Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Pist Bisikleti Yarışlarında Neden Fixed Gear Kullanılır

Konu, 'Single Speed ve Fixed Gear Bisikletler' kısmında Ali K. tarafından paylaşıldı.

  1. Ali K.

    Ali K. Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    25
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    bunu merak ediyorum teker pedalı ittirdiği için pedala daha rahatmı basılıyor ve daha rahatmı hızlanıyor?yada fixed gear belli bir tempo tutnca teker pedalı ittirdiği için yorulmadanmı gidiliyor?fixedgear kullanmalarının sebebi nedir neden normal bisiklet mekanizması kullanmıyorlar?
     
  2. tolgahansaygili

    tolgahansaygili Üye

    Kayıt:
    22 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    69
    Beğeniler:
    20
    Şehir:
    Adana
    Seviye:
    vitessiz bisiklet kullandım ama ne bilim düz yerde sıkıntı olmuyor ama bunları engebeli yokuşlu yerlerde kullanmak sıkıntı doğuruyor... sağ pedala basıldığında sol pedali aşağıya bisiklet indiriyor bence ordan ufak bir enerji kazanılıyor olabilir. ve de görünüşleri güzel eski zaman kadrosu var yapasım da gelmiyor değil yani... :):bilmiom:
     
  3. Alperen ERTEN

    Alperen ERTEN Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Eylül 2010
    Mesajlar:
    854
    Beğeniler:
    270
    Şehir:
    Fethiye
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Vitese gerek duymuyorlar. Son hıza ulaşıp o hızda yarışı bitiriyorlar. Boşuna ağırlik.
     
  4. Hikmet Ataman

    Hikmet Ataman Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Mart 2005
    Mesajlar:
    389
    Beğeniler:
    30
    Şehir:
    Lüleburgaz
    Seviye:
    Benim izlediğim bazı videolarda pist bisikletçilerinin yavaşlamaya ihtiyacı olduğunu gördüm, stratejik olarak. Fren kullanmak yerine fixed kullanmak daha hafif ve aerodinamik.

    Ayrıca sanıyorum şöyle düşünmek lazım, fixed daha basit bir yapı, içinde rublede olduğu gibi tırnaklar yaylar falan yok.. Neden freewheel kullansınlar ki..

    Bence seçim yaparken şu şekilde ilerlenmeli,

    Fixed > Single Speed > Vitesli (basitten komplekse doğru)

    Fixed en iyi demiyorum yalnış anlaşılmasın :). İçinde bulunduğumuz şartlara göre, fixed uygun değilse, single speed, o da uygun değilse vitesli diye düşünüyorum.

    Tabi ki en önemli faktör keyif :D
     
    İslam Gölge ve ihtiyar bunu beğendi.
  5. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:

    Rahatlığından kesinlikle değil. Fixed gear'ın kullanılmasındaki ana sebep bu velodrom yarışlarının birincil amacının stratejiden önce güce dayalı bir spor olmasındandır. Yani bu gibi velodromlarda sıralama önce güç sonra strateji şeklindedir. Bu sebeple vites sisteminin, frenlerin olmadığı gibi geriye sadece sizin bir parçanız gibi olan her şey pedal ve sabit dişli ile arka tekerinize bağlıdır. Ne kadar güç o kadar pedal, ne kadar pedal o kadar yol da diyebiliriz.

    Tabi yine her şey bundan da ibaret değil bununda altını çizmek gerek. Örneğin Keirin Racer yarışlarından bahsetmek gerekirse 8 tur olarak düzenlenir, ilk 6 tur yanılmıyorsam 45-50 km gibi tempolu bir kullanımla geçtiği gibi son turlara doğru bu tempolu sürüş artarak devam eder ve son sprint kısmında ortalama olarak 70 km/s 'e kadar çıkılır. Yani demek istediğim bu yarışlardaki amaç dediğim gibi tamamen tempolu bir yarış döngüsüne sahip güç ve sonrasında her yarışta olduğu gibi stratejiye dayalıdır.

