Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

PushLoc ve Poploc

Konu, 'Süspansiyon' kısmında Emrah Pektaş tarafından paylaşıldı.

  1. Emrah Pektaş

    Emrah Pektaş Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    12 Mart 2009
    Mesajlar:
    487
    Beğeniler:
    361
    Şehir:
    Balıkesir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Rock Shox amortisörlerde kullanılan bu iki kilit mekanizması arasındaki fark nedir?Resimlerden gördüğüm kadarıyla poploc daha üst düzey amortisörlerde var ve kilitleme mandalının yanında çevrilme suretiyle çalışan ilave bir ayar mekanizması mevcut.
     
  2. reha genç

    reha genç Bisikletkolik

    Kayıt:
    2 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    1.326
    Beğeniler:
    994
    Şehir:
    istanbul/İçerenköy-U.Mumcu
    Seviye:
    Galiba birinde maşanın kilitli kalacağı durumlar ayarlanabiliyor,Diğerinde ise bu ayar mevcut değil maşa sürekli kilitli kalıyor.
     
    Emrah Pektaş bunu beğendi.
  3. Emrah Pektaş

    Emrah Pektaş Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    12 Mart 2009
    Mesajlar:
    487
    Beğeniler:
    361
    Şehir:
    Balıkesir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Sorunun cevabını net bilen yok galiba.Ben de daha kolay bir soru sorayım.:)

    Pushloc ve poploc arasındaki fark, poploc da aşağıdaki resimde görülen kilitleme mandalının yanındaki çevrilebilir mavi renkli kumandanın olması sanırım.Bu mavi renkli, çevrilebilir kumandanın fonksiyonu nedir?Flood Gate özelliğini gidondan kumanda etmemize yarıyor olabilir mi?
    [​IMG]
     
  4. Özgür Tunalı

    Özgür Tunalı Bisikletkolik

    Kayıt:
    26 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    1.220
    Beğeniler:
    716
    Şehir:
    Bahçelievler, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    ---Pushlockta lockout açık veya kapalı fonksiyonu var sadece.Üzerinde compresyon ayarı bulunmayıp sadece lock out bulunan maşalar için kullanılıyor.
    ---Poplockta o mavi ayar düğmesi yani maşanında üzerinde sağ bacakta bulunan compresyon düğmesini kontrolünü sağlıyor ve ayrıca lock out açık kapalı özelliği sağlıyor.
    ---Compresyon da üzerine yük bindiği zaman maşanın içindeki yağın bir bölümden diğer bölüme geçiş hızını ayarlamaya yarar.Çöküşte maşanın yayıyla beraber çalışarak yaya daha hassas ayar imkanı sağlar esasında. Bir nevi sertlik ayarı gibi düşünebiliriz.
     
    Hasan Oğuz, Emrah Pektaş ve sonEr´´ bunu beğendi.