Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Presta(iğne) sibop iç lastiğin sibopunun kırılması

Konu, 'Tekerlekler' kısmında F.Ertuğrul Aydın tarafından paylaşıldı.

  1. F.Ertuğrul Aydın

    F.Ertuğrul Aydın Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    21 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    601
    Beğeniler:
    95
    Şehir:
    SAKARYA
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    arkadaşlar durduk yere böyle bir sorun çıktı şimdi başıma 3. defa oluyor(2 ayda) pompayla dikkat ederek basıyorum ama olmuyor ya canı sıkılırmış gibi kopuyor yerinden çokda ucuz birşey değiller yani yada bulunabilir bir iç lastik türüde değil :( pompayımı değiştireyim yoksa tubeless jantlarımı deldireyim araba sibopu için :( jantlar xt bu arada :)
     
  2. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Öncelikle pompa değiştirecekseniz direk siboba geçirilen değil ufak hortumlu olanları seçerseniz daha iyi olacaktır.Mini pompaların biraz üst modelleirnde bu özellik mevcut link isterseniz atabilirim.

    Birde sibobun kontrasını sağlayan jantın üstünden takılan somun var o somunu çok sıkarsanız bu sorun ile karşılaşırsınız.O somun sibobu sıkmak için değil ilk takımda içine kaçmasını önlemek içindir fazla sıkmayın diyebilirim.Şimdiye kadar bu somunu çok sıkan kimi gördüysem aynı sorun ile karşılaştı.

    Pompa linkine gelince bizzat inceledim küçüklüğünün yanı sıra 140 psı hava basması ,ayrıca hortumlu olması ve hortumun ucundaki bir aparatı çekerek sibop cinsinin değiştirilmesi(diğer ucuz pompalardaki gibi kapağı açıp içindeki plastik kısımı yön değiştirmeye gerek kalmıyor 1 saniyelik bir işlem ile diğer siboba hazır hale geliyor) benim izlenimlerime göre çok kullanışlı bir pompa.

    http://www.deltabisiklet.com/?_Args=_ProductInfo,3696,OdesisMc
     
    F.Ertuğrul Aydın bunu beğendi.
  3. F.Ertuğrul Aydın

    F.Ertuğrul Aydın Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    21 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    601
    Beğeniler:
    95
    Şehir:
    SAKARYA
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
  4. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    O somunu gevşek tutun deneyin. olmadı benim gösterdiğim pompa tiplerinde 5-10 cm lik yumuşak bir hortum çıkıyor resimde gözükmesede.Bu hortum sayesinde siboba hiçbir zaman yük binmiyor.Sizin asıl sıkıntınız muhtemelen o somundan kaynaklı ama oldu da somunu gevşetmenize rağmen sorun devam ederse ilk iş iç lastik markanızı değiştirin ikinci işlem olarak pompanızı değiştirin.
     
    F.Ertuğrul Aydın bunu beğendi.
  5. alper 76

    alper 76 Bisikletkolik

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    5 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    1.317
    Beğeniler:
    1.137
    Şehir:
    mersin
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Aynı sorun bende de 1 kez oldu demek ki somunu fazla sıkmaktanmış.

    presta larda bir kar çeşit sibop uzunluğu var farkları nedir? bilen var mı? mesela 40mm-60mm gibi tipler uzunluk dışında ne değişiyor? Alırken tercih ne olmalı?
     
  6. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    ilk soruya ben cevap vermışim bunu da es geçmeyeyım :) o uzunluklar jant profıl yukseklıklerıne göre ayarlanmıştır.Mtb de ck fazla profıl olmaz 48 mm lık hemen hemen hepsıne uyar ama yol jantlarında profıl yukseklıklerı farklı farklıdır 48 mılımlık standart bır presta sıbop 40 mılım ve ustundekı profıllı jantlara takılamaz takılsa da sıbop ıcerıde kalır gözukmez.
     
    Cüneyt HOCAOĞLU bunu beğendi.
  7. alper 76

    alper 76 Bisikletkolik

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    5 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    1.317
    Beğeniler:
    1.137
    Şehir:
    mersin
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    @Ferhat Köse Evet... öğrenmiş olduk tam merlin den alacakken dikkatimi şekti bu mesele ve almadan sormak istedim.
    Sağolsun başka bir forumda bir arkadaşım cevapladı, yine de teşekkürler. Yol biiskletlerindeki farklı jant derinlikleri dikkatimi çekmişti ama aradaki bağlantıyı kuramamışım.