Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Press fit ortagöbek hakkında

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında emre önen tarafından paylaşıldı.

  1. emre önen

    emre önen Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2013
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    372
    Şehir:
    amasya
    Bisiklet:
    Motobecane
    Seviye:
    merhaba arkadaşlar

    fixed gear yapmak için aldığım eski bir motobecane yarış bisikletini sökerken orta göbeğin pressfit olduğunu fark ettim üzerinden çıkan orta göbeği kullanamayacağım çünkü tek dişli ayna kol kullanacağımdan zincir hattını tutturabilmek için daha kısa bir kare mile ihtiyacım var.
    sorun ise şu hangi standartta nasıl bir pressfit orta göbek satın almam gerektiğini bilemiyorum.
    kadromun orta göbek genişliği 67 mm iç çapı ise 34 mm olarak ölçtüm
    konu hakkında yardımlarınızı rica ederim
     
  2. emre önen

    emre önen Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2013
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    372
    Şehir:
    amasya
    Bisiklet:
    Motobecane
    Seviye:
    daha açıklayıcı olması açısından bir kaç resim ekledim

    [​IMG]

    üzerinden çıkan fag marka alman malı kare milli orta göbek

    [​IMG]
     
  3. Uğur Sabuncu

    Uğur Sabuncu Forum Demirbaşı

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    17 Aralık 2013
    Mesajlar:
    497
    Beğeniler:
    322
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Uğur Sabuncu
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Zaten standart olarak 34mm çapta , 68mm veya 73 mm ende oluyor ama daha kısa bir kare mile ihtiyacım var derken ?
     
  4. emre önen

    emre önen Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2013
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    372
    Şehir:
    amasya
    Bisiklet:
    Motobecane
    Seviye:
    merhaba
    göbeğin ortasındaki milden bahsediyorum kullanacağım aynakol kare göbekli bu yüzden kare milli bir göbeğe ihtiyaç duyuyorum
    şu an bendeki göbeğin mil boyu 120 mm civarında geliyor bana 103 mm olanından lazım.
    tadarik konusunda herhangi bir kaynak bulamadım maalesef
     
  5. Burçak Erbil

    Burçak Erbil Engineer | Framebuilder

    Kayıt:
    30 Eylül 2006
    Mesajlar:
    869
    Beğeniler:
    2.064
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Gerçekten ilginçmiş. Eski Herse, Singer Randonneur’lerdeki rulmanlı göbeklere benziyor.. Sizi biraz uğraştıracak gibi :(

    İlk bahsettiğiniz yöntem denenebilir; kartuş tipi rulmanlı bir göbek alıp dişerini işleyerek sıkı geçme yaptırmaya çalışabilirsiniz, ancak o sıkı geçme töleransını tutturmak kolay değil, aldığınız göbeğin çöp olma ihtimali fazla. Bu arada almayı düşündüğünüz göbek işinizi görmez; İngiliz göbek 34 çapı kurtarmaz, ancak İtalyan bir göbeğin dişlerini işleyerek düz 34 çap elde edebilirsiniz. Bunlara ek olarak, sadece tek taraftan sıkı geçme yeterli olmaz. Diğer tarafı desteklemediğinizde göbek kısa sürede gevşeyecek, belki kadroya da zarar verecektir.

    İkinci (ve bana daha kolay olarak uygulanabilir görünen) seçenek ise; bilyalı bir göbeğin sadece miline (ayrıca alacağınız) bir çift rulmanın iç çapında düz çaplar işleyip, iki taraftan rulmanları mil ile kadro arasına doğrudan çakmak olur. Rulmanın dış çapı 34, iç çapı da milin kurtaracağı bir çapta olmalı. Mil üzerinde de rulmanın içeri kaymasını engelleyecek kademeler bırakmak iyi olur. Rulmanlar tabii ki orjinalindeki gibi “sealed” olmalı. (Anladığım kadarıyla mühendislik bilginiz var, o yüzden böyle ayrıntılı yazıyorum ;) ) BUnda da milin çöp olma ihtimali var, o yüzden yedekli almak lazım.
     
