Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Pedal boşa atıyor.

Konu, 'Bisiklet Püfleri' kısmında Ozan Güner tarafından paylaşıldı.

  1. Ozan Güner

    Ozan Güner Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    997
    Beğeniler:
    528
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Arkadaşlar bu çoğu bisikletçinin başına geliyordur, fakat hangi bisikletçiye sorsam bir türlü anlamıyor.Şimdi bisikletçiye ayarlatmadan önce sol taraf 2 - sağ taraf 8 de iken hızlanınca, pedalda hızlandıkça yumuşadıktan bir süre sonra , tak diye pedalın biri boşa atıyor, sanki zincir atmış gibi, eğer çok hızlıysanız düşme tehlikeside oluyor, fakat ne zincir atması ne de vites değişmesi oluyor.Bisikletçiye götürdükten sonra aynısını sol 2 , sağ 7 deyken yapmaya başladı, bu sorun neden kaynaklanır, çözümü nedir ?
     
  2. H.T

    H.T Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    11 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    893
    Beğeniler:
    1.840
    Şehir:
    Samsun
    Adı:
    Hasan
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Arka dişlilerin kırılmış olabilir.
     
  3. latif.07

    latif.07 Yeni Üye

    Kayıt:
    29 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    49
    Beğeniler:
    14
    Şehir:
    antalya
    Seviye:
    çözüm attırıcının gergin olması için bir yay var dikkat edersen o yay eskisi kadar gergin deyildir.farzedelim o yayı bulamadın veya o yayı deyiştiremedin ozaman zinciri bir bakla kısalt kısaltınca zaten attırıcı gerilicektir bu sorun ortadan kalkıcaktır.eyer düzelmesse 2 bakla kısalt ki zaten gözle bakınca bisiklet ayaklıgındayken farkedilir bisikletin zinciirnin gergin olmadıgı.eyer zinciri kısaltmayı düşünmüyorsan attırıcıyı deyiştir.bu yazdıgım önceden denenmiş ve kesin çözümdür...
     
    saviourmole ve Barış TURAN bunu beğendi.
  4. ismailduran

    ismailduran Üye

    Kayıt:
    25 Eylül 2010
    Mesajlar:
    62
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    Lapseki/Çanakkale
    Seviye:
    rublen kaset ise onu tutan vida gevşediği zaman da oluryor bendede pedla kilitleyip açıyordu sürekli
     
    Barış TURAN bunu beğendi.
  5. Ozan Güner

    Ozan Güner Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    997
    Beğeniler:
    528
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Sanmıyorum, eğer öyle olsa idi sadece 8 de olurdu ve ayar yaptırdıktan sonra aynı problem 7. dişlide olmazdı, olsa bile 8 de de olması gerekirdi hala kırık olduğu için , fakat 8 de öyle bir problem kalmadı :)
     
  6. Serdar Hansu

    Serdar Hansu Üye

    Kayıt:
    5 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    68
    Beğeniler:
    32
    Şehir:
    Mardin
    Seviye:
    vitesi yalnış kullanıyorsun 2,8 zinciri zorluyor ön 2 deyken senin kullanacagın arka 4,5,6 dır
     
    BFOkuru ve Yamaç Eşmeliler bunu beğendi.
  7. Tolga Ayla

    Tolga Ayla Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Eylül 2009
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    2.576
    Şehir:
    İstanbul, Ümraniye
    Seviye:
    katılıyorum..
     
    ismailduran bunu beğendi.
  8. H.T

    H.T Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    11 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    893
    Beğeniler:
    1.840
    Şehir:
    Samsun
    Adı:
    Hasan
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Böyle bir durum söz konusu olamaz.Zincir boyunda ve attırıcıda bir sorun olmadıgı sürece vitesi her türlü kullanabilirsin...
     
  9. ilker çelikcan

    ilker çelikcan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Eylül 2010
    Mesajlar:
    323
    Beğeniler:
    220
    Şehir:
    aydın / izmir
    Seviye:
    Dediklerine göre vitesi her kombinasyonda kullanabilirsiniz ancak uç kombinasyonlarda kullanmak;
    -parçalarda aşınmaya
    -sese
    -güç aktarımında verimsizliğe
    neden olur.

    http://cycle.shimano-eu.com/publish...er.-qualident-Par70parsys_0001_faqs_0012.html

    Edit: Üstteki mesajı netleştirmek amacıyla cevap verirken asıl soruyu unuttum.

    Eğer bu kombinasyonlarda kullanıyorsanız zincir sağlıklı çalışmasının sınırlarında demektir.
    Sürtünme ile birlikte ufak bir ayar sorunu da varsa zincir üst dişlinin tırnaklarına takılıp bir anlık dişliden kurtuluyor olabilir.
    Vites telinin gerginliğini çok az azaltmayı deneyin.
     
