Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Peugeot Mont Blanc 87'

Konu, 'Bisikletlerimizin Fotoğrafları' kısmında savasuysal tarafından paylaşıldı.

  1. savasuysal

    savasuysal Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    39
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    Merhabalar arkadaşlar,
    Forumda yeni sayılmasam da pek forum insanı olmadığım ve tüm forum zamanımı sadece okumak ile geçirdiğim için pek çok kişi beni tanımaz ama ben bir çoğunuzu tanıdığımı (yazılarınızdan) belirtmek isterim. Bu konuyu açmam için beni ikna eden Özgür ve Doğukan arkadaşıma -ki önceki yol bisikletimi satıp klasik yol bisikletine geçmemde de ikna edici kişiler olmuştur kendileri- ithafen başlıyorum yazıma. :) Forum aracılığı ile aldığım bisikletim ve yaşıtım :) Peugeot Mont Blanc'i, aldığım günden beri fırsat bulup temizliyememiştim bile. Ama kendisi sağ olsun eski toprak olduğunu gösterdi ve yaz boyu toplamda yaklaşık 400-450km (en uzunu 180km Eskişehir - Afyon) gitmeme rağmen -ki bunun tamamı tempolu turlardı- tık bile demedi. Aksine ben pedalladıkca o da tüm akıcılığı ile yanımdaydı. Ben de her zaman destekçisi olduğum ve tüketim toplumuna karşı bir duruş olarak benimsediğim eskilerin yenilemesi gerekliliğinden yola çıkarak ilk fırsatta bu yoldaşıma tüm yaptığı fedakarlıkların karşılığını vermek istedim ve elimden geldiği kadar ilk günlerine çevirmeye karar verdim.

    Bisikletim "Peugeot Mont Blanc" ve yenileme aşamalarını tek tek sizinle burada paylaşmak istiyorum. Umarım bu konuya tüm orjinalliği ile son noktayı koyarız. =)

    Bisikletin tüm yorgunluğu ile çekilmiş son hali. Artık tüm parçaları güzel bir kutuda ve kadronun kendisi evimin duvarında sıranın kendisine gelmesini bekliyor. =)
    [​IMG] [​IMG]

    Bu da orjinal katoloğu.

    [​IMG]




    Şimdi de yenilenme zamanı.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tüm boyası söküldü ve zımparalandı. Vuruk ve derin çizikler düzeltildi. Kendisi şuanda statik boyada. Bayramdan sonra sıfır aynakolumu almak için sabırsızlanıyorum :)

    [​IMG]


    Aralarında en kötü durumda olan parçaların başında gelen ise Maillard pedallardı. Çok uğraştırdı. Fabrika çıkışlı kalıp izleri de dahil olmak üzere küçüklü büyüklü her yerinde bulunan vuruklar ve çizikler 3 saatlik uğraşın ardından zımparalandı ve temizlendi. Aradaki fark daha iyi anlaşılabilmesi için ilk önce tek pedalı bitirdim ve diğerine dokunmadım. Üstelik daha metal parlatıcısı sürmedim :)

    [​IMG]


    [​IMG]

    Diğer pedal kapağı da aynı durumdaydı. İçinden vurarak düzeltildi ve zımparalandı.

    [​IMG]




    İlk ve şimdiki hali olarak koyuyorum. Şuan sadece temizlendi. Bayram dönüşümü bekliyorlar :) Arka attırıcı ve fren ayakları orjinali ile birebir uyumlu boyama işlemi geçirecek.

    [​IMG]


    [​IMG]



    [​IMG]



    [​IMG]

    En üzüldüğüm konu ise yaklaşık 3 hafta önce arka jantıma arabanın çarpması sonucu yamulması. Akordu yapıldı, şuan düzgün ama 3 yerinde çatlak var. Sanırım bir çift Mavic MA40 jant beni bekler =) Sele de orjinal değil, aslında çok da kötü bir sele. Tabi ki yenilenecek :) Klasik bir gidon sargısı ve bir çift teker ile olayın %90'lık kısmı halledilecek sanırım. Diğer parçaları (jant takımı, göbekler vs.) şuan paylaşmaya gerek görmüyorum. Değişime uğrayan bütün parçaları değişimleri ile birlikte paylaşmayı uygun gördüm.

    Not: Fotoğrafların kalitesizliği ellerimin sonsuzluğa uzanan kirinden dolayı özellikle makineme ve ortama fazla dokunamamış olmamdan kaynaklıdır :)
    Teşekkürler.
     
  2. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Çok güzel bir bisiklet. Burç yataksız, içten kaynaklı ve Sach- Huret' nin kullanıldığı son çelik kadrolardan.
     
