Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Patlak önleme şeridi...

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Serden Us tarafından paylaşıldı.

  1. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    arkadaşlar, patlak önleme şeritleri hakkında olumsuz düşünceler duyuyorum hep. işte yolda giderken iç lastiği kesip patlatıyormuş falan...

    ilk zamanlar bu şeritlerden bulamadım, ben de kendim yapayım dedim. eski bir iç lastiği kesip şerit gibi yaptım. kullandığım iç lastiğin dışına sarıp dış lastiğin içine geçirdim.

    4-5 yıldır aynı yöntemi kullanıyorum, iç lastiği kesmesinden kaynaklanan hiç bir patlama yaşamadım. normal olarak da (diken, çivi, vs. ile) patlaması kayda değer şekilde azaldı. biraz kiloluyum ve dolayısıyla çoğu kişiden daha fazla yük biniyor. yine de keserek patlama yapmıyor.

    bu konuda düşüncelerinizi alabilir miyim? benzeri bir yöntem kullanan var mı? yoksa ağırlık yapıyor veya başka olumsuzlukları var/olabilir diyenler var mı?
     
  2. Fatih Buzgan

    Fatih Buzgan Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.579
    Beğeniler:
    3.212
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Bunu sizin sürüş tarzınız ve mesafeniz belirler.Eğer günde 30-50km binen biriyseniz tabiki sorunsuz binişler için uyguladığınız iç lastik faydalı.
    Fakat günde 100-150km ve 30 ortalamayla giden birisi için o parça bir ağırlık ve lastiğin formunu bozucu etkilere sahip gelebilir.
    Bazı şeritler ince ve malzemeleri doalyısıyla kırılgan, yırtılabilir olabiliyorlar.İç lastiği patlatmalarının sebebi, bazen iç lastiklerin kalitesizliğinden de kaynaklanabiliyor.
    Bazen sizin uyguladığınız gibi basit ve kişisel çözümler daha fazla işe yarayabiliyor :)
    Aynı yöntemi kullananlar olduğunu tahmin ediyorum.
     
  3. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    hımmm...

    ya bu arada yol konusunda az-çok sınıflandırması nedir, günde kaç km yol yapan az, yada çok, yada arası diye adlandırılır? tabi mtb-yol olarak ayrım varsa mtb'yi merak ediyorum.
     
  4. Fatih Buzgan

    Fatih Buzgan Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.579
    Beğeniler:
    3.212
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Mtb'ler üretim amaçları olarak daha çok arazide kullanıma hitap etseler de, bizim ülkemizin yolları araziden farksız olduğu için her zaman mtb, yol bisikletinden daha fazla satılacaktır.
    Herkesin uzun- kısa mesafesi farklıdır.Bunu;
    1) sizin fiziki yapınız (kas/yağ oralanları, boy/kilo oranları vb)
    2) genleriniz
    3) antreman düzeyiniz (veya ne sıklıkla bindiğiniz)
    4) bisikletinizin parçaları (ne kadar mesafeyi kaldıracak yormayacak türde parçalara sahip olduğu) na göre değişir.

    Benim mtb ile günlük kısa mesafem 100-150km
    orta mesafe 150-250km
    uzun mesafem 250 ve üstüdür.

    Geçenlerde yol bisikletleriyle tur yapmıştık, hatta başlığı kısa mesafe 170km İzmir-Manisa-Emiralem-Menemen-İzmir di.

    XC kategorisinde 70km ve üzeri maraton alt kategorisine giriyor.
    Ultra maraton ise 150km ve üstü sanıyorum.
    Kısacası, yukarıdaki kriterlere göre değişiyor.
     
    Hasan Hakan Koç bunu beğendi.
  5. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    iyisi mi ben önce bisikletin parçalarını tamam edeyim, sonra şu giyim konusunda normal pantolondan kurtulup tayt, forma falan alayım. sonrasında da fazla kilolardan kurtulup antreman düzeyini arttırayım.
    hepsi bitince de mesafeyi arttırıp lastik olayını tekrar gözden geçiririm.

    teşekkürler
     
  6. Baki Berk Kayalar

    Baki Berk Kayalar Onursal Üye

    Kayıt:
    7 Ocak 2007
    Mesajlar:
    1.594
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    TCDD 1. Bölge - İzmit
    Seviye:
    :) :) :) :) :) Bu cümleniz benim ve annemin çok hoşuna gitti. Hakikaten çok doğru bir söz söylemişsiniz.
     
  7. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Maosxs merhaba
    Bu şeridin lastiği kesme olayını ben de yaşadım ancak bunun bir kaç kriteri var. Şöyle ki; Eğer kullandığın şerit kullandığın dış lastik ölçüsüne uygun değilse ve/veya lastiğinin havası ciddi şekilde inikse kesiyor. Ancak uygun şerit kullanır ve uygun basınçta lastikte kullanırsan sorun çıkarmıyor.
    Ancak ülkemizde bu şeritlerden sadece tek tip kalınlıkta bulabilmek mümkün. O nedenle 1,95-2,10 aralığında kullanmak daha uygun.
     
  8. Baki Berk Kayalar

    Baki Berk Kayalar Onursal Üye

    Kayıt:
    7 Ocak 2007
    Mesajlar:
    1.594
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    TCDD 1. Bölge - İzmit
    Seviye:
    O şeritlerden kullanan biriyim. Kullanmaya başladığım yaklaşık 2 aydır sorun yaşamadım. Yinede lastiği ziyaret edecek sivri bir çiviyi ya da taş, cam parçasını ne kadar koruma önlemi alınsa da hiç bir lastik kapıda bırakmayacak ve patlatacaktır.
     
