Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

pedalşörlerin dikkatine

Konu, 'Gezi, Tur ve Organizasyon Duyuruları' kısmında Kudret Kurtcebe tarafından paylaşıldı.

  1. Kudret Kurtcebe

    Kudret Kurtcebe Onursal Üye

    Yaş:
    59
    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    31.518
    Beğeniler:
    40.933
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    kurallar
    bisiklete biniş şekli trafik içinde
    çoğu pedalşörler bunlara pek rağbet etmiyor
    bazılarına sıkıcı gelebilir amma altın kurallar bellidir
    1-kask evet kaska alışmalıyız grup gezilerinde bir kişinin kasksız olması gerçekte hem kendisini hemde grubu riske sokması durumudur kaskı olmayan arkadaş şunu bilmelidirki düştüğü vakit diğer arkadaşlarında moral bozukluğu yaratır ve turun motivasyonunu düşürür
    2-katılım 50 kişiyi bulursa trafiği haberdar etmekte fayda vardır aksi takdirde doğacak sonuçlardan turu düzenleyen mesul tutulur
    3-çok katılımlı trafikten izin alınarak yapılan turlarda 3 adet takım kaptanı olması gereklidir önde lider orta takım kaptanı ve arka takım kaptanı ve tabi telsiz şart-çoğu zaman polis eskortu verilmez
    4-herkesin iç lastik getirmesi şarttır pompa şarttır eldiven düşmelerde elleri korur
    sürüş disiplini
    asla yan yana gitmeyin özellikle dar yollarda
    fren mesafesini koruyun
    birbirinizi az sollayın sollarken uyarın
    birbirinizin önüne çıkmayın grubu tehlikeye sokacak her türlü aşırı hareketlerden varyetelerden sakının
    ışıklarda bekleyin bir kısım ışıklarda kalır diğer kısımda devam ederse
    arka takım kaptanı durumu telsizle ekip liderine haberdar eder
    bisikletin girmeyeceği yollar vardır bu kurallara uyalım
    trafiği tehlikeye sokacak her türlü hareketlerden kaçınalım
    bunun cezasının 65 ytl olduğunu bilelim
    gece sürüşlerinde arka spot ve ön far gereklidir
    geceleri çok daha dikkatli olunması gerekmektedir
    trafikte kalabalık olmanın verdiği her türlü aşırı hareketlerden kaçınalım
    iyi bir bisikletçi trafik kurallarından yanadır trafikteki yerini bilir
    trafikte başıboş hareket edemeyiz sürücülere karşı sorumluluklarımız vardır sürücülerinde bize karşı
    unutmayın trafikte ne kadar çok kurallara uyarsanız o kadar iyi ve profesyonel bisikletçi olursunuz
    toplu gezilerde asla araçları sollamayın sürekli trafikte sağı koruyun sağdan sola fazla taşmayın bu risktir riske girmeyin
    trafikte sürekli riskleri zorlayan bisikletçi kötü bisikletçidir
    kavşaklarda son derece dikkatli olun ayna kullanabilirsiniz
    ışıklarda durunca yan yana yığılma yapmayın işte en büyük hata budur
    toplu şekilde gitmenin bilincine vakıf olmalıyız
    rampa tırmanışlarında ve rampa bitiminde birbirinizi bekleyin her vakit performansı düşük olanları bekleyin bu grup bilincidir arkadaşınızı arkada bırakmayın
    yemek yedikten sonra bisiklete binmeyin bir iki saat geçmesi gerekir turlarda ağır yemek yemeyin
    otobüs duraklarına yaklaşırken bir otobüsde durağa yaklaşıyorsa otobüsü sollamayın en büyük hata budur bekleyin yolcularını indirsin
    bindirsin ve otobüs hareket ettikten sonra yola devam edin acele etmeyin
    trafik içersinde bisiklet kullanmak işin zorudur
    yokuş aşağı inerken arka arkaya inmeyin fren mesafesini ayarlayın
    önde bir kişinin hatası sonucunda hepiniz yakın gitmekten dolayı yeri öpebilirsiniz
    dönüşlerde iki kat daha dikkatli olmanız sizin menfatiniz icabıdır
    mazgalları sollamadan önce arkayı kontrol edin
    park etmiş araçların yanından geçerken yavaş geçin hızlı geçmeyin kapı açılabilir
    kavşaklara yaklaşırken kavşağın başladığı yere kadar sağdan yanaşın tam paralelden geçmeden önce durun işi sağlama alın araç gelmediğine emin olun öyle geçin
    araçların ortasından gitmek tehlikelidir
    yayalara öncelik tanıyın olur olmaz yerden geçen yayaları uyarın
    çevreyi kirletmeyin kirletenleri uyarın
    bisikletinizin bakımını ihmal etmeyin bakım şarttır
    sorunlu bisikletle yola çıkmayın sizi yolda bırakabilir
    bilmemek ayıp değildir öğrenmemek ayıptır
    trafik kurallarına uyalım uymayanları uyaralım
    iyi bir bisikletçi daima bisikletin trafikteki yerini bilir ve kurallara riayet eder

