Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Paslanma

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında ikarus tarafından paylaşıldı.

  1. ikarus

    ikarus Üye

    Kayıt:
    9 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    97
    Beğeniler:
    17
    Seviye:
    Vitese ve frene giden fren tellerinin azı yerlerinde hafif paslanmalar var, önemli midir, değiştirtmeli miyim? görünmeyen kısımlarda pas olup olmadığını anlamanın yolu var mı? neden paslanır?

    şimdiden teşekkürler :)
     
  2. Ahmet Can Yakışır

    Ahmet Can Yakışır Forum Bağımlısı

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    8 Kasım 2008
    Mesajlar:
    734
    Beğeniler:
    1.016
    Şehir:
    Denizli
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    büyük ihtimalle bisikletinin üzerinde fazla dikkat edilmeyen bir yer olduğu için, bisikleti toplayan firma tarafından maliyeti düşürmek için bu teller kalitesiz olanından seçilmiştir. pas yoksa bile değiştir bence, çünkü her an kopabilirler ;) eğer şu anki pas durumunu merak ediyorsan, izlemen gereken adımlar şu şekilde:

    arka freni sıkılı tutarken fren kablosunu fren koluna girdiği noktadan tutarak dışarı doğru çek ve freni bırak. böylece fren kablosu fren kolundan ayrılacaktır. kabloyu bu şekilde tutarken, fren kolunun ayar vidalarını çevir ve o vidaların üzerindeki yarıkları fren kolunun ön tarafındaki yarıkla aynı çizgiye getir. tamamlanan çizgiden teli dışarı çek. artık teli tutan tek şey fren koluyla bağlantısı olacaktır, eğilip baktığında fren kolunun tam altında telin ucundaki yuvarlak metalin oturduğu yuvayı göreceksin. teli aşağı doğru çektiğinde o yuvarlak da koldan kurtulur ve artık tel elindedir. şimdi kablonun diğer ucunu da kadro üzerindeki yuvasından çıkartabilir ve tel boyunca hareket ettirebilirsin. göreceğini gördükten sonra, önce kabloyu kadroya oturt ve sonra telin ucundaki yuvarlağı yine fren kolu üzerindeki yuvasına tak. arka fren ayaklarını elinle sıkarken, teli yarıklardan içeri sok ve son olarak kabloyu yerine oturtup freni bırak. şimdi ayar vidalarıyla oynamış olduğun için fren sertliği değişmiş olacaktır, yine kabloyu tutarken freni sıkıp bırakarak kabloyu çıkart ve ayar vidalarını istediğin sertlikte ayarla. bu kadar ;)

    sorunun asıl cevabına gelince, bu teller kablonun içinde rahat hareket edebilmeleri için yağlanırlar. kablonun dışında kalan yerler de pastan korumak için genellikle yağlanır, sadece azı yeri dediğin kabloya giriş-çıkış noktaları sürekli kabloya sürtmekten yağını kaybedip hava ve suyla temas ettiği için paslanır. bu pas haddinden fazla arttığında, kabloya sürtünürken zorlanmaya başlar ve fren/vites kolları sertleşir. dahası pürüzlü yüzeyleriyle kabloya girip-çıktıkça kablonun içini de yalama yaparlar, o yüzden kabloyu da değiştirmek zorunda kalırsın...

    pas yoksa bile, o telleri hem kalitesiz olma ihtimalinden, hem de yukarıda saydıklarımdan dolayı bence ilk fırsatta değiştir gitsin. bir bisikletin en ucuz kısımları bu tellerdir, neredeyse bedavaya gelir ;)
     
    ikarus bunu beğendi.
  3. ikarus

    ikarus Üye

    Kayıt:
    9 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    97
    Beğeniler:
    17
    Seviye:
    zaten serviste şu an, söylerim değiştirirler, çok uzun sürmez değil mi :)
     
  4. Ahmet Can Yakışır

    Ahmet Can Yakışır Forum Bağımlısı

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    8 Kasım 2008
    Mesajlar:
    734
    Beğeniler:
    1.016
    Şehir:
    Denizli
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    yok bea en fazla 10 dakkalık iş :D
     
    ikarus bunu beğendi.