    Osman D. ve savasuysal bunu beğendi.
  3. doğan_69

    doğan_69 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    399
    Beğeniler:
    330
    Şehir:
    esenler
    Seviye:
    bisiklet tutkusu böyle birşey:) eskileri zamana uyarlayıp en ufak farçalarıyla tek tek ilgilenerek onların ömrünü uzatmak çok güzel..bütün işlemler bittikten sonra bisiklete binerken herşeyiyle bizzat ilgilendiğiniz için ayrı bi haz alcağınıza eminim..şahsen imrenerek baktım:in:
     
    savasuysal bunu beğendi.
  4. ozgurerdem

    ozgurerdem Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    270
    Beğeniler:
    113
    Şehir:
    Eskişehir-Bolu
    Bisiklet:
    Raleigh-USA
    Seviye:
    Bisikletin alımından tut temizleme aşamasına kadar şahit oldum. çemberlerinde bir çaresine ve selenin çaresi bulunup helledilirse işte ozaman tadından yenilmez duruma gelir. Aynakol ve pedallarda harika zımpara işçiliği çıkardın. statik boya ile orjinal halini alacağından endişem yok. klasik yol bisikletine geçmen bizi de çok sevindirdi. şimdiki o sahte tüketim toplumu işçiliğin yanında bu klasikler tam bir hazine. hele ki alır almaz uzun yola gidişinde birkere bile sorun çıkarmaması o işte harikaydı. bizi çok iyi anladığın zamandı sanırım:) yeni orta düzey bisikletlerde ise (senin yaşadığın gibi) sorunlar çok oluyor.
    son sözümde yaşıtın olan peugeot mont blanc ile evladiyelik bir ilişki kurman dileğiyle. inşallah bol bol pedallarız birlikte.

    Not: orjinal Jant konusunda sana yardım edeceğim.. :)
     
    savasuysal bunu beğendi.
  5. Aytaç Biber

    Aytaç Biber Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    2.164
    Beğeniler:
    2.262
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    E bay üzerinden toe klips pedalların kafesleri ve uygun bir deri kayış da bulunursa harika olur. Hele bir de toe klips uyumlu ayakkabı alır sürerseniz keyfine diyecek olmaz. Orjinal resimde de gördüğünüz gibi bu pedallar toe klips pedallar.

    Belki biliyorsunuzdur ama ben bilmeyenler için yazayım, bu pedallarda tıpkı kilitli pedallar gibi özel ayakkabılar ile kullanılıyor, altlarına takılan kaller ile pedalın yuvasına oturan ayakkabıyı üzerinden kayışı ile sıkıyorsunuz. Ayakkabı kayış ile tüm ayak çevrenizden sıkıldığı için günümüz kilitli pedallarından çok daha verimli bir güç aktarımı sunuyor (özellikle pedalı çekerken ayakkabının esnemesi söz konusu bile değil), ancak ayağınızı pedaldan kurtarmanız imkansız olduğu için son derece tehlikeli. Günümüzde artık sadece velodromlarda bu pedallar kullanılıyor, o da yeterince cesareti olan sporcular arasında, velodromlarda da artık tehlikesinden ötürü yaval yavaş kilitli pedala dönüyorlar yeni nesiller. Keirin sporcuları ise hala istisnasız toe klips kullanıyorlar.
     
  6. savasuysal

    savasuysal Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    39
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    Yorumlarınız için hepinize teşekkürler.

    Evet Aytaç bey, bu ayrıntıyı da düşünüyorum fakat kilit sistemi gerçekten sakat. Ama clipslerin ve kayışın olması gerçekten çok yakışacağını düşündüğüm güzel bir ayrıntı.
    Katkınız ve bilgilendirmeniz için çok teşekkürler.


    Bu arada bisikletin ağarlığını merak edenler için (o çakma sele ve tüm kiri ile birlikte) 10.1kg.
     
    Aytaç Biber, ozgurerdem ve eyup sezer bunu beğendi.
  7. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:


