Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Patlayan Lastik Sorunsalı

Konu, 'Street & DJ' kısmında iLucky mT tarafından paylaşıldı.

  1. iLucky mT

    iLucky mT Yeni Üye

    Kayıt:
    30 Nisan 2007
    Mesajlar:
    41
    Beğeniler:
    14
    Şehir:
    Caddebostan
    Seviye:
    Selamlar,
    Arka lastiğime bir hafta içinde yaptığım 6. yama ile artık bunu forumda paylaşma zamanının geldiğini düşündüm:D
    Evet yanlış okumadınız; 6 patlak bir haftada...
    Tüm patlaklar da iç taraftan yani jant tarafından...
    Bisikletim Kron xc1000, aldığımda jantın içinde sarılı olan elektrik bandı yeteli olmadı ve 2 yerden lastik patladı.
    Daha sonra ardarda iki gün birer patlak olunca ben de eski iç lastikten parça kesip elektrik bandının üstüne sardım.
    Tüm bunlara rağmen dün akşam tekrar 2 yeden patlayınca canıma tak etti ve bugün bir kat daha lastik doladım janta...
    Bu şekilde devam edersem lastin içi tamamen dolacak, hava basmama gerek kalmayacak:boese157:
    Siz arka lastik üstünde zıplayan arkadaşlar! Sorum size: Ne yapsam?
     
  2. mtbiker

    mtbiker Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    27 Ocak 2007
    Mesajlar:
    527
    Beğeniler:
    57
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    Erdi
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    abi o jantın ıcıne sarılan parcay get denır abı bız cok zıplıoz ama hıc zıplarken yada baska bısı esnasında patladıgı olmadı genelde bı yere atlarken arka jantı çakarsak yarılır:D abı sana önerım jantın ıcıne bir kat iç lastıkten yapılmıs bı get çekmen ki bunu yapmıssın lastıgı yamadıktan sora yerıne takarken dıs lastıgın icinde elini gezdır belkı batan parca halen duruyordur yenıden taktıgında yenıden patlatır:D bu arada lastık patlaması şanstır :D her an heryerde onlarca kez patayabılır...:D
     
  3. iLucky mT

    iLucky mT Yeni Üye

    Kayıt:
    30 Nisan 2007
    Mesajlar:
    41
    Beğeniler:
    14
    Şehir:
    Caddebostan
    Seviye:
    Lastik jant tarafından parlıyor, dış lastiği kontrol ediyorum ama lastiğin iç kısmına (janta) ne kaçabilirki?
     
  4. kadirkkkk

    kadirkkkk Yeni Üye

    Kayıt:
    13 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    15
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    genelde evde..
    Seviye:
    :D:D evet aynı dertten muzdarip bir kişi daha karşınızda. iç taraftan patlıyo lastik. yenisini alınca eskisini tabloya yerleştrip odamamı assam acaba
     
    iLucky mT bunu beğendi.
  5. iLucky mT

    iLucky mT Yeni Üye

    Kayıt:
    30 Nisan 2007
    Mesajlar:
    41
    Beğeniler:
    14
    Şehir:
    Caddebostan
    Seviye:
    benimki daha sanatsal, turuncu yamalar:cool:
     
  6. Mesut Girgiç

    Mesut Girgiç Onursal Üye

    Kayıt:
    28 Mart 2006
    Mesajlar:
    4.526
    Beğeniler:
    12.611
    Şehir:
    Konya
    Seviye:
    Selam, o elektrik bandını sardığın yere geçirilen hazır çember şeklinde şeritler var. Bazıları pamuklu örgü şerit, bazıları daha sert ve dayanıklı sentetik şeritler. En iyisi bunlardan birini tercih etmen.
    Eğer bunlardan bulamazsan yara pansuman bezlerinin üzerine yapıştırılan ve pamuklu kumaştan mamul iç kısmı yapışkanlı makara tarzı yara bantlarından da kullanabilirsin.

    Ancak öncelikle cant tellerinin, cantın iç kısmından içeri doğru fazla kafa uzatmadıklarından, bu bölgede metal bir çapak bulunmadığından vb. emin olmalısın.

    Kolay gelsin.
     
    iLucky mT bunu beğendi.
  7. mtbiker

    mtbiker Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    27 Ocak 2007
    Mesajlar:
    527
    Beğeniler:
    57
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    Erdi
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    evet tel başları uzun olabılır yada şişirirken iç lastık şeridi kaydırıyo olarbılır abının dedıgı yapışkanlı bantlar dah işlevsel olcaktır bi kere daha patlarsada; kader...:D
     
    iLucky mT bunu beğendi.
  8. iLucky mT

    iLucky mT Yeni Üye

    Kayıt:
    30 Nisan 2007
    Mesajlar:
    41
    Beğeniler:
    14
    Şehir:
    Caddebostan
    Seviye:
    Mevcut durumuyla da patlarsa kesinlikle deneyeceğim bu yöntemi. Teşekkürler.
     
  9. Raven_35

    Raven_35 Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Kasım 2006
    Mesajlar:
    2.426
    Beğeniler:
    1.886
    Seviye:
    Bence jantını değiştir.Jant içe doğru esniyor.
     
    iLucky mT bunu beğendi.
  10. Fatih Buzgan

    Fatih Buzgan Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.579
    Beğeniler:
    3.212
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Yukarıdakilere ek olarak;
    -Jant yanaklarının iç lastiğe yakın uç kısımları sivrileşmiş, kesici hale gelmiş olabilir.
    -Arka teker üzerinde zıplayan biri olduğun için, eğer lastik havanı az tutuyorsan, o da yılan ısırığı etkisi yapabilir.Yukarıdakileri uyguladıktan sonra lastiğini biraz daha fazla şişirip tekrar dene bakalım.
     
    iLucky mT bunu beğendi.
  11. iLucky mT

    iLucky mT Yeni Üye

    Kayıt:
    30 Nisan 2007
    Mesajlar:
    41
    Beğeniler:
    14
    Şehir:
    Caddebostan
    Seviye:
    Kron xc1000'in standart jantı var üzerinde. Özelliklerini bilmiyorum ama yeterince kaliteli olmalı...:unsure:
     
  12. iLucky mT

    iLucky mT Yeni Üye

    Kayıt:
    30 Nisan 2007
    Mesajlar:
    41
    Beğeniler:
    14
    Şehir:
    Caddebostan
    Seviye:
    -Bisikletim yeni olduğu için sivrileşecek bir süreç olmamalı henüz.
    -Hava konusunda benim de şüphelerim vardı yine de son 2 patlaktaki hava 35psi:(
    Cevap için teşekkür ederim.
     
    kadirkkkk bunu beğendi.
  13. Mesut Girgiç

    Mesut Girgiç Onursal Üye

    Kayıt:
    28 Mart 2006
    Mesajlar:
    4.526
    Beğeniler:
    12.611
    Şehir:
    Konya
    Seviye:
    Sizin kilonuz kaç bilmiyorum ama, bence 35 psi basınç biraz düşük. En az 40-45 civarını deneyin derim.
     
    iLucky mT bunu beğendi.
  14. iLucky mT

    iLucky mT Yeni Üye

    Kayıt:
    30 Nisan 2007
    Mesajlar:
    41
    Beğeniler:
    14
    Şehir:
    Caddebostan
    Seviye:
    Kilom 67:) Lastiğin üstünde de 35-65 psi yazıyor... Alt limitte tutuyorum havayı yoksa lastikten çok tahta tekerlek etkisi yaratıyor:)
     
  15. Said Ergöktaş

    Said Ergöktaş Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    449
    Beğeniler:
    207
    Şehir:
    KAYSERİ - Hill Climb - XC
    Seviye:
    benzer bir sorunla kısa süre önce bende karşılaşmıştım.ama benim sorunun sebebi lastikler ile ilgiliydi.bir ara az lastik havası ile(mecburiyetten 4- 5 km) binmek zorunda kaldığım için iç lastik ezilmişti.yani az havadan dolayı jant ve yer arasında ezilmekten baya zarar görmüş.(daha iyi anlaşılması için; iç lastik tabiri caiz ise çürümüş diyebilirim-eziğin sonucu-)ve bundan sonra lastik havasını düzeltip de düz yolda(şehir içi , ev - dersane arası) binmeme rağmen o ezik yüzünden aynı gün 4 defa lastiğim patlamıştı ve ben de gidip iç lastiği değiştirdim.

    Sen de de düşük lastik havası kullandığın için böyle bir sorun olabilir...İç lastiğini kontrol etmeni öneririm ben ;)

    Kazasız - Keyifli ve Bol Pedallı Günler :)

    Kolay Gelsin
     
    iLucky mT bunu beğendi.
  16. iLucky mT

    iLucky mT Yeni Üye

    Kayıt:
    30 Nisan 2007
    Mesajlar:
    41
    Beğeniler:
    14
    Şehir:
    Caddebostan
    Seviye:
    Haklı olabilirsin, belki de dayanıklılığı azalmıştır gerçekten.
    Şimdi 6 yamayla taktım iç lastiği, tekrar patlarsa iç lastiği yenilemem gerekecek demekki...

    Şimdiki sonuç şu ki; jantın iç kısmına iç lastiği koruyan sağlam bir şerit dolamalı ve iç lastiği değiştirmeliyim.
     
  17. endy

    endy Kıdemli Üye

    Kayıt:
    7 Ekim 2006
    Mesajlar:
    293
    Beğeniler:
    110
    Seviye:
    2 traftan mı patlıyo? OYleyse kesn jant kesıyodur
     
    iLucky mT bunu beğendi.
  18. Alican

    Alican Bisikletkolik

    Kayıt:
    31 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    1.295
    Beğeniler:
    821
    Şehir:
    Acıbadem, İstanbul
    Seviye:
    Bunların hepsinin dışında...
    Kimse sormamış ama lastik marka-modeli ile iç lastiğiniz nedir acaba?

    Hafif bir XC lastiği ile yine hafif bir iç lastik, ekstrem şartlara dayanmayacaktır;) ...

    Örneğin ben IRC nin en kalın iç lastiği ile Schwalbe Big Betty'leri 8 aydır kullanıyorum...
    Dişleri bitmek üzere ve henüz bir kere bile patlamadılar:eek: :rolleyes: ...
    (Yol koşullarını ise hiç anlatmayayım...Ayayorgi inişi bile dahil:)elim kadar sivri kayalara çarpıyor lastik...)

    Lastiğin kalınlığı ve hava basıncıda önemli etkenler...2.0 lastikle arkada hoplarsınız patlar, belki 2.30 ve üstü patlamaz...Ve bu işin şans işi olduğuna bende inanıyorum...

    Bu arada 2.40'' olan lastiğimi 27-30 psi ile kullanıyorum...65 kiloyum...En ideal tutuşu bu basınçta sağlıyor:rolleyes: ...

    Saygılar:)
     
    iLucky mT bunu beğendi.
  19. iLucky mT

    iLucky mT Yeni Üye

    Kayıt:
    30 Nisan 2007
    Mesajlar:
    41
    Beğeniler:
    14
    Şehir:
    Caddebostan
    Seviye:


    Lastiklerim IRC Piranhapro 2.00, iç lastiğim de IRC'nin ama modelini bilmiyorum...

    BIG BETTYleri nette gördüğüm kadarıyla biliyorum, adı üstünde işte yorum yapmaya gerek yok :) Fiyatı ne kadar acaba?

    BIG BETTY'ye alternatif olarak hangi marka ve modeli önerirsin? Hangi ölçülerde?

    İç lastiğimin dayanamadığı bir sürüş tarzımın olduğunu biliyorum, acaba herhangi bir "kalın" iç lastik işimi görür mü?

    Son olarak, sen jantın iç kesimini sarmak için ne kullanıyorsun?

    Teşekkürler, saygılar...
     
  20. Mesut Girgiç

    Mesut Girgiç Onursal Üye

    Kayıt:
    28 Mart 2006
    Mesajlar:
    4.526
    Beğeniler:
    12.611
    Şehir:
    Konya
    Seviye:

    CST(?) nin yaklaşık 400 küsur gramlık patlamaya gerçekten dayanıklı bir içlastiğini iki gün önce Konya daki bir bisiklet mağazasında bizzat gördüm.

    Hatta esprisi bile oldu. Bu iç lastiği kullananın dış lastiğe ihtiyacı olmaz falan diye.. :)

    Arzu edersen ayrıntılı bilgi verebilirim.