    pedalşörlerin dikkatine
    konu :sürüş disiplini
    1- tek sırayı korumak
    2-çok az sollama yapılması artı sollarken hem arka kontrol hemde sollanan
    arkadaşı uyarmak
    3- her türlü riskden kaçınılmak gerekli (grubu riske düşürmemek
    her pedalşörün görevi olmalıdır
    4-yola çıkmadan bir gün önce ekipmanların kontrolü
    a-iç lastik hayatidir
    b-pompa hayatidir
    c-tekeri janttan çıkarmak için aparatlar
    5-neden iç lastik çünki vakit kaybolmaz yama işi vakit kaybettirir
    6-ışıklarda duruşlarda yığılma olmaması tek sırayı korumak
    7- kavşaklara dikkat
    8-en önemlisi yorulan arkadaşların ya arka takım kaptanına yada ekip liderine söylemesi
    çünki yorulanlar gruptan düşerler
    o vakit sıra bozulur kopmalar olur
    9-ara verilen yerlerde ihtiyaçların giderilmesi ve hemen toparlanmakta fayda vardır
    10- herkesin birbirini uyarmasında fayda vardır
    11-iki bisiklet mesafesinin korunması biz pedalşörler için çok önemli böylelikle arkadan çarpmalar önlenmiş olur
    12-sağda park eden araçların yanından geçerken kapı açılabilir
    dikkatimizi araçlara vermemiz gerekir
    13- yayalara öncelik tanımalıyız
    14-ışıklara kesinlikle riayet etmeliyiz grub çok olursa bir kısım ışıklarda geri kalırsa
    arka takım kaptanı ekip liderini
    telsizle arayıp beklemesini yada
    yavaş sürmesini isteyecektir
    endişeniz olmasın
    15-kalabalık olmamızın verdiği
    güven ve coşkuyla hareketlerimizde taşkınlıklara sebebiyet vermemeliyiz
    16-kaldırımlarda gösteri sürüşleri trafiğe ters yönden
    gidişler yapmamalıyız
    17-konaklanan yerlerde temizliğe riayet etmek biz pedalşörlerin görevi olmalıdır
    18-çevre halkına yanlış örnek olacak hareketlerden kaçınmalıyız
    19-her türlü taciz küfür edilebilinir bu araçların plaka
    numaraları takım kaptanları tarafından tesbit edilip
    trafiğe verilecektir
    20- her turda kask takmak zorunluluğu vardır ekip lideri bu konuda çok hassastır
    21-gidiş ve dönüşlerde otobüs duraklarına yaklaşırken dikkatli olmamız gerekiyor
    eğer durağa otobüs yaklaşırsa durarak yolcularını indirmesini lütfen bekleyin
    asla gruba yetişmek için otobüsü sollamayın aksi takdirde karşıdan gelen arac ile
    kafa kafaya çarpışabilirsiniz arka takım kaptanı telsizle ekip liderini uyaracaktır

    kudu
     
  2. BEYHAN

    BEYHAN Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    353
    Beğeniler:
    178
    Şehir:
    Seyhan / ADANA
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    gayet iyi bir bilgi demekten öte süper ve hayati bilgiler
    paylaşım için tekrardan teşekkürler....
     
    gökhan aksoy ve Kudret Kurtcebe bunu beğendi.
  3. Said Ergöktaş

    Said Ergöktaş Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    449
    Beğeniler:
    207
    Şehir:
    KAYSERİ - Hill Climb - XC
    Seviye:
    Gerçekten çok önemli ve dikkat edilmesi gereken noktalar, mutlaka bilinmesi gerekenler. .

    Ellerinize sağlık...
     
    Kudret Kurtcebe bunu beğendi.
  4. Kenan ARPAÇ

    Kenan ARPAÇ Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    277
    Beğeniler:
    377
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    :boese157: Gerçekten teşekkürler herkezin okuması gereken ve dikkate alması gereken bir yazı olmuş ellerine sağlık Kudret abi... :boese157:
     
    Kudret Kurtcebe bunu beğendi.
  5. OrionForEver

    OrionForEver Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Haziran 2007
    Mesajlar:
    651
    Beğeniler:
    1.257
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Bence bunun burada bir sekilde sabitlenmesi iyi olur derim. Bisiklet acısından dikkat etmemiz gerekenleri cok guzel ifade etmişsin Kudret Abi. Ellerine saglik...
     
  6. Burak Coskun

    Burak Coskun Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    20 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    561
    Beğeniler:
    1.006
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    evet evet kesinlikle önemli..
    hayati önem taşıyan kurallar bunlar..
     
    baracuda75 ve Kudret Kurtcebe bunu beğendi.
  7. cedrick41

    cedrick41 Bisikletkolik

    Kayıt:
    30 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.168
    Beğeniler:
    1.565
    Şehir:
    izmit-merkez
    Seviye:
    kudret abi çok yararlı değerli bilgiler vermişin teşekkür ederim!
     