    Öncelikle paylaşımın umduğum kadar güzel olmuş, eline sağlık Savaş. Pek fazla aktif olmasanda seni burada da görmek güzel. Umuyorum ki kışın da kapımızda olmasıyla beraber sıkıcı geçen bu günleri evde sıcak bir kahve eşliğinde forumdan da sürdüreceksindir. Neyse çok fazla uzatmadan konuya gelecek olursak bisiklet için pek fazla bir şey demeye gerek duymuyorum, en yakından zaten takipte ve sürekli fikir alışverişindeyizde...
    Yine de genel olarak bir Peugeot bisiklet fenomeni olaraktan "Mont Blanc" için bir kaç satır bir şey yazmam yerinde olur diye düşünüyorum.
    Peugeot bisiklet mi olur mu diyenleri duymuşsunuzdur, duymadıysanız da büyük bir ihtimal siz de Peugeot bisiklet olur mu demişsinizdir. Her neyse Peugeot bisikletlerin temelleri 1830(bazı kaynaklar 1882 olduğunu da savunmaktadır.) yılına kadar dayanmakta olup aslına bakarsanız Peugeot otomobilde mi üretiyormuş demek daha da doğru olacaktır, ki bu bir yana Peugeot birinci dünya savaşı sırasında yılda ortalama 63.000 bisiklet, 9000 otomobil-kamyon, 1000 motosiklet, 10.000 uçak motoru ve 6.000.000 topçu mermisi üretmiş bir fabrika/marka/kuruluş idi. Tüm bunlar tabi o zaman içerisinde tek bir birime bağlı üretilmekte olup 1926 sonrası Peugeot bisiklet, otomobil bünyesinden ayrılarak 1930 yılında "Beaulieu" fabrikasında üretimine devam edildi. Ve bu fabrikada yıllık üretim haddi 162.000 adete kadar ulaştı. 1955 yılına gelindiğinde ise bu rakam Peugeot automobil de yılda 100.000 adet iken Peugeot bicycles da bu rakamlar 220.000 adetteydi. Yani halk bisikleti daha çok benimsemişti.

    Kısacası bu kadar detaya girmemdeki amacıma gelecek olursam, siz sevgili bisiklet severlere Peugeot markasının biraz olsun daha iyi tanınmasına ve ne kadar köklü bir üretici olduğuna değinmek isteyişimdi.

    Son olarak kısaca Peugeot bisikletlerde kullanıla borulara gelecek olursam,

    -PY Modellerde
    Reynolds 531

    -1982-85 yıllarında kimi modellerde
    531 Compet, 531 Pro, Columbus SLX

    -1982-87 yılları arasında da yine bazı modellerde
    Super Vitus borulara yer verilmiş olup bunlara ek olarak Peugeot kendi bünyesinde/ar-gesinde geliştirmiş ve üretmiş olduğu tube 103 (carbolite-çelik) ve HLE (mangalloy) adını verdiği alaşımlı çelik boruları kullanmıştır.

    "Mont Blanc" a tekrar döndüğümüzde de işte bu HLE tipi borulu kadroların 2.gen olan örneğini görüyoruz. Tamamen çelik olan maşasındaki asaleti bir yana ince yapılı, ince boru kesitli bu bisiklet için pekte bir şey demeye gerek yok diye düşünüyorum. ufak bir not daha araştırmak isteyenler için üretim model olarak bisiklet "PHE 20" olaraktan da geçmektedir, bilginize.


    Bu kadar kafa karışıklığının ardından sevgili dostum Savaşın Mont Blanc'ine dönecek olursam açıkcası ben bile bu kadar sabrı, emeği o pedallara gösteremezdim diyerekten de noktayı koymak istiyorum.

    Herkese sevgiler.



     
  8. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Mesajı okuyunca, ben de olması lazım diyerek , benim Mont Ventoux' dan kalma pedallarımı ve sarı renkli kallerini aradım, ama bulamadım. O kadar çok parça var ki, kayışlı pedallar, Mavic göbekler, ayna dişliler, rubleler,....... Bulabilirsem bir yolunu bulup gönderebilirim. Zaten Tourmalet, Mont Ventoux ve Mont Blanc' ın pedalları aynı.

    Peugeot bisiklet mi olur diyenler de şuraya bir göz atabilirler.
     
  9. savasuysal

    savasuysal Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    39
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:


    Yorumların ve bilgilendirmelerin için çok teşekkürler Doğukan. Sen olmasaydın ben de bu işe bu kadar ince girmezdim :)

    Çok teşekkürler. Ben de bu siteyi ilk gördüğümde bu kadar mükemmel bir site olur mu diye düşünmüştüm. Sitede karışıklığa sebep olacak hiç bir unsur yok. Modelinizi yazıyorsunuz ve tüm ayrıntılarıyla karşınızda. Üstelik o ilk halini görünce içiniz cız ediyor. Eğer bulabilirseniz ben de karşılığıyla almak isterim doğrusu. Ebay'den alınacak her parça gerçekten artı masraf yaratıyor. :)
     
  10. berkan1994

    berkan1994 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2010
    Mesajlar:
    371
    Beğeniler:
    46
    Şehir:
    eskişehir
    Seviye:
    Savaş abi ile tanışıklığımız oldu fakat bu güzelliği görmemiştim en yakın zamanda görmek dileğiyle kolay gelsin....
     
    savasuysal bunu beğendi.
  11. savasuysal

    savasuysal Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    39
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    İltifat için teşekkürler=) Sen geldiğinde parçalanmış ve kutulanmıştı. Artık bir daha ki sefere :)


    Bu arada bisiklete ait parça listesini de orjinal olan ve olmayanlar olarak eklemek istiyorum.

