Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Patlak ile ugraşmak istemiyorsanız!!!!!

Konu, 'Bisiklet Püfleri' kısmında mustafa-38 tarafından paylaşıldı.

  1. mustafa-38

    mustafa-38 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    26 Ocak 2011
    Mesajlar:
    436
    Beğeniler:
    191
    Şehir:
    Bisiklet üstü..
    Seviye:
    Arkadaşlar hepimizin ortak dertlerinden olan iç lastigin patlamasına karşı bir çözüm yolu bulunmuştur.....

    jantınızın sibop kapagının tam karşısına bir adet sibob deligi büyüklügünde bir delik açılır bir adet iç lastigi jantın içine taktıktan sora açtıgımız delige bir adet daha içinde hava olmayan bir iç lastik daha koyuyoruz ..

    Olası bir patlama anında diger iç lastige havayı basıp yolumuza devam ediyoruz ...

    Ben ucuz bir jantta bu uygulamayı yaptım ve işe yaradıgına tanık oldum sizede tavsiye ederim...

    (yürümekten iyidir diye düşünüyorum...)
     
  2. observer

    observer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    1.456
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    resim olsa daha iyi olur , ;)
     
  3. a.rezak inal

    a.rezak inal Üye

    Kayıt:
    27 Ocak 2011
    Mesajlar:
    99
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    balıkesir-ankara
    Seviye:
    gayet güzel bir çözüm olmuş.burada dikkat edilecek nokta ilk lastiği patlatan etken (diken ,çivi v.b)bulunup yok edilmezse ikinci lastiği de patlatabilir.
     
    mustafa-38 bunu beğendi.
  4. mustafa-38

    mustafa-38 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    26 Ocak 2011
    Mesajlar:
    436
    Beğeniler:
    191
    Şehir:
    Bisiklet üstü..
    Seviye:
    en kısa zamanda ekleyecegim....
     
  5. mustafa-38

    mustafa-38 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    26 Ocak 2011
    Mesajlar:
    436
    Beğeniler:
    191
    Şehir:
    Bisiklet üstü..
    Seviye:
    orada bisikletçiye kalmış bişi artık...
     
    hüseyin battal bunu beğendi.
  6. Çetin Erkan

    Çetin Erkan Üye

    Kayıt:
    27 Ocak 2011
    Mesajlar:
    55
    Beğeniler:
    41
    Şehir:
    Adana
    Seviye:
    tebrik ederim kesinlikle bunu deneyeceğim ne kadar jantıma delik açılmasını istemesemde işe yararsa süper olur :)
     
    M.Burak KARADAĞ bunu beğendi.
  7. abdullah gökduru

    abdullah gökduru Aktif Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2009
    Mesajlar:
    185
    Beğeniler:
    202
    Şehir:
    DENİZLİ-İSTANBUL
    Seviye:
    bence jantı delip hasar vermeye değmez. hem eninde sonunda yine patlayacak.:D sizin çözüm patlayınca diğer lasitiği şişirip yola devam etmek.
    ama zefal in patlak önleyici şeritleri var. ben kullanıyorum gayet memnunum.6 aydır patlak görmüyorum. iç lastiğin nasıl bişey olduğunu unuttum. şehir içi değil arazi ye de gidiyorum. çook cam kırığının üstünden de geçtim.şiddetle tavsiye ederim
     
    M.Burak KARADAĞ bunu beğendi.
  8. mustafa-38

    mustafa-38 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    26 Ocak 2011
    Mesajlar:
    436
    Beğeniler:
    191
    Şehir:
    Bisiklet üstü..
    Seviye:
    bu sistemi genelde yarışcılara felan veya patlak tembellerine öneririm...:)

    hem zamandan hemde işten:in: :in:
     
    hüseyin battal ve M.Burak KARADAĞ bunu beğendi.
  9. observer

    observer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    1.456
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    hem jantta zayıflar ama kaç gramdır bilmem :D
     
  10. mustafa-38

    mustafa-38 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    26 Ocak 2011
    Mesajlar:
    436
    Beğeniler:
    191
    Şehir:
    Bisiklet üstü..
    Seviye:
    o zaman tüm takılan miller jantı zayıflatır ...

    valla ben denedim ve gördüm iç zararı yok (agırlık takıntımda yok) denemesi bedava.....
     
    hüseyin battal ve M.Burak KARADAĞ bunu beğendi.
  11. Doğukan KARBAL

    Doğukan KARBAL Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Şubat 2011
    Mesajlar:
    776
    Beğeniler:
    399
    Şehir:
    İzmir/Bornova
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Güzel bulmuşsun Mustafa abi valla. :D Çok işime yarayacak. Saol. :)
     
  12. mustafa-38

    mustafa-38 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    26 Ocak 2011
    Mesajlar:
    436
    Beğeniler:
    191
    Şehir:
    Bisiklet üstü..
    Seviye:
    inşallah....
     
