Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Paslanıp sıkışmış sele borusu nasıl çıkartılır?

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Cosmic camel tarafından paylaşıldı.

  1. Cosmic camel

    Cosmic camel Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Nisan 2014
    Mesajlar:
    132
    Beğeniler:
    58
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar bisikletimin sele borusu paslanıp sıkıştığı için seleyi kaldıramıyorum bunun bir yolu var mı ? Daha önce madeni yağ döküp çıkarmayı denedik olmadı sonra pas sökücü sıvı döküp çıkartmayı denedik o da olmadı en son sele borusunu matkapla delip içinden ince uzun bir demir parçası geçirerek iki kişi çevirmeye çalıştık gene olmadı. Bu işin bi kolayını bilen var mı ya da bisikletin kadrosunu demirciye götürsem genleşinceye kadar iyice ısıtsak çıkartabilir miyiz sizce ? Şimdiden teşekkürler iyi forumlar.
     
  2. Murat Cömez

    Murat Cömez En yeni üye - Kayıt: Az önce

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    21 Nisan 2013
    Mesajlar:
    5.887
    Beğeniler:
    9.308
    Şehir:
    Giresun
    Adı:
    Murat Cömez
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Sele borusunu mengeneye sıkıştırın ve kadroyu yavas yavas cevirin. Her ne olursa olsun kesinlikle isitarak cikarmayin, sonra sele borusunun girdigi yer deforme olur.
    %95 mengene isinizi görecektir.:harika:
     
  3. hsnbykkls

    hsnbykkls Dağda Asfaltta Karda Güneşte, 4 x Derrace

    Kayıt:
    10 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    658
    Beğeniler:
    553
    Şehir:
    Burdur
    Adı:
    Hasan Büyükkeleş
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Tayfun_Güler bunu beğendi.
  4. Tayfun Sezer

    Tayfun Sezer Kıdemli Üye

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    11 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    279
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    Diyarbakır
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Arkadaşımın eski bisikletini boyayıp elden geçirmeye karar vermiştik.Ve sele borusu çıkmıyordu.Her yolu denedik.(Mengene fikri hariç)En son çare tornavida çekiç yöntemiyle sele borusunun girdiği yeri yardık.Zaten bisikleti gözden çıkarmıştık.Yarılan yeri de sanayide kaynattırdık belli bile olmuyor.Ama imkanınız varsa ilk yukarıdaki mengene fikrini uygulamaya çalışın derim.Kolay gelsin.
     
    sadık özer ve Cosmic camel bunu beğendi.
  5. OĞUZ.UZ

    OĞUZ.UZ Kıdemli Üye

    Kayıt:
    25 Haziran 2013
    Mesajlar:
    217
    Beğeniler:
    189
    Şehir:
    bursa
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    kadronuzu ısıtın ocak veya o tarz birşeyle sele borunuz kadronuza göre daha soğuk olmasını sağlayın genleşmeden dolayı boyutları değişecektir böylece çokta zorlanmadan çıkarabilirsiniz, fizikte herşeyin bir kolayı vardır :D
     
    Cosmic camel bunu beğendi.
  6. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    72
    Seviye:
    WD40 ile çıkartılır :D
     
    Cosmic camel bunu beğendi.
  7. Mehmet Altuğ

    Mehmet Altuğ surrender.to.music

    Kayıt:
    10 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    747
    Beğeniler:
    1.153
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Aynı durumdaki bisikletimi mengene kurtarmıştı :) Başka şeylerle vakit kaybetmeyin, sanayi bölgesinde bir atölyeye rica edin; mengenesine kadroyu sıkıştırıp sele borusunu sağa sola çevire çevire kolaylıkla çıkartabilirsiniz.

    Düzeltme: Pazar sabahı mahmurluğu :) Sele borusunu mengeneye sıkıştırıp kadroyu çevirmek lazım tabii ki :) Düzeltme yapan arkadaşa teşekkürler...
     
    Cosmic camel bunu beğendi.
    Son düzenleme: 18 Ocak 2015
  8. Fanonn

    Fanonn düz üye

    Kayıt:
    6 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    289
    Beğeniler:
    370
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    KTM
    Seviye:
    Mengeneye sele borusunu sıkıştırıp kadroyu döndürerek çıkartmanız gerekir.
    Bu arada würth pas sökücü sprey de wd40'tan daha etkili, sorun pastan kaynaklanıyorsa işe yarayabilir.
    Kolay gelsin.
     