    İlk önce kadro Doğukan'ın bahsettiği gibi Peugeot HLE, diğer bir değişle PHE 20 Siyah.
    Vites sistemi tümüyle Sachs - Huret 'Rival' "Beyaz"
    Aynakol Nervar Mat Beyaz
    Firen kolları Campagnolo
    Firen ayakları Sachs-Huret yazmışım fotoğraflarda fakat değil tabiki. Gözümden kaçmış olmalı. Markası orjinalindeki gibi CLB. Mat beyaz.
    Ön ve Arka göbek Maillard olması gerekiyor fakat ön göbek orjinal olmasına karşın arka göbek klasik bir shimano via ile değiştirilmiş.
    Yine ön çember orjinal olarak Rigida. Arka çember ise Mavic MA40. Ben burada seçimimi Mavic'den yana kullanmak istiyorum fakat koşullara bağlı Rigida yapabilirim.
    Furç takımı da orjinal değil, çin malı takılmış. O da değişecek.
    Gidon Cinelli ve gidon boynu Atax.
    Selenin markası Velo. Belki de ilk değiştirmek istediklerimin arasında. Orjinalinde beyaz Selle San Marco var. Ben de ondan istiyorum. Hem rahat, hem estetik açıdan.
    Pedallar Maillard CX
    Tekerler Michelin. Fakat oldukca yıpranmış. Yeni bir çift bizi bekliyor.

    Eklemek istediklerim ise Aytaç beyin bahsettiği pedal clipsleri ve kayış, ayrıca klasik bir zil :)

    Teşekkürler.
     
  12. Erhan Ertan

    Erhan Ertan Yeni Üye

    Kayıt:
    20 Aralık 2011
    Mesajlar:
    30
    Beğeniler:
    60
    Şehir:
    Eskişehir.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Bisikletiniz çok güzel olmuş, emeğinizin karşılığı ortaya çıkmış. Daha nice senelerde kullanmanız dileğiyle.
     
    savasuysal bunu beğendi.
  13. savasuysal

    savasuysal Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    39
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba demek istiyorum. Bilgisayarımın bozulmasıyla işe bir süre ara vermek zorunda kaldım lakin bu da benim tekrar yenileme "projeme" dönmemi sağladı =) Fazla kafaları kurcalamadan sonuçları sizinle paylaşmak isterim;



    Daha önceden de paylaştığım pedallarımın son parlatılmış hali.



    [​IMG]



    Daha önce de paylaştığım aynakolum.



    [​IMG]


    Sırada boyun vardı. Pedallar kadar uğraştırdığını söyleyemem sağolsun çok yardımcı oldu=)



    [​IMG]




    [​IMG]



    Arka attırıcı ile işe devam ettim. İnce bir zımpara ve boyama işlemi gerçekleştirdim. Yazıların orjinalliği için dokunmamaya karar verdik.



    [​IMG]



    Son olarak yine ince bir zımpara ve boyama işlemini de fren ayaları için yaptım.



    [​IMG]



    Destek ve önerileri için Doğukan Aksu'ya teşekkür eder, ilginize sunarım. Sona doğru giden bu "projemde" de görüş ve önerilerinizi esirgemeyin :)
     
  14. Ekrem Yılmaztürk

    Ekrem Yılmaztürk Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    830
    Beğeniler:
    593
    Şehir:
    Kırklareli
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Merakla bekliyorum son halini çok zarif olacak :)
     
    savasuysal bunu beğendi.
  15. Cengiz Parlakgül

    Cengiz Parlakgül Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Nisan 2008
    Mesajlar:
    1.145
    Beğeniler:
    763
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    cengiz parlakgül
    Seviye:
    Gidon boynunu nasil parlattiniz hocam oyle?
     
    savasuysal ve ozgurerdem bunu beğendi.
  16. savasuysal

    savasuysal Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    39
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    Teşekkür ederim Ekrem bey.

    400lük zımpara ile çizikleri yokettim son 1200lük zımpara ile de zımpara izlerini temizledim. En sonunda da metal parlatıcı =)
     
    Cengiz Parlakgül ve ozgurerdem bunu beğendi.
  17. Erdem Ş.

    Erdem Ş. Misafir

    Keyfiniz daim olsun.
     
  18. Oğuz.Mutlu

    Oğuz.Mutlu Yeni Üye

    Kayıt:
    8 Haziran 2012
    Mesajlar:
    5
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    yeni gibi olmuş güzel bir klasik güle güle kullanın
     
  19. horsepower

    horsepower Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    2 Aralık 2006
    Mesajlar:
    484
    Beğeniler:
    369
    Seviye:
    Muhteşem gözüküyor.En son yenlenmiş parçada takıldığı andaki his paha biçilmez olacaktır.İşçiliğiniz gerçekten çok kaliteli duruyor... Dremel ucu gördüm sanki bi fotoğrafta! Tebrikler 14 şubatta bisiklet aşkı depreşir=)