    Kudret Kurtcebe bunu beğendi.
  8. Kudret Kurtcebe

    Kudret Kurtcebe Onursal Üye

    Yaş:
    59
    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    31.518
    Beğeniler:
    40.933
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    [​IMG] kurallar
    bisiklete biniş şekli trafik içinde
    çoğu pedalşörler bunlara pek rağbet etmiyor
    bazılarına sıkıcı gelebilir amma altın kurallar bellidir
    1-kask evet kaska alışmalıyız grup gezilerinde bir kişinin kasksız olması gerçekte hem kendisini hemde grubu riske sokması durumudur kaskı olmayan arkadaş şunu bilmelidirki düştüğü vakit diğer arkadaşlarında moral bozukluğu yaratır ve turun motivasyonunu düşürür
    2-katılım 50 kişiyi bulursa trafiği haberdar etmekte fayda vardır aksi takdirde doğacak sonuçlardan turu düzenleyen mesul tutulur
    3-çok katılımlı trafikten izin alınarak yapılan turlarda 3 adet takım kaptanı olması gereklidir önde lider orta takım kaptanı ve arka takım kaptanı ve tabi telsiz şart-çoğu zaman polis eskortu verilmez
    4-herkesin iç lastik getirmesi şarttır pompa şarttır eldiven düşmelerde elleri korur
    sürüş disiplini
    asla yan yana gitmeyin özellikle dar yollarda
    fren mesafesini koruyun
    birbirinizi az sollayın sollarken uyarın
    birbirinizin önüne çıkmayın grubu tehlikeye sokacak her türlü aşırı hareketlerden varyetelerden sakının
    ışıklarda bekleyin bir kısım ışıklarda kalır diğer kısımda devam ederse
    arka takım kaptanı durumu telsizle ekip liderine haberdar eder
    bisikletin girmeyeceği yollar vardır bu kurallara uyalım
    trafiği tehlikeye sokacak her türlü hareketlerden kaçınalım
    bunun cezasının 65 ytl olduğunu bilelim
    gece sürüşlerinde arka spot ve ön far gereklidir
    geceleri çok daha dikkatli olunması gerekmektedir
    trafikte kalabalık olmanın verdiği her türlü aşırı hareketlerden kaçınalım
    [FONT=Arial Black]iyi bir bisikletçi trafik kurallarından yanadır trafikteki yerini bilir
    [FONT=Arial Black]trafikte başıboş hareket edemeyiz sürücülere karşı sorumluluklarımız vardır sürücülerinde bize karşı
    [FONT=Arial Black]unutmayın trafikte ne kadar çok kurallara uyarsanız o kadar iyi ve profesyonel bisikletçi olursunuz
    [FONT=Arial Black]toplu gezilerde asla araçları sollamayın sürekli trafikte sağı koruyun sağdan sola fazla taşmayın bu risktir riske girmeyin
    [FONT=Arial Black]trafikte sürekli riskleri zorlayan bisikletçi kötü bisikletçidir
    [FONT=Arial Black]kavşaklarda son derece dikkatli olun ayna kullanabilirsiniz
    [FONT=Arial Black]ışıklarda durunca yan yana yığılma yapmayın işte en büyük hata budur
    [FONT=Arial Black]toplu şekilde gitmenin bilincine vakıf olmalıyız
    [FONT=Arial Black]rampa tırmanışlarında ve rampa bitiminde birbirinizi bekleyin her vakit performansı düşük olanları bekleyin bu grup bilincidir arkadaşınızı arkada bırakmayın
    [FONT=Arial Black]yemek yedikten sonra bisiklete binmeyin bir iki saat geçmesi gerekir turlarda ağır yemek yemeyin
    [FONT=Arial Black]otobüs duraklarına yaklaşırken bir otobüsde durağa yaklaşıyorsa otobüsü sollamayın en büyük hata budur bekleyin yolcularını indirsin
    [FONT=Arial Black]bindirsin ve otobüs hareket ettikten sonra yola devam edin acele etmeyin
    [FONT=Arial Black]trafik içersinde bisiklet kullanmak işin zorudur
    [FONT=Arial Black]yokuş aşağı inerken arka arkaya inmeyin fren mesafesini ayarlayın
    [FONT=Arial Black]önde bir kişinin hatası sonucunda hepiniz yakın gitmekten dolayı yeri öpebilirsiniz
    [FONT=Arial Black]dönüşlerde iki kat daha dikkatli olmanız sizin menfatiniz icabıdır
    [FONT=Arial Black]mazgalları sollamadan önce arkayı kontrol edin
    [FONT=Arial Black]park etmiş araçların yanından geçerken yavaş geçin hızlı geçmeyin kapı açılabilir
    [FONT=Arial Black]kavşaklara yaklaşırken kavşağın başladığı yere kadar sağdan yanaşın tam paralelden geçmeden önce durun işi sağlama alın araç gelmediğine emin olun öyle geçin
    [FONT=Arial Black]araçların ortasından gitmek tehlikelidir
    [FONT=Arial Black]yayalara öncelik tanıyın olur olmaz yerden geçen yayaları uyarın
    [FONT=Arial Black]çevreyi kirletmeyin kirletenleri uyarın
    [FONT=Arial Black]bisikletinizin bakımını ihmal etmeyin bakım şarttır
    [FONT=Arial Black]sorunlu bisikletle yola çıkmayın sizi yolda bırakabilir
    [FONT=Arial Black]bilmemek ayıp değildir öğrenmemek ayıptır
    [FONT=Arial Black]trafik kurallarına uyalım uymayanları uyaralım
    [FONT=Arial Black]iyi bir bisikletçi daima bisikletin trafikteki yerini bilir ve kurallara riayet eder


    [FONT=Arial Black]pedalşörlerin dikkatine
    [FONT=Arial Black]konu-sürüş disiplini
    [FONT=Arial Black]1-tek sırayı korumak
    [FONT=Arial Black]2- çok az sollama yapılması artı sollarken hem arka kontrol hemde sollanan arkadaşı uyarmak
    [FONT=Arial Black]3-her türlü riskten kaçınılmak gerekli (grubu riske düşürmemek her pedalşörün görevi olmalıdır )
    [FONT=Arial Black]4- yola çıkmadan bir gün önce ekipmanların kontrolü
    [FONT=Arial Black]a-iç lastik
    [FONT=Arial Black]b-pompa
    [FONT=Arial Black]c-tekeri janttan çıkarmak için aparatlar
    [FONT=Arial Black]5- neden iç lastik çünki vakit kaybolmaz yama işi vakit kaybettirir
    [FONT=Arial Black]6-ışıklarda duruşlarda yığılma olmaması tek sırayı korumak
    [FONT=Arial Black]7- kavşaklara dikkat
    [FONT=Arial Black]8- en önemlisi yorulan arkadaşların arka takım kaptanına yada ekip liderine söylemesi çünki yorulanlar gruptan düşerler o vakit sıra bozulur kopmalar olur
    [FONT=Arial Black]9- ara verilen yerlerde ihtiyaçların giderilmesi ve hemen toparlanmakta fayda vardır
    [FONT=Arial Black]10- herkesin birbirini uyarmasında fayda vardır
    [FONT=Arial Black]11-iki bisiklet mesafesinin korunması biz pedalşörler için önemli
    [FONT=Arial Black]böylelikle arkadan çarpmalar önlenmiş olur
    [FONT=Arial Black]12- sağda park etmiş araçların yanından geçerken kapı açılabilir dikkatimizi araçlara vermeliyiz hız düşürmekte fayda vardır
    [FONT=Arial Black]13-yayalara öncelik tanıyın olur olmaz yerden geçen yayalara karşı dikkatli olun ve onları uyarın
    [FONT=Arial Black]14- ışıklara kesinlikle riayet etmeliyiz grup çok olursa bir kısım ışıklarda kalabilir grub bölünür arka takın kaptanı telsizle ekip liderini haberdar edecektir endişeniz olmasın gruba yetişmek için kırmızı işareti ihlal etmeyin
    [FONT=Arial Black]15-kalabalık olmamızın verdiği güven ve çoşkuyla taşkınlıklara sebebiyet vermemeliyiz
    [FONT=Arial Black]16- kaldırımlarda gösteri sürüşleri ve trafiğe ters yönden seyir yapmamalıyız
    [FONT=Arial Black]17-konaklanan yerlerde temizliğe riayet etmeliyiz
    [FONT=Arial Black]18-çevre halkına yanlış olacak hareketlerden kaçınmalıyız
    [FONT=Arial Black]19-her türlü taciz küfür edilebilinir bu araçların plaka numaraları alınıp
    [FONT=Arial Black]trafiğe verilmelidir şikayette bulunulmalıdır
    [FONT=Arial Black]20-her turda kask takma zorunluluğu vardır ekip liderleri bu konuda hassas olmalıdır
    [FONT=Arial Black]21-gidiş ve dönüşte otobüs duraklarına yaklaşırken dikkatli olmalıyız
    [FONT=Arial Black]eğer durağa otobüs yaklaşırsa durarak yolcularını indirmesini ve bindirmesini lütfen bekleyin grup bölünmüşse asla gruba yetişmek için otobüsü sollamayın en büyük hatayı yapmış olursunuz karşıdan araç gelebilir arka takım kaptanı ekip liderini uyaracaktır
    [FONT=Arial Black]22-asla trafikte kulaklıktan müzik dinlemeyin
    [FONT=Arial Black]23-lastik patlamalarında pedalşörler güvenli bir yere geçerek tekeri onarmalı trafiğin akışı üstünde teker onarmayın
    [FONT=Arial Black]24-ne tür etkinlik olursa olsun katılım fazla olursa yolu baştan başa bisikletle kaplamak trafik suçudur cezası trafiği tehlikeye sokmaktan 64 ytl dir eğer paranız üzerinizde yoksa polis kimlik sorar
    [FONT=Arial Black]o da yoksa alıkoyabilirler [/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT]
     
