Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

photoshop türkçe kullanım klavuzu

Konu, 'Serbest Kürsü' kısmında kurmedia tarafından paylaşıldı.

  1. kurmedia

    kurmedia Aktif Üye

    Kayıt:
    22 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    103
    Beğeniler:
    144
    Şehir:
    eskişehir
    Seviye:
    merhaba arkadaşlar,lazım olur diye düşündüm: ;)

    Powered by REVENGEHIYAROGLU
    Photoshop Kullanma Klavuzu..
    SEÇİM ARACI ve ÖZELLİKLERİ
    Marquee Tool’un (seçim aracı) kısa yok tuşu M.Bu işlevi büyük aracımız,Dijital grafik
    işleme programlarıyla birlikte doğmuştur.Gerçek hayatta,tablo yaparken,desen çizerken
    bu gibi araca hiçbir şekilde ihtiyaç duymamaktayız.İşlevi çok basit.belirli bir bölgeyi
    işaretlemenizi ve işaretli olduğu sürece hangi işlemi yaparsınız yapın bu sadece bu
    bölgeye etki etmesini sağlamaktadır.Resim sanatıyla uğraşanlar özel püskürtme yöntemi
    ile çalışmayı duymuşlardır.Bu çalışmada bazı bölgeler kağıt ile kapatılır ve sadece açım
    olan bölgelere püsküren boyanın eskimesini sağlanır veya yağlı boya tablolarda çalışırken
    paftamızın 4 kenarının en dışına sökülebilecek şekilde 2-3 cm’lik çerçeve yapıştırılır.Tablo
    üzerine son fırçe darbesi konulduktan ve eser dinlendirildikten sonra bu yapıştırılan kağıt
    sökülür ve altında boyanmayan alan temiz bir şekilde görülür.Be kenarlara da paspartü
    denir. Gördüğünüz gibi geröek hayatta bir veya iki işlemde böyle bir araca ihtiyaç
    duymaktayız.Lakin bu araç Photoshop’un en can alıcı özelliklerinden biridir.Kısa bir
    giriştem sonra aracımızı açıklayalım.
    1.Rectangular Marquee Tool: Dikdörtgensel seçim aracı
    2.Elliptical Marquee Tool:Eliptik seçim aracı
    3.Single Row Marquee Tool:Tek piksellik satır seçim aracı.
    4.Single Column Marquee Tool:Tek piksellik sütun seçim aracı
    5.Crop Tool:Kes çıkar aracı
    Rectangular Marquee Tool:Aracımızı seçtikten sonra resmimizin üzerine geliyoruz ve
    faremzin sol tuşuna basılı tutuyoruz,bu andan itibaren faremizin yerini değiştirerek(sol
    fare tuşumuz hala basılı) seçim alanımızın diğer sınır köşesini belirliyoruz.Faremizin sol
    tuşunu bıraktığımızda bir kutu çizdiğimizi ve bu kutunun kenarlarının seçim alanı
    olduğunu belirtici hareketli aktif bir çerçeve oldupunu görüyoruz.Tüm Photoshop seçim
    elemanlarında olduğı gibi bu kapalı şeklimizin iç bölgesi işaretlenmniş ve işlemlerimizin
    etki edeceği alandır.Dış bölgesine ise hiçbir şekilde bir işlem uygulamamız mümkün
    değildir.
    Elliptical Marquee Tool:Çalışma mantığı aynı “Rectangular Marquee Tool” gibidir.Ancak
    yarattığı seçim alanı elipsel bir alan olur.
    Single Row Marquee Tool:Çalışma mantığı ilk iki seçim biçiminden farklı olarak bu araç
    farenizin sol tuşuna tek tıklama ve bırakma yöntemi ile çalışır.Tuşa basıp sürüklemeniz
    sadece seçim alanının yerinin ince ayarını yapmanızı sağlayacaktır şeklinde düşünmek
    yanlış olmayacaktır.Tıklıyorsunuz ve tuşu bıraktığınızda dokunduğunuz tek pikselin
    bulunduğu satır komple boydan boya seçecektir.Bu özellik bize web grafikleri veya hassas
    çizimler yapmamız gerektiği zamanlarda tek satır seçmemizi sağlayacaktır.Bu yardımcı
    Photoshop’a özgü bir elemandır.
    Single Column Marguee Tool:Çalışma mantığı “Single Row MargueeTool” ile
    aynıdır.Tek tıklama sistemiyle çalışır ancak bu sefer satır yerine tek piksellik bir sütunu
    komple seçer.Bu yardımcı Photoshop2a özgü bir elemandır.
    Crop Tool:”Rectangular Marguee Tool “ mantığı ile bir dikdörtgensel bölge çizilir.Çizimin
    hemen ardından seçili alanın köşelerinde ve kenarlarında birer tane kutucuk oluşması
    dikkatinizi çekecektir.Köşelerdeki kutular ile seçim alanının yatayla yaptığı açı saat
    yönünde veya saat yönünün tersine değiştirilebilir.Kenarlardaki kutucuklarla ise kutunun
    boyutu değiştirilebilir.Minik kutunun üzerine geldiğinizde fare imlecinin değiştiğini
    farkedeceksiniz.Tıkla ve imlecin yerini değiştir yöntemi ile değişiklik yapıldğını
    farkedeceksiniz.Ancak bu araçta daha önceden karşılaşmadığımız bir eleman çıktı
    karşımıza.Çizdiğiniz dikdörtgensel bölgenin merkezine dikkatlice baktığınızda bir simge
    görürsünüz.Bu merkez nokta Photoshop’ta bir çok araçta belirecektir.Amacı bölgenin
    merkezini size belirtmektir.Bu noktanın üzerine gelip tıkladığınızda ve onu başka bir yere
    taşınığınızda çizdiğiniz cismin ağırlık merkezini taşımış olrsunuz ve yapacağınız açı
    değişiklikleri merkez bu nokta olmak üzere cisimlere etki edecekti
    SEÇİM ARAÇLARI NEREDE İŞİME YARAR
    Web sitenizde basit bir tuş oluşturmaktan tutun siyah-beyaz fotoğrafları renklendirmeye
    ,yeni şekiller tasarlamaya kadar pek çok alanda işimize yarayacaktır.
    Seçim aracımızla dikdörtgen seçim yaptık.peki ya kare veya daire eni boyuna eşit
    şekillerde seçimler nasıl yapabilirsiniz?İşte bu noktada seçim aracımıza “Marquee Tool”a
    ait option penceresini incelememiz gerekiyor.”Window” menüsünden “show options”
    seçeneğini seçerek ayarlar penceresini görüntüleyebilirsiniz.Standart bir Photoshop 5
    veya 5.5’de ayarlar penceresi “Navigator” penceresinin arkasındadır.”Navigator”
    penceresi çiziminize yaklaşmak”Zoom in”, uzaklaşmak “Zoom out” veya çizim üzerinde
    gezinmek “Pan” amacıyla kullanılan birimdir.Araç çubuğumuzdan Dikdörtgensel Seçim
    aracımızı “Rectangular Marquee Tool” seçiyoruz ve karşımıza gelen ayarlar “Option”
    penceresini incelemeye başlıyoruz.
    Feather:Sözlük anlamı “kuş tüyü”’dür.Hangi nedenden dolayı bu araca kuş tüyü
    denmesinin nedenine gelince;saçlarımıza bakın veya bir kuş tüyüne...Tüy köklerinin veya
    saç köklerinin gövdeye bağlandığı bölgede yoğunluk çok fazladır ancak uçlara gidildikçe
    seyrekleşir.İşte bu yoğunluk farklılığını andırdığı için bu araca “Feather”
    denmiştir.Girdiğimiz değer en fazla yoğun nokta ile en az yoğun nokta arasındaki piksel
    sayısıdır.
    Style:Seçim aracımızın seçim mekanizmasını değiştiren özelliktir.Üç farklı çeşidi vardır.
    1-Normal:Sıradan seçim tarzı.Şu ana kadar hep bu yöntemi kullandık
    2-Constrained Aspect Ratio:Bu seçenekte sizden iki değer girmeniz istenir.Birinci
    değer genişlik(width). İkinci değer ise yüksekliktir(height).Ancak bu bir ölçü birimi değil
    orandır.Örneğin 100x100 şeklindeki bir kutunun oranı 100/100’den (width/height) 1’dir
    veya 800x600’lük bir grafiğin oranı 800/600’den 1.333333333333333
    şeklindedir.Yapacağınız seçimin yüksekliğinin genişliğine oranını buradan
    belirleyebilirsiniz.
    3-Fixed Size:Bu seçenekte de sizden iki değer girmeniz istenir.Ancak bu değerler bu
    defa oran değil boyuttur.Örneğin 100x100 boyutlarında bir kutu çizmek istiyorsanız eğer
    bu değerler width=100, height=100 şeklinde girmeniz gerekmektedir.Değerleri arzu
    ettiğiniz gibi ayarladıktan sonra çizim ekranınıza farenizin sol tuşu ile tek tık yapmanız
    yeterlidir.Tıkladığınız piksel seçim kutunuzun sol üst köşesi olacak şekilde
    yerleştirilecektir.Ancak siz 100x100’lük seçme kutunuzu çizim bölgenizin sağ sınırına 80
    piksel ve alt sınırına örneğin 90 piksel kala olacak şekilde tıkladıysanız Photoshop
    imlecinizin nerde olduğuna bakmaksızın seçim bitiştirilecektir.Lütfen uygulama yapın ve 5
    uzun cümlenin aslında ne kadar basit bir olayı anlattığına şahit olun.
    ELİPTİK SEÇİM ARACI ve ÖZELLİKLERİ
    Dikdörtgensel seçim aracından farklı olarak Anti-aliasing isimli bir özelliğe rastlıyoruz.Bu
    özellik nedir inceleyelim.
    Anti-Aliasing Kavramı:Bilgisayar tarihinde 16 renkten 256 renge geçiş ile doğmuş bir
    özelliktir.Tek piksellik çizgiler bir açı kazandığında veya bir eğride oluşan rahatsız edici
    çıkıntıların çizgi renginden daha açık bir renk ile yumuşatılması ve boşlukların zemin
    rengindendaha koyu bir renkle doldurulmasıdır.Anack bu işlem mm bazında yapıldığı için,
    çok yakınlaştırılmadıkça (zoom in)farkedilmez .
    PEKİ AMA NE İŞİME YARAYACAK
    Yıllar önce 16 renkli grafik kartlarımız ile çizim yaparken koyduğumuz her piksel
    önemliydi.Anti-aliasing diye bir özellik yoktu.Özellikle 2 renkli modlarda çalışma yapanlar
    bilirler.Gerçektende çok hoş grafiklere rastlayabiliyorduk maksimum 2 renk
    kullanılmasına rağmen Uzun yıllar geçti ve kullanılabilir renk sayımız arttı.
    Ancak tasarımcılar bu zamanları unutmayarak nostalji amacıyla şu an tüm dünyada
    “piksel design” diye adlandırılan piksel tasarım sistemini tekrar yaygınlaştırdılar.Bu
    tasarım şu an yazımız konusu olmaması nedeniyle açıklanmayacaktır.Size vereceğim
    birkaç linki inceleyerek piksel tasarım örneklerini görebilirsiniz.
    http://www.k10k.net , http://www.turkcell.com.tr , http://www.dexign.net .Bu nostalji
    modasının dışında birde cep telefonlarının ekranlarındaki logolar ile gündeme geldi.Bu
    logolar 2 renkli olmaları ve piksel tasarım tarzı ile olmaları nedeniyle anti-aliasing
    kullanılmaksızın çizilmektedir.