  6. Murat Yavuz

    Murat Yavuz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    16 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    317
    Beğeniler:
    93
    Şehir:
    Bursa-Isparta
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
  7. Burçak Erbil

    Burçak Erbil Engineer | Framebuilder

    Kayıt:
    30 Eylül 2006
    Mesajlar:
    869
    Beğeniler:
    2.064
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Bu göbekler de bir seçenek olabilir ama dişsiz 34 çap’a bol gelebilirler. Velo Orange’ın benzer göbeği için şöyle bir inceleme var:
    http://tsaleh.blogspot.com.tr/2010/01/review-velo-orange-grand-cru-threadless.html
    Çap olarak 33.5-34.0 aralığında çalışacağı söyleniyor. Anladığım kadarıyla göbeğin en azından bir tarafında hafif bir havşa söz konusu, bu da iç çapı belirsiz olan bozuk dişlere her halükarda sıkıca oturmasını sağlıyor. Sizin kadroda boşluk yapabilir, ama araya aluminyum sac vs ile idareten bir yol bulabilirsiniz en kötü durumda.
     
  8. emre önen

    emre önen Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2013
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    372
    Şehir:
    amasya
    Bisiklet:
    Motobecane
    Seviye:
    merhaba Burçak

    ebay da satın aldığım göbeğin teknik resmini bulup incelediğimde sağ (aynakol) tarafındaki kapağında sökülebilir olduğunu gördüm ve göbek gelir gelmez sağ taraftaki kapağı sanayi tabiri ile biraz tık tık layarak çıkardım aşağı yukarı H7-m6 toleransına yakın bir tolerans ile işlenmiş sol taraftaki kapak zaten kaygan geçme olduğundan el ile rahatça girip çıkıyor.
    aslında İngiliz dişin üstünü çaptan 0,7 mm işleyince de dişlerin tamamı silinmemek kaydıyla 34 mm çapı kurtarıyor. ancak yarısı silinmiş dişlerin arasında kalan boşluklar tutunma yüzeyi azaltacağından dediğin gibi gevşeme problemleri olabilir bu yüzden revizyon işlemini orijinal kapaklara yapmayacağım.
    ayrıca orijinal kapaklar alüminyum olduğu için çelik bir göbek yuvası ile alüminyum kapaklara uygulanacak sıkı geçme işlemi daha yerine geçirirken bile kapakların üzerinde oluşacak deformasyon sonucu alüminyum bozulmalarına yol açacaktır.
    bunun yerine halihazırda iki kapak da sökülebilir olduğundan orijinal göbeği taklit etmek geldi aklıma.
    şöyleki orijinal göbek resimde görüldüğü üzere sert bir plastikten imal edilmiş (nylon-6 , nylon-66 tarzı belki de pom da olabilir) dolayısı ile sert ama gerektiği kadar esnek olan plastik orta yatak ile kaliteli bir sıkı geçme birlikteliği oluşturabiliyor.
    bu mekanik özellikleri gösterebilen hazır çaplar halinde satılan sarı renkli kestamit diye tabir edilen sert plastik malzemeler piyasa da mevcut (dişli imalatı , hafif makine parçası vs. gibi işlerde kullanılıyor) bu malzemeden bu kapakları sıfırdan imal ederek yerine sıkı geçirmeyi düşünüyorum. yeni imal edeceğim kapakların orta yatağa geçecek dış çaplarını orijinal göbeğin dış çapını mikrometre ile ölçerek işleyeceğim. dolayısı ile işlerken hata bile yapsam kapakların yenisini imal etmek elimde yada sıkılığını beğenmesem bile yeniden imal edebilirim. Birde işin güzel yanı göbeğin iki kapağı da çıkarılabilir olduğundan çöp olma ihtimali yok.
    senin de dediğin gibi her iki tarafın da sıkı geçme olarak imal edilmesi gerekiyor gevşememesi için.
    orijinal fag marka göbeğinde kartuş tipi olduğunu söylemeyi unutmuşum bu arada resimde pek anlaşılmıyor şimdi farkına vardım ama tek farkı ayna kol tarafının sabit olması
    hazır kartuş bir göbeği bu şekilde revizyon etmek sanki rulman ve miller ile uğraşmaktan daha kolay gibi geliyor.
    bu arada göbeği orta yatağa özel aparat yaparak mengene de geçireceğim kapaklara dıştan vurmak zarar verecektir.

    göbeğe ait teknik resim

    [​IMG]
     
  9. Murat Yavuz

    Murat Yavuz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    16 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    317
    Beğeniler:
    93
    Şehir:
    Bursa-Isparta
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Yeni bi kapak imal edebiliyorsanız bunu sıkı geçmenin yanında yapılan parçalara diş çekerek birbirini sıktırmasını sağlayabilirsiniz. Bi taraftan çektirerek daha stabil olacaktır.
     
  10. emre önen

    emre önen Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2013
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    372
    Şehir:
    amasya
    Bisiklet:
    Motobecane
    Seviye:
    biraz daha açıklayabilir misiniz?
     
  11. emre önen

    emre önen Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2013
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    372
    Şehir:
    amasya
    Bisiklet:
    Motobecane
    Seviye:
    biraz daha açıklayabilir misiniz?
     
