Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Problem ve çözüm: lastiğin janta dengeli oturtulamaması, lastik yalpalaması

Konu, 'Tekerlekler' kısmında BFOkuru tarafından paylaşıldı.

  1. BFOkuru

    BFOkuru Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.902
    Beğeniler:
    4.023
    Seviye:
    Merhaba forumdaşlar;

    Bisikletim Ghost Cross 1800, bisikletimde 19mm jant genişliğinde orijinal jantlar var. Orijinal lastikleri dişli yapılı daha çok taşlı topraklı hafif bozuk yollara daha uygun Schwalbe Smart Sam 700x40c idi. Oysa ben genelde asfalt üzerinde sürdüğüm ve bulunduğum ilçe ve ülkemiz şartlarında asfaltında çok iyi olmadığı sebeplerinden dolayı sırt kısmı düz ve belki kenarları biraz dişli bir lastik arayışına girmiştim.
    Yurtdışından bu tip malzemelerin daha ucuza gelmesinden dolayı evanscycles sitesinden Continental Travel Contact 700x35c lastik sipariş verdim. Bu lastiği de 4-5 gün önce bisikletime taktım.

    İki lastik arasındaki farkı alttaki resimden görebilirsiniz:
    [​IMG]

    Her iki lastik de patlama engelleyici sırt desteğine sahip ve her ikisinin de yanak kısımları yumuşak, ağırlıkları birbirine yakın.
    Continental lastiği taktıktan sonra özellikle ön lastiğin tam oturmadığını fark ettim. Jant düzgün olmasına rağmen lastik 15cm kadar alanda yalpalıyordu. İki kere söktüm yalpalayan yeri dışa doğru esnetip tekrar el pompası ile hava bastım. Yine düzelmedi. :(

    Forum üyelerinden Ferhat Köse ile daha önceden bir alışverişimiz olmuştu ve telefonlarımız birbirimizde vardı. Arayıp müsait olup olmadığını sordum. Müsait olduğunu söyleyince derdimi anlattım. Meğerse Continental lastiklerde bu tip sorunlar olabiliyormuş ama çözümü için de bir yöntemi varmış. Şimdi bana anlattığı yöntemi paylaşayım:

    - Benzinliğe gidiyorsunuz. (bana en kolayı öyle geliyor, gitmeyebilirsiniz de tabi ki)
    - Yalpalayan lastiğin havasını komple indiriyorsunuz.
    - Özellikle yalpalayan yere ve tercihen tüm lastiğin jantla birleşme yerini sıvı sabun sürülmüş bir bezle siliyorsunuz, kaygan bir zemin oluşturmanız gerekiyor.
    - Lastiğe 10PSI hava basıyorsunuz ve bu haldeyden 100-150 metre sürüyorsunuz. DİKKAT! Lastik yere yapışmayacak, jantın üstünde gitmeyeceksiniz ama ezik bir şekilde olacak.
    - Bu ufak gezintiden sonra pompaya tekrar gelip lastiğin istihap haddi olan üst sınıra yakın bir hava basıyorsunuz. Benim lastik 85 PSI en fazla basınç tavsiye edildiği için 75 PSI bastım.

    Ve sorun düzeldi. Teşekkürler Ferhat Köse.

    Umarım herkese faydası olur.

    Not: Eski halini ve düzeltirken video çekmedim, o yüzden örnek görsel koyamıyorum. Umarım anlaşılmıştır.
    Not2: Lastik genişliği nispeten dar olan lastiklerde daha fazla işe yarayan bir yöntem; sebebi de inik hava ile yürüdükten sonra dar lastiklere daha fazla basınçlı hava basabiliyor olmamız.
     
  2. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Halil tesekkurler.Bir duzeltme yapayim :) continental lastiklerde oluyor derken genelde bu tip yumusak lastiklerde raf omru sinirlarina gelmis yani cok beklemis lastikler ile fabrikadan uretim hatasi olarak cikmis ve bazi yerli firmalarin ucuz oldugundan alarak sifir bisikletlere taktigi lastiklerde cok rastlaniyor.ulkemizde de bu durum en cok salcano ustunde gelen continental lastiklerde goruluyor.Tabi birde ilk montaji yapan fabrikasyon veya kullanici hatalarindan kaynaklananlar var.ilk sifir lastik takiminda biraz daha dikkatli oturtmak gerekiyor.
     
    Barış TURAN, Max Torque ve BFOkuru bunu beğendi.
  3. BFOkuru

    BFOkuru Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.902
    Beğeniler:
    4.023
    Seviye:
    Ferhat bey,
    Tabi ki, eksik bilgi aktarmış olmayalım. Tekrardan ilgi ve alaka için teşekkürler.
     
    Ferhat Köse bunu beğendi.
  4. BFOkuru

    BFOkuru Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.902
    Beğeniler:
    4.023
    Seviye:
    Başka bir konuda yazılmış idi, burada da yazılması iyi olacak...
    Teşekkürler Gökhan...
     