    EKSTRA SEÇİM ELEMANLARI
    Shift Tuşu:Herhangi bir seçim aracı ile bir seçim yaptığınızı varsayalımBu seçili alana
    yeni bir seçim alanı EKLEMEK için Shift Tuşu ile ikinci seçim işlemini yapın
    CTRL Tuşu:Herhengi bir bölge sçili iken CTRL tuşuna basılı tuttuğumuzda fare
    imlecimizin değiştiğini farkedeceksiniz.Eğer bu halde seçili alanın iç bölgesine tıklayıp
    sürüklerseniz o bölgeyi kesmiş ve taşımış olursunuz,eğer seçili alanın dışında tıklayıp
    sürüklerseniz cismi kesmeden tüm katmanı komple taşımış olursunuz.Kısaca özetlememiz
    gerekirse CTRL tuşu TAŞIMA işlemlerinde kullanılmaktadır.
    ALT Tuşu:Bu tuş SHIFT TUŞU ile ters işlevlere sahiptir.SHIFT ekleme ALT ise çıkarma
    işlemi işlemi yapar.Örneğimizde bir dikdörtgenden bir elips çıkartılmış ve içi
    boyanmıştır.Dikkat edilmesi gereken tek husu bahsettiğimiz”ALT tuşu klavyenin sol
    tarafında bulunandır.Kesinlikle ALT Gr ile karıştırılmamalıdır.
    PSD FORMATINI KULLANARAK SEÇİLİ ALAN BİLGİSİNİ SAKLAYABİLİR MİYİM?
    Evet bu mümkün.Seçimi yaptıktan sonra “select” menüsünden “save selection”
    seçeneğinizi seçin.Böylece PSD dosyanızın içine seçili alan bilgisi de eklenecektir ve
    dökümanı bir sonraki yükleyişinizde “select” menüzünden “load selection” seçeneği ile
    geri çağırmanız mümkün olacaktır.
    MENÜLER ve ARAÇLAR
    1.Effects:Text Tool ile yarattığınız yazılara,şeffaf katmanlardaki objelere ve renk
    değerine sahip seçim alanlarına (selection) uygulanabilir.Genellikle yazılara gölge verme,
    neon ışığı tarzı parlamalar ekleme gibi amaçlar için kullanılır.
    2.Filters:Şeffaf katmanlardaki objelere , şeffaf olmayan katmanlara. Seçim alanlarına
    uygulanır.Tek uygulanamadığı birim render edilmemiş textler yani metinlerdir.En geniş
    efekt seçeneği bu türde mevcuttur.Eserlerinizi sulu boyaya, pastel boya çalışmasına
    dönüştürmekten tutun da, eski fotğraf görüntüsü haline getirmeye, bulanıklığını
    değiştirmeye kadar birçok görsel geliştirme burada mevcuttur.
    3.Color Effects(Adjust):Render edilmemiş textler hariç her türlü seçenekle birlikte
    çalışan ,sadece renklere etki eden bir araçtır.Bu araç ile grafikleriniz siyah beyaza
    dönüştürülebilir, renk sayısı azaltılabilir, parlaklık ve aydınlık ayarları yapılabilir.Bir nevi
    kamera objektif ayarı gibi düşünürek akılda kalıcı hale getirmiş olabiliriz sanıyorum.
    4.Layer Effects:Katmanlara farklı geçirgenlik özellikleri vererek oluşturulan görsel
    zenginlik aracıdır.Benim kişisel görüşüm, diğer efekt tiplerinden daha yararlı ve
    yapaylıktan en uzak olan bu araç olduğudur.
    Effects: (Layer menüsünden ulaşılıt)Bu effectleri uygulamanız için şeffaf bir katmanda
    geçirgenliği 0 ile 100 arasında 1 pixel bile olsa boyanmış bir bölgeye ihtiyacımız var.Yani
    tamamiyle şeffaf bir alana uygulayamıyoruz.Text Tool ile yarattığımız bir yazı veya
    sembole bu aracı uygulayabilirsiniz.
    Effect çeşitlerini biraz inceleyelim Bunlar ;Drop Shadow(gölge oyunu), Inner Shadow(iç
    gölge), Outer Glow (dışa parlaklık), Inner Shadow (içe parlaklık),Bevel and Emboss (şev
    ve kabartma), Color Fill (renge boyamadır)
    Drop Shadow:Layer menüsü altında Effects seçeneği altında bulunmaktadır.İstediğiniz
    bir alanın gölgesini yaratarak grafiğinize boyut kazandırmanızı sağlar.Bu araçla ilgili
    ayarları ve sonuşları görelim
    Opacity:photoshop genelinde “opacity” geçirgenlik şeffaflık anlamına gelmektedir.Başka
    bir deyişle gölgemizin yoğunluğu...Standart değerimiz %75’dir.%100 değeri en koyu
    gölgeyi oluşturur.
    Angle :Türkçe karşılığı açıdır.Işık kaynağı ile cismimizin arasındaki sanal doğrunun
    yatayla yaptığı a.ı olduğunu söyleyebiliriz.Standart değer 120 derecedir.
    Use Global Angle:Türkçe karşılığı genel açı değerini kullan olduğunu söyleyebiliriz.Bu
    seçeneği seçtiğiniz takdirde grafiğinizdeki tüm gölge açıları ile ortak açı değerini kullanmış
    değerini kullanmış olursunuz.Bu seçenek seçili iken değiştirdiğiniz açı değerinin grafikteki
    tüm gölgelerin (hangi katmanda olduğu önemsiz) açıları değiştirecektir.
    Distance:Türkçe karşılığı "uzaklıktır".Gülgenin düştüğü zemin ile cisim arasındaki uzaklığı
    ayarlamak için kullanılır.Standart değeri 5’tir.
    Blur:Türkçe karşılığı “bulanıklık”tır.Feather ile benzer mantığa sahiptir.Standart değeri
    5’tir.
    Intensity:Türkçe karşılığı “şiddet”tirGölgemizin koyuluğu belirlememizi sağlar.Standart
    değer 0’dır En şiddetli gölge 600 değeri ile elde edilir.
    İpucu1:Angle ve distance değerlerini sayısal olarak girerek istediğin görüntüyü elde
    edemiyorsanız farenizin imlecini çizim bölgenizdeki gölgenizin üzerine getirin ve sol tuşa
    basılı tutarak hareket ettirin.Gölgenizin yerinin zahmetsizce değiştiğini göreceksiniz.
    İpucu2:Efektimizin adının sağ tarafında “Apply” adlı bir checkbox olduğunu
    göreceksiniz.Photoshop’da bir cisme birden fazla efekt uygulayabilirsiniz.Uygulanan
    efektler için ”Apply” seçili olmalı.Seçili olmayan efektler uygulanmaz.
    Inner Shadow:Layer menüsü efffects seçeneği altındadır. Drop Shadow’un aksine bu
    efket cismimizin daha uzakta gömülü gibi görünmesini sağlar. Lütfen sizde deneyerek
    ikisinin arasındaki farkı anlayın.
    Outer Glow:Cismimizin etrafına neon ışıklarını andıracak bir aydınlanma kazandırmak
    için kullanılır.Opacity,Blur ve Intensity ayarları gölgeleme işlemleri ile aynıçalışır; bu
    nedenle tekrar açıklamıyorum.Efekti aktif hale getirmek için “Apply” kutusunu
    işaretlemeyi unutmayın.
    Inner Glow:Neon tarzı aydınlanmayı cismin içine uygulanmasını sağlar.Çalışma mantığı
    ve ayarları önceki efektlerimiz ile yanıdır.Sadece en altta "Center” ve “Edge” olmak üzere
    iki ayar görmekteyiz.”Center”, aydınlanmayı cismin ortasında dışarı doğru , “Edge” ise
    kenarlardan ortaya doğru uygulamayı sağlar.
    Bevel and Emboss: Bu efekt aydınlatma ve karartmayı kullanarak cismimizin kabarık ve
    kabarık ve zemine gömülü. Zeminden yukarı şişkin görünmesi gibi çeşitli görüntüler
    üretiyor.Özellikleri öncekiler ile aynı.Ancak birkaç ufak farklılım var bunları da
    ezberlemeniz gerekmiyor.Her seferinde deneme yanılma ile elde etmek istediğiniz
    görüntüleri yakalayabilirsiniz.”Highlight”bölümü cismin aydınlık bölümünün özelliklerii
    “Shadow” bölümü de tahmin edeceğiniz gibi karanlık bölümün özelliklerini belirlemenizi
    sağlamaktadır.”up” seçeneği ile ışık kaynağımızı sol üste, “down” seçeneği ise sağ alta
    alır.
    Color Fill:Bu efekti uyguladığınız cismin rengini değiştirmenizi sağlar.Sistem şöyle
    çalışıyor.Uyguladığınız cismin aynısında bir cisim daha yaratır.Bunu bir üstte olmak üzere
    yeni bir katmana alır.Verdiğiniz şeffaflık ve katman efektini de birleştirerek tek katmana
    indirmiş şekilde size sunar.Sonuç tek katmandır.
    SEÇİM İŞLEMİ VE BİÇİMLENDİRMELER
    Bu bölümün amacını anlatmak için biçimlendirmeden ne kastetdiğimizi anlatalım.Bir
    cismin, boyutlarını değiştirme;yatayla yaptığı açıyı değiştirme;eğme;bükme; şeklini
    değiştirme;perspektif kazandırma;çevirme gibi işlemler...
    Bu işlemleri şeffaf bir katmandaki bir cisme veya bir yazıya ve şeffaf olmayan bir
    katmana uygulayabiliriz.Aracımız ”Edit” menüsünde “Free Transform” veya “Transform”
    olarak geçiyor.Hemen “Transform”un alt başlıklarını sıralayalım.
    Transform/Scale:Seçili alanın ,Textin veya seçili bir bölge yoksa tüm katmanın en, boy
    ölçülerini değiştirmeye yarar.Sağ ve sol kenarlardaki küçük kutular ile yaptığımız boyut
    değişiklikleri enine; üst ve alt kenarlardaki küçük kutular ile yapılan boyut değişikliği de
    boyuna değişiklik yapılmasını sağlar.Köşelerden yapılan değşiklik ise her iki doğrultuda
    cismin eb ve boyunu değiştirmenizi sağlar
    Transform/Rotate:Seçili alanın.Textin veya seöili bir bölge yoksa tüm katmanın yatayla
    yaptığı açıyı değiştirmenizi sağlar.
    Transform/Skew:Seçili alanın,Textin veya seçili bir bölge yoksa tüm katmanın biçimini
    değiştirmenizi sağlar.Birbirinden bağımsız köşelerden çekiştirerek uygulanır.Dikkat
    edilmesi gereken tek nokta, bu araç diğer transfom araçlarından farklı olarak “render”
    edilmemiş “textlere” uygulanamamaktadır.
    Transform/Perspective:Seçili alana, Texte veya seçili bir bölge yoksa tüm katmana
    perspektif kazandıran bir araçtır.Bu aracın kullanılmasındansa “Distort” aracının
    kullanılması daha doğal görüntüler elde etmenizi sağlar.
    Transform/Rotate 180:Seçili alanın,Textin veya seçili bir bölge yoksa tüm katmanın
    yatayla yaptığı açıyı 180 derce değiştirir.
    Transform/Rotate 90CW:Seçili alanın,Textin veyaa seçili bir alan yoksa tüm katmanın
    yatayla yaptığı açıyı 90 derece saat yönünde değiştirir.(CW:Clockwise-saat yönünde)
    Transform/Rotate 90CCW:Seçili alanın,Textin veyaa seçili bir alan yoksa tüm
    katmanın yatayla yaptığı açıyı 90 derece saat yönünün tersine değiştirir( CCW:counter
    clockwise.Saat yönüne ters yönde)
    Transform/Flip Vertical:Seçili alanın,textin veya seçili bir alan yoksa tüm katmanın x
    eksenine göre simetriğini almayı sağlar.Cismi baş aşağı çevirdiğini söyleyebiliriz.Eski
    cismi siler yani kopyalama yapmaz.