    Cosmic camel bunu beğendi.
  9. suat akman

    suat akman Onursal Üye

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    30 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.879
    Beğeniler:
    2.790
    Şehir:
    Muğla - Bodrum
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Herkes yazmis zaten. Kadronuz mu kiymetli sele borunuz mu ona gore karar verin :)
    Kadroyu isitmak veya kadroyu mengeye takmak kadroda deformasyon ve boya bozulmasina neden olur. Sele borusunu mengeneye takarsaniz en kotu ihtimal yeni sele borusuna mal olur ancak bisikletin kalanini kurtarirsiniz. Isleme baslamadan sele borusunun kadroya gierdigi yere WD40 vb. pas sokucu sıkmak ve biraz beklemek islemi belki bir parca daha kolay hale getirir. Durumun ne kadar kotu olduguna bagli.
    Bu sorunu yasamamak icin yagmur camur sonrasi veya birkac ayda bir gibi periyotlarda sele borusunu cikarin silin tekrar takin.
    Su parcada kadroya sele borusu ve tekerden gelen sivilarin girmesini engeller.

    saddle protect.jpg saddle protect1.jpg

    Not: Bu parca sele borusunu MTB tarzi bisikletlerde yukari asagi ayarladiginiz zaman pratiktir. Yoksa sabit sele borusu kullaniyorsaniz kotu havalarda elektrik bandi veya strec folyo sararakta sele borusu kadro arasina sivi / camur vb. girmesini engelleyerek kilitlenme nedenlerini minimize edebilirsiniz...
     
    Cosmic camel ve olympos bunu beğendi.
  10. ozgur908

    ozgur908 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    647
    Beğeniler:
    913
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    denemediğim ama uydurduğum bir yöntem, bir ihtimal işe yarayabileceğini düşünüyorum. eğer sele borusunu kestiyseniz yine wd40 türü bir ürün kullanıp bir süre bekledikten sonra mengeneyle işlem yapmadan önce sele borusunun içine kuru buz (katı co2) doldurmayı deneyin, kuru buz çok soğuk olduğu için belki borunun az da olsa büzüşmesini sağlayabilir, sonra uç takılmamış bir matkabı birleşme yerinin yakınına yaslayıp çalıştırın oluşacak titreşim aradaki bağın miktar kopmasını sağlayabilir. sonra elle ya da yine olmadıysa mengeneyle çıkartmaya çalışın.
     
    Cosmic camel bunu beğendi.
  11. U BoRa

    U BoRa Kaptan

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    2 Ekim 2014
    Mesajlar:
    184
    Beğeniler:
    230
    Şehir:
    Tekirdağ
    Seviye:
    Ne yazık ki pek mümkün değil. Zira aynı metalden yapılmışlarsa daha ince et kalınlığı ve daha geniş çapa sahip olan kadro sıcaklık değişimlerine daha duyarlı olacağı için selenin borusundan daha hızlı bi şekilde büzüşüp daha da çok sıkışacaktır.

    Çok duyuyorum etrafımda hemen azcık sıkışmış şeyleri ısıtıp birbirinden kurtaranları. Yanlış anlamayın, sözüm meclisten dışarı, bahsettiğim tipler bunu alışkanlık haline getirenler. Şahsen ben bu gibi bilinçsiz ısıtma veya soğutma işlemleriyle yapısını deforme ettiğim bi parçanın hayati organlarıma bu kadar yakın olmasını pek istemem :)

    Ayrıca kendinizi bunun dökümcüsü, tornacısı, taşlamacısı yerine koyun, sizin arasında milimetrenin yüzdelik, bindelik dilimlerinde boşluk kalsın diye ellerinizle işlediğiniz parçayı biri gelsin çakmakla ısıtıp sokup çıkarsın. İş arkadaşının parmağından çıkartamadığı yüzüğü ısıtarak çıkartırız diyen sözümona montaj ustası gördü bu gözler yahu :)
     
    Cosmic camel bunu beğendi.
  12. Cosmic camel

    Cosmic camel Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Nisan 2014
    Mesajlar:
    132
    Beğeniler:
    58
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Teşekkür ederim murat bey deneyeceğim olmazsa gidon borusunu vurarak kadroya gömmeyi planlıyorum

    Tamamen benim hatam çok erken saatte sormuşum soruyu yardımınız için teşekkürler :)

    bisikletin sele borusunu sabitleyen şey pas mı yoksa kötü boyanmış olması mı tam emin değilim çünkü bisikletimin eski sahibi bisikleti parçalamadan basit bir şekilde boyamış. Bu nedenle boya sele borusunu yapıştırmış olabilir. Bu durumda önerebileceğiniz bir kimyasal var mı ?