  12. Murat Yavuz

    Murat Yavuz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    16 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    317
    Beğeniler:
    93
    Şehir:
    Bursa-Isparta
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    [​IMG]

    gibi?
     
  13. emre önen

    emre önen Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2013
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    372
    Şehir:
    amasya
    Bisiklet:
    Motobecane
    Seviye:
    merhaba Murat Bey
    aslında söylediğiniz çok güzel bir çözüm ancak göbek çapı 34 mm olduğu için maalesef kılavuz çekecek et kalınlığı kalmıyor daha büyük çaplı orta yatağa sahip bir kadroda çok iyi bir çözüm olurdu aşağıda ki teknik resimde bunu görebilirsiniz.
    bir de aldığım göbeğin kapaklarının sökülmüş halinin resmini de ekledim.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  14. Murat Yavuz

    Murat Yavuz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    16 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    317
    Beğeniler:
    93
    Şehir:
    Bursa-Isparta
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    dış çapı daha ufak bir rulman kullansanız? olmadı çizeyim ben bi.
     
  15. emre önen

    emre önen Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2013
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    372
    Şehir:
    amasya
    Bisiklet:
    Motobecane
    Seviye:
    o zaman olur elbette ama elimdeki halihazırda satın aldığım (resimde görülen) orta yatağı kullanmak istediğimden bu tasarımı yaptım.
    ama düşündüğüm gibi olmazsa dediğiniz gibi rulmanların daha ufak çaplısını bulup ona göre vidalı birbirini çektiren bir sistem de yapabilirim.
    şimdilik böyle bir deneyelim bakalım neler olacak.
    ilginiz için çok teşekkür ederim.
     
  16. emre önen

    emre önen Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2013
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    372
    Şehir:
    amasya
    Bisiklet:
    Motobecane
    Seviye:
    kapaklar için alternatif bir tasarım düşündüm
    bu yöntemle kapakları kaygan geçme toleransı ile (boşluksuz olmadı kaydıyla) orta yatak yuvasına alıştırıp karşılıklı kapakların arasına yerleştirilmiş Ø12mm bir mil üzerine açılımış m6 klavuzlar sayesinde birbirine bağlantısını sağlayabilirim
    bu sayede gevşeme derdim olmayacaktır sanıyorum.

    bir resim ekledim anlaşılması için

    [​IMG]
     
    Yusuf !!WOW!! bunu beğendi.
  17. emre önen

    emre önen Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2013
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    372
    Şehir:
    amasya
    Bisiklet:
    Motobecane
    Seviye:
    icraat zamanı

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    oldukça sağlam bir revizyon oldu bunun dışında tamiri artık daha kolay yapılabilir. içerdeki kaset göbeği değiştirmek için cıvataları söküp kapakları çıkarmak yeterli.
     
    Yusuf !!WOW!!, aydin ozturk ve Nomad bunu beğendi.
  18. Uğur Sabuncu

    Uğur Sabuncu Forum Demirbaşı

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    17 Aralık 2013
    Mesajlar:
    497
    Beğeniler:
    322
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Uğur Sabuncu
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Shimano görmesin bunu patentini al :) Hollowtech III (Temsili)
     
    Yusuf !!WOW!! ve emre önen bunu beğendi.
  19. Orhan57

    Orhan57 Aktif Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    29 Aralık 2014
    Mesajlar:
    170
    Beğeniler:
    177
    Şehir:
    Konya ve istanbul
    Adı:
    Orhan Yıldırım
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Ah şu cnc imkanları....
    kağıtlarda çok hayal bekliyor.
    müthiş olmuş Tebrikler.
     
    Yusuf !!WOW!! ve emre önen bunu beğendi.
  20. aydin ozturk

    aydin ozturk Yeni Üye

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    17 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    30
    Beğeniler:
    16
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Merhaba emre bey benimde pek aynı olmasa da benzer bir sorunum var.
    peugeot marka bisikletimin orta göbeği fag marka dediğiniz gibi sert plastikten orta göbek yatağı. bu parçayı sökmek için bisikletçiye gittiğimde buna uygun parçalar elimde yok bu sistemler çok eski dedi. bende ölçülerini alıp sökmek için anahtar çizdim ve lazer kesimde kestirdim sol tarafı yaptırdığın anahtar ile söke bildim ancak sağ taraf (ayna kolun olduğu tarafı) sökemedim.

    size sorum siz nasıl başardınız? içi kirden ve pastan dolayı sıkışmış mıdır yoksa başka bir işlem mi yapmam gerekiyor.