    MehmetAliB. bunu beğendi.
  5. Melih Çolak

    Melih Çolak Cyclist ♥

    Kayıt:
    10 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    2.886
    Beğeniler:
    5.891
    Şehir:
    Kocaeli-Kartepe
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    konu hort :D
    yeni aldığım jant setinden sonra lastik oturmamaya başladı sibop kısmı ve çevresi giderken akort bozuk gibi yalpalıyor yazdığınız şeyleri uyguladım ama el pompası ile yine olmadı bende bıraktım duruyor öyle ne yapsam acaba ?
     
  6. BFOkuru

    BFOkuru Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.902
    Beğeniler:
    4.023
    Seviye:
    ilk başta tamamen lastik inikken yanakları sabunlu bezle iki tarafını bir tur dönün, düz engebesiz zeminde jant yere değmeyecek şekilde düşük hava ile 30m kadar sürün, benzinlik içinde yapabilirsiniz, ondan sonra lastikteki maximum havayı jant yanakları kurumadan basın. oturma sesi gelecektir.
     
    MTE bunu beğendi.
  7. Melih Çolak

    Melih Çolak Cyclist ♥

    Kayıt:
    10 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    2.886
    Beğeniler:
    5.891
    Şehir:
    Kocaeli-Kartepe
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    @halil ibrahim duran petrolde hava basmam için 9-10 km gitmem lazım bizim burda petrol yok el pompası ilede şişirene kadar zaman geçiyor bi şekil çözmem lazım çok sinir bozucu bi olay :uzgnm:
     
  8. BFOkuru

    BFOkuru Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.902
    Beğeniler:
    4.023
    Seviye:
    benzinliğe gidecek kadar hava basıp, orada havayı indirip benzinliğin lavabosundan sabun alıp halledebilirsiniz. ben öyle yapmıştım.
     
    MTE ve Melih Çolak bunu beğendi.
  9. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    @Melih Çolak Benzinliğe gitmeye üşenir veya orada sabun bulma sıkıntısı çekerseniz, sıvı sabunu parmakla lastiğin janta değdiği yere güzelce sürüp el pompasıyla şişirin. Not: sabunu sulandırmadan sürün kurumaması için. Lastik janta oturunca, ama binilemez derecede inikken tekere ağırlık vererek döndürün. Mesela seleye ağırlık verip bir tur ilerleyin. Çıt çıt oturma sesleri gelebilir bu aşamada. Sonra şişirmeye devam edin.

    Sonra tekeri yıkayıp kuru bezle silince lastik bir güzel temizlenip parlıyor. :)
     
  10. Melih Çolak

    Melih Çolak Cyclist ♥

    Kayıt:
    10 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    2.886
    Beğeniler:
    5.891
    Şehir:
    Kocaeli-Kartepe
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    @Serden Us dün neredeyse yarım şişe sıvı sabun gitti her türlü yöntemi denedim yazdıklarınızıda denedim gevur inadı gibi lastik oturmuyor hep aynı bölge oturmuyor söktüm lastiği bidaha taktım yine yok şimdi çıkıcam evden petrole bide orda denicem :)
     
  11. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    @Melih Çolak İnat etmiş o zaman. :D
    Lastikte yamukluk var mı o bölgede? Tam emin değilim ama belki sıcak su iş görebilir varsa. Hızlı şişirme iş görürse, madem benzinci uzak, büyük boy el pompalarını önerebilirim. Hızlı şişirme adına iş görüyorlar.
     
    Melih Çolak bunu beğendi.
  12. Zekeriya Çab

    Zekeriya Çab Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    29 Haziran 2014
    Mesajlar:
    996
    Beğeniler:
    1.425
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Lastiğin c şeklinde profiline sibop kısmı cı şeklinde iç lastik kalıyor bu yüzden oluyor bende. Genelde iç lastik 23 c lastik için 23-28 aralığı geniş iç lastiklerde oluyor.
    Sibobun dibindeki halkayı sökün, lastik inikken sibobu içeri bastırın c profilin içine girdiğinden emin olun cı şeklinde jantla lastik arasına iki taraftan sıkışmasın ve şişirin mutlaka iyi bir pompayla olması gerektiği değerde şişirin . Eğer yine çözülmez ise iç lastik sorunludur yenisi ile değiştirin hatta dış lastiktede Hatalı yada kopuk bir bölüm olabilir. Yamuk olan yeri dış lastikte işaretleyip söküp tam tersi noktaya takabilirsiniz.
     
    Melih Çolak bunu beğendi.
  13. Melih Çolak

    Melih Çolak Cyclist ♥

    Kayıt:
    10 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    2.886
    Beğeniler:
    5.891
    Şehir:
    Kocaeli-Kartepe
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    arka lastik oturdu sonunda ön lastiktede hafif bi sallantı var ön lastik için neler yapmadım neler bugün petrolde 10 dk uğraştım hep aynı yerden atma yapıyor güzelce oturtuyorum havayı basıyorum şişerken atma yapıyor iç lastik yeni daha slime dolgu var içinde bugünlük ara vericem 2 gündür ön lastik ile uğraşıyorum çok sıkıldım :)