    Bu yöntemi de düşüneceğim çok teşekkürler :)
     
  13. D.Mustafa

    D.Mustafa Bisikletkolik

    Kayıt:
    16 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.253
    Beğeniler:
    877
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Bir musluk tamircisine gidip boru anahtarını öndünç al, bir de çekiç. 2 kişi olması lazımi biri boru anahtarı ile zorlarken diğeri sele borusunun üzerinden çekiçle vurarak açmaya çalışır.Bizzat denedim 1 saat uğraştım ve alü boruyu çelik kadrodan çıkartmayı başardım.Birde pas sökücü işe yaramadı yerine bulaşık deterjanı kullanmıştım.
     
    barış barış ve Cosmic camel bunu beğendi.
  14. Cosmic camel

    Cosmic camel Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Nisan 2014
    Mesajlar:
    132
    Beğeniler:
    58
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Bu yöntem mengene yöntemine göre biraz daha zahmetli duruyor ama sele borusuna daha az zarar verir heralde teşekkürler yardımınız için :)
     
    D.Mustafa bunu beğendi.
  15. fatihgkteke

    fatihgkteke Yeni Üye

    Kayıt:
    1 Eylül 2015
    Mesajlar:
    1
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    fatihgkteke
    Bisiklet:
    Bianchi
    Aynı sorun bende de var bianchi speed 2000 bisikletim 2 gündür ne yapsam diye düsünüyorum
     
    Cosmic camel bunu beğendi.
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 2 Eylül 2015
  16. Cosmic camel

    Cosmic camel Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Nisan 2014
    Mesajlar:
    132
    Beğeniler:
    58
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Yorumunuzu biraz geç gördüm kusura bakmayın umarım sorununuz çözülmüştür ama ben gene de nasıl hallettiğimi yazayım. Sıkışan sele borusunu matkapla delip içinden kalın bir tornavida geçirdik. Ardından sıvı gres ile sürekli müdahalede bulunarak tornavida yardımıyla sele borusunu sağa sola oynatmaya çalıştık. Yaklaşık 15 20 dakikalık bir uğraş sonucunda seleyi çıkarmayı başardık. Kilit nokta sıvı gres
     
  17. El_Diablo

    El_Diablo Üye

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    28 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    60
    Beğeniler:
    54
    Şehir:
    Frankfurt
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    Gecen youtubede biri Sele borusuna Cola döküp 1 gün bekletip , ertesi gün cikardi? Kendim denemedim, söyledini paylasayim dedim.
     
  18. sadık özer

    sadık özer Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    24 Ekim 2009
    Mesajlar:
    571
    Beğeniler:
    156
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Beldeyama
    Seviye:
    Söylediğiniz sorundan dolayı çok kadro mahvettim maalesef. Bunlardan en önemlisi bugün piyasa değeri 2500£ pound'a kadar çıkan peugeot px10 maalesef dediklerinizin bir cogunu denedim fakat sele borusunu boru anahtariyla döndürürken sele borusu parçalandı. Ve bende bisikletin degerini bile bile bir anlık sinir kırizyle altboruyu uzunca yardım. Sonradan kendi imkanlarimla ne yaptıysam. Eski haline getiremedim. Ne atmaya kiyabildim nede yapabildim. Bisiklet bende durdukça maalesef acı çekiyorudum. Sonunda benden daha iyi bakacağını düşündüğüm Doğukan Aksu'ya teslim ettim. Şuan ne durumdadır. Bilmiyorum ama en azından hergün acı cekmekten yeğdir. Demem o ki sabırlı olun. :) bu sorun nediyle diğer mahvettigim kadrolar cabası.
     
  19. adilmusazafer

    adilmusazafer Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Mart 2015
    Mesajlar:
    232
    Beğeniler:
    134
    Şehir:
    Trabzon
    Adı:
    Adil Musa ZAFER
    Bisiklet:
    KTM
    Seviye:
    WD40 bu konuyu çözer gibi geliyor bana..
     
  20. sadık özer

    sadık özer Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    24 Ekim 2009
    Mesajlar:
    571
    Beğeniler:
    156
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Beldeyama
    Seviye:
    Ha bu arada şimdi en babası gelse Üstesinden gelirim. Tecrübe ucuza olmuyor.;)
     
    Cosmic camel bunu beğendi.