Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

pedelec sınıfında en hızlı ve en uzun menzilli elektrikli bisiklet ve elektrik kiti??

Konu, 'Bisikletle İlgili Teknolojik Gelişmeler' kısmında emir yakup bulut tarafından paylaşıldı.

  1. emir yakup bulut

    emir yakup bulut Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    10 Ekim 2011
    Mesajlar:
    492
    Beğeniler:
    523
    Şehir:
    samsun
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    bir süredir bu konu ile ilgileniyorum fakat başlangıç düzeyindeki ingilizcemle daha fazlasını öğrenmem mümkün değil elbette ve google ın çeviri hizmeti de biliyorsunuz yetersiz bu yüzden foruma danışayım dedim:benim tespit ettiklerim yanlış hatırlamıyorsam fransız bir firmaya ait ve azami sürati 75 km ve menzili 90 km olan matra ms1 adında bir model ve kit olarak ise bionx fakat bu kitin teknik özelliklerini şu an hatırlayamıyorum ..umarım konuyu açmak için uygun başlık budur.
     
  2. Cömert

    Cömert Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    20 Şubat 2012
    Mesajlar:
    450
    Beğeniler:
    1.194
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Size elektrik motoru tavsiyede bulunamam ancak değişik sayılabilecek bir alternatif gösterebilirim.

    Zamanında elektrikli bisiklet motorlarıyla alakalı çok araştırma yaptım. ( kumandalı model uçak ve araba hobimde var, yurtdışından değişik hobi motorları satış sitelerine kadar didikledim. ).

    Yaşımdan ve formsuzluktan dolayı uzun yokuşlu yollarda tıkanmaktan korktuğum için elektrik motoru takviyesi yapmayı bende düşünüyordum.Ancak motor gücü yükseltdikçe fiyatının artması, akülerinin hem pahalı, hemde ortalama 600 dolum ömrü olması,dolum ömrünün bitmesine yakın nerdeyse tüm performansını kaybetmesi ve akım verme süresinin çok kısa sürelere düşmesi, ayrıca şarj işleminin çok uzun sürmesi ve yağmura yakalanma durumunda her ne kadar yalıtım yapılsada kısa devre yapma ihtimali beni oldukça düşündürdü.

    Bu sistemin bisikletlerde yaygınlaşabilmesi için hem fiyatlarının ucuzlaması hemde lityum -polimer piller gibi, şarj süresinin 45 dakika gibi makul bir mola zamanı seviyelerine inmesi gerekir.Eğer daha önce hiç görmediyseniz Spartamet motorlarını alternatif olacak gibi inceleyin.Her ne kadar benzin motoru isede , hem diğer alternatifleri gibi benzin deposu ve motorun konumu çirkin durmuyor , hemde extra susturucularla nerdeyse tamamen sessiz hale gelebiliyor. Cdi ateşleme sistemi ile yorulduğunuz an gidondan motoru açabilir yine gidondan kapatabilirsiniz. Benzin koyduğunuz sürece bir menzil sorunuda olmayacaktır. Sırf akü için ayırmanız gereken bütçe fiyatına , bu sistem elektrikli sisteme ciddi alternatif olabilir.
    Elbette tercih size aittir.Belki bu motorlu sistemi bilmeyen forum üyelerinede farklı bir alternatif olabilir.

    Not: spartamet motor kendisine özel 26" lik jant ile kullanılır. Ancak iyibir torna tesviyeci bu motoru rahatlıkla istediğiniz bisiklete uyarlayabilir.





    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us
     
    Yusuf !!WOW!! ve emir yakup bulut bunu beğendi.
  3. ursbora

    ursbora Yeni Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    27 Ekim 2016
    Mesajlar:
    15
    Beğeniler:
    12
    Şehir:
    Bursa
    Adı:
    Bora U
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Konu ile ilgili Turkçe oldukça az kaynak var hatta hiç yok diyebilirim.Pedelec konusu bana göre ulaşımda devrim yapacak kadar büyük bir konu ancak Türkiye'de henüz kimsenin yeteri kadar bilgisi yok . Sadece Almanya'da yılda 6,5 milyon adet pedelec bisiklet satılıyor ,Norveç ve buna bi sene Fransa'da katıldı pedelec bisikletlerin alımına teşvik veriyor.Çünkü pedelec lerın trafiğe etkisi çevreye etkisi ,insan sağlığına etkisi ,ucuz ulaşım altyapısı vs vs hesaplandiğinda gerçekten hukumetlerin destek vermesi gereken bir konu ,bununla ilgili çok guzel bir blog yazılmış geçende okumanizi tavsiye ederim Alba Ebikes on Twitter .Türkiye bu konularda gec kalsa da pedelecler bizde de hizla yayginlaşacaktir.