    Transform/Flip Horizontal:Seçili alanın,textin veya seçili bir alan yoksa tüm katmanın
    y eksenine göre simetriğini almamızı sağlar.Cismin sağını soluna çevirdiğini de
    söyleyebiliriz.Eski cismi siler yani kopyalama yapmaz.
    Free Transform:Scale,Rotate Flip gibi işlemleri bu araç ile yapabilirsiniz.Kolaylık ve hız
    kazandırmak için üretilmiş bir komuttur.”Trasform” seçeneğinin altındaki “Numeric”
    seçeneğini ile değerleri sayısal olarak ve daha hassa bir biçimde girmenizi sağlar.Örneğin
    çok hassa bir çizim yaparken bir cismi 1 derece rotate gerektiğini düşünelim.İşte o zaman
    önce “Numeric” seçeneğini seçerek sayısal değer girebilir ve milimetrik değişiklikler
    yapabilirsiniz.
    TYPE TOOL(YAZI ARACI) ve ÖZELLİKLERİ
    Kullanım amacı grafiklerinize yazılar veya semboller eklemektir. “T” kısa yol tuşu ile de
    ulaşabilirsiniz.
    Font:Yazı tipimizi belirlediğimiz bölüm burasıdır.Kullandığınız sistemdeki fontları bu
    bölümde görebilirsiniz. Photoshop’un ayrıca kendine ait bir font dizisi
    bulunmamaktadır,sisteminizdeki yüklü fontları kullanır.Photoshop’un diğer programlara
    göre ek*** bir yönünü ilk defa burada görüyoruz.Çoklu dil (multi language) fontları
    desteklememekte ve bu tür fontları “western” yani ingilizce halleriyle kullanıyor olmasıdır.
    Diğer tüm diller için bir yama olmasına rağmen Türkçe bulunmamaktadır.
    İpucu:Türkçe karakter setli bir font bulamadık diyelim.Bu durumda Ş,Ç,Ö gibi harfler
    üretmek için ”.” veya ”,” virgülleri harflerin gerekli yerlerine taşıyarak
    oluşturabilirsiniz.Unutmayın nokta veya virgüller farklı katmanda olmalı.
    Stil:Yazınızın eğik,altı çizili,kalın olması gibi özelliklerini buradan ayarlıyoruz.”Bold”
    kalına, “Italic” eğiğe, “underline” ise altı çiziliye karşılık gelmektedir.
    Underline: Faux Bold, Faux Italic yazınıza font stillerine ek olarak ekstra eğiklik, ekstra
    alt çizgi veya ekstra kalınlık eklemeyi sağlamaktadır.
    Size:Boyut.Yazımızın boyutunun sayısal olarak gireceğimiz bölümdür.İki birim çeşidi
    vardır; bunlar,point ve pixeldir.Genelde pixel birimi kullanmanızı öneririm.
    Tracking:Yazınızın harfleri arasındaki boşluğu belirlememizi sağlar.”Fractional Widths”
    seçeneği aktif iken harfler arasındaki bu aralıklar birbirine eşit değildir.Ancak seçili değilse
    tüm harfler arasındaki boşluklar birbirine eşit olur.”Fractional Widths” özelliğini yok
    sayarsak bu özellikte girdiğimiz değer tüm harflere aynı miktarda etki eder.İmlecinizin
    bulunduğu noktanın sağındaki ve solundaki harflerin arasıı genişletmek veya daraltmak
    istiyorsanız Kerning seçeneği Auto durumda bulunmamalı ve bir değer
    girmelisiniz.Unutulmaması gereken nokta “Kerning” sadec imlecin bulunduğu boşluğa etki
    eder tüm harfler arasındaki boşluğa değil.
    Baseline:Harfin bulunduğu yüksekliğin satır tabanına ne kadar uzaklıkta olacağı
    verilir.Sıfırın altındaki değerler harfş satır altına isıfır üstü değerler ise satır yukarısına
    ***ürür.Uygulanabilmesi için harf veya harf kümesi seçilmelidir.
    Anti-alias:Geçen sayfalarda anlattığımız keskin hatları yumuşatma sistemidir.Yumuşak
    görüntülü yazılar yazmak için bu seçenek seçili olmalı.Ancak piksel tasarım üzerinde veya
    renk sayısı çok düşük olması gerekli bir grfaik üzerinde çalışıyorsanız bu özelliği
    kapatmanız gerekir.Anti-aliasing seçenekleri etkisizden en etkiliye doğru “None”, “Crisp”,
    “Strong” ve “Smooth”dur.
    Preview:Oluşturduğunuz yazıyı grafiğinize yeni katman olarak eklemeden önce çizim
    alanında öngörümünü yapmanızı sağlar.Eğer seçili ise ayarlarda yapacağınız değişiklikler
    gerçek zamanlı olarak çizim ekranınızda izlenebilmektedir
    TYPE TOOL ve ÖZELLİKLERİ HAKKINDA KISA KISA
    Type Tool penceresi içindeki ayarlardan bir kısmı yazının tümüünr bir kısmı ise sadece
    imlecinle seçtiğiniz harflere etki etmektedir.Örneğin “Color” özelliğinde yaptığınız
    değişiklik bir kısım harfleri seçmiş olmanıza rağmen tüm yazıya etki edecektir.”Anti-alias”
    özelliğindeki bir değişiklik de yine tüm yazımıza etki edecektir.
    Bu iki özelliğimiz dışında kalanlar sadece seçtiğimiz harflere etki etmektedir.Örneğin
    “size” ile sadece seçtiğiniz harflerin boyutunu değiştirebilirsiniz. “baseline” ise sadece
    seçtiğiniz harflerin satır alt çizgisine uzaklığını belirleyebilir veya “tracking” ile seçtiğiniz
    harfler arasındaki uzaklığı değiştirebilirsiniz.
    TYPE TOOL ve TRANSFORM
    Geçen derslerde öğrendiğiniz “transform” çeşitleri ve “type tool” özelliklerini kullanarak
    bir uygulama yapmanızı isteyeceğim.”type tool” aracı ile birlikte “tracking,baseline,size”
    özelliklerini her harf için farklı değerlere sahip olacak şekilde kullanmanızı ve oluşan
    yazımıza tüm “transform” şekillerini (scale,rotate,skew. distort,perspective)kullanmanızı
    isteyeceğim.Ancak bu işlemleri uygularkenbir sorun ile karşılaşacaksınız.Hadi siz deneyin
    hemen ardından dersimize devaö edelim ve sorunu çözelim.
    “Transform” işlemleri esnasında karşılaşmanızı beklediğim sorun yazımıza “distort” ve
    “perspective” araçlarının uygulanamamasıdır..Bu araçların uygulanacağı cisim önceden de
    belirttiğimiz gibi vektör olmayan solid yüzeylerdir.”Text Tool” ile ürettiğimiz. Yazımız sold
    değil vektöreldir.Bu vektörel cismi solide çevirebilmek için “Layer” menüsünden “Type”
    seçeneğinin altındaki “Render Layer” komutunu kullanmanız yeterlidir.Artık “distort” ve
    “perspective” özelliklerinide uygulayabilirsiniz.
    RENKLER ve PHOTOSHOP
    Photoshop birçok konuda olduğu gibi renkler konusunda da rakiplerine fark atıyor.Hiç
    vakit kaybetmeden bu eşsiz araçların kullanımlarına geçiyorum.Bilinçli ilerleyen bir
    photoshop kuıllanıcısı olmak için lütfen şu araçların üzerinde vakit harcayınız.”Levels.
    Brightness/Contrast, Hue/Saturation, Invert” .Bu araçlar en temelleri olup en çok
    kullanılanlardır.
    Levels:”Image” menüsünde ve “Adjust” seçeneğinde bulunur.RGB modunda çalışırkeni 4
    channel (kanal) seçeneği ile dökümanımızdaki renk aralıklarını ve minimum,maksimum
    değerlerini ayarlamamızı sağlar.R (red) modunda iken kırmızı, G(green) modunda iken
    yeşil, B (blue) modunda iken mavi renk aralığını belirlemeye olanak tanır.Genellikle
    taradığınız fotoğraflarınızın veya Webcam’lar ile aldığınız görüntülerin orijinal renklerine
    döndürülmesine kullanabilirsiniz.
    Curves: Level mantığı ile aynıdır ancak bu kez renk ayarlarını eğrilerle yapıyoruz.Eğrinin
    üzerine gelip sol fare tuşu ile basılı tutup getirmek istediğimiz yere bırakıyoruz.Tavsiyem
    bu aracı tek rengin tonlarından oluşan dökümanlarda veya bölgelerde
    kullanmanız.Örneğin siyah beyaz bir butona ****lik bir görüntü vermek için bu aracı
    kullanmak en doğrusudur.
    Color Balance: Özellikle CMYK’dan RGB moduna geçişteki renk değişimlerini; açık, orta
    ve koyu ton seçenekleri olmak üzere düzeltme yapmakta kullanılır.
    Brightness/Contrast: Dökümanınızın aydınlık ve zıtlık renk ayarları üzerinde değişiklik
    yapmanızı sağlar.Tıpkı televizyonlarıımızda olduğu gibi...
    Hue/Saturation: Dökümanımızın renk,parlaklık ve aydınlık ayarlarını değiştirmemizi
    sağlar.Eğer “Colorize” aktif durumda ise aracın kullanımı değişir.Tüm renkleri
    belirlediğiniz rengin tonlarına çevirir.”Hue” renk değerini, “saturation” parlaklığı,
    “lightness” ise aydınlığı temsil eder
    Desature:Grafiğimizi siyah-beyaz hale getirir.
    Replace Color:Replace’nin kelime anlamı bir şeyi yenisiyle
    değiştirmektir.Dökümanımızdaki belirli bir rengi seçip onu diğer bir renk ile
    değiştirmemizi sağlar
    Selective Color:Kırmızı, yeşil, sarı, mavi mor, beyaz, gri gibi belirli renkleri seçerek
    dökümandaki miktarlarını ayarladığımız bir araçtır.Çok kullanışlı bir araç olmadığı ve
    kullanımı pek rahat olmadığı için üzerinde durmuyorum, şimdilik sadece ne olduğunu
    bilmeniz yeterli.
    Channel Mixer:Bir CMYK’yi RGB’ye çevirmede yardımcı bir araç daha...Grafiğimizdeki
    kırmızı,mavi ve yeşillerin miktarlarındaki oynamalaıı yapmamızı sağlar
    Invert:Grafiğimizin negatiflerini alır.
    Equalize:Grafiğimizdeki aydınlık bölgeleri daha aydınlık kılarak parlaklığı arttırır.
    Threshold:Bitmap grafiğinizin aydınlık ve karanlık noktalarını açığa çıkartır veya geri
    plana iter.”Threshold Level” ne kadar arttırılır ise canlı noktalar o denli açığa çıkar, ne
    kadar azaltılırsa kör noktalar o denli açığa çıkar .Sonuç grafik siyah-beyaz oluyor.
    Posterize:Grafiğimizdeki renk sayı seviyesini belirlememizi sağlar.Örneğin 2 renk
    seviyeli, 3 renk seviyeli, 7 renk seviyeli gibi...Açılan kutucuğa kaç yazarsanız renk sayı
    seviyesini o sayıya indirir.Unutulmaması gereken sadece renk sayısını indirdiğidir,
    dökümanı “Indexed Color”a çevirmez.(8 bite indirmez veya yükseltmez)
    Variations:Grafiğinizin üzerindeki görsel olarak sarı, kırmızı, yeşil gibi renklerin miktarını
    arttırabiliyorsunuz.Bunun yanında aydınlık , karanlık ayarlarını da görsel bir şekilde
    yapabiliyorsunuz.Ayar çubuğu ”Fine”a yaklaştıkça ince ayar;”Coarse”e yaklaştıkça kaba
    ayar moduna geçilmiş olur.
