Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

paslanan zincire ne yapmali

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında granum tarafından paylaşıldı.

  1. granum

    granum Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Şubat 2008
    Mesajlar:
    1
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Istanbul
    arkadaslar ne yazik ki yeni aldigim bisikletimin zinciri paslandi. bi sureligine disarida kalmisti ve yagmur yagdi, islandi daha sonra ulke disina cikmam gerekti ve bisikleti icer aldim 1 ay kadar kapali kaldi donunce bi de baktim zincir komple paslanmis simdi dogal olarak bisiklet gidiyo ama biraz ses yapiyo acaba sadece yaglasam yeterli mi yoksa tamamen degistirmem mi lazim tesekkurler
     
  2. Ender Alıcıoğlu

    Ender Alıcıoğlu Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Haziran 2006
    Mesajlar:
    2.430
    Beğeniler:
    4.154
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Merhaba

    Yeni bir zinciri paslandı diye çıkarıp atmak yazık. Zincirinizi Wd 40 diye satılan pas çözücü ve yağlayıcı sprey ile temizliyebilirsiniz. WD 40 sıkıp, isterseniz eski bir diş fırçasıyla iyice fırçalayıp sıfır paslı hale getirebilirsiniz.

    WD 40 yağlamada yapsa da, sonra ince bir yağ ile zincirinizi yağlamanız daha iyi olur. Fazla yağıda yumuşak bir bez vasıtasıyla zincirinizden alırsanız, zinciriniz eski haline döner.

    WD 40 bulamazsanız mazot ile de, bir fırça vasıtasıyla bu temizliği yapabilirsiniz.

    Bu işleri yaparken, lastik ve cant fren yüzeylerine bu maddeleri deydirmemeye dikkat ediniz. Yağ ve mazot lastiği bozar, canttada, fren yüzeyinde frenin tutmasını engeller.


    Kolay gelsin.

    Sevgi ve selamlarımla.
     
    picigeto ve Fatih Buzgan bunu beğendi.
  3. elifm

    elifm Aktif Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2004
    Mesajlar:
    199
    Beğeniler:
    257
    Şehir:
    türkiye
    Seviye:
    Mazotla (mazot hem yağlı, hem pas sökücüdür) zincirini sil, ufak ince fırça (sentetik boya için) ve diş fırçası kullanarak.. bu arada fırçanın altına bi plastik kap tut ki (yoğurt kabı mesela) akan damlaları tekrar fırçayı bandırıp kullanabilesin :).. üstünde beklesin mazot.. tekrar mazotla sil, sonra emici bir bezle zinciri kurula..

    bisikletin en kolay paslanan aksamı zincir.. ıslanırsa mutlaka kurulayın, çamurlu bırakmayın..

    bu arada evde hazır mazot yoksa ve benzinciden alacaksan elinde ufak pet şişeyle gidersen işin kolay olur.. 250 cc yani su pet şişesinin yarısı işini görür.. fakat bi kaç ay sonra tekrar temizlik yaparım dersen tam şişe alabilirsin..
     
    Fatih Buzgan bunu beğendi.
  4. memocy

    memocy Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Eylül 2004
    Mesajlar:
    969
    Beğeniler:
    740
    Şehir:
    ANKARA
    Seviye:
    eğer tedbirli ve titiz birisi isen kesinlikle değiştirmelisin. şu saatten sonra sana ne zarar getirebileceğini hesaplayamazsın..
    ama ara sıra biniyorsan yukarıda denildiği gibi temizlik ve yağlama yaparak idareten binersin..
    internette bulup tercümesini yaptığım bu yazıda da göreceğin gibi temizledikten sonra mumu eriterekte yağlama yapabilirsin..
     
  5. bachibouzouk

    bachibouzouk Kıdemli Üye

    Kayıt:
    13 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    395
    Beğeniler:
    205
    Şehir:
    ankara- konutkent
    Seviye:
    memocy nin dediği gibi, değiştirmek en iyisi ama değiştiremiyorsan mazot değil, wd40 ve bir fırça ile (her nalbur, büyük süpermarkette bulunur ve ruble temizliği gibi işlemlerde veya yağ çözücü olarak da kullanabilirsin) pası temizliyebilirsin, wd40 ın ayrıca uygulandığı yerlerden suyu uzak tutma özelliğide var , burada önemli olan ve yanlış bilinen wd40 ın yağlayıcı olduğu hurafesi, wd40 kesinlikle yağlayıcı değildir, hatta yağ çözücüdür, uygulandıktan sonra temiz bir bez ile silinip kesinlikle (ama kesinlikle ) zincir iyice yağlanmalıdır çünkü wd40 kuruduktan sonra oluşan kaygan film tabakası hemen çıkmakta ve çekiş sistemini kupkuru , üzerinde 1 damla yağ olmayan bir zincirle başbaşa bırakmakta (hatta yanlış hatırlamıyorsam yeni ambalajların arkasında yağlama için kullanılmaz ibaresi olmalı)
     