    Ozan Güner bunu beğendi.
  10. Ozan Güner

    Ozan Güner Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    997
    Beğeniler:
    528
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Bunu biliyorum vites-çekiş sistemindeki bilgilendirme konusunu okumuşluğum var, ön dişli ortada iken 8 de kullanmak , diğerleri kadar sıkıntı yaratmıyor yani ön 3 teyken arka 1 ,veya arka 1 deyken ön 8 deki gibi sıkıntı yaratmıyor, o yüzden ondan kaynaklı bir problem olamaz.Yani olabilirdi fakat daha bisikleti alalı çok olmadı o yüzden olamaz diyorum.
    ön 2 de iken 1 e kesinlikle atmam zaten, 1. dişliyi 1,2,3, 2. dişliyi 2,3,4,5,6,7,8 3. dişliyi , 6,7,8'de kullanıyorum.Bu konu hakkında bilgi sahibi olmayıp çok daha yanlış kombinasyonlarda kullanan insanlarda var ben bu şekilde kullanıyorken 3 ay gibi bir sürede sorun çıkartmış olacağını sanmam
     
  11. ilker çelikcan

    ilker çelikcan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Eylül 2010
    Mesajlar:
    323
    Beğeniler:
    220
    Şehir:
    aydın / izmir
    Seviye:
    Benim söylediğime göre de 2-7 kombinasyonu zaten bir problem çıkarmıyor.
    Ancak şöyle bir durum var. Zinciri bu kombinasyonda sınırında kullanıyorsunuz.
    Bu durumda ayar hassasiyeti de çok artıyor.
    Bisikletçiniz 8. dişlideki sorunu çözmek için alt sınır vidasını gevşetmiş olabilir.
    Bu durumda aktarıcınız sondayken dışa kayarak sürtünmeden kurtulmuştur.
    Vites ayarlarıyla da oynadıysa bir ihtimal teli çok az germiş olabilir.
    Bu durumda da aktarıcınız ara pozisyonlarda içe kaymıştır.
    Zaten 7. dişlide hafif çapraz duran zincir bu çok az oynamayla 6. dişlinin zinciri tutup almaya yarayan tırnaklarına takılabilir. Bahsettiğim bu.
    Tabii ki kesin böyle demiyorum. Ancak anlamak basit.
    Kablonun arka aktarıcıya ya da kola girdiği yerdeki halkalardan birini çok az, bir kaç derece çevirerek teli gevşetmeyi deneyin. Sorun çözülmezse eski haline getirirsiniz.
     
  12. Ozan Güner

    Ozan Güner Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    997
    Beğeniler:
    528
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Demek istediğinizi anladım ve tek mantıklı açıklaması bu gibi görünüyor."ruble kaset ise vida gevşemesindende olabilir" buda olabilir fakat ruble kasetmi değilmi bilmiyorum , Scott Aspect 55 2010 üzerindeki ruble var bisiklette.
     
  13. levent türkmen

    levent türkmen Üye

    Kayıt:
    11 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    71
    Beğeniler:
    14
    Şehir:
    Salihli
    Seviye:
    ruble lenin vidası gevşemiş ola bilir 1 viteste ço sert bastığınızdadabi boşlama oluorsa öledir büyük ihtimal
     
  14. ismailduran

    ismailduran Üye

    Kayıt:
    25 Eylül 2010
    Mesajlar:
    62
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    Lapseki/Çanakkale
    Seviye:
    arka jantı somun ile mi kadro kulağına tutturuyorsunuz yoksa qr ile mi qr ise kaset göbektir o zaten
     
  15. ilkcan çağdaş

    ilkcan çağdaş Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Şubat 2010
    Mesajlar:
    634
    Beğeniler:
    264
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Arka dişlinin bazı dişlilerin dişlerinin uçları yuvarlaşmaya başlamışsa veya öyleyse sorun çıkabiliyor.Normalde dişli uçlarında pah ( yuvarlaklık az olması lazım.Sizin sorun arka dişlidedir.
     
  16. Ozan Güner

    Ozan Güner Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    997
    Beğeniler:
    528
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Qr ile öndede arkada da mandal var yani, kaset o zaman dediğiniz gibi.
     
  17. Oğuzcan Gedik

    Oğuzcan Gedik Aktif Üye

    Kayıt:
    6 Eylül 2011
    Mesajlar:
    160
    Beğeniler:
    53
    Şehir:
    BURSA
    Seviye:
    ön dişli 3 te arka dişli 6 da olursa yine aynı sertlikte vites olucaktır ve böyle bir sorun yaşamıycaksınızdır
     
  18. Faruk Korkut

    Faruk Korkut Yeni Üye

    Kayıt:
    22 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    22
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    aydın
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    benimde şöyle bir sorunum oldu bugün arka teker dönünce dişlide dönüyor ve bu da pedalı döndürüyor hızlı giderken pedal çevirmek zorunda kalıyorsun yada ayaklarını pedaldan çekmek zorunda kalıyorsun yoksa zincir boşa çıkıyor ve atıyor. bunun sebebi nedir. bu durum dün bisiklet tamircisinde arka iç lastigimi degiştirdikten sonra ortaya çıktı. yardımcı olursanız sevinirim
     
  19. Berksan

    Berksan Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Haziran 2013
    Mesajlar:
    2.277
    Beğeniler:
    2.368
    Şehir:
    Kocaeli
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Rublede 1 diş kırılmış veyahut yamulmuş olabilir.
     
  20. Özgür Türker

    Özgür Türker Kıdemli Üye

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    2 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    311
    Beğeniler:
    246
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Bazen tamirciler; bir yeri yaparken başka yeri de bozuyorlar.

    Bazen buna sebep, sadece yapmaları gereken yeri bitirmek için dan dun girişiyorlar. Diğer yerler eğilmiş, bükülmüş, kırılmış; hiç de umurlarında olmuyor.

    Bu, araba tamircileri için de geçerli.

    Eğer bisikletten anlıyoranız ve yapabiliyorsanız kesinlikle kendiniz tamir edin derim.

    Tabi ki bu söylediğim her tamirci için geçerli değil. İşini iyi yapanlar hariç.