    NOT:Web grafikleri genellikle az yer kaplamalıdırlar ve bu nedenle “Image” menüzünden
    “Adjust” seçeneğindeki “Indexed Color”a dönüştürülmelidirler.Bu seçenek grafiğimizi 256
    renge dönüştürür ve dosya boyutunu azaltır.Fakat bu seferde grfaiklerinize uygulanacak
    efektler ve araçlar çok azdır
    PHOTOSHOP ve ACTIVONLAR ÜZERİNE
    Actionlar bir çeşit photoshop makro dosyalarıdır.Bir dizi işlemi ardı ardına tek tuşa
    tıklamakla yaptırmanızı sağlar.Örneğin birçok dokümanı siyah-beyaz hale getirip
    boyutunu 100x100 sabit değerine getirmek istiyorsunuz...Bu adımları sırasıyla takip
    edersiniz ve her dökümana tek tıklama ile uygulatabilirsiniz.
    Genel olarak actionların yanlış anlaşıldığı görüşündeyim.Actionlar bildiğiniz komutları ardı
    ardına dizerek size işlemlerinizde kolaylık sağlayacak dosyalardır.Asla bir bilmediğiniz bir
    efektin action dosyasını download edip uygulayarak grafikler üretmek değildir.Örneğin
    sürekli e-posta yoluyla sorduğunuz “TV LINES”ın action dosyasını bulmak değildir bir
    photoshop kullanıcısının işi.
    O tekniği öğrenip hız kazanmak ve enerjiden tasarruf etmek için kendi oluşturmasıdır.Bu
    amaç dışı kullanımlar nedeniyle size öğretici bir özellik taşımadığını aksine kullanıcıyı
    tembelliğe ***ürdüğünü düşünüyorum.
    Sizin yapacağınız actionlardan kaçmak değildir tabi ki,elinize geçen action dosyalarını
    incelemek ve hangi işlemleri hangi sıra ile neden yaptığını anlamaktır.Bu şekilde onları
    çok yararlı bir amaç için kullanmış oluruz.
    LAYER EFEKT(katman efektleri) ve ÖZELLİKLERİ
    Katmanları önceki konularımızda hatırladığınız üzere asetet olarak düşünebileceğimizi
    söylemiştik.Ancak bu şeffaf kağıtların çeşitli özellikleri olabiliyor.Tam geçirgen, yarı
    geçirgen ve bunlar gibi...Photoshop’ta bu özellikler çok çeşitlidir.Bunlar sırasıyla;”Normal
    , Dissolve , Multiply, Screen, Overlay, Soft Light, Hard Light, Color dodge, Color Burn,
    Darken, Lighten, Difference, Exclusive, Hue, Saturation,Color,Luminosity”dir.Şimdi sırayla
    bu bize çok yabancı terimleri öğrenelim.
    Normal:Sıradan asetat katmanıdır.Şeffaflığı “Opacity” adlı bölümden değiştirilebilir.%o
    değeri tam geçirgen (şeffaf)dır.%100 değeri de geçirgen olmayan katman özelliğini
    verir.Ara değerlerde gezinerek o anki çalışmanıza en uygun geçirgenlik seviyesini
    belirkeyebilirsiniz.
    Dissolve:Türkçe karşılığı “dağılma”,”erime” dir.Uyguladığınız katmandaki feather
    görünümündeki bölümleri kendi özel dağılma algoritmasına göre düzenler,Bu efekt daha
    çok pürüzlü,dağınık,kirli çizgi veya yüzeylerin yapımında kullanılır.Daha iyi anlayabilmek
    için Photoshop’unuzda bir örnek yapın.
    Multiply:İki kaymanı birbirine kombine eder.Sanki iki şeffaf kağıdı ardı ardına koyup
    onların içerisinden bakıyormuşuz gibi...Ancak sonuçta elde edilen görüntü siyah renklerin
    hakim olduğu koyu bir görüntüdür.Eğer bu etkinin kullanıldığı katmanda siyah renk varsa
    aynen değişime uğramadan siyah olarak sonuca yansır.Beyaz renk varsa beyaz reng,n
    üzerine geldiği renık değişmeden aynen bırakılır.Matematiksel algoritması etkileşen iki
    rengin R,G,B değerleri çarpılır ve sonuç 255’e bölünür.Böylece oluşan rakamlar sırasıyla
    sonuç renginin R,G,B’sini oluşturur.
    Screen:İki image’in birbirine kombine edilmesiyle bu defa açık renklerin hakim olduğu bir
    görüntü elde edilir. Daha teknik açıklayacak olursak iki fotoğraf negatifi üst üste konulup
    fotoğrafın foto kağıdına basılması ile oluşan görüntü elde edilir.Beyaz renk etkiyen renk
    de olsa etki edilen de olsa sonuç beyazdır.Siyah ise birlikte kombineye girdiği rengi
    değiştirmez.Bu araç kısaca katmanların zıt renklerine(invert) multiple işlemini uygular.Bu
    nedenle Multpily’nin düşmanıdır diyebiliriz
    Overlay:Bu efekt tamamiyle “Multiply” ile “Screen” efektlerinin orta noktasını bulmak için
    üretilmiştir.
    Soft Light:Bu efekt hafif şiddettek, bir spot ışığın verdiği etkiyi vermek için
    üretilmiştir.Kimi renk değerlerini “Multiply” eder. Kimilerini ise “Screen”...Etki eden renk
    koyu ise “Multiply” ;açık ise "Screen” uygular.Sonuçta oluşan image’ın kontrastının (zıtlık)
    yüksek olacağını söyleyebiliriz.Çünkü açık renkler daha açılır,koyu renkler ise daha
    koyulaşır.
    Hard Light: ”Soft Light”ın daha şiddetli olan bir çeşididir.Bu defa etkiyen renk siyah ise
    sonuç kesin olarak siyah; beyaz ise sonuç kesin beyazdır.
    Color Dodge:photoshop’un en etkileyici efektlerinden biridir ve benim kişisel favorim
    olduğunu söyleyebilirim. Bu etki ile uygulanan renk,uygulayıcının renk değerlerine bağlı
    kalarak parlaklaştırılır.
    Color Burn: ”Color Dodge”ın tamamen karşıtıdır.Yanma, kor ateşi gibi amaçlar için
    kullanılabilir.
    Darken:Etkileşen renklerden koyu olankarı baskın kılar.
    Lighten: ”Darken”ın tam karşıtıdır.
    Difference: Etkileşen renklerden daha açık tonda olanı bulur ve diğer renkten bu rengin
    R,G ve B değerlerini çıkartır
    Exclusion: ”Difference” ile çalışma mantığı aynıdır ancak daha yumuşak sonuçlar
    verir.Siyah rengin etkileşiminden siyah renk doğar.Beyaz rengin etkileşiminden
    uygulanan rengin karlıt rengi oluşur.Ara tonlarda da yine uygulanan rengin karşıt rengi
    sonuç olarak elde dilir.
    Hue:Etki eden renk ile atki edilenin “Hue” değeri kombine edilir.”Saturation” ve
    “Luminosity” değerleri değişmez.
    Saturation: ”Saturation” rengin şiddetidir diyebiliriz.Etki eden ile edilenin kombinasyonu
    sonucunda üretilen renk elde edilir.”Hue” ve “Luminosity” değerleri değişmez.
    Color:Rengin farklı bir şeffaf katmanının diğer katmanlara etkimesidir.Daha anlaşılır bir
    anlatım yapmak gerekirse renkli güneş gözlüklerini (turuncu,mavi,yeşil) taktığınızda
    etrafınızı sırf o rengin tonlarında görmeniz sonucunu yaratır.
    Luminosity: ”Luminosity” rengin parlaklığıdır.Etki eden renk ile etkiyen rengin
    “Luminosity” değerleri kombine edilir.”Hue” ve “Saturation” değerleri değişmez.”Color”
    efektine benzerlik gösterdiğini söyleyebiliriz.
    Yukarıda anlatılan katman özellikleri tanımları gereği size karmaşık, akılda kalmaz
    görünmüş olabilir.Bu anlatımları kesinlikle aklınızda tutmak gibi bir gereksinim
    duymayacaksınız.Kafanızdan geçirdiğiniz bir görüntüyü elde etmek için her katman
    modunu tek tek deneyin, belki de oluşturmak istediğiniz görüntülerden daha iyilerini
    tesadüfen üretebilirsiniz.
    Öneriler
    Daha doğal görüntüler elde etmek için “Color Burn” ve “Color Dodge” gibi ekstrem
    efektleri %100 opacity ile kullanmamaya çalışın.Uygun değerler %10 ile % 80
    arasındadır.Tabi bazı durumlar hariç...
    “Color Dodge” efekti ile açık renkler özellikle beyaz kullanmak hoş sonuçlar
    doğuracaktır.Çok koyu renkli zeminlere uygulamaktan kaçının çünkü çok koyu zeminler
    bu efektin etkisini öldürür.
    “Color Burn” efekti ile koyu renkler özellikle siyah kullanın.Çok açık renkli zeminler bu
    efektin etkisini yok edeceğinden bu tür zeminlere pek uygulanmamalıdır.
    “Overlay” efektini kullanırken mutlaka beyaz rengin verdiği etkiyi görmelisiniz
    “Opacity”nin %50 nin altında olması daha iyi sonuçlar verecektir.
    ÖĞRENMEDİĞİMİZ BİR ŞEY KALMASIN
    Define Pattern:Bu komutu açıklamadan önce “Pattern”in ne olduğundan bahsetmek
    gereğini düşünüyorum.Pattern’in kelime anlamı “desendir”.Bir yüzeyi bir desen ile
    kaplamak isteyebilirsiniz.Bunu tabi ki sizinde tahmin ettiğiniz gibi copy paste yöntemi ile
    yapamayız .10 cm karelik bir yüzeyi 1 cm karelik bir desenle kaplamamız için tam 100
    kere paste işlemi yapmamız gerekecektir.Bu yöntem de asla kabul edemeyeceğimiz
    kadar uğraştırıcı ve zaman alıcıdır.Bu desenler Photoshop’ta ve bir çok gelişmiş
    programda copy ile aldığınız bir sprite değil de pattern olarak adlandırılmış özel bir
    objedir.Sprite’ler paste edilebilir ancak döşenemezler. (non-tileable).Pattern’lar da
    döşenebilir ama paste paste edilemezler.Döşeme işlemi için bu özel obje
    geliştirilmiştir.Belirli bir bölge seçim aracı ile seçilir ve “edit” menüsünden “define
    pattern”seçilir.Böylece seçilen alan desen olarak hafızaya alınır.Bu işlemden sonra
    istediğiniz kadar copy işlemi yapın bir sonraki “define pattern” işlemine kadar hafızadaki
    desen bilgisi değişmez.Peki desenleri nasıl kullanacağız?
    Fill:Belirli bir seçim alanını veya katmanı belirlenen bir renkte veya önceden belirlenmiş
    bir desen ile boyamayı sağlar.
    Contents: Doldurma işlemini yaparken neyin kullanıldığını bu bölümde
    belirleyebiliyoruz.Örneğin;”foreground color” paletinizdeki çizim rengi;”backround color”
    paletinizdeki çizim rengi;”pattern”,”define pattern” ile hafızaya aldığınız
    desen;”history”,”undo” yapılmayı bekleyen geçmişteki düzeltmeler;”black” siyah
    renk;”%50 Gray” siyah ile beyazın tam ortasında bulunan gri;”white” ise beyaz renktir.
    Blending
    Opacity:Etki yüzdesi...%100 en etkili;%0 en etkisizdir.Buna resmin saydamlık oranı da
    denebilir.Opacity değeri azaldıkça resim arkasını daha çok gösterecektir.
    Mode:Bu konumuzda öğrendiğimiz katman efektlerini bu bölümde boyama işlememiz
    esnasında kullanma şansımız var.