  6. elifm

    elifm Aktif Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2004
    Mesajlar:
    199
    Beğeniler:
    257
    Şehir:
    türkiye
    Seviye:
    WD40'la derinlemesine pas sökmeye çalışırken zincirin tüm yağını alırsınız hele ki bir de üstünde bekletirseniz.. evde WD40 olmasına rağmen ben mazot kullanmıştım.. neden mazot önermediğinizi merak ettim :)
     
  7. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Mazot değil belki ama, benzin paslı zincir için çok ideal. Bir gece boyunca paslı zinciri benzinin içinde bekletirseniz, pastan geriye hiç birşey kalmadığını görebilirsiniz.

    Mazot daha çok pis zinciri temizlemek için, zincirin üzerine yapışmış olan eski yağ ve bu yağla beraber zincire tutunan pislikleri temizlemek için oldukça iyi. Yine gaz yağı da aynı şekilde kullanılabilir.

    WD40'la ilgili çözümler de doğrudur fakat ekonomik değil ve çoğumuz üşenip zinciri sökmediğimizden WD40'ın jant yüzeyi ve/veya diske sıçrama, bulaşma riski var.

    Ancak asıl unutulmaması gereken şey şu. Bu yöntemlerden hangisini kullanırsanız kullanın, ardından mutlaka temiz bir bezle zincirin nemini almalı, biraz beklettikten sonra (üzerindeki kimyasal uçsun diye) iyi bir yağla zincirinizi yağlamalısınız. Çünkü WD40'ın yağlayıcı özelliği zaten hiç yok. Bir katman bırakıyor sadece ki o da hareketsiz yüzeylerin paslanmasını önlemek için. Zincirde bu hemen dökülüyor. Mazot ve benzin ise çok iyi yağ çözücüler olduklarından zinciri iyice temizliyorlar. Onlar da arkalarında yağlı gibi bir yüzey bıraksalar da o da çok uçucu oluyor ve kesinlikle yağın yerini tutmuyor.
     
    tuninger_haa ve Fatih Buzgan bunu beğendi.
  8. bachibouzouk

    bachibouzouk Kıdemli Üye

    Kayıt:
    13 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    395
    Beğeniler:
    205
    Şehir:
    ankara- konutkent
    Seviye:
    mazotu baklalar arasındaki birleşme bölgelerinde zamanla tortu bırakıp zincirin ömrünü kısaltabildiği , iyi temizlenmezse toz ve kirin yapışmasına yardımcı olacağı için önermedim. wd40 ı abartmazsanız, detaylı temizlik sonrası binmeden önceki gece zinciri güzelce yağlayıp gece boyunca yağın oturup , nufuz etmesini bekleyip sabah fazlasını alırsanız çözdüğünüz yağ ile ilgili bir problem olmaz.
    Mazotun bıraktığı tortu öyle çok büyük bir şey olmayabilir, ama dikkat etmekte fayda var, birde bu evham eşiği kişiden kişiye farklı olabiliyor, benim için önemliyken bir başkası için üzerinde durmaya değmeyecek bir detay olabilir.....
     
  9. bts.elektronik

    bts.elektronik Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    11 Aralık 2007
    Mesajlar:
    723
    Beğeniler:
    811
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    şimdi arkadaşlar ben mazotuda benzinide önermeyeceğim çünki ,mazotta gözle görmeyeceginiz su zerrecikleri oluyor benzinde ise hiç yağ yok dolayısı ile pas çözücülügü azdır en iyi pas sökücü ve temizleyici gazyağıdır ben kendimi bildim bileli gaz yağı kullanırım hatta çocukluğumuzda bilyeli arabalarımızın eski paslı rulmanlarını bile gaz yağıyla bir gecede açardık .ayrıca mazot ve benzin göbeklere kaçtığında zarar veriyor gaz yağı bu açıdan daha zararsız.
     
  10. elifm

    elifm Aktif Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2004
    Mesajlar:
    199
    Beğeniler:
    257
    Şehir:
    türkiye
    Seviye:
    arkadaşlar benzin tüm yağı söküp atar.. zincirinizin ömrünü kısaltırsınız.. mazot ise zaten yağlı.. mazot içindeki tortuları ya da su zerreciklerini düşünüp benzin falan kullanmak pire için yorgan yakmaya benziyor :D

    gazyağını bilemem hiç kullanmadım :)

    yeni değiştirdiğim zinciri 2. kez kaçkar yarışında kullanmış, çamura bulanan bisikleti yıkamış ve yorgunluktan yağlamayı unutmuştum.. sonuç sabah paslı bir yeni zincir olmuştu :D mazotla pas çıkarma anım da buna dayanıyor zaten..
     
    tuninger_haa bunu beğendi.