Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Patlamayı önleyici bantlar

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Semih Temiz tarafından paylaşıldı.

  1. Semih Temiz

    Semih Temiz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    352
    Beğeniler:
    297
    Şehir:
    Bisiklete binilebilen her yer
    Seviye:
    Arkadaşlar forumda gezinirken lastik patlamasını engelleyici bantlar hakkında yazı okudum. Bu bantlar internetten satış yapan hangi mağazalarda satılıyor?
    Ayrıca bu bantların özel bir ismi var mı?
     
  2. Sinto

    Sinto Onursal Üye

    Kayıt:
    28 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    2.724
    Beğeniler:
    2.245
    Şehir:
    Taşındı...
    Seviye:
    Semih Temiz ve Fatih Buzgan bunu beğendi.
  3. gurkankas

    gurkankas Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Mart 2007
    Mesajlar:
    2.655
    Beğeniler:
    1.393
    Şehir:
    Balıkesir/Merkez
    Seviye:
    Semih Temiz bunu beğendi.
  4. yighitjan

    yighitjan Bisikletkolik

    Kayıt:
    1 Ocak 2007
    Mesajlar:
    1.018
    Beğeniler:
    314
    Şehir:
    Ankara/Dikmen
    Seviye:
    ismi patlak önleyici şerit diye geçer.Bence sıvısını al onlar daha ii oluyo.
     
    Semih Temiz bunu beğendi.
  5. Semih Temiz

    Semih Temiz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    352
    Beğeniler:
    297
    Şehir:
    Bisiklete binilebilen her yer
    Seviye:
    Arkadaşlar cevaplarınız için teşekkürler. Ancak bir sorum daha var. Diyelim ki ben bu banttan alıp dış lastiğin içine yapıştırdım. Dış lastiğe yolda bir çalı battığı zaman bu çalı bisiklet hareket halindeyken hiçbir şekilde iç lastiğe saplanmaz mı? Sonuçta bu çalı aylarca dış lastiğe saplanmış şekilde durabilir.
     
  6. gurkankas

    gurkankas Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Mart 2007
    Mesajlar:
    2.655
    Beğeniler:
    1.393
    Şehir:
    Balıkesir/Merkez
    Seviye:
    bantların nasıl engellediğini bilmiyorum ama o bnatın esnekliği ve sağlamlığı sayesinde iç lastiğe batmasını engelliyor olabilir.ama gerçekten bunlar çok önemli önlemler bnde patlak önleyici sıvı kullanıyorum arazi sürüşünden sonra 5-6 tane diken temizliyorum lastiklen ama her hangi bir patlama olmuyor. ayrıca patlak önleyici şeritim yada sıvım var diye yanınıza yedek iç lastik almayı ihmal etmeyin belli olmaz bunlara çünkü bunlarında bir dayanma sınırı var bir zaman yada lastiğe giren cismin boyutlarına göre...
     
    Semih Temiz bunu beğendi.
  7. Baki Berk Kayalar

    Baki Berk Kayalar Onursal Üye

    Kayıt:
    7 Ocak 2007
    Mesajlar:
    1.594
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    TCDD 1. Bölge - İzmit
    Seviye:
    Bu bantları 9 ay kadar bir süre aktif olarak kullanan birisi olarak söyleyeceklerim var:

    * Cam kırıklarını engellediklerini pek söyleyemem.. Yine de ufak cam kırıntılarının iç lastiğe ulaşmasına mani olacaklardır. Bu banta rağmen cam kırıklarının patlattığını görmekle birlikte lastiği patlatamadan sadece dış lastikte sıkışmış cam kırıntıları topladığımı hatırlıyorum.

    * Her dikeni engellemeyecektir. Mesela gül dikenlerini asla engelleyemez. Anca çok minik dikenleri engeller..

    * Söz konusu bantı iyi şekilde oturtmak için sabır gerekiyor. Pudralayarak daha iyi oturma sağlanabilir.

    * Bandı dış lastiğe istediğim gibi oturtmak için bir keresinde yapıştırmayı bile denemiştim.