    Preserve Transparency:Bu seçenek seçili olduğu sürece yaptığınız işlemler katmandaki
    şeffaf olmayanbölgelere etki edecek, şeffaf olan bölgelere dokunmayacaktır.Bu seçenek
    Photoshop genelinde birçok yerde karşımıza çıkabilir,herzaman aynı işlevdedir.
    FILTERS (FİLTRELER)
    Bu bölümde sadece render edilmiş objelere veya şeffaflık değeri %0 dan yüksek olan
    yüzeylere uygulanan efekt türlerimizi tanıyacağız.Listemizin çok uzun olması nedeniyle ve
    Photoshop’un 5’ten önceki versiyonlarını kullanan arkadaşlarımızın olduğunu dğşğnerek
    4.0 , 5.0 veya 5.5’de ortak olan filtreleri açıklayacağız.Bu küçük çaplı rehberi saklayarak
    takıldığınızda başvurabileceğiniz bir kaynak olarak kullanabilirsiniz.Anlatılanları
    ezberlemenize gerek yoktur,takıldığınızda bak.Vakit kaybetmeden başlayalım.
    ARTISTIC
    Colored Pencil: ”Colored Pencil” aracı bir imajı veya bir seçim alanına “stylize” işlemini
    uygular ve renkli köşeler elde eder.Bu köşeleri kaynak imaj ile birleştirir.Aslında filtrenin
    tam olarak yaptığı bir renk haritesi çıkarmak ve bu haritada baskın olan renkleri alarak
    “Cross Hatch” etkisini de birleştirerek ilgi çekici ancak çok özel olmayan fırça darbeleri
    oluşturmaktır.Genellikle father ile birlikte kullanıldığında yağlı boya çalışma etkisi
    verdiğini söyleyebiliriz.
    Cutout:İstediğiniz renk sayısına indirmek üzere imajdaki köşeleri basitleştirip sayısını ve
    detayını azaltmayı sağlar.Sonuç olarak yarattığı köşeler ve çizgiler anti-alias özelliği
    taşıması nedeniyle hatlar yumuşaktır.Bu filtreyi en uygun şekilde kullanabilmeniz için
    kontrastı yüksek grafikler kullanmanızı öneririm.
    Dry Brush: Klasik kuru boya etkisini vermek için yaratılmıştır.Renkler arasındaki geçişleri
    en aza indirir, kenarları rastgele bükülmeler ve anti-alias’li olarak oluşturur.
    Film Grain:Bu filtre negatifler üzerindeki tozların fotoğrafa yansıttığı etkiyi vermek için
    oluşturulmuştur.Bir tür kirlenme etkisi veriri ancak diğerlerinden farkı beyaz kirler
    fotoğrafı aydınlatır siyahlar koyulaştırır.Genellikle yazılar üzerinde iyi etkiler verebiliyor.
    Frescozellik olarak “dry brush”a benzemektedir ancak bu araçta koyu renkler daha çok
    koyulaştırılır ve kenarları daha keskinleştirilir.Sonuçta kontrastı yüksek bir görüntü elde
    edilir.
    Neon Glow:En ilginç filtrelerden birisidir.Uyguladığınız bölgelerin renklerine göre iki veya
    üç renk tonu içeren sonuçlar üretir.
    Paint Daubs:İmajdaki köşeleri belirler ve bütün bu köşelere matematiksel bir algoritma
    uygulayarak sertleştirir.
    Palette Knife:paletteki renk sayısını diğerlerinden farklı bir yöntemle azaltır ve az renkli
    keskin hatları olan bir imaj oluşturur.
    Plastic Wrap:İmajınızdaki kenarları tesbit eder ve bu kenarları kabarıklaştırarak
    aydınlanma etkisi verir.Böylece imaja boyut kazandırır.
    Poster Edges:İmajı posterize denilen renk sayısı azaltma işlemine tabi tutar ve
    kenarlara siyah detaylar ekler.
    Rough Pastels:Bir doku dosyasını kullanarak imajın kenarlarını geliştirir.
    Smudge Stick:Birbirine karıştırılmış pastel veya tebeşirle boyanmış bir bezin kağıt
    üzerindeki etkisi gibi bir sonuç yaratır.
    Sponge:Çok hoş bir filtredir.Kamuflaj bayraklarından buzlu cam atkilerine kadar birçok
    imaj geliştirme aracıdır.
    Underpainting:İmajı kumaşa kaplama havası verme aracıdır.
    Watercolor:Fresco filtresine benzemektedir.İmajdaki kenarlara sulu boya etkisini verir.
    Filtreler
    Filtreler, mevcut resmin yapısını değişik sekillerde bozarak istediğimiz farklı bir resmin
    oluşmasını sağlayan yardımcı araçlardır.
    Filtreler esas olarak taranmış resimlerin iyilestirilmesi ve hatalarının giderilmesi amacıyla
    geliştirilmis ise de diğer resimlerde kullaılmaya da baslanmıştır.
    Her filtre matematiksel bir formül ile hesapladığı degi***likleri resmin istenilen bölgesine
    uygulanması ile çalışır.
    Burada sadece PhotoShop'un standart filtreleri anlatılmıştır
    Filtreler ile çalışırken unutulmaması gereken kurallar:
    Filtre transparan tabakalara uygulanmaz. Tabakanın bir kısmı transparan ise sadece
    renkli kısma uygulanır.
    Eger seçili bir bölge varsa sadece bu bölgeye, yoksa bütün tabakaya uygulanır.
    Bir seferde sadece bir filtre uygulanabilir.
    BMP uzantili bitmap dosyalara filtre uygulanmaz.
    Bazı filtreler sadece RGB renk modundaki dosyalara uygulanabilir.
    FADE : Bir filtre uygulandıktan sonra belli bir bölgeden geri almak isteyebiliriz veya filtre
    etkisini azaltmak isteyebiliriz.
    Bu durumda FADE komutunu kullanırız. Bir filtre uygulandıktan sonra filtre çekmenüsünde
    fade komutu kendiliginden çıkar. Bu komut sadece uygulanan filtrelerde
    kullanılabilir.
    Filtreler/artistic
    COLORED PENCIL Filtresi :
    Resminizi çapraz fırça tekniğiyle yağlıboya ile yapılmış bir hale sokar. İletişim
    kutusundaki Pencil width fırça kalınlığı, Stroke Pressure kullanılan boya miktarı, Paper
    Brightness ise tabloya vuran ışık miktarıdır.
    CUTOUT Filtresi :
    Resminizi suluboya ile yapılmış gibi bir havaya sokar. İletişim Kutusundaki No. of levels
    renklerin karışım miktarını, Edge simplicity kenarların belirginliğini, edge fidelity ise
    kenarların orjinal şekline uygunluğunu ayarlar.
    DRY BRUSH Filtresi :
    Yağlıboya bir tabloya kuru fırça ile müdahale edilmesi sonucunda oluşan görüntüyü verir.
    İletişim kutusundaki Brush size fırça kalınlığı, Brush detail fırça izlerinin belirginliği,
    Texture ise boyanın kalınlığını temsil ediyor.
    FILM GRAIN Filtresi :
    Kumlu bir fotoğraf görüntüsü oluşturuyor. İletişim kutusundaki grain seçeneği kum
    miktarını, Highlight Area yüzey ışığını, Indensity ise ışık yoğunluğunu ayarlar.
    FRESCO Filtresi :
    Resminizi başka bir teknikle yapılmış yağlıboya tabloya çevirir. İletişim Kutusu detayları
    Dry Brush ile aynıdır.
    NEON GLOW Filtresi :
    Resminizi foreground rengi ile kaplar, iletişim kutusundaki pencereden seçeceğiniz
    renkteki neon ışıkları ile yüzeylerden yansıma yapar. Neon ışığının özelliklerini iletişim
    kutusundan ayarlayabilirsiniz.
    PAINT DAUBS Filtresi :
    Resminizi kalın bir tabaka yağlıboya kullanarak yapılan resimlere çevirir. İletişim
    kutusundan kullanılan fırçanın kalınlığı ve tipini ayarlayabilirsiniz. Sharpness seçeneği ise
    renk geçişlerindeki keskinliği ayarlar.
    PALETTE KNIFE Filtresi :
    Resminizi fırça darbeleriyle yapılmış bir tabloya dönüştürür. İletişim kutusundaki Stroke
    Size seçeneği fırça ebadıdır. Stroke Detail seçeneği ne kadar ayrıntının gösterileceğini
    belirler. Softness renklerin yumuşaklık ayarıdır.
    PLASTIC WRAP Filtresi :
    Resminizi plastik bir dokuyla kaplayıp 3 boyuta doğru ***ürür. İletişim kutusundaki
    Highlight Strength seçeneği plastik dokudan yansıyan ışığı ayarlar. Detail seçeneği
    plastiğin kalınlığı kabul edilebilir. Smoothness seçeneği ise plastik dokunun
    düzgünlüğüdür.
    POSTER EDGES Filtresi :
    Birbirine yakın değerlerdeki pixelleri tek değerde toplar ve az sayıda renk tonları
    kullanılan ticari posterleri taklit eder. İletişim kutusundan posterimizin alacağı şekli
    ayarlayabiliriz.
    ROUGH PASTELS Filtresi :
    Resmimizi pastel boya ile tuval üzerine yapılmış bir tabloya çevirir. Texture seçeneği
    tuval dokusunu seçmemize yarar. İstersek başka bir resmi texture olarak bile
    kullanabiliriz. Light Direction ise ışığın yönüdür. Diğer seçeneklerle boyanın sürülme
    şeklini, miktarını ve hatta ne kadar ayrıntılı çalışacağınızı bile ayarlayabiliyorsunuz.
    SMUDGE STICK Filtresi :
    Resmimizi leke tekniğiyle yapılmış bir tabloya çevirir. Stroke Lenght seçeneği boyanın
    sürülme genişliği, Hightlight Area seçeneği yüzeyden yansıyan ışık miktarı, Indensity
    seçeneği ise boya miktarıdır. Resme derinlik veren ilginç bir filtre.
    SPONGE Filtresi :
    Suluboya tablo yapmaya benzer. Üstelik suyu da biraz fazlaca. İletişim kutusundan fırça
    boyunu, sulandırma miktarını ve ayrıntı oranını ayarlayabiliyorsunuz.
    UNDERPAINTING Filtresi :
    Tablonun yapıldıktan sonra üzerindeki fazla boya sıyrılıp alınmış gibi bir görüntü
    oluşturuyor. İletişim kutusunun pek çok özelliği rough pastels filtresine benziyor. İlginç
    yanı uygulama sonrasında resimde 3 boyut oluşuyor.
    WATER COLOR Filtresi :
    Bildiğimiz kla*** sulu boya tablo yapımı. Sanatsal anlamda güzel sonuçlar alınabilir.
    İletişim kutusunda fırça boyu, gölge miktarı vs. ayarlanabiliyor.
    Filtreler/blur
    Blur, fotoğraflarda kontrastı azaltmak ve renk geçişlerinde oluşan parazitleri ortadan
    kaldırmak için kullanılır. Hafif bir bulanıklık efekti verir.
    Bilgisayarımızda oluşturduğumuz grafik çalışmalarımıza farklı bir yapı kazandırmak için de
    kullanılmaktadır.
    BLUR MORE Filtresi :
    Blur filtresinin yaptığı işi yapar. Sadece bulanıklaştırma gücü blur'un 3-4 katıdır.
    GAUSSİAN BLUR Filtresi :
    Bu filtre, bulanıklaştırma derecesini ayarlamamıza olanak vererek görüntünün hafifçe
    yumuşatılmasından tüm görüntüyü kalın bir sisle kaplamaya kadar değişen efektler
    yaratır. Adını, renk değerlerinin değişimini gaussian çanı denilen eğriyle eşleştirmesinden
    alır. Bu filtrenin iletişim kutusunda görülen Radius değeri bulanıklık değeridir ve 0.1-250
    arasında olabilir. Ayrıca grafiklerimize gölge kazandırmak ve 3 boyut çalışmalarında
    yaygın olarak kullanılır.
