Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

QR yerine Thru axle? Kadro-Maşa uyumu?

Konu, 'Arşiv' kısmında Mustafa Kocabaş tarafından paylaşıldı.

  1. Mustafa Kocabaş

    Mustafa Kocabaş Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    20 Eylül 2011
    Mesajlar:
    520
    Beğeniler:
    338
    Şehir:
    Adana
    Seviye:
    Cx bisikletimin göbekleri QR mandal kullanıyor yol bisikletlerindeki gibi. Göbek değişimi ile thru axle kullanabilir miyim? Yoksa thru axle için kadro ve maşanın baştan bu sisteme göre mi tasarlanmış olması gerekir?

    Nedenini de söyleyim. Disk frenleri ayarlarken balataları diske yeterince yakınlaştıramıyorum. Oynama oluyor biraz o yüzden çok yakın değilken bile "ding, ding, ding" diye sürtmeye başlıyor. Bu sorunu arattığımda disk frenlerin thru axle istediğini öğrendim, yoksa böyle ding ding ses çıkarırmış.
    Yol fren kolları da az çekiyor kabloyu, böyle olunca istediğim fren gücünü elde edemiyorum.
     
  2. Murat Cömez

    Murat Cömez En yeni üye - Kayıt: Az önce

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    21 Nisan 2013
    Mesajlar:
    5.887
    Beğeniler:
    9.309
    Şehir:
    Giresun
    Adı:
    Murat Cömez
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Gecme akis ile QR akis üzerine cok konu var, aslinda forumda aramaniz yeterli olurdu ve googlede cok iyi yardimci olurdu. Ama konu yine ben ugrasmayim sizler nasil olursa yardimci olursunuz gibi olmus.

    Neyse sizin bisikletinize dediginiz akislar olmuyor, göbekle beraber masaninda degismesi gerekiyor ama sizin bisiklet icin gecme akisli masa yok malesef. Aynisi kadro icinde gecerlidir.

    Size frenayari icin QE olmaz thru axle olmasi gerekiyor diyen kiside sacmalamis, fren ayarinin mandala alakasi yoktur.
     
    Deniz bunu beğendi.
  3. Mustafa Kocabaş

    Mustafa Kocabaş Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    20 Eylül 2011
    Mesajlar:
    520
    Beğeniler:
    338
    Şehir:
    Adana
    Seviye:
    Haklısınız, konu açmadan önce aratmam gerekirdi. Valla normalde aratmadan konu açmam ama, ne olduysa bu sefer direk açtım. Çok spesifik bir soru olunca nasılsa sonuç çıkmaz diye düşündüm sanırım. Uyardığınız için teşekkür ederim.

    Konuya gelirsek, bunu yabancı bir makalede okumuştum, nereydi hatırlamıyorum. Bu ding ding ding diye gelen sesten kurtulamazsınız, disk fren için thru axle gerekir vs gibi şeyler yazılmıştı.
    Ben de kendi frenlerim ile defalarca ve saatlerce uğraşmama rağmen bu sesten kurtulamayınca öyle düşünmüştüm. Bu ihtimali eledik o zaman.
    Diğer bir ihtimal, bb5 teki balatalar arasındaki yayın çok gevşek(dandik) olması diye düşündüm. Balatalar yerlerinde emanet duruyorlar, sallanıyorlar, birbirlerine de tam paralel değiller.
    Sorunu bulamayınca yeni fren arayışına girdim ama yol için olan mekanik disk frenlerde pek seçenek yok. Kalitelileri de pahalı. TRP Spyre, Hy/Rd vs.
    Son çare hidrolik dönüştürücü alayım dedim, onu da bulamadım. TRP parabox var, galiba piyasadan kalkmış. Bunu bulabilsem çok güzel olurdu, ikinci el bir hidrolik fren seti takıverirdim.

    Böyle idare edeceğiz artık ne yapalım.
     
  4. Koray Yılmaz

    Koray Yılmaz Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    4 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    431
    Beğeniler:
    151
    Şehir:
    Bakırköy/İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Yeni konu acmayayim diyerek buradan soruyorum.
    15mm qr maşaya 9mm qr gobekli jant takmanin yolu var mı? Erdoganlar bisiklette adaptorler var ama neyi neye uyduruyor anlamadım. Gobek novatec 711

    Yardim lütfen....