri olduğunu fark ettim. Bu normal mi?)
     
  5. Bozcan

    Bozcan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    31 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    723
    Beğeniler:
    1.100
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Mandaldaki gerilme mandalın kapalı konumuna tam 90 derece acı kala başlamalıdır. Yani gerilme başladığında mandal milin uzantısı şeklinde duz durmalıdır.
     
    d.berkay ve Hasan Çağri bunu beğendi.
  6. Önder Tarım

    Önder Tarım Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    3.400
    Beğeniler:
    1.906
    Şehir:
    Bologna / İtalya
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Ben de kendi yaptığımı söyleyim.Jantı oturttuktan sonra fren kolunu başkası sıkar.Mandalları sıkana kadar fren kolu o şekilde kalır.Şu an için bir sorunum yok.
     
    ErhanYılmaz bunu beğendi.
  7. Can Sonbay

    Can Sonbay Bisikletkolik

    Kayıt:
    13 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.184
    Beğeniler:
    344
    Şehir:
    Caddebostan, İstanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Büyük yanıta uzun itiraz :D ;
    Birincisi:
    Geçenlerde bisikletimin kadrosunu ve diğer parçalarını temizlemek için WD-40 kullandım.Ve zincirimi bonkör yağlamamdan sonra jantıma sıçrayan yağ kalıntılarını temizlemek içinde WD-40 ımdan yararlandım.Açıkçası jantlarım tertemiz oldu.Hem yağı kolay söktü hemde kayganlık yapmadı.:unsure:
    İkincisi:
    Bir kaç kişiye "Zincirimi WD-40 ile yağlayabilirmiyim?" dediğimde , " WD-40 yağ sökücüdür,zincirini kurutur,hatta zincirini temizlemekte bile kullanma!" dediler..

    Ben hem önce düşünerek,hemde deneyerek jantımda kullanabileceğim sonucuna vardım..
    Yanlış anlaşılmasın tabi bu tavsiye değildir.Kimse benim yüzümden disk frenlerinden veya canından olmasın. :D


    Sonuç olarak:
    WD-40 Yağlarmı? Kuruturmu?
     
  8. Bozcan

    Bozcan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    31 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    723
    Beğeniler:
    1.100
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    WD-40'ın asıl amacı suyu metal yuzeylerden uzaklastırarak korezyonu önlemektir. Ama içindeki bazı başka bileşenlerden dolayı tortu temizleyici ve yağlayıcı işlevi vardır. Yağlanmaması gereken yuzeylere kesinlikle kullanmayın. Deterjan veya balata temizleyicisi gibi calışmaz. Yüzeyde kalıntı bırakır ve bu kalıntı inanılmaz toz tutar. O yuzden kadro jant vs gibi ekipmanları temizlemekde de kullanmayın.

    Benim görüşüme göre bisiklette sadece yıkandıktan sonra paslanmasını istemediğiniz yuzeylere sıkılabilir. Gerisi için kullanıması cok iyi değil. Cok daha başarılı urunler var. Örneğin zincire ne temizlemek için ne de yağlamak için WD-40 sıkmaya gerek yok. Cunku işlevi yeterli değil. Onun yerine deterjan veya mazotla temizlik yapıp castrol chain wax gibi bir yağlayıcı ile yağlamak cok daha mantıklı.

    Sonuç, wd-40 diske sıkılmaz. Balata temizleme spreyi kullanın.