    MOTION BLUR Filtresi :
    Bu filtre, fotoğrafçıların zaman ayarlı objektifle çektikleri fotoğrafı simüle eder. Cismin
    hareketini görebilmemize yarar. İletişim kutusundaki angle değeri bulanıklığın yönüdür.
    +90 ve -90 arasında değişebilir. Distance değeri ise bulanıklığın yoğunluğu olup 1 ile 999
    arasında değer alabilir.
    RADIAL BLUR Filtresi :
    Bir resmi dairesel olarak döndürebilir veya merkezden itibaren ya***** derinlik verebilir.
    İletişim kutusundaki telden yapılmış ön izleme biraz dikkat ve alışkanlık gerektiriyor. Spin
    seçeneği resmi veya seçili alanı dairesel döndürürken zoom seçeneği merkezden itibaren
    yayılmayı sağlıyor.
    SMART BLUR Filtresi:
    Bir görüntüdeki kat yerlerini bulanıklaştırabilir, görüntü binme kenarlarını bulanıklaştırıp
    gizler veya renkli bir resmi siyah-beyaz eskize çevirebilir. İletişim kutusundaki radius,
    bulanıklık mesafesini; threshold ise bulanıklaştırma yapmak için pixellerin ne kadar farklı
    olması gerektiğini ayarlar.
    Filtreler / Brush Strokes
    Bu filtre grubu genel olarak resminizi tablo haline getirirken fırçaları denetlemenizi sağlar.
    ACCENTED EDGES Filtresi :
    Fırçanın keskin tarafının ayarlanması ile tablo yapılır. Resmin kenar geçişlerine filtre ile
    müdahale edilir. İletişim kutusundaki Edge width seçeneği kenar kalınlıkları, Edge
    Brightness geçişlerdeki ışık miktarı, Smoothness ise geçiş yumuşaklığını ayarlar.
    ANGLED STROKES Filtresi :
    Tek yönde açılı fırça darbeleri ile tablo oluşturulur. İletişim kutusundaki Direction Balance
    seçeneği fırçanın yönünü belirler. Stroke Lenght fırçanın genişliği, sharpness ise renk
    geçiş keskinliğini ayarlar.
    CROSSHATCH Filtresi :
    Birbirine dik iki taraflı ve açılı fırça darbeleri kullanır. İletişim kutusundaki Stroke Lenght
    fırçanın genişliği, Sharpness renk geçişleri keskinliği, Srtenght ise fırça izlerinin
    belirginliğini ayarlar.
    DARK STROKES Filtresi :
    Koyu renkleri belirginleştirir ve resmi karanlık bir havaya sokar. İletişim kutusunda beyaz
    ve siyah renklerin yoğunluğunu ayarlayabilir, renk geçiş dengesini seçebilirsiniz ( Balance
    )
    INK OUTLINES Filtresi :
    Adından da anlaşılabileceği gibi renk geçiş kenarlarına mürekkeple çizilmiş gibi bir çizgi
    atar. İletişim kutusundaki Stroke Lenght seçeneği ile renkleri birleştirip yayarken aydınlık
    ve karanlık bölgelerin yoğunluğunu ayarlayabilirsiniz.
    SPATTER Filtresi :
    Sprey boya ile duvara yazı yazılır da tablo yapılmaz mı? Bu filtre işte bu işi yapıyor.
    İletişim kutusundaki Spray Radius seçeneği resmin merkezinden itibaren etki yarıçapını,
    Smoothness ise geçiş yumuşaklığını ayarlıyor.
    SPRAYED STROKES Filtresi :
    İlla sprey boya kullanacağız ya, işte bir tane daha. Bu sefer sprey boyayı hangi cepheden
    püskürteceğimizi seçebiliyoruz. ( Üst, Alt, Sağ çapraz, Sol çapraz ) Diğer seçenekler
    spatter gibi.
    SUMI-E. Filtresi :
    Resmimizi çok kalın uçlu renkli kalem kullanarak yapmışız gibi bir şekle çeviriyor. İletişim
    kutusu ile bu kalemlerin uç genişliğini, bırakacağı boya miktarını ve resmin genel
    kontrastını ayarlayabiliyoruz.
    Filtreler / Distort
    DIFFUSE GLOW Filtresi :
    Resminizdeki parlak bölgeleri genişletip yayar ve mevcut ışığa göre fazladan bir parlama
    efekti sağlar. İletişim kutusundaki graininess seçeneği resme tanecikli bir doku
    kazandırır, 0-10 arası değer alır. Glow amount seçeneği ışık miktarını arttırıp azaltır, 0-20
    arası değer alır. Clear amount seçeneği ise resmin kendi renginin ne kadarının
    görüneceğini belirler, 0-20 arası değer alır. DİKKAT : Glow amount seçeneğinin sağladığı
    ışık background rengindedir.
    DISPLACE Filtresi :
    Kullanılması oldukça zor ve istenilen sonucun alınabilmesi için ciddi anlamda bir tecrübe
    ve denemeye ihtiyaç duyan, ama yaptıkları da emsalsiz bir filtre. Genel anlamda resmi
    eğer, büker, parçalar. *.bmp formatındaki dosyalarda çalışmaz. *.psd formatındaki bir
    resmi bozulma haritası olarak kullanır. Ana resimdeki pixelleri bozulma haritasındaki
    pixellerin renk değerine göre kaydırır. Maalesef ön izleme penceresi de yoktur.
    Açıklama : Bu filtre diğer tüm filtrelerden farklı bir mantıkla çalışıyor. Bu sebeple
    defalarca deneme yapmadan ve iyice tecrübe sahibi olup filtrenin çalışma mantığını
    anlamadan geçerli çalışmalarınızda kullanmayın. Ama bu muhteşem filtrenin peşini de
    bırakmayın.
    GLASS Filtresi :
    Resminize buzlu cam arkasından bakıyormuş görüntüsü sağlar. İletişim kutusunda 4 tane
    hazır "Buzlu Cam" tipi yüklüdür. Bunları Texture seçeneğinde bulabilirsiniz. İsterseniz bir
    başka *.psd formatındaki resmi de kullanabilirsiniz. Scaling seçeneği buzlu camın
    dokularının ne kadar önde (dikkate alınacak) veya arkada (az dikkate alınacak) olacağını
    ayarlar. Distortion seçeneği bozulma miktarını belirler. Smoothness seçeneği ise buzlu
    camın buz hücrelerinin ebadını belirler.
    OCEAN RIPPLE Filtresi :
    Resminizi okyanus dalgaları gibi büker. Ripple Size seçeneği dalgaların boyunu ayarlar.
    Ripple Magnitude seçeneği ise bozulma miktarını ayarlar. Hoş bir filtre. Fotoğraflarda pek
    kullanılamıyor.
    PINCH Filtresi :
    Resmi içe veya dışa doğru küresel bir mantıkla sıkıştırır. Amount değeri 100 ile -100
    arasında değişir. Tel çerçevede de izleyebileceğiniz gibi içe ve dışa resim merkezli bir
    küre mantığıyla sıkıştırma yapmaktadır.
    POLAR COORDINATES Filtresi :
    Bir resmin koordinat sistemini kutupsaldan dörtgene veya dörtgenden kutupsala
    dönüştürür. İlk resimdeki şekil dörtgenden polar koordinat sistemine dönüşünce bakın
    neler oldu. Aynı filtreyi üstüste birkaç kez çalıştırmayı deneyin, sonuçlara şaşırabilirsiniz.
    RIPPLE Filtresi :
    Resimde tırtıklanmış bir görüntü oluşturur. İletişim kutusundaki amount seçeneği tırtık
    derinliğini ayarlar, -999 ile 999 arasında değişir. Size seçeneği tırtık dalgasının boyunu
    belirler.
    SHEAR Filtresi :
    Resminizi iletişim kutusunda beliren çizgiye uygun olarak eğip büker. Çizginin istediğiniz
    yerine tıklayıp kaydırabilir, böylece resminizi sınırsız sayıda şekle sokabilirsiniz.
    SPHERIZE Filtresi :
    Resminizi bir küre veya silindir yapısında 3 boyuta taşır. İletişim kutusundaki tel
    çerçeveden ön izleme sağlayabilirsiniz. Amount seçeneği 100 ile -100 arasında değişir ve
    resme kazandırılacak derinliği belirler. Mode seçeneği küre, yatay silindir veya düşey
    silindir seçeneklerini kullanımımıza sunar.
    TWIRL Filtresi :
    Resmi, merkez resim merkezi olmak kaydıyla sağa veya sola 0-999 derecede döndürür.
    WAVE Filtresi :
    Adı üstünde zaten, resimde dalga efekti yaratır. İletişim kutusundaki Number of
    Generator seçeneği üretilecek dalga sayısını belirler. 1-999 arasında değişir. Çok dalga
    üretilirse dalgalar üstüste bineceğinden bozulma da büyük olur. Wavelenght seçeneği
    dalga tepeleri arasındaki mesafedir. Min. ve Max. değerlerini ayarlayabilirsiniz. Amplitude
    dalga yüksekliğidir. Bunun da Min. ve Max. değerleri ayarlanabilir. Sine, triangle ve
    square dalganın tipidir. (Eğri, üçgen, kare). Bir seçim bölgesine uygulandığında resim
    ilginç bir hal alabilir.
    ZIGZAG Filtresi :
    Su yüzeyindeki dalgalanmalara benzer bir efekt oluşturur. Dalganın yönü ve cinsini
    iletişim kutusundaki Style seçeneğinden atayabiliriz. Pond Ripples (Havuz Dalgaları), Out
    From Center (Merkezden dışa doğru) veya Around Center ( Merkezin civarında)
    seçeneklerimiz var. Amount ve Ridges seçenekleri ile dalganın özelliklerini ayarlıyoruz.
    ADD NOISE Filtresi :
    Görüntüye parazit ekler ve bu parazitlerle resmin bütünleşmesini sağlar. Genellikle
    resmin tamamına veya bir kısmına doku oluşturmak için kullanılır. İletişim kutusundaki
    amount değeri parazit yoğunluğudur. 1 ile 999 arasında değer alabilir. Uniform
    seçeneğini işaretlerseniz, her bir pixel için amount değeri kadar + veya - renk rastgele
    seçilir. Eğer gaussian seçeneğini işaretlerseniz bu renk seçimi gaussian çanına bağlı
    olarak hesaplanır. Genellikle gaussian seçeneğinde daha parazitli bir görünüm oluşur.
    Monochromatic seçeneği işaretliyse parazitler siyah-beyaz arasında değer alabilir.
    DESPECKLE Filtresi :
    Bu filtre, resimdeki en büyük farka sahip renk değişim yerlerini koru***** diğer yerleri
    bulanıklaştırır. Böylece resmin ayrıntıları ve çizgileri korunurken genelde parazitler ve
    aşırı netleşmiş pixeller yumuşatılır.
    Scanner'da kötü taranmış resimleri düzeltmek için kullanabilirsiniz.
    DUST&SCRATCHES Filtresi :
    Bu filtre resimdeki çizik, kırık gibi kusurlu bölgelerde hatalı yerleri çevresiyle
    kaynaştırmak için kullanılır. İletişim kutusundaki threshold değeri, hatalı bölge ile ona
    komşu bölge pixellerinin değerini analiz etmek için kullanacağı değerdir. Radius değeri ise
    hatalı bölgenin temizleneceği aralığı belirler. Çalışmalarınızda her iki değeri dengeli
    kullanmanız en iyi sonucu almanızı sağlar. Eski fotoğraflar için ilaç gibi bir filtredir.
    MEDIAN Filtresi :
    Median filtresi resimde veya seçili bölgedeki pixellerin parlaklıklarını harmanlar ve
    istenmiyen parazitleri azaltır. Radius değeri (1-16 arası) her bir pixelin kaç pixel
    yarıçaptaki bir bölgeyi inceleyip harmanlıyacağını gösterir. Yüksek değerler ihtiyatla
    kullanılmalıdır.