  9. burakb

    burakb Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Haziran 2007
    Mesajlar:
    382
    Beğeniler:
    564
    Şehir:
    Kağıthane - istanbul
    Seviye:
    İnşallah çok kişi okur,
    Sadece okumakla kalmaz uygular.
    Çünkü bunlar hayati önem taşıyan bilgiler..

    Teşekkürler Kudret Abi
     
    Kudret Kurtcebe bunu beğendi.
  10. ZekiAlper

    ZekiAlper Antalya Downhill Prof MTB rider

    Kayıt:
    4 Ekim 2007
    Mesajlar:
    2.906
    Beğeniler:
    1.647
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Antalya Downhill Özel Antrenör
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Kuralları (bir taşıt ehliyeti sahibi olduğum için..) bildiğim halde tekrar okuma gereği hissettim. Güzel paylaşım teşekkürler!
     
  11. Burak Yılmaz

    Burak Yılmaz Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    17 Haziran 2009
    Mesajlar:
    538
    Beğeniler:
    336
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    bunu herkes okumalı..çok hayati-faydalı bilgiler..uymayan arkadaşları nazikçe uyarmaktada fayda var..sonuçta o grubun bir parçasıda bizler oluyoruz bazen :)
     
    Kudret Kurtcebe bunu beğendi.
  12. Kudret Kurtcebe

    Kudret Kurtcebe Onursal Üye

    Yaş:
    59
    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    31.518
    Beğeniler:
    40.933
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    dostlarım sürekli bu konuyu taze tutacağım bu topiği
    herkesin okumasını istiyorum gerekirse tüm türkiyenin

    :in: :in: :in: :in:
     
    cedrick41 ve burakb bunu beğendi.
  13. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    74
    Seviye:
    Takım kaptanı olmak için (Ön - Arka Farketmez) nereye başvurmamız gerekiyor ?

    Birde bu bisiklet - trafik arasındaki kardeşlik dostluk neerden geliyor diye sormak istiyorum...

    Bi trafiktir gidiyor ??
     
    Kudret Kurtcebe bunu beğendi.
  14. cedrick41

    cedrick41 Bisikletkolik

    Kayıt:
    30 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.168
    Beğeniler:
    1.565
    Şehir:
    izmit-merkez
    Seviye:


    iş herinde bir deyim vardır işyeri körlüğü yaptığın işe o kadar alışırsınki dikkat etme ihtiyacı hissetmessin buda körlüğe sebebiyetle kazaya neden olur bu sebebten bu konularda kendimizi sürekli etkin tutmamız ve bana bir şey olmaz anlayışından kurtulmamız gerekmektedir bu kuralları ara sıra okumalı ve ders çıkarmalıyız bir dakika düşün kask takmaz isem ne olur, taşıtı sollar isem ne olur ,iki bisikletli arasına girersem ne olur, bisikletimin bakımını yaptırmaz isem ne olur eldiven takmazisem ne olur,gece bisiklet kullanıyorsam farım ferlektörüm olmaz ise ne olur ,grubta bisiklet kullanıyorsam grub kurallarına uymaz isem başıma veya başımıza ne gelebilir v.b. sorduğunuz takdirde kendinize cevabını bulacaksınız
    Lütfen;
    Bir dakika düşünüp ona göre hareket edelim bir dakikadan çok şey kaybetmezsiniz! (TAKE TWO BİR DUPONT GÜVENLİK STANDARTIDIR!)
    Tüm sorular bizi tedbire götürecektir emin olun!
     
    Kudret Kurtcebe bunu beğendi.
  15. Kudret Kurtcebe

    Kudret Kurtcebe Onursal Üye

    Yaş:
    59
    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    31.518
    Beğeniler:
    40.933
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    trafik ile savaşmak isteyen bisikletçi olabilirmi
    yada şöyle diyelim disiplinsiz başı bozuk takım lideri olmayan
    bir tur düşünebilinirmi düşünülürse nasıl olur bisikletlilerin sürücülere karşı sorumlulukları vardır onlarında bize karşı
    trafikle savaşan bisikletçi olmaz olsa olsa kafadan noksan olur 1980 de norveçte bir yıl kaldım bisiklet yolları vardı her yerde görebilirsiniz bu yolları bisiklet yolun dışında bisiklet kullanamazsınız ceza yersiniz norveç avrupa birliğine girmemiştir ve şunu gördüm herkes son derece trafik kurallarına bağlı malum bizim ülkenin insanlarının eğitim yönünden nerde olduğu eğitimi olmayan bir toplumun eline bisiklet ver ne yapar gerisini siz düşünün
    artı birde araba ver bak ne oluyor
    görüyorsunuz ne olduğunu dünya birincisiyiz
    trafik kazalarında
    artık kendimizi değiştirmenin zamanı gelmedimi
    türkün türkden başka düşmanı yoktur

    not
    takım kaptanı olmak için ne olduğunu öğrenmek gerekiyor bunun için merak gerekir merak etmeyen hiç bir şey öğrenemez