  9. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    peki tubeless lastikler daha mı avantajlı yoksa şeridi taksak, basıncı falan da ayarlasak iç lastikli olan mı daha avantajlı?
     
  10. Uğur Taşdemir

    Uğur Taşdemir Bisikletkolik

    Kayıt:
    8 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.030
    Beğeniler:
    658
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Evet, unutulmaması gereken nokta şu; XCM (Cross Country Marathon)ler 70-90 km dir ve XCO(XC Olimpic) lar gibi arazide koşulur. Parkurlar nispeten daha az tekniktir. Asfalttaki 90km ile 175-180 nabız ortalamasıyla koşulan 90 km lik XCM yi kıyaslamamalıyız.
     
    Hasan Hakan Koç bunu beğendi.
  11. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Tubeless lastikler bir defa dış lastiklerinin kalın yapısı, patlasalar bile nispeten daha yavaş inmeleri, "slime", "stan's" gibi patlak önleyicileri daha aktif kullanabilmeleri ve kauçuk fitil ile çok kısa sürede tamir edilebilmeleri gibi avantajları ile kesinlikle daha iyiler. Ayrıca lastikte şerit, ağırlık demek ;).
     
  12. Baki Berk Kayalar

    Baki Berk Kayalar Onursal Üye

    Kayıt:
    7 Ocak 2007
    Mesajlar:
    1.594
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    TCDD 1. Bölge - İzmit
    Seviye:
    Fakat Tubelesslerin ederi çok daha fazla:(

    Fırsat varken sorayım: Tubeless dış lastikler normal lastiklerden farklı değil mi? Tubeless jant alsak bile tubeless dış lastik almak gerekiyor sanıyorum.

    Fiyatları nerelerde geziyor peki?
     
  13. Uğur Taşdemir

    Uğur Taşdemir Bisikletkolik

    Kayıt:
    8 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.030
    Beğeniler:
    658
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Tubeless ile tubular kıyaslamasında ben oyumu tubeless ten yana kullanırdım. Bu konu daha önce de konuşulmuştu. Lastiğin ve teker setinin kalitesi ve hafifliğine göre de değişir. Yani 1350gr lık teker seti de var 3 kiloluk da var. İkisine de aynı lastiği taksanız aynı sonuca ulaşamazsınız.
     
  14. Uğur Taşdemir

    Uğur Taşdemir Bisikletkolik

    Kayıt:
    8 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.030
    Beğeniler:
    658
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:

    Tubeless olmayan çemberleri tubeless yapan kitler var, bu kitlerle tubeless olmayan lastikler de tubeless gibi kullanılabiliyor. Yalnız bunlar içlerindeki hava basıncını yalnızca birkaç saat aynı seviyede tutabiliyorlar. Peki ne anladık bu işten diyeceksin, bu yöntemle çok hafif teker-lastik kombinasyonu elde edip 2-3 saat yarışabilirsiniz.
     
  15. Baki Berk Kayalar

    Baki Berk Kayalar Onursal Üye

    Kayıt:
    7 Ocak 2007
    Mesajlar:
    1.594
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    TCDD 1. Bölge - İzmit
    Seviye:
    Anladığım kadarıyla tubess jantlar ve lastikler sanıyorum ki iç lastikli setlere göre daha ağır.
     
  16. Uğur Taşdemir

    Uğur Taşdemir Bisikletkolik

    Kayıt:
    8 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.030
    Beğeniler:
    658
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:

    Genellikle bu böyledir. Çünkü; en hafif tubeless(çift kat) lastikler 600-650gr cıvarındadır. Hafif tubular lastikler ise iç lastiksiz(contalayıcı sıvı ile) şekilde 500gr ı geçmez.

    Örneğin;

    Böyle bir UST(tubeless) kiti 350 gr lık ZTR Olimpic çembere uygularsanız ve Tune KingKong gibi çok hafif göbekler kullanırsanız elde edeceğiniz teker ağırlığı(göbek-teller-çemberler- UST kit) 1500 gr altında olacaktır. Bütçe sarsıcı :D
    [​IMG]
     
    Fatih Buzgan bunu beğendi.
  17. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    bir de patlak önleyici sıvılar var... bunları normal iç lastiklerde uygulasak bir işe yarar mı yada normal lastikler için olanı da var mıdır?
     
  18. Baki Berk Kayalar

    Baki Berk Kayalar Onursal Üye

    Kayıt:
    7 Ocak 2007
    Mesajlar:
    1.594
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    TCDD 1. Bölge - İzmit
    Seviye:
    Yok valla tubeless olayı şimdilik gereksiz :) Nasıl olsa her km. de bir lastik patlamıyor. Yanımızda yedek iç lastik taşıdığımız ve iç lastik değiştirmeyi hızlı olarak yapmayı bildiğimiz sürece pek sorun olmaz.
     
  19. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    ben lastik değişimi yapmıyorum genelde.... yama takımı yanımda, 15 dkda falan halloluyo
     
  20. Uğur Taşdemir

    Uğur Taşdemir Bisikletkolik

    Kayıt:
    8 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.030
    Beğeniler:
    658
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:

    Evet var, Slime markasının şambrelli lastikler için olanı var. Fotoğraftaki No Tubes hem tubeless hem de normal lastiklere uygulanabiliyor. Motosiklet veya otomobiller için kullanılan şişirici-yamayıcı spreylerden de kullanabilirsiniz.