    Filtreler / Pixelate
    COLOR HALFTONE Filtresi :
    Resmi büyük ebatlı yarı-ton parçalardan yapılmış gibi görünmesini sağlar. İletişim
    kutusundaki radius değeri oluşturulacak parçaların oluştuğu ağ sisteminin eni ve
    boyudur.
    CRYSTALLIZE Filtresi :
    Bu filtre resimde çokgen parçalar oluşturur ve benzer renkli pixelleri bu parçaların içine
    doldurur. Doğru yerde kullanılırsa çok güzel görüntüler yakalanabilir.
    FACET Filtresi :
    Resminizi elle (suluboya benzeri) yapılmış gibi bir görüntüye kavuşturur.
    FRAGMENT Filtresi :
    Görüntüyü 4 kez kopyalar, ortalamasını alır ve kaydırarak yeniden yapıştırır. Böylece
    fotoğraf makinasında çekim esnasında elin titremesine benzer bir görüntü oluşur ve
    zemin flu bir doku kazanır.
    MEZZOTINT Filtresi :
    Resminizi nokta, çizgi ve darbeler kullanarak yeniden oluşturur. İletişim kutusundaki
    menüyü kullanarak tekniklerden birini seçebilirsiniz.
    MOSAIC Filtresi :
    Resmi hücrelere böler ve her hücreyi tek bir renk yaparak resminizi mozaikten yapılmış
    gibi bir görünüme kavuşturur. Sanatsal bir yaklaşımla kullanabilir veya yanda görüldüğü
    gibi farklı uygulamalar tercih edebilirsiniz.
    POINTILLIZE Filtresi :
    Resmi rastgele noktalara böler, noktalar arasında boşluklar yaratır. Ürettiği noktaların
    hafifçe kabarıkmış gibi bir görüntüsü olur.
    Önemli : Noktalar arasında kalan boşluklar background rengi ile doldurulur.
    Filtreler / Render
    3D TRANSFORM Filtresi :
    İki boyutlu bir görüntüyü sanki 3. boyutu destekliyen bir program tarafından üretilmiş
    gibi göstermeye yarar. Resme derinlik katar. Ancak bir mucize beklemeyin. Pek çok
    kısıtlaması var. Öncelikle küp, silindir veya küre şeklindeki resimlerde kullanılırsa bir
    sonuç alınabiliyor. Ayrıca çok hafif transferler yapılabiliyor. 3. boyutu biraz fazla
    kaçırırsanız resim bozuluyor. Döndürme sırasında boşalan bölgelerde ayrıca zemin
    çalışması gerekebiliyor.
    Not : Add point, convert point ve substrack point araçları sadece silindir ile seçim
    yapılırsa çalışır.
    CLOUDS Filtresi :
    Background ve foreground renklerini kullanarak yumuşak kenarlı bulutumsu görüntüler
    oluşturur.
    DIFFERENCE CLOUDS Filtresi :
    Bu filtre background ve foreground renkleri ile bulutlar oluşturur, sonra mevcut resmin
    pixel renk değerlerinden bu oluşan bulutları çıkarıp ters çevirir.
    LENS FLARE Filtresi :
    Bir ışık kaynağına doğru fotoğraf çekmişsiniz de ışık kaynağının merkezi objektife
    yansımış.İletişim kutusundaki brightness düğmesi ışığın parlaklığını ayarlamaya yarar.
    %10-300 arası değer alır. Lens Type seçeneği fotoğraf makinası objektif tiplerini simüle
    ediyor.Cursor önizleme penceresi üzerine geldiğinde + şeklini alıyor. Bu işareti
    tıkladığımız yer parlamanın olacağı yerdir.
    IGHTING EFFECTS Filtresi :
    Esas olarak bu filtre, resminize harici bir ışık kaynağından çeşitli şekillerde ışık vermek
    için tasarlanmıştır. Ayrıca gri görüntülerden doku haritaları oluşturularak resminize
    dokudaki farklı yapılaşmaya uygun ışık da verilebilir. Öncelikle iletişim kutusunu bir
    inceliyelim.1 no.lu menü ışık kaynağını seçmemize yarar. Default kaynağı geniş bir etki
    alanına sahip ve oldukça güçlü bir ışıktır. Ama resimlerimizin özelliğine bağlı olarak
    kullanabileceğimiz 17 adet ışık kaynağı daha burada gizli.
    Vitrin spotlarından gizli ışıklandırmaya, parlamadan yumuşak ışığa kadar neler yok ki ?
    Üstelik bu ışıkların hepsinin bütün özelliklerini değiştirebilirsiniz. Ön izleme penceresi
    üzerinde ışığın merkezi ve etki alanı çizgi halinde görünür. Bütün yapmanız gereken etki
    alanı çizgisi üzerinde bulunan noktayı cursor ile tutup kaydırmak. Eğer ışık merkezindeki
    noktayı kaydırırsanız etki alanı komple kayar. Dikkatli olmak lazım.
    Uyarı : Birden fazla kaynağa sahip ışık tiplerinde iyice tecrübe sahibi olmadan değişiklik
    yapmayın. ( Five lights, RGB lights gibi )
    Artık bu ışıklar size yetmiyor. Bu liste haricinde yeni bir ışığa ihtiyaç var. Kolay. Önizleme
    penceresinin altındaki ampul resmini tutup pencere içine sürükleyin. İşte size yeni bir ışık
    türü. Ama bu ışığı ayarlayalım önce. Merkez ve etki alanını nasıl ayarlayacağımızı
    biliyoruz artık.
    2 no.lu menü'den ışık kaynağı tipini seçelim. 3 seçeneğimiz var.
    a. Directional : Işığı bir doğrultuda yayar. Merkezini ve yüksekliğini değiştirebilirsiniz.
    Ama etki alanını değiştiremezsiniz. Dikkat ederseniz etki alan elipsi yok oldu. Güneş ışığı
    gibi uzaktan ve kuvvetli gelen ışığı simüle eder.
    b. Omni : Işığı etki alanı içine merkezden kenara homojen yayar. Tavan ampulü gibi bir
    etki yapar. Merkezini ve etki alanını değiştirebilirsiniz. Etki alanı daraldıkça ışık şiddeti
    artar. Işık kaynağı resme yakınlaşıyormuş etkisi yaratır.
    c. Spotlight : Adı üstünde zaten, spot ışık etkisi yaratır. Işığın yandan gelmesini simüle
    eder. Herşeyini değiştirebilirsiniz. (Merkez, etki alanı ve şiddeti)
    Şimdi de ışığımızın rengini seçelim. 3 no.lu menü penceresine çift tıklayın. Kullanacağınız
    ışık rengini seçin. Indensity ayarı ışığın şiddetidir. 100 ile -100 arası değer alır. Focus
    ayarı sadece spotlight seçeneğinde çalışır. Işığın etki alanı elipsi içinde ne kadar yer
    kaplıyacağını belirler. Wide yönü ışığı genişletirken Narrow yönü daraltır.
    Şimdi ışık kaynağı, etki alanı ve yeri hazır. Ya özellikler? 4 no.lu menü'nün özelliklerine de
    bir bakalım.
    a. Gloss : Işığın yüzeyden nasıl yansıyacağını belirler. Shiny(Parlak) ve Matte(Mat)
    değerleri arasında değişir.
    b. Material : Işığın yansıyacağı yüzeyin yansıma özelliklerini belirler. Plastic seçeneği
    ışığın rengini yansıtırken ****llic seçeneği yansıma yüzeyinin rengini yansıtır.
    c. Exposure : Işığı azaltıp çoğaltır.
    d. Ambiance : Işık kaynağından gelen ışıkla ortam ışığının karışımını ayarlar. Pozitive
    seçeneği ambient ışığını arttırırken negative azaltır.
    Bütün bu ayarlardan sonra ışık efektimiz hazır sayılabilir.
    Bu filtrenin bir de doku haritasına göre yansıma özelliklerini inceliyelim. Bu iş biraz daha
    karışık gibi.
    Önce doku haritası hazırlanacak resmi hazırlayalım. Bu resim mutlaka gri modelinde
    olmalı ve *.psd formatında kaydetmeliyiz. Sonra esas ön planda olacak resmi açalım.
    Channels kulakçığına tıklayıp yeni bir kanal oluşturalım. Adı Alpha 1 olacaktır. Bu kanal
    seçili iken Filter > Render>Texture Fill komutu verip gri dosyayı yükleyelim. Sonra RGB
    kanalına geçelim. Lighting Effects iletişim kutusunu açıp 6 no.lu menüden Alpha 1
    kanalını işaretliyelim. Ok. diyelim. Gri dosyanın resimdeki kenarları birer kabartı gibi
    resmimize işledi.
    TEXTURE FILL Filtresi :
    Bu filtre gri (greyscale) modundaki bir resmi çalışma resmimizde var olan veya bizim
    yaratacağımız alfa kanalına doldurmaya yarar. Bu alfa kanalını kullanarak resminizi doku
    haritasına göre ışıklandırabilirsiniz ( bkz. Lighting Effects filtresi) veya bu kanalı maske
    olarak kullanabilirsiniz. DİKKAT : Bu filtre ile yükleme yapacağınız görüntü mutlaka gri
    olmalı ve *.psd formatında kaydedilmiş olmalıdır.
    Filtreler / Sharpen
    SHARPEN Filtresi :
    Bu filtre birbirine komşu pixeller arasındaki kontrastı arttırarak resmi netleştirir.
    Genellikle taranmış resimlerde rötuş işlemlerinden sonra veya resim üzerinde transform
    komutları kullanıldıktan sonra oluşan bozulmaları gidermek amacıyla kullanılmaktadır.
    SHARPEN EDGES Filtresi :
    Sharpen filtresi gibi çalışır. Tek farkı resimde veya seçim bölgemizin içinde bulunan
    kenarlara etki etmemesidir.
    SHARPEN MORE Filtresi :
    Sharpen filtresinin 3-4 kat kuvvetli etki yapanıdır.
    UNSHARP MASK Filtresi :
    Bu gruptaki en enteresan filtre. Bir resmin kenarlarının netliğini arttırır. İletişim
    kutusundaki amount değeri efektin yoğunluğunu belirler. % cinsinden 1-500 arası bir
    değer alabilir. Radius değeri iyileştirme yapılacak pixelden itibaren ne kadar uzağa
    gidilmesi gerektiğini ayarlar. (1-2 değerleri en iyi sonucu veriyor).
    Thresold değeri ise iyileştirme yapılacak pixelle komşu pixeller arasındaki kontrast
    farkıdır.
    Filtreler / Sketch
    Bu filtre grubu genel olarak resmimizi elle kurşunkalem kullanarak çizilmiş hale sokar.
    BAS RELIEF Filtresi :
    Resmimizi foreground rengi üzerine rölyef haline getirir. İletişim kutusundan detayların
    belirginliğini ve geçişlerin yumuşaklığını ayarlayabilirsiniz.
    CHALK & CHARCOAL Filtresi :
    Tebeşir ve kömürle yapılmış tablo. Bu filtre foreground ve background renklerini
    kullanarak elle çizilmiş bir hale sokuyor. İletişim kutusunda Chalk (Background) ve
    Charcoal ( Foreground) miktarını ayarlayabilirsiniz.
    CHARCOAL Filtresi :
    Hazır kömür elimizdeyken bir filtre daha inceliyelim. Kağıda kaba kalemle eskiz çalışması
    gibi birşey yapıyor. İletişim kutusundan kalem kalınlığını, ne kadar detaylı çalışılacağını
    ve aydınlık-karanlık dengesini ayarlayabiliyoruz.