    [​IMG] eklenen maddeler
    [​IMG] kurallar
    bisiklete biniş şekli trafik içinde
    çoğu pedalşörler bunlara pek rağbet etmiyor
    bazılarına sıkıcı gelebilir amma altın kurallar bellidir
    1-kask evet kaska alışmalıyız grup gezilerinde bir kişinin kasksız olması gerçekte hem kendisini hemde grubu riske sokması durumudur kaskı olmayan arkadaş şunu bilmelidirki düştüğü vakit diğer arkadaşlarında moral bozukluğu yaratır ve turun motivasyonunu düşürür
    2-katılım 50 kişiyi bulursa trafiği haberdar etmekte fayda vardır aksi takdirde doğacak sonuçlardan turu düzenleyen mesul tutulur
    3-çok katılımlı trafikten izin alınarak yapılan turlarda 3 adet takım kaptanı olması gereklidir önde lider orta takım kaptanı ve arka takım kaptanı ve tabi telsiz şart-çoğu zaman polis eskortu verilmez
    4-herkesin iç lastik getirmesi şarttır pompa şarttır eldiven düşmelerde elleri korur
    sürüş disiplini
    asla yan yana gitmeyin özellikle dar yollarda
    fren mesafesini koruyun
    birbirinizi az sollayın sollarken uyarın
    birbirinizin önüne çıkmayın grubu tehlikeye sokacak her türlü aşırı hareketlerden varyetelerden sakının
    ışıklarda bekleyin bir kısım ışıklarda kalır diğer kısımda devam ederse
    arka takım kaptanı durumu telsizle ekip liderine haberdar eder
    bisikletin girmeyeceği yollar vardır bu kurallara uyalım
    trafiği tehlikeye sokacak her türlü hareketlerden kaçınalım
    bunun cezasının 65 ytl olduğunu bilelim
    gece sürüşlerinde arka spot ve ön far gereklidir
    geceleri çok daha dikkatli olunması gerekmektedir
    trafikte kalabalık olmanın verdiği her türlü aşırı hareketlerden kaçınalım
    [FONT=Arial Black]iyi bir bisikletçi trafik kurallarından yanadır trafikteki yerini bilir
    [FONT=Arial Black]trafikte başıboş hareket edemeyiz sürücülere karşı sorumluluklarımız vardır sürücülerinde bize karşı
    [FONT=Arial Black]unutmayın trafikte ne kadar çok kurallara uyarsanız o kadar iyi ve profesyonel bisikletçi olursunuz
    [FONT=Arial Black]toplu gezilerde asla araçları sollamayın sürekli trafikte sağı koruyun sağdan sola fazla taşmayın bu risktir riske girmeyin
    [FONT=Arial Black]trafikte sürekli riskleri zorlayan bisikletçi kötü bisikletçidir
    [FONT=Arial Black]kavşaklarda son derece dikkatli olun ayna kullanabilirsiniz
    [FONT=Arial Black]ışıklarda durunca yan yana yığılma yapmayın işte en büyük hata budur
    [FONT=Arial Black]toplu şekilde gitmenin bilincine vakıf olmalıyız
    [FONT=Arial Black]rampa tırmanışlarında ve rampa bitiminde birbirinizi bekleyin her vakit performansı düşük olanları bekleyin bu grup bilincidir arkadaşınızı arkada bırakmayın
    [FONT=Arial Black]yemek yedikten sonra bisiklete binmeyin bir iki saat geçmesi gerekir turlarda ağır yemek yemeyin
    [FONT=Arial Black]otobüs duraklarına yaklaşırken bir otobüsde durağa yaklaşıyorsa otobüsü sollamayın en büyük hata budur bekleyin yolcularını indirsin
    [FONT=Arial Black]bindirsin ve otobüs hareket ettikten sonra yola devam edin acele etmeyin
    [FONT=Arial Black]trafik içersinde bisiklet kullanmak işin zorudur
    [FONT=Arial Black]yokuş aşağı inerken arka arkaya inmeyin fren mesafesini ayarlayın
    [FONT=Arial Black]önde bir kişinin hatası sonucunda hepiniz yakın gitmekten dolayı yeri öpebilirsiniz
    [FONT=Arial Black]dönüşlerde iki kat daha dikkatli olmanız sizin menfatiniz icabıdır
    [FONT=Arial Black]mazgalları sollamadan önce arkayı kontrol edin
    [FONT=Arial Black]park etmiş araçların yanından geçerken yavaş geçin hızlı geçmeyin kapı açılabilir
    [FONT=Arial Black]kavşaklara yaklaşırken kavşağın başladığı yere kadar sağdan yanaşın tam paralelden geçmeden önce durun işi sağlama alın araç gelmediğine emin olun öyle geçin
    [FONT=Arial Black]araçların ortasından gitmek tehlikelidir
    [FONT=Arial Black]yayalara öncelik tanıyın olur olmaz yerden geçen yayaları uyarın
    [FONT=Arial Black]çevreyi kirletmeyin kirletenleri uyarın
    [FONT=Arial Black]bisikletinizin bakımını ihmal etmeyin bakım şarttır
    [FONT=Arial Black]sorunlu bisikletle yola çıkmayın sizi yolda bırakabilir
    [FONT=Arial Black]bilmemek ayıp değildir öğrenmemek ayıptır
    [FONT=Arial Black]trafik kurallarına uyalım uymayanları uyaralım
    [FONT=Arial Black]iyi bir bisikletçi daima bisikletin trafikteki yerini bilir ve kurallara riayet eder


