@Yağız Gökmen böyle bir konu açılır ve içeriğine bişeyler konulursa tüm avrupa bu ağırlık derdini çok umursuyor denebilir demek ki. amerika'da- avrupa'da çelik-titanyum vb. malzemeden ömürlük bisiklet yapan ve bunları alanlar ve ulaşımın % 40'ını bisikletle yapan o kadar hollandalı - ki bunlar oraya has "commuter" dedikleri bisikletlerle ulaşımlarını sağlıyor- keriz. bizim bisiklet kültüründen bihaber, kulaktan dolma bilgiyle işin uzmanı kesilen, di2 almak için aç gezen insanımız daha iyi biliyor işi. süper.
ne bu sinir bir yeşil çay falan iç
bizlerden kilo derdi az demişsin bende diyorum ki 7821 konu var ise demek ki bizden fazla,he onlardaki bisiklet sayısı ile bizdekini kıyaslarsak ilgisiz kalırlar.artık kısıtlı bilgi dediğiniz şey ortadan kalktı yok öyle bir şey insanlar yabancı forumlara inceleme sitelere girip neyin ne olduğunu rahatça görebiliyor binlerce yorum yüzlerce editör incelemeleri mevcut boş atıp boş tutan varmı dolu di2 alınca en iyi bisikletçi olacağını sanan varmı,var bunu engeleyebilirmisin hayır aç gezer di2 sesi hoşuna gittiği için alır yargılayamayız
@mehmetsunu Size katılmakla birlikte,Peter Post doping yapmadığından emin değiliz. Ayrıca eskiden doping yapanları hafife almayın. Anabolik Streoidlerin tarihi 1930 lara dayanmaktadır, ayrıca kokain gibi maddelerde aşırı uyarıcı etki yapabilmektedir. 80 li yıllarda Rus ve Çİnlilerin dopinglerle kırdığı rekorların bazıları hala kırılabilmiş değildir ve kanıtlanabilmiş de değildir.Ama pedala basmak ve sürmek tabi ki 1-2 kg dan daha önemlidir.
Sporcular aşağı yukarı eşit şartlarda yarışıyorlar , yani klasikçiler kaslı geniş vücutlu,yokuşçuların hepsi yağsız ve zayıf vücuttan ibaretler. Kimse aman 1 kilo hafif bisiklet olsun avantaj elde edeyim diye düşünmez,çünkü nerdeyse tüm markalar ve takımlar istediği gram için ekipmana sahipler. Hafiflik ise karbonun esnemezlik ve dayanıklılığının yanında getirmiş olduğu bir artı ve herkesde kullanıyor.
bir önceki topladığım focus cayo
sora tiagra set, iki suluk, sele altı çanta, kalp sayacı, km vs hepsi üzerinde iken 9.4kg geliyordu.
bunları çıkarınca 8.5 civarındaydı, güzel bir grupset ile çok rahat 7,5kg ı görmesi de muhtemeldi.
@Erdal YILMAZ Yoo istediğin gibi kullanırsın muhtamelen 8.7 kg bir bisiklet de alsanız değişimi farketmezsiniz çünkü bu bahsedilen bisiklet-kullanıcı ilişkisi viraja yüksek süratle girmek, rekabette itişmek, ani fren ve sprint durumlarında anlaşılıyor. Benimde farketmemin sebebi çok büyük fark olması. 7 kg lik bisikletle hızlanmaya kokuyorum çünkü frenlemede arka tekerlek çok kolay kesiliyor yerden.
Benim merak ettigim sey şu harika işcilikli 9 10 kilo civarindaki celik kadrolu bisikletleri birakip deli gibi pahali olan 6 7 kilo ccivarindaki bisikletlere neden tum dunya gecti ve gecmenin sebebi sadece elde saticak yeni urunler olsun daha kolay ve ucuza frame uretip bunlari yeni olan iyidir mantigiyla kendi beynini donatmis olan topluma satalim dusuncesimiydi celik kadro ve karbon kadrolari uzun sure kullanan birisi duzgun bir sekilde cevap verebilir diye dusunuyorum
@mehmetsunu denklemden mümkün olmasa da doping olayını çıkartırsak, durumlar eşit diyemeyiz. Yarış içerisinde çok fazla değişken vardır, başlar başlamaz kaos olan ve herkesin atak yapmaya başladığı, arkadan rüzgar esen, güçlü takımlarla çok yüksek tempo yapılan bir yarışla diğerlerini bir tutamayız. Ayrıca bu bahsi yapılan Paris Roubaix tırmanış olmayan, düz ve ara ara da bozuk yollardan geçilen bir yarış olduğu için bisiklet kilosunun önemi görece az diyebiliriz. Geçen sene sonunda yanlış hatırlamıyorsam arkadan rüzgar esen bir yarışta 53 km/s mı ne ortalama hız çıkmıştı
8-9 arasını tıkladım,benim yol ,pedalsız 7.5 ,pedalla olur 7.8,
ama ruble onlu oldu 11-36 sistem ,uzun bacak sram x5 takıldı zincir değişti,teker 23 hacimden 25 hacime çekildi,bisiklet oldu 8.9,
10.8 kilodan sonra bu 8.9 bana uçak geldi,6.8 'e geçsem aney kafayı yeriz herhalde
bu arada gbs cihazı takmıyorum
Bisikletçi dostum performansı artı katkıda bulunacak bütün etmenlerin geçmiş yıllarda bir araya geldiği anlamına gelmez.Nerdeyse rekor ortalamaların yarısı bisikletin arkaik döneminde yaşanmış. Rüzgar yönü vesaire vesaire hep onlaramı denk gelmiş diye sorarlar. Öyle değil. Şu aero giyim bile (skinmi diyorlar böyle taytımsı formalar) günümüzdeki bisikletçilerin lehine. Doping zaten her dönem yiyilen bir nane. Koşulan yol ise yüzyıllık değişmeyen bir yol.
İnsanın içine bi kuşku düşüyor şimdi. firma ürün özelliklerine 8.5 kg dır diye not düşmüş. ama bende bi tartmam gerektiğine karar verdim. bakalım ne çıkacak?
doping yapanları bi daha sokmayacan yarışlara en büyük ceza budur,gitti contadorda ,
yüzde 90 'gider geriye adam kalmaz yahu ,arkadaş bende 218 km 'de bacaktan basacam iğne ile dopingi, babamda çıkar o zaman eğimleri.
Profesyonel yarışçılar kullandıkları bisikletler ile duygusal bir bağ kurar mı, yoksa sadece işlerini yapmalarını sağlayan bir araç olarak mı görürler bilemeyiz. Ancak hangi donanımı kullanırlarsa kullansınlar maliyeti kendilerinin değil, sponsorların karşıladığı ortada.
Bu durumda bisikletinin en ufak civatasına kadar para saymak zorunda olan, bunun için forumlar ile satıcılar arasında mekik dokuyan, indirim kovalayan bir kullanıcı ile pro yarışçıyı kıyaslamak ne derece isabetli olabilir ki.
Elbette bisikletin ağırlığındaki 1 kg değişimin ortalama amatör bir kullanıcı için etkisi pek azdır, lakin hastalık derecesine getirmedikçe bisikletin imkan çerçevesinde yükseltilmesinin kime ne zararı olabilir.