    CHROME Filtresi :
    Resmi veya seçili bölgeyi kromdan yapılmış 3 D bir görüntüye sokar. İstediğimiz detay
    miktarını ve renk geçiş yumuşaklığını ayarlayabiliyoruz.
    CONTE CRAYON Filtresi :
    Resminizi, foreground ve background renklerinde 2 kuru boya kalemi ile tuval üzerine
    yapılmış tabloya çevirir. İletişim kutusunda her iki rengin miktarını, tuvalin cinsini, tuval
    dokusunun ne kadar belli olacağını hatta ışığın hangi yönden geleceğini
    ayarlayabiliyorsunuz.
    GRAPHIC PEN Filtresi :
    Foreground ve background renklerinde 2 fırça kullanarak resminizi tabloya dönüştürüyor.
    İletişim kutusunda fırçanın genişliği ve tabloya sürüş yönü ayarlanabiliyor. Ayrıca
    karanlık-ışık denge ayarı da var.
    HALFTONE PATTERN Filtresi :
    Önce resminizin aydınlık kısımlarını background, karanlık kısımlarını foreground rengine
    çeviriyor. Sonra foreground renginde desenli bir tül perdenin arkasına saklıyor. İletişim
    kutusundan desen büyüklüğü ve tipi ( 3 ad. ) ile kontrast miktarını ayarlayabiliyorsunuz.
    NOTE PAPER Filtresi :
    Pürüzlü bir yüzey üzerine aynı malzemeden bir tabaka daha koyup bu tabakaya şekil
    verin. İşte bu filtre. Alttaki tabaka foreground, üstteki ise background renginde. Ancak
    dikkat : Aydınlık yüzeyler üst tabakaya alınıyor. İletişim kutusunda zemin kumluluk oranı,
    pürüzlerin belirginliği, üst tabakaya alınacak bölgelerin aydınlanma oranı ayarları var.
    PHOTOCOPY Filtresi :
    Kenarlara foreground, diğer alanlara background renklerini yerleştirip fotokopi taklidi
    yapıyor. İletişim kutusunda fotokopi çekim hassaslığı ( detail ) ve toner miktarı
    (Darkness) ayarları var.
    PLASTER Filtresi :
    Tuval üzerine boyayı sıvayıp tablo yapıyor. Aydınlık alanlar foreground, karanlık alanlar
    background renk alıyor. İletişim kutusunda sıvanın resme uygunluk ayarı (Image
    Balance),yumuşaklık ayarı ve ışık yönü ayarı mevcut.
    RETICULATION Filtresi :
    Resmi üstteki filtrelerde olduğu gibi 2 renge çevirip benekli bir doku ile kaplıyor.
    STAMP Filtresi :
    Resminiz damga halinde kazınmış, sonra kağıda damga basılmış gibi bir görüntü veriyor.
    Renklendirme üstteki filtreler gibi. İletişim kutusundan renk geçiş keskinliğini ve renk
    yumuşaklığını ayarlayabiliyorsunuz.
    TORN EDGES Filtresi :
    Bıçakla tuvali yırtarak tablo yapma şekli. İletişim kutusundan geçiş yumuşaklığı, resim
    hassasiyeti ve kontrastı ayarlayabiliyoruz.
    WATER PAPER Filtresi :
    Resminizin durgun suya vuran görüntüsünü oluşturur. İletişim kutusundaki fiber lenght
    resmin suda dağılmasını ayarlıyor. Ayrıca parlaklık ve kontrast ayarları da var.
    Filtreler / Stylize
    DIFFUSE Filtresi :
    Resmin pixellerini rastgele hafifçe kaydırır ve yarı saydam bir maddenin arkasından
    resme bakıyormuşuz gibi bir efekt oluşturur. İletişim kutusundaki Normal seçeneği tüm
    resme efekt uygulamamızı sağlarken Darken Only koyu renkli bölgelere, Lighten Only ise
    açık renkli bölgelere efekti uygular.
    EMBOSS Filtresi :
    Resmin kenar olan kısımlarını tesbit eder, renkleri değiştirip resimde bir yükseklik
    oluşmasını sağlar. İletişim kutusundaki angle değeri kabarıklığın açısal olarak yönü,
    Height kabarıntının yüksekliği, Amount ise resmin renk değerleridir.
    EXTRUDE Filtresi :
    Resmimizi 3 boyutlu bloklar veya piramitlere dönüştürür. İletişim Kutusundaki type
    seçeneğinden blok mu yoksa piramit mi istediğimizi işaretliyebiliriz. Size seçeneği blok
    veya piramidin taban ebadıdır.2-255 arası değişebilir. Depth seçeneği blok ve piramitlerin
    yüksekliğidir. 1-255 arası değişir. Eğer bu yükseklikler rastgele olsun derseniz random
    seçeneğini işaretleyin. Solid Front Faces seçeneği (Sadece blok için) blok yüzeyini
    bulunduğu resimle değil o bölgenin ortalama rengiyle kaplar. Eğer seçili bir bölgede
    çalışıyorsanız ve piramitlerin seçili bölge dışına çıkmamasını istiyorsanız Mask Incomplete
    Blocks seçeneğini işaretliyebilirsiniz.
    FIND EDGES Filtresi :
    Resmimizi elle ve kurşunkalemle çizilmiş gibi bir şekle sokar. İlginç bir filtre. Ben oldukça
    sık kullanıyorum. Hiç ummadığınız kadar güzel sonuçlar alınabiliyor.
    GLOWING EDGES Filtresi :
    Çalışma mantığı find edges ile aynı. Yanlız hem kenar kalınlıklarını ayarlamanıza izin
    veriyor, hemde parlaklığı (Edge Brightness) ve yumuşaklığı (Smoothness)
    ayarlayabiliyorsunuz. Ayrıca resmin bazı bölgelerini koyu renk dolduruyor.
    SOLARIZE Filtresi :
    Resmin pozitifi ile negatifini karıştırır. Bir fotoğrafçılık tekniğinin uygulanmasıdır. Uygun
    bir resminiz varsa sanat yapabilirsiniz.
    TILES Filtresi :
    Resminizi iletişim kutusunda verdiğiniz değerlere göre parçalara ayırır.Number of tiles
    seçeneği satır ve sütunlarda olacak minimum parça sayısıdır. Maximum offset ise her bir
    parçanın kendi boyunun %si olarak azami kayma mesafesidir. Kaymalardan sonra
    oluşacak boşluk nasıl doldurulsun ? 4 seçeneğimiz var. Background ve foreground
    malum..! Inverse Image orjinal resmin renklerini ters çevirir ve doldurur. Unaltered
    Image seçeneğinde ise altta orjinal resim kalır, parçalar üstünde kayar.
    TRACE CONTOUR Filtresi :
    Find Edges filtresi gibidir. Yanlız kenar çizgileri daha ince oluyor. Ayrıca geçiş bölgelerini
    iletişim kutusundaki level seçeneğinden resmin tonlarına göre belirleyebiliyorsunuz.
    Özellikle seçili bölgelere uygulandığında bazen çok ilginç sonuçlar alınabiliyor.
    WIND Filtresi :
    Yatay çizgilerle rüzgar efekti yaratır. İletişim kutusunda rüzgarın gücü wind, blast ve
    stagger seçenekleriyle belirlenir. Soldan veya sağdan rüzgar estirebilirsiniz.
    Filtreler / Texture
    Genelde bu filtre grubu resme bir doku ilavesi yapar. Güzel sonuçların alınabileceği
    enteresan bir gruptur.
    CRAQUELURE Filtresi :
    Resmin yüzey boyalarını çatlatarak eski bir tablo havası verir. İletişim kutusunda boya
    çatlaklarının sıklığı, derinliği ve ışık miktarını ayarlayacak seçenekler var.
    GRAIN Filtresi :
    Resim yüzeyine kum serper. İletişim kutusundan kum miktarını ve tipini seçebilirsiniz.
    Ayrıca kontrast ayarı da var.
    MOSAIC TILES Filtresi :
    Resminizi mozaik kaplama haline dönüştürür. İletişim kutusunda kaplama büyüklüğü,
    kaplama parçaları arasındaki derzlerin (grout) kalınlığı ve ışık miktarını
    ayarlayabiliyorsunuz.
    PATCHWORK Filtresi :
    Resminizi legolardan yapılmış bir hale sokar. İletişim kutusunda legoların ebadı ve
    birbirine bitişikliği ayarlanabiliyor.
    STAINED GLASS Filtresi :
    Resminizden vitray yapar. İletişim kutusundan vitray parçalarının büyüklüğü, parçalar
    arasındaki derzin kalınlığı ve ışık yoğunluğu ayarlanabiliyor.
    TEXTURIZE Filtresi :
    Resminize dokulu bir tuval ilave eder. İletişim kutusundan dokunun diş adım büyüklüğü
    ve derinliğini ayarlayabildiğiniz gibi ışığın resme vuruş yönünü ve doku çeşidini de
    seçebiliyorsunuz. İsterseniz kendi hazırladığınız bir dokuyu da ekleyebilirsiniz.
    Filtreler / Other
    Diğer gruplarda değerlendirilemiyen veya sizin tarafınızdan hazırlanacak filtreler bu
    grupta toplanmış.
    CUSTOM Filtresi :
    Kendi filtrenizi tasarlamanız içindir. Aslında çalışma mantığı basit. Resimde kırmızı işaretli
    hücre her bir pixeldir. Bu alana yazılacak sayı ile o pixelin parlaklık değeri çarpılır. Eğer
    istenirse bu hücreyi çevreleyen hücrelere de değer verilebilir ve komşu pixellere verilecek
    parlaklık ayarlanabilir. Bir pixelin parlaklık değeri ile yazdığınız sayı ile çarpılmış değeri
    toplanır, scale kutusundaki rakama (varsa) bölünür, sonuca offset kutusundaki değer
    (varsa) eklenir ve en sonunda bulunan değer o pixelin parlaklığıdır. Basit değil mi? Birkaç
    deneme yapın, kolay olduğunu anlayacaksınız.
    DİTHER BOX Filtresi :
    Kendi özgün desenlerinizi yaratmak için yapılmış bir filtre. Özellikle doku haritası yapmak
    için ideal. Ayrıca ek işlemler yapmak kaydıyla resminize desen ilavesi amacıyla da
    kullanabilirsiniz. İlave renk paleti yükleyebilir, çalışmalarınızı saklayabilirsiniz. Güzel bir
    yenilik.
    HIGHPASS Filtresi :
    En sert renk geçiş bölgeleri hariç parlaklıkları kaldırır. Geçiş bölgelerinin genişliği iletişim
    kutusundan ayarlanabilir.
    MAXIMUM Filtresi :
    Aydınlık alanları genişletip karanlık alanları daraltır.Aydınlatma alanı iletişim kutusundan
    ayarlanabilir.
    MINIMUM Filtresi :
    Maximum filtresinin tam tersidir. Karanlık alan ayarlanabilir.
    OFFSET Filtresi :
    Resmi x ve y ekseni boyunca kaydırır. İletişim kutusunda kaydırma miktarı ayarı mevcut.
    Ayrıca kaydırma sonucu oluşan boşlukların doldurulması için seçenekler var.
     
    Semih ekizceli bunu beğendi.
  2. Faik BİLGİN

    Faik BİLGİN Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Şubat 2008
    Mesajlar:
    410
    Beğeniler:
    175
    Şehir:
    Amasya/Merzifon
    Seviye:
    Kardeş konu çok uzun olmuş keske link olarak verseydin.Yani üyeler bunun hepsini okumaya erinirler.Genede paylaşım için sağol.
     
    kurmedia bunu beğendi.
  3. Semih ekizceli

    Semih ekizceli Kıdemli Üye

    Kayıt:
    19 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    353
    Beğeniler:
    267
    Şehir:
    eskişehir
    Seviye:
    güzel olmuş biraz sıkışık yanlız :) ama o programı kullanmak için değer :in:
     
    kurmedia bunu beğendi.