    [FONT=Arial Black]pedalşörlerin dikkatine
    [FONT=Arial Black]konu-sürüş disiplini
    [FONT=Arial Black]1-tek sırayı korumak
    [FONT=Arial Black]2- çok az sollama yapılması artı sollarken hem arka kontrol hemde sollanan arkadaşı uyarmak
    [FONT=Arial Black]3-her türlü riskten kaçınılmak gerekli (grubu riske düşürmemek her pedalşörün görevi olmalıdır )
    [FONT=Arial Black]4- yola çıkmadan bir gün önce ekipmanların kontrolü
    [FONT=Arial Black]a-iç lastik
    [FONT=Arial Black]b-pompa
    [FONT=Arial Black]c-tekeri janttan çıkarmak için aparatlar
    [FONT=Arial Black]5- neden iç lastik çünki vakit kaybolmaz yama işi vakit kaybettirir
    [FONT=Arial Black]6-ışıklarda duruşlarda yığılma olmaması tek sırayı korumak
    [FONT=Arial Black]7- kavşaklara dikkat
    [FONT=Arial Black]8- en önemlisi yorulan arkadaşların arka takım kaptanına yada ekip liderine söylemesi çünki yorulanlar gruptan düşerler o vakit sıra bozulur kopmalar olur
    [FONT=Arial Black]9- ara verilen yerlerde ihtiyaçların giderilmesi ve hemen toparlanmakta fayda vardır
    [FONT=Arial Black]10- herkesin birbirini uyarmasında fayda vardır
    [FONT=Arial Black]11-iki bisiklet mesafesinin korunması biz pedalşörler için önemli
    [FONT=Arial Black]böylelikle arkadan çarpmalar önlenmiş olur
    [FONT=Arial Black]12- sağda park etmiş araçların yanından geçerken kapı açılabilir dikkatimizi araçlara vermeliyiz hız düşürmekte fayda vardır
    [FONT=Arial Black]13-yayalara öncelik tanıyın olur olmaz yerden geçen yayalara karşı dikkatli olun ve onları uyarın
    [FONT=Arial Black]14- ışıklara kesinlikle riayet etmeliyiz grup çok olursa bir kısım ışıklarda kalabilir grub bölünür arka takın kaptanı telsizle ekip liderini haberdar edecektir endişeniz olmasın gruba yetişmek için kırmızı işareti ihlal etmeyin
    [FONT=Arial Black]15-kalabalık olmamızın verdiği güven ve çoşkuyla taşkınlıklara sebebiyet vermemeliyiz
    [FONT=Arial Black]16- kaldırımlarda gösteri sürüşleri ve trafiğe ters yönden seyir yapmamalıyız
    [FONT=Arial Black]17-konaklanan yerlerde temizliğe riayet etmeliyiz
    [FONT=Arial Black]18-çevre halkına yanlış olacak hareketlerden kaçınmalıyız
    [FONT=Arial Black]19-her türlü taciz küfür edilebilinir bu araçların plaka numaraları alınıp
    [FONT=Arial Black]trafiğe verilmelidir şikayette bulunulmalıdır
    [FONT=Arial Black]20-her turda kask takma zorunluluğu vardır ekip liderleri bu konuda hassas olmalıdır
    [FONT=Arial Black]21-gidiş ve dönüşte otobüs duraklarına yaklaşırken dikkatli olmalıyız
    [FONT=Arial Black]eğer durağa otobüs yaklaşırsa durarak yolcularını indirmesini ve bindirmesini lütfen bekleyin grup bölünmüşse asla gruba yetişmek için otobüsü sollamayın en büyük hatayı yapmış olursunuz karşıdan araç gelebilir arka takım kaptanı ekip liderini uyaracaktır
    [FONT=Arial Black]22-asla trafikte kulaklıktan müzik dinlemeyin
    [FONT=Arial Black]23-lastik patlamalarında pedalşörler güvenli bir yere geçerek tekeri onarmalı trafiğin akışı üstünde teker onarmayın
    [FONT=Arial Black]24-ne tür etkinlik olursa olsun katılım fazla olursa yolu baştan başa bisikletle kaplamak trafik suçudur cezası trafiği tehlikeye sokmaktan 64 ytl dir eğer paranız üzerinizde yoksa polis kimlik sorar
    [FONT=Arial Black]o da yoksa alıkoyabilirler [/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT]
     
    OrionForEver ve cedrick41 bunu beğendi.
  16. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    74
    Seviye:
    Açıkcası sizden korkuyorum ;

    Size bir ömür boyu mutluluklar diliyorum ,
    Bunlarla uğraşarak ne derece mutlu olabilirsiniz tartışılır olsa da.
    Takım Kaptanlığı konusunda iyi bir kariyer diliyorum.
    Trafik ile olan evliliğinizin bir yastıkta kocamasını diliyorum.

    Konuyuda Güncel Tuttum ;
    Artık daha fazla insan kuralları öğrendi.

    Bende Üzerime düşen görevi yapmış oldum...
    Huzurun dibine vurdum.
     
    cedrick41 ve Kudret Kurtcebe bunu beğendi.
  17. Kudret Kurtcebe

    Kudret Kurtcebe Onursal Üye

    Yaş:
    59
    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    31.518
    Beğeniler:
    40.933
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    dostum
    işin doğrusu bir yıl muntazam bir şekilde elimde telsizle 30-40 bazen nadir de olsa 100 kişinin arka takım kaptanlığını yaptım bu konuda tecrübelerim oldu
    norveçte bisiklet yollarında sürdüm çok zevkli idi kurallara uydum
    norveçte zati sizin için heryerde bisiklet yolları olan bir ülkede neden yol ortasından gidesinizki mantıksız olurdu
    bu ülkede de uzun yollara giden arkadaşlarda muhakkak tecrübeler
    edinmişlerdir bu forumda bu tecrübelerini bizlerle paylaşmalarından
    zevk duyarım çünki bir düşünceyi eyleme geçirmişlerdir uzun yol tecrübesi edinmişlerdir
    evet hatalarım oldu kabul ediyorum ama aynı çukura bir daha düşmedim
    size tekrar teşekkür ederim
    esen kalın


    not
    alıntı
    bunlarla uğraşarak ne derece mutlu olabilirsiniz
    derimki bir yıl boyunca arka takım kaptanlığım sırasında bir çok dostum oldu kazancı buydu dostluk
    şimdi artık pek trafik içi turlar düzenlemiyorum daha çok meskun yerler
    :in: :in: :in: :in: :in:
     
    OrionForEver ve cedrick41 bunu beğendi.
  18. OrionForEver

    OrionForEver Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Haziran 2007
    Mesajlar:
    651
    Beğeniler:
    1.257
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Bu huzur dolu paylaşımın ve insanların okuma alışkanlıklarını tazeleyen güzel anlatımın için tekrar teşekürler Kudret Abi.