    Bu arada Keirin yarışlarının bir özelliğide NJS sertifikası almış komponentlerin kullanımı kapsayan bir kuralı da beraberinde getirir. Yani NJS sertifika onayı almamış bir gidon, kadro ya da her hangi en ufak bir malzemeli bir bisikleti fixed gear, track bir bisiklet olsa dahi kullanamazsınız. Bu da aslında yine neden fixed gear bir bisikletin pistlerde kullanıldığına iyi ve 2., 3. olasılık olarak gösterilebilir. Kısaca güçlü bir bisikletçi dışında en az bisikletçisi kadar güçlü sağlam ve sorun çıkartmayacak bisikletlere ihtiyaç duyulmasındandır. Bunu da sadece bir kelime ile özetlemek gerekirse sanırım "Basit mükemmeldir." demek en doğrusu olacaktır.:in:
     
  6. Osman Dogan

    Osman Dogan Yeni Üye

    Kayıt:
    17 Haziran 2012
    Mesajlar:
    24
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Fixedgearda teker pedalı ittirdiği için aynı vites oranında pedala freewheel'e göre daha kolaymı basılır? daha az güç ve kondisyonmu harcanır? hiç fixed gear kullanmadımda
     
  7. Ahmet Turan BABACAN

    Ahmet Turan BABACAN Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Ocak 2008
    Mesajlar:
    328
    Beğeniler:
    244
    Şehir:
    Denizli
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Ben de hiç fixed gear kullanmadım ama, tahminim free wheel sistemindeki tırnak ve dişli yapısı arka tekerinizi %100 zemine bağlamıyor. Ve bu sistemde milimetrik de olsa boşluklar ve kayıplar var. Freewheelde Pedala ilk basışımızda bunu anlayabiliyoruz.Hele pist yarışçılarının sprinte kalktıkları anı düşünün, o anda freewheel'in dağılması nelere yol açar. Doğukan'ın dediği gibi basit mükemmel. Ve kemik gibi sağlam bir yapı. Sporcular niye riske girsinki. Eminim freewheel de keşfedildiği yıllarda yarışçılara denetilmiştir. Ama aynı performansı vermemiştir. Ha bir de freewheel kullanırsanız ayrıca bisiklete fren ilave etmek zorunda kalacaksınız.
     
    ihtiyar ve Raven_35 bunu beğendi.
  8. Serkan.Ç.

    Serkan.Ç. Team Sky

    Kayıt:
    14 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    935
    Beğeniler:
    783
    Şehir:
    Cennet
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    o tarz yarışlarda belli bir hızınızı korumanız gerekir ve etaplar kısa sürdüğü için vites değiştirmesine olanak vermez ve gereksiz olarak görülür
     
    ogunseyrek ve Raven_35 bunu beğendi.
  9. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:


    Küçük bir ek;
    işin bir de emniyet tarafı var. Fren kollarının takılması, kaza anında daha büyük sakatlanmalara yol açabilir.
    Aynı bisikleti "stayer" yarışında kullanmak isterseniz, sadece gidonu gevşetip döndürmeniz yeterli olur. Fren kabloları daha büyük engeldir böyle çabuk bir değişime. Fren yerine sabit dişli!
     
    Doğukan Aksu ve Raven_35 bunu beğendi.
  10. Alper Gencan

    Alper Gencan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Şubat 2013
    Mesajlar:
    291
    Beğeniler:
    164
    Şehir:
    Adana
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    yüksek hızdaki yarışlarda fren olmamasının bir diğer sebebi de herhangi bir ani frenleme yapılamadığı için bisikletliler birbirlerini daha güvenli bir şekilde takip edebiliyor. Böylece önümdeki bisikletli aniden duracak kaygısı yaşamıyorsunuz. İngilterede halka açık olan veledromlar da halen fren olan bisiklet kullanmak yasaktır. Haftanın sadece belli günleri klüp takımları fren i olan bisiklet kullanabilir. Diğer günlerde kimse freni olan bisikletle oraya giremez. Böylelikle acemice yapılan frenlemelerin yavaşlamaların önüne geçilmiş olur.Sanılanın aksine aslında sebep güvenliktir.
     
    Cem cm bunu beğendi.
  11. burak koçak

    burak koçak Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    316
    Beğeniler:
    130
    Şehir:
    istanbul - ayvalık
    Seviye:
    aslında njs sadece japon bisiklet sanayisini güçlendirmek için japonlar tarafından uydurulmuş bişey. İlk zamanlarda sadece japon üreticilere njs sertifikası veriliyordu, dolayısıyla yalnızca japon ürünleri kullanılmış oluyordu, bu da komponent/kadro üreticilerine daha fazla para kazandırıyordu. yerli malı yurdun malı herkes njs kullanmalı gibi..
     
  12. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:

    Bu konuda sana katılıyorum, tamamen kendi iç pazarı ve üreticisini korumak adına çıkartılmış bir şey ama yine de diğer komponentler baz alındığında ciddi sağlamlık farklarının olduğunu da söylemek lazım, sonuçta NJS kriterlerinde birinci önceliğin sağlamlık olduğu kadar hafifliğinde bir o kadar önemi yok(tu.)