  13. Ender TURAN

    Ender TURAN Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    122
    Beğeniler:
    202
    Şehir:
    Bursa - Konya
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Yanlış anlamadıysam resimde gösterdiğim şekilde yaptığınızdan bahsetmişsiniz. Fakat bu şekilde asıl iç lastiğin sibobu janttaki deliğe, yedek iç lastik deliği kapadığı için ulaşamıyor. Eğer derseniz ki montaj sırasında yedek iç lastiği, asıl iç lastiğin sibobunu jantın deliğinden dışa çıkarmak için kenara toplarım; bu sefer de patlak anında yedek lastiği şişirdiğinizde kenarda kalan yedek iç lastik düzgün şişmez, meme yapar. Daha ayrıntılı açıklarsanız sevinirim.

    [​IMG]
     
    ali ayhan cıvıl bunu beğendi.
  14. Servet Yeşiltaş

    Servet Yeşiltaş Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Mart 2011
    Mesajlar:
    18
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Ben yanıma 2 tane İç lastık Alıyorum Yolda Patladıgında Yenısını Takıp Devam edıyrum. patlak olanıda evde yamalıyorum. 10dk gıbı bı karım oluyor.
     
  15. mustafa-38

    mustafa-38 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    26 Ocak 2011
    Mesajlar:
    436
    Beğeniler:
    191
    Şehir:
    Bisiklet üstü..
    Seviye:
    ender bey ben sibopları diger iç lastigi yana alarak'tan yaptım diger iç lastikte hava olmadıgı için çok az bir meme yaptı ancak oda hiç yalpalama yapmadı yani soru olmadı yedek iç lastigin hava basıp digerini indirdiğimizde hiç bir kabarma olmadı yani normal olarak çalıştı....
     
  16. oguzcigsar

    oguzcigsar Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Şubat 2008
    Mesajlar:
    670
    Beğeniler:
    92
    Şehir:
    mersın
    Seviye:
    İlk bakışta hiç zararı olmasa da uzun vadede ya da sert kullanımda jantın dayanıklılığını azaltır diye düşünüyorum.... Ayrıca açılacak 2. delik; hemen yan taraflarından jantın patlama riskini kesinlikle artırır.... Başıma gelmiştir, tecrübeyle sabittir.:)
     
  17. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.048
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    2 deliği açtık.
    1 lastik içte, diğer lastik de dışta oldu öyle değilmi.
    Sibopların 2si de iç tarafa bakıyor.

    O zaman, siboplardan birinin diğer iç lastiğin içinden geçmesi gerekiyor, veya yanındak kıvrılarak geçmesi gerek. Kısacası, ilk lastik şişikken sorun olmasa bile 2.sini şişirdiğiniz zaman diğer sibobun olduğu hizada lastiği tam dolduramayacak. İç lastikleri birbirinin içinden geçirip takmak lazım ki bu sorun ortadan kalsın fakat bunlarla uğraşmak yerine sırt cebinize bir iç lastik, bir de levye takımı alsanız yetmez mi.

    Hem janta açtığınız 2. deliğin iç lastiği kesme olasılığı da var işçiliğiniz güzel olmazsa
     
    Doğukan İzmirli ve FarukDemir bunu beğendi.
  18. FarukDemir

    FarukDemir Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Haziran 2008
    Mesajlar:
    655
    Beğeniler:
    420
    Şehir:
    Almanya-NRW
    Seviye:
    Gökhan'ın dediği gibi, aynen devam.. :)
     
  19. M.Burak KARADAĞ

    M.Burak KARADAĞ Onursal Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    22 Eylül 2010
    Mesajlar:
    2.701
    Beğeniler:
    2.030
    Şehir:
    İstanbul, tatil dönemlerinde Ankara
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Abi şaka maka bayağı orjinal bir fikir.Ama kaliteli ve pahalı bir janta uygulamak yemez gibime geliyor :D
     
    umutkahraman bunu beğendi.
  20. umutkahraman

    umutkahraman Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Ekim 2009
    Mesajlar:
    2.352
    Beğeniler:
    1.376
    Şehir:
    İNEGÖL-BURSA
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    ben delik yada yedek lastiğe nazaran içlastik sıvısı tavsiye ediyorum.sadece biraz hava kaybı oluyo.patlayan yer belli bile olmuyo.başıma geldiği için tavsiye eidiyorum.sıvı çok etkili.
     
    M.Burak KARADAĞ bunu beğendi.