    Birinin elini taşın altına koyup bazı seyleri disipline etmesi ve/veya dikkatleri çekmesi gerekiyordu. Senin bu yoldaki sahiplendigin misyon ve bizleri gösterdigin dostluk onemlidir. Eminimki forumdaki tüm arkadaslarımda; bu baslıgın taze kalmasını, kendi tecrubelerinide paylaşarak saglayacaklardır.

    Tecrübenin bizde kalması bizi degerli yapmaz derim, tekrar teşekkür ederim.


    Not: Mutluluk herkes için cok farklı bir duygudur, kimi fotograf ceker, kimi yuzer, kimi kitap okur, kimi alışveriş yapar, kimi dedikodu yapar, kimi ne bulsa yapar.

    Yıllardır, bir çok seyi soylemeden kendi istegi ile yapan ve bazı seyleri hayat felsefesi edinen bir insan yeterince mutludur. Bizler içinde onun mutlulugu en buyuk mutluluğumuzdur.
     
    Kudret Kurtcebe bunu beğendi.
  19. Kudret Kurtcebe

    Kudret Kurtcebe Onursal Üye

    Yaş:
    59
    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    31.518
    Beğeniler:
    40.933
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    [​IMG] eklenen maddeler
    [​IMG] kurallar
    bisiklete biniş şekli trafik içinde
    çoğu pedalşörler bunlara pek rağbet etmiyor
    bazılarına sıkıcı gelebilir amma altın kurallar bellidir
    1-kask evet kaska alışmalıyız grup gezilerinde bir kişinin kasksız olması gerçekte hem kendisini hemde grubu riske sokması durumudur kaskı olmayan arkadaş şunu bilmelidirki düştüğü vakit diğer arkadaşlarında moral bozukluğu yaratır ve turun motivasyonunu düşürür
    2-katılım 50 kişiyi bulursa trafiği haberdar etmekte fayda vardır aksi takdirde doğacak sonuçlardan turu düzenleyen mesul tutulur
    3-çok katılımlı trafikten izin alınarak yapılan turlarda 3 adet takım kaptanı olması gereklidir önde lider orta takım kaptanı ve arka takım kaptanı ve tabi telsiz şart-çoğu zaman polis eskortu verilmez
    4-herkesin iç lastik getirmesi şarttır pompa şarttır eldiven düşmelerde elleri korur
    sürüş disiplini
    asla yan yana gitmeyin özellikle dar yollarda
    fren mesafesini koruyun
    birbirinizi az sollayın sollarken uyarın
    birbirinizin önüne çıkmayın grubu tehlikeye sokacak her türlü aşırı hareketlerden varyetelerden sakının
    ışıklarda bekleyin bir kısım ışıklarda kalır diğer kısımda devam ederse
    arka takım kaptanı durumu telsizle ekip liderine haberdar eder
    bisikletin girmeyeceği yollar vardır bu kurallara uyalım
    trafiği tehlikeye sokacak her türlü hareketlerden kaçınalım
    bunun cezasının 65 ytl olduğunu bilelim
    gece sürüşlerinde arka spot ve ön far gereklidir
    geceleri çok daha dikkatli olunması gerekmektedir
    trafikte kalabalık olmanın verdiği her türlü aşırı hareketlerden kaçınalım
    [FONT=Arial Black]iyi bir bisikletçi trafik kurallarından yanadır trafikteki yerini bilir
    [FONT=Arial Black]trafikte başıboş hareket edemeyiz sürücülere karşı sorumluluklarımız vardır sürücülerinde bize karşı
    [FONT=Arial Black]unutmayın trafikte ne kadar çok kurallara uyarsanız o kadar iyi ve profesyonel bisikletçi olursunuz
    [FONT=Arial Black]toplu gezilerde asla araçları sollamayın sürekli trafikte sağı koruyun sağdan sola fazla taşmayın bu risktir riske girmeyin
    [FONT=Arial Black]trafikte sürekli riskleri zorlayan bisikletçi kötü bisikletçidir
    [FONT=Arial Black]kavşaklarda son derece dikkatli olun ayna kullanabilirsiniz
    [FONT=Arial Black]ışıklarda durunca yan yana yığılma yapmayın işte en büyük hata budur
    [FONT=Arial Black]toplu şekilde gitmenin bilincine vakıf olmalıyız
    [FONT=Arial Black]rampa tırmanışlarında ve rampa bitiminde birbirinizi bekleyin her vakit performansı düşük olanları bekleyin bu grup bilincidir arkadaşınızı arkada bırakmayın
    [FONT=Arial Black]yemek yedikten sonra bisiklete binmeyin bir iki saat geçmesi gerekir turlarda ağır yemek yemeyin
    [FONT=Arial Black]otobüs duraklarına yaklaşırken bir otobüsde durağa yaklaşıyorsa otobüsü sollamayın en büyük hata budur bekleyin yolcularını indirsin
    [FONT=Arial Black]bindirsin ve otobüs hareket ettikten sonra yola devam edin acele etmeyin
    [FONT=Arial Black]trafik içersinde bisiklet kullanmak işin zorudur
    [FONT=Arial Black]yokuş aşağı inerken arka arkaya inmeyin fren mesafesini ayarlayın
    [FONT=Arial Black]önde bir kişinin hatası sonucunda hepiniz yakın gitmekten dolayı yeri öpebilirsiniz
    [FONT=Arial Black]dönüşlerde iki kat daha dikkatli olmanız sizin menfatiniz icabıdır
    [FONT=Arial Black]mazgalları sollamadan önce arkayı kontrol edin
    [FONT=Arial Black]park etmiş araçların yanından geçerken yavaş geçin hızlı geçmeyin kapı açılabilir
    [FONT=Arial Black]kavşaklara yaklaşırken kavşağın başladığı yere kadar sağdan yanaşın tam paralelden geçmeden önce durun işi sağlama alın araç gelmediğine emin olun öyle geçin
    [FONT=Arial Black]araçların ortasından gitmek tehlikelidir
    [FONT=Arial Black]yayalara öncelik tanıyın olur olmaz yerden geçen yayaları uyarın
    [FONT=Arial Black]çevreyi kirletmeyin kirletenleri uyarın
    [FONT=Arial Black]bisikletinizin bakımını ihmal etmeyin bakım şarttır
    [FONT=Arial Black]sorunlu bisikletle yola çıkmayın sizi yolda bırakabilir
    [FONT=Arial Black]bilmemek ayıp değildir öğrenmemek ayıptır
    [FONT=Arial Black]trafik kurallarına uyalım uymayanları uyaralım
    [FONT=Arial Black]iyi bir bisikletçi daima bisikletin trafikteki yerini bilir ve kurallara riayet eder


