Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Pedallarken hangi kaslarımız çalışıyor?

Konu, 'Bahadır Gürel' kısmında Bahadır Gürel tarafından paylaşıldı.

  1. Bahadır Gürel

    Bahadır Gürel Onursal Üye

    Yaş:
    48
    Kayıt:
    7 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.864
    Beğeniler:
    6.452
    Şehir:
    Maltepe/İstanbul
    Adı:
    Bahadır Gürel
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Spor salonunda ağırlık çalışmaları yapıyorum. Geçen gün bir egzersiz sırasında aklıma takıldı: yaptığım bu çalışmalar pedallamaya ne kadar katkı sağlıyor? daha doğrusu, hangi kasları çalıştırdığımda pedala daha fazla kuvvet uygulayabilirim? O sırada spor salonundaki yetkiliyle konuyu görüştüm. Daha sonra internetten bulduğum aşağıdaki grafiği gösterdim. Sonradan anladık ki bu şekilde gösterim yetersiz, hatta hatalı.

    Hatalı gösterim:

    [​IMG]


    Internette bulduğum bir yazı çok güzel açıklamış. Adresi: Which Muscles are Really Used During the Pedal Stroke? | Mountain Bike Training Programs

    Bu yazıya göre; yukarıdaki grafik kasları tek tek ele alıp pedalın hangi aşamasında hangisi işe yarıyor diye göstermiş. Bu grafikte kasların işbirliği içinde nasıl çalıştığı gözardı edilmiş.

    Gerçek durumu en iyi yansıtan grafik aşağıda:

    Ancak bu grafikte geçen terimlerin ne anlama geldikleri ve anlayacağımız dilden hangi kasların bir parçası olduğu yazıda açıklanmamış.

    Ken Doyle ve Eric Schmitz'in "Weight Training for Cyclists: A Total Body Program for Power and Endurance" kitabında tesadüfen bunların açıklamalarını gördüm.


    [​IMG]

    Vücudun alt bölgesine ait kaslar:

    gluteus maximus, gluteus medius, gluteus minimus ve tensor fascia latae: Bu gluteus kasları kalçanın uzatılması, rotasyonu ve yana açılması işlerini üstleniyor.

    four adductor muscles, gracilis ve pectineus: Bu kaslar kalçayı birleştirme ve rotasyon işlerini üstleniyor.

    psoas ve sartorius: Bunlar kalçanın ana flexor kasları.

    vastus lateralis, rectus femoris, vastus medialus ve vastus intermedius: Bu kaslar dizleri germe işini üstlenen ön uyluk kasları (quadricep).

    biceps femoris, semitendinous, ve semimembranosus: Bu kaslar dizleri esnetme ve kalça germeye destek olan arka uyluk kasları (hamstring).

    gastrocnemius ve soleus: Genelde kalf olarak bilinen, ayak bileklerini aşağı doğru esnetme işini üstlenen kaslar.

    Anterior ve posterior tibialis: Bacağın ön alt kısmında yer alan bu incik kasları, ayak bileğini yukarı doğru esneterek ayağın yukarı kalkmasına destek olur.