    * Lastiğin havası (patlama yada dış lastik değişimi nedeniyle) uzun süre indirilmediğinde patlak önleyici bant iç lastiğe yapışabiliyor.

    * Emniyet şeritleri ve yol kenarlarındaki toz ve toprak yığınlarından gitmemeye çalışmak lastiğin patlama riskini azaltır.

    Başka sorular sorulursa cevaplandırırım.
     
    Can Sonbay ve Semih Temiz bunu beğendi.
  8. gurkankas

    gurkankas Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Mart 2007
    Mesajlar:
    2.655
    Beğeniler:
    1.393
    Şehir:
    Balıkesir/Merkez
    Seviye:


    patlak önleyici sıvı ile şeriti aynı anda kullanırsak engelleme oranı ne kdar artar ?ona göre şeritte alayım bn :D
     
  9. Baki Berk Kayalar

    Baki Berk Kayalar Onursal Üye

    Kayıt:
    7 Ocak 2007
    Mesajlar:
    1.594
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    TCDD 1. Bölge - İzmit
    Seviye:
    Bir çift Schwalbe Marathon XR yada Schwalbe Supreme Evolution aldıktan sonra patlak şeridini döşersen, slimeyi de sıkarsan, dış lastik dümdüz olana dek patlamayı unutursun :) (Sıradışı bir şey olmadığı sürece)
     
    Veysel A., Semih Temiz ve gurkankas bunu beğendi.
  10. ers_84_D

    ers_84_D Yeni Üye

    Kayıt:
    29 Mart 2007
    Mesajlar:
    18
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    izmit
    Seviye:
    bisiklete binen ağırlık her neyse o kadar önemli olmayabilir ama bisiklette rotasyonel ağırlık asla tavsiye edilmez yani nasıl 80 kiloluk birinin 20 kiloluk bisiklete binmesiyle 90 kiloluk birinin 10 kiloluk bisiklete binmesinin aynı şey olmayacağı gibi... dönen aksama fazladan binen her fazla yük daha fazla problemdir. o nedenle birisini kullanmayı tercih etsen daha iyi olur. deltabisikletten bir arkadaşla konuşmuştum o sıvıyı önermişti...
     
  11. yighitjan

    yighitjan Bisikletkolik

    Kayıt:
    1 Ocak 2007
    Mesajlar:
    1.018
    Beğeniler:
    314
    Şehir:
    Ankara/Dikmen
    Seviye:
    *Şeridi takarken Dış lastiğin bir yanağını janta tak,iç lastiği yerleştir.daha sonra takılmıs olan dıs lastık yanagını alt kısma gelecek sekilde jantı yere yatır,slimi pudrala,ve yerleştir.En kolay yolu bu.

    *Hem şerit hem sıvı patlamayı %90 oranında engelleyecek ama toplamda 400 gr. civarı ağırlaştırcaktır.

    *Bi keresinde sıvı parmagıma damladı,elimle hafif oynayınca lastik gibi oldu,o yüzden lastik patlayınca patlak yeri yamamak için tasarlanmıstır.Şerit ise dıs lastiğin altında bi katman daha olusturarak dikenlerin iç lastiğe ulaşmasını engellemesi için tasarlanmıstır.
     
    Baki Berk Kayalar bunu beğendi.
  12. mecaoz

    mecaoz Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    9 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    492
    Beğeniler:
    197
    Şehir:
    aa
    Seviye:
    bir sey daha ekleyeyim lastiğin genişse yani 2.30 ve ustu ise bu seritler dar kalıyo ve bıraz caprazdan yani lastğin tabanı ile yanagı arasında bıyerden diken vs yerse kesin patlıyo

    birde ben suna sahit oldum bu batan diken iç lastıhe girsede kendi actıgı deliği kapatıyo ve dikeni ordan cekene kadar hava inmiyo benim basımdan 1-2 kere bole olay gecti

    ama serit sayesinde lastikte patlak olmamasına ragmen 10 tane diken topladıgımı biliyorum:D ;)
     
    Baki Berk Kayalar bunu beğendi.