    [FONT=Arial Black]pedalşörlerin dikkatine
    [FONT=Arial Black]konu-sürüş disiplini
    [FONT=Arial Black]1-tek sırayı korumak
    [FONT=Arial Black]2- çok az sollama yapılması artı sollarken hem arka kontrol hemde sollanan arkadaşı uyarmak
    [FONT=Arial Black]3-her türlü riskten kaçınılmak gerekli (grubu riske düşürmemek her pedalşörün görevi olmalıdır )
    [FONT=Arial Black]4- yola çıkmadan bir gün önce ekipmanların kontrolü
    [FONT=Arial Black]a-iç lastik
    [FONT=Arial Black]b-pompa
    [FONT=Arial Black]c-tekeri janttan çıkarmak için aparatlar
    [FONT=Arial Black]5- neden iç lastik çünki vakit kaybolmaz yama işi vakit kaybettirir
    [FONT=Arial Black]6-ışıklarda duruşlarda yığılma olmaması tek sırayı korumak
    [FONT=Arial Black]7- kavşaklara dikkat
    [FONT=Arial Black]8- en önemlisi yorulan arkadaşların arka takım kaptanına yada ekip liderine söylemesi çünki yorulanlar gruptan düşerler o vakit sıra bozulur kopmalar olur
    [FONT=Arial Black]9- ara verilen yerlerde ihtiyaçların giderilmesi ve hemen toparlanmakta fayda vardır
    [FONT=Arial Black]10- herkesin birbirini uyarmasında fayda vardır
    [FONT=Arial Black]11-iki bisiklet mesafesinin korunması biz pedalşörler için önemli
    [FONT=Arial Black]böylelikle arkadan çarpmalar önlenmiş olur
    [FONT=Arial Black]12- sağda park etmiş araçların yanından geçerken kapı açılabilir dikkatimizi araçlara vermeliyiz hız düşürmekte fayda vardır
    [FONT=Arial Black]13-yayalara öncelik tanıyın olur olmaz yerden geçen yayalara karşı dikkatli olun ve onları uyarın
    [FONT=Arial Black]14- ışıklara kesinlikle riayet etmeliyiz grup çok olursa bir kısım ışıklarda kalabilir grub bölünür arka takın kaptanı telsizle ekip liderini haberdar edecektir endişeniz olmasın gruba yetişmek için kırmızı işareti ihlal etmeyin
    [FONT=Arial Black]15-kalabalık olmamızın verdiği güven ve çoşkuyla taşkınlıklara sebebiyet vermemeliyiz
    [FONT=Arial Black]16- kaldırımlarda gösteri sürüşleri ve trafiğe ters yönden seyir yapmamalıyız
    [FONT=Arial Black]17-konaklanan yerlerde temizliğe riayet etmeliyiz
    [FONT=Arial Black]18-çevre halkına yanlış olacak hareketlerden kaçınmalıyız
    [FONT=Arial Black]19-her türlü taciz küfür edilebilinir bu araçların plaka numaraları alınıp
    [FONT=Arial Black]trafiğe verilmelidir şikayette bulunulmalıdır
    [FONT=Arial Black]20-her turda kask takma zorunluluğu vardır ekip liderleri bu konuda hassas olmalıdır
    [FONT=Arial Black]21-gidiş ve dönüşte otobüs duraklarına yaklaşırken dikkatli olmalıyız
    [FONT=Arial Black]eğer durağa otobüs yaklaşırsa durarak yolcularını indirmesini ve bindirmesini lütfen bekleyin grup bölünmüşse asla gruba yetişmek için otobüsü sollamayın en büyük hatayı yapmış olursunuz karşıdan araç gelebilir arka takım kaptanı ekip liderini uyaracaktır
    [FONT=Arial Black]22-asla trafikte kulaklıktan müzik dinlemeyin
    [FONT=Arial Black]23-lastik patlamalarında pedalşörler güvenli bir yere geçerek tekeri onarmalı trafiğin akışı üstünde teker onarmayın
    [FONT=Arial Black]24-ne tür etkinlik olursa olsun katılım fazla olursa yolu baştan başa bisikletle kaplamak trafik suçudur cezası trafiği tehlikeye sokmaktan 64 ytl dir eğer paranız üzerinizde yoksa polis kimlik sorar
    [FONT=Arial Black]o da yoksa alıkoyabilirler [/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT]
     
    receptimur ve aziz aydın bunu beğendi.
  20. aziz aydın

    aziz aydın Üye

    Kayıt:
    8 Haziran 2009
    Mesajlar:
    67
    Beğeniler:
    80
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    elinize sağlık ne güzel yazmışsınız:)ben tek başıma nerdeyse hergün b.düzünden silivriye gidip geliyorum gerçi güzergahta bi sıkıntı var ama neyse sanırım kısaltmam gerekicek çünkü silivriden dönüşte selimpaşaya kadar olan kısım berbat bozuk:)asıl mesele duraklar çok sıkıntılı oluyo bazen 2 3 hatta 4 otobüs ve minübüsün durduğu duraklar oluyor arkama bakıp duran arabaları yola çıkıp mecburiyetten geçmek zorunda kalıyorum.duran arabalar nerdeyse yolun yarısına taşıyorlar.araçların sağ taraflarından geçmek zaten imkansız çünkü insan kalabalığı var ve kaldırımı sıfır yanaşan araçlar oluyo.arabaların gitmesini beklemek yine imkansız çünkü 2 si gitse arkadan 3 tane birden geliyo.önlem şart ama istanbul trafiğine artık önlemde yetmiyo açıkçası.otobüs ve minübüs şöförleri biz durağa yakınlaşırken hatta gecicekken gaza basıyolar ve önümüzde duruyolar.nefret ediyorum desem yeridir.keşke bu şöförleri birileri eğitse en güzeli o olurdu.
     
    receptimur ve Kudret